Har lige hjulpet med at bygge en af mine venners nye pc men vi kan af en eller anden grund ikk starte den 😕
Systemet: CPU: Intel C2Q Q6600 S775 Bundkort: Asus Formula Maximus Ram: 2gb Kingston HyperX PC2-9200 Grafikkort: Gainward 8800GT bliss edition Harddisk: 2* 500gb samsung et eller andet... Ved det er Sata 2 hd'ere Strømforsygning på 500W
Problemet er at det lille display som bundkortet har (sådan en speciel ting [skulle vise fejlen]) skriver "CPU INIT" og det skulle så være fejlkoden for CPU initiation.... Har bare ikk helt fundet ud af hvad fejlen kan være... Har prøvet at sætte en mindre cpu (C2Q 4300 mener jeg) i da jeg tænkte på måske bundkortet ikk understøttede C2Q til at starte med (uden at blive flashet osv) men det hjalp ikke... Har prøvet at kører ramene i dual channel og så også ved siden af hinanden men det hjalp heller ikk...
Kan det godt være ramene som laver problemet da den hastighed de kører kun understøttes af bundkortet når man har oc'et det???
Har ikk rigtig andre bud på hvad det kan være... Og hvis det er det problem, hvorfor skriver den så noget om CPUen..?
#2 - er du sikker på, at der ikke findes en jumper på bundkortet som skal flyttes, for at den funktion, du nævner, kommer til at virke (blot et forslag).....
#3 Har faktisk ikk engang set en jumper på bundkortet nu hvor du siger det... 😕 tror faktisk det er sådan en jeg har glemt at sætte på måske.. 😕 Plejer de at sidde på eller skal man selv sætte sådan nogle på når det er ...?
#4 - tjek din manual under o-stilling af CMOS/bios. Der vil du kunne se hvor jumperen sidder og om den sidder rigtigt. (burde den jo gøre hvis det er et nyt bundkort, men fejl kan jo ske i produktionen)
hvis det nu ikk er jumperen... hvad kan det så være ??? Fordi den skriver "CPU INIT" når det er man tænder og så laver den en hylelyd... Derefter lyser der nogle dioder op på bundkortet (et system som indikere hvor fejlen er) og efter 2 sek eller noget slukker de igen på nær dem som sidder tæt på ramene... Kan det godt være ramene som laver problemer???
#7 Problemet er at jeg ikk rigtig kan teste det i et andet system 😕 Mit eget er et S939 så den kører ddr ram... og 2 andre jeg kender har nogenlunde det samme... 😕
Men hvordan kan de være inkompatible?? altså ved Mhz osv eller bare gennerelt ved ramene... Fordi dette bundkort understøtter 1200mhz ram DOG kun hvis man ocer bundkortet... Men hvis man så har sådan nogle ram i til at starte med, vil de så ikk uc sig selv så de kører i en langsommere hastighed osv..??? Eller vil de ikk virke.. 😕 ??