tal i et koordinatsystem i mathcad13?

Diverse d.  16. februar. 2008, skrevet af miffe2507
Vist: 247 gange.

miffe2507

Overclocker
Tilføjet:
16-02-2008 14:00:32
Svar/Indlæg:
144/16
hej, jeg har en matematik opgave, og efter som jeg ikke har fået fat i noget excel, må jeg bruge det program der hedder mathcad. I excel, er det jo simpelt nok at lave en graf, når man har tastet en masse værdier ind i et tabelsystem, men jeg kan ikke finde ud af det i mathcad.
Det er ikke en funktion der skal laves til graf, det kan jeg godt finde ud af, men det er nogle værdier der enten falder eller stiger, i løbet af nogle år. Det er det jeg skal have som en graf/koordinatsystem

håber det gav mening 🙂
JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2008 14:36:15
Svar/Indlæg:
1776/116
Du skal vist have fat i matrix funktionen svjh. Har selv mathcad13, men må indrømme at jeg ALTID bruger excel når jeg arbejder med større datasæt.

x:= [matrix med x værdier]
y:= [matrix med y værdier]

Så tror jeg faktisk næsten bare du kan plotte x og y ind i dit koordinat system?.. ved dog ikke om du kan finde en forskrift på samme måde som du kan i excel.

miffe2507

Overclocker
Tilføjet:
16-02-2008 14:41:20
Svar/Indlæg:
144/16
Jeg har sat tallene ind i en tabel, hvor den rigtig nok også giver mig definetions-tegnet, men hvis jeg f.eks definere den f(x), som man ville gøre med en funktion, og jeg så i graf"systemet" giver den f(x), kan den ikke finde ud af det...(har prøvet andre bogstaver)