#10 Det har du da helt ret i - altså mht. access time.
Men det ville nu have været temmeligt spændende i en direkte tvekamp på alle felter i samme setup og så slutte af med en samlet vurdering/konklusion.
Jeg ville personligt vægte støjniveauet temmeligt højt her hos mig. Men selvfølgelig kan man altid mene, at det ikke skulle betyde det helt store for de, som har en ES2 monteret i en fjernt beliggende server? Jeg har kun haft rigtige gode erfaringer med Samsungs diske - har da også en SpinPoint T166 500Gb siddende i maskinen og den giver altså ikke meget lyd af sig 🙂
Min Raptor 74GB 16MB larmede afsindigt meget indtil jeg fik den sat op i en NoiseControl HD-ramme med elastikker. Så blev den til gengæld også næsten helt tyst.
Et andet plus ved Samsungs HD'e er deres lavere temperaturer modsat Seagate/Maxtor. Er det btw, ikke Seagate der har opkøbt det meget udskældte Maxtor? Jeg kan i hvert fald huske, at de brændte sammen for et godt ord. Man skulle tro, at de havde "tunet" deres diske så de lige akkurat ydede lidt bedre end konkurrenterne. Prisen: levetiden!
Men en go' og spændende test samt nyhed var det da. Prisen på en ES2 er blot en tak for pebret for mig...endnu. På den anden side så har jeg på fornemmelsen, at 2008 byder på flotte prisreduktioner på alle de nye og store diske. Ydelsen derimod ser heldigvis ud til, at gå den anden vej - altså støt stigende 🙂