"The Vista SP1 build 18000 also known as Release Candidate Refresh 2" - indtil lortet ligger klar i min "Windows Update", venter jeg med at installere 😎
Crap. Prøvede at uninstallere RC1 og alt gik fint indtil den skulle boote igen. Da kom en sort skærm med vista logo øverst og den gik i gang med at fjerne nogle filer. På et tidspkt. kom der en fejl "!! 0xc0190036 !! 3271/119264 (COLORCNV.DLL) og den gik i stå. Prøvede at tvinge genstart og alt ser fint ud... vælger vista (har både xp og vista) og den går ind i samme skærm igen og samme fejl samme sted. Ok... fresh inst. af vista tænker jeg og smækker vista dvd i drevet. Couldn't find bootmgr. Downloader easybcd på xp for at den kun kan se vista og dermed forhåbentlig ville boote på vista dvd. Easybcd vil ikke virke i xp... fejl "0x000135" Hvad sker der? Nogen der har et bud på hvordan jeg kan reparere vista?
Vista SP1 RTM er installeret her og indtil videre har det kun fucket et par enkelte indstillinger ved min lydkort indstillinger og grafik indstillinger.
Et godt råd dog, sæt rigeligt med tid af til indstallationen af Service Pack'en, i mit tilfælde tog det sammenlagt 2 timer.
Hva gør jeg forkert får fejl koden 80070002 hver eneste gang ved forskellige % 😕
Har prøvet at søge på fejl koden og gøre hvad de forslog i hælp og support men det gav ikke noget, er der noget jeg misser eller skal man ikke bare hente den fil og så køre den og så søge efter opdateringer, når den er fundet så bare installere?
nej ville ikke hente den da jeg før har oplevet hvor meget bøvl der kan være med at komme af med den beta udgaverne.
Ledte hele aftenen igår på at finde en løsning men ser ikke ud til at det er noget jeg lige falder over...any ideas?
kunne Installere det fint på konens computer og hendes onkels, så frem gangs måden burde være rigtig, men kan ikke få den til at andet end at række tunge af mig hver gang 😛
#33 pyh så jeg ikke den eneste der fik det til at drille, håber der er en der har en løsning et sted for virker super på alle andre maskiner end min egen :no:
#33 og 34 der er flere viruskillere der kan være skyld i problemet - Prøv at pille internet kablet ud, fjern virus killeren/firewallen og installere så SP1:)
#36 okay dejligt, hva gjore du bare blev ved at trykke forsøg igen eller?
Har gået så vidt jeg afinstallerede antivirusen, deaktiveret firewall og internet security og ja alt hvad jeg kunne finde. nada nix vil virke, må vist bare vente til marts.
Hmm det er jo i morgen de plejer at opdatere, mon man skulle afinstallere rc1 med det samme!
EDIT:
Hov hov vent lige lidt,,,, ´Skal da lige finde den anden tråd frem om sp1. Der skrev jeg sjovt nok den komm den 19 feb, som jeg fik ifølge en rund spøger om sp1... mon det holder stik!
#38 "man skal selfølgelig uinstallere den gamle beta først"... hvilket kostede en formatering for mit vedkommende, men fint med en fresh inst. og sp1 😕
#44 jeg får den ihvertfald ikke op ved normal søge funktion, hvis jeg aktivere den med fil når jeg til 19% og så får jeg fejl lige meget hva katten jeg prøver. Tror sku jeg prøver en formatering, og ser om det så vil lykkes, vil da være rart at få den ind nu 🙂
Joo den er fin nok men bare ikke når man skal slipstreame den.,jeg ledte efter en exe. fil du ved ligesom sp2 til xp på 4xx mb.eller hvad den nu fylder til vista. Men tak anyway. 🙂
Så ville jeg lige boote op i vista og glæde mig til at installere SP1 men NÆ NEJ!!... fik en error under boot ☹ Den kunne ikke et eller andet med sfvfs02.sys ?
Nogen der kan låne mig filen så jeg kan prøve at overskrive den? Det ser ud til (via google) at det er noget virus... plz help! 😀
*EDIT*
Problem solved... slettede bare filen lol! 😎 🤣
*EDIT2*
Der ligger ikke nogen SP1 i min Windows Update :no: ☹
Har smidt Vista SP1 ind på både min lappy og stationær. Det kører super. Men kan ikke lige umiddelbart se nogen forskel. hverken i boot times eller andet..
Sådan noget F*** jeg skal til at geninstallere vista idag nu... lige som jeg var på vej i seng om kom til at klikke genstart i stedet for luk ned, så starte vista efterfølgende ikke op... den når forbi boot-stregerne og så er der barre sort skærm... har prøvet at rebuilde med vista-CDen men det hjælper ikk... 😩
og så har jeg haft mareridt 3 gange i nat - frygteligt som det HW-møg kan påvirke en så meget 😴
Jeg prøver da at lægge SP1 ind igen når jeg geninstallere - det kan simpelthen ikk passe :no: