Året 2012 - og andre filosofier...

Hyggehjørnet d.  19. februar. 2008, skrevet af ~ashes~
Vist: 47410 gange.

~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2008 02:04:39
Svar/Indlæg:
828/108
EDIT: Ja, jeg har ændret lidt på overskriften, idet jeg synes det oprindelige emne ligger op til en masse andet spændende. - Jeg opfordrer stadig til at man skriver sine kilder og behersker sig på de måder man tænkeligt skal beherske sig 😉

Skal der ske os noget? Var vores forfædre slet ikke så dumme som vi antager? Er der beviser for det? Det er spørgsmål som vi ser forsøgt besvaret mere end nogensinde før. Verden har aldrig før været SÅ optaget af vores fortid i forbindelse med at regne på vores fremtid som i de sidste 20-30 år, især de sidste 10 år er der sket en kolosal omvæltning i snakken pga. emnet 'global opvarmning' - Men det er langt fra alt vi bør sætte fokus på hvis vi skal tro vore forfædre... Og i virkeligheden kan det hele have én og samme faktor... Den 12. planet...


Mayanerne forudså det for snart 3600 år siden, og endda også allerede for 7200 år siden (Vi ved endnu ikke hvor gammelt et folk de virkelig var). Deres sidste dato for jorden hedder 2012 d. 21. dec ved vinter-solhvervet. Mayanerne kan tilskrive sig de kundskaber som bl.a. vores tidsberegning, kalender, matematik, geometri, astronomi og astrologi (Zodiak).

Sumererne (fra Babylon) som daterer ca. 7300 år tilbage, skrev om solsystemet med alle de planeter vi kender, i de farver de har og de afstande og rækkefølge fra solen som de har. - Dog havde de ingen kendt teknologi til det. De skrev også udførligt om en 12. planet som de kaldte Nibiru. De beskrev Nibiru som værende en slags "gudernes planet" hvorfra folket Annunaki kommer og hver 3600 år igen besøger os og beslægter menneskeheden med deres intelligens, kultur og teknologi. Kan alt det virkelig passe?


Hvis man undersøger om der skulle eksistere en sådan planet, som vi måske er bekendt med her på jorden - (Hvilket man skulle mene vi måtte være, eftersom den er her "lige om lidt"). Ja, så finder man hurtigt sine svar. NASA har mange gange de sidste 30-40 år fortalt om dette himmellegeme som er på vej mod "os". - Første gang i 1977, anden gang i 1983, så igen i 1992, i Y2K, i 2003 og så sent som sidste år, hvor de annoncerede at planeten, som NASA kalder "Planet-X" (ikke navngivet), ville kunne ses fra jorden senest d. 15. maj 2009 - Altså allerede næste år.


Hvis alt dette var sandt, ville medierne så ikke allerede have dækket dette? Ville vores regeringer ikke allerede have blæst alarm? Ville der i det hele taget ikke være et større rama-skrig? - Jeg kunne finde på nogle grunde til at holde folket i uvidenhed... Men dem holder jeg lige for mig selv...


Jeg opfordrer for spændingens skyld folk herinde til selv at søge alt dette på nettet. Der findes en masse gode dokumenterfilm herom og ikke mindst dommedags teorier og den slags. - Det som jeg personligt er mest interesseret i er videnskabeligt data herom eller nærliggende teorier. - De der er interesseret må meget gerne stige på denne videnskabelige rejse, og hjælpe til med at samle links om emnet.


Jeg så helst at vi kunne være fri for angreb om blasfemi, overtro, groteske dommedags teorier af den helt store slags (medmindre vi selvfølgelig kommer til den konklusion 😐 ) og alt det som gør emnet til noget vi kan negligere til gemen pis - I ved sikkert hvad jeg mener... Nej, jeg ønsker at de der gider, om overhovedet nogen, vil tage det seriøst og forsøge at sætte sig ind i dette "naturfænomen", hypotetisk eller troende, i don't care! 🙂


På forhånd tak for hjælpen!

Mvh.

~ashes~ / Peter


NB: Der er mange vildtledende teorier om dette, som virker meget overdrevne - Lad os ikke gå den retning. Der er masser af tungtvejende videnskabelig og historisk data herom, som er det eneste interessante i mine øjne! Benyt dog alligevel så mange kilder og søgeord som muligt. - Jeg har highlighted nogle ord som nok kan bruges til den spæde søgning.
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2008 02:40:41
Svar/Indlæg:
4156/111
Så, det du siger i korte træk er altså at der kommer aliens til jorden d. 21 dec. 2012?

Hvis dette er sandt glæder jeg mig til 2012!

Men nu levede Jesus også på jorden som Guds søn og i år 2000 virkede alt elektronik ikke. Så hvor troværdigt er dette? 😉

Kan du huske den radioudsendelse der engang blew brodcasted om en alien invasion? 😎

Men helt sikkert fed læsning! 😀

Og ja jeg ved godt at der er en masse grundlæggende teori bag dette osv. Men i sidste ende kunne det jo også bare være et eller andet "whatever" der er på vej imod os - det behøver ikke ligefrem være aliens der kommer med nye CPU'er til Intel!

Det kunne jo btw også være "os" som kommer fra en fjern fremtid for at skubbe jorden i den rigtige retning... Det passer vel meget godt med at de kommer anstigende og giver et par fifs til global opvarmning 🤣

Sorry for min nok lidt "useriøse" tone 😳

Note:

Jeg prøver bare at perspektivere det ud fra en anden synsvinkel for at starte lidt debat om det 🙂 Synes helt sikkert at det lyder voldomst spændende, og har intensioner om at læse og følge op på dette emne!

*EDIT*

Det var bare lidt indledende tekst som IKKE skal få folk til at gå rampage og begynde at tage emnet useriøst osv - men derimod få dem til at tænke i flere baner!


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2008 02:50:42
Svar/Indlæg:
828/108
#1

Jeg er med på det du har fat i... Og vi er også nøjagtigt lige skeptiske, uden tvivl. Men det er alligevel den mest videnskabeligt og historisk underbyggede teori overhovedet i nyere tid. Jeg troede aldrig på Y2K fænomenet ville blive et desideret problem, Jesus tror jeg er et påfund skabt i et politisk øjemed, og erstatter i virkeligheden den hedenske "tro" og tilbedelse af solen... Men det er bare endnu et langt ude emne 🤣

Der er mere om dette i accepteret videnskabelig nedskrevet historie end der er om Jesus i accepteret videnskabelig nedskrevet historie.

Sumererne's historie er vildt spændende, ligeledes er Mayanernes - Og vi har siden deres tid levet på deres principper og mæsket os i deres viden. Men så snart vi kommer til noget om tidens ophør (ihvertfald som vi kender den), ja så er de helt galt på den!? - Ja jeg er nu stadig lige så skeptisk som du, men jeg tør ikke ryste på hovedet af det... Endnu ihvertfald 😀


FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2008 02:54:03
Svar/Indlæg:
4156/111
#2

Præcis! Kunne slet ikke være mere enig! 😀 Og det må man da sige kun kan være en god start!

Du ved tilfældigvis ikke om der findes nogen officielle billeder af den såkaldte "Planet-X"?

*EDIT*

Det fik mig faktisk lige til at tænke på dette: http://hwt.dk/forumthread.aspx...

? 😐

*EDIT2*

Overvej hvis de kommer herned og opdager at vi har udviklet os mere end de har! Så vi altså pludselig er foran dem!? 🤡

Men, hvis de kan komme langvejs fra på en "planet" så må det jo sige lidt om deres teknologi.

HVIS dette skulle vise sig at være sandt lyder de til at være fredelige - hvilket jeg kunne bevivle os at være (med vores nuværende supersmarte supervåben 😎


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2008 03:02:10
Svar/Indlæg:
828/108
Jo, der skulle være infrarøde billeder af den. NASA har med deres IRAS fanget den adskillige gange. Det er dog kun svagt den kan tydes, men idag vil NASA jo ikke længere snakke om det de tilbage i år 1992 / 2000 omtalte som et "Object of intense speculation".

Her er et link om det fra NASA, dateret 29. juli 2005, så de må jo have set den...

http://science.nasa.gov/headli...



~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2008 03:04:10
Svar/Indlæg:
828/108
Hvad angår det der "menneskelignende på Mars" så synes jeg faktisk at mine egne proportioner på Luke Skywalker ser ud til at matche bedre end størrelsen på den der sten der ligner en Mars-dværg-bær-samler...

🤣


FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2008 03:06:08
Svar/Indlæg:
4156/111
#4

Spændende! Men som de selv skriver så er planeten på størrelse med pluto (meget lav tyngdekraft) den er ikke tæt på nogen sol/stjerne (dvs den er god til overclocking!) så det virker lidt betvivlsomt at der (as far as we know today) skulle kunne være nogen former for liv på denne såkaldte "planet" 🙂

#5

Det kan du have ret i! Synes bare det var et sjovt tilfælde 🤣 tror heller ikke selv det har noget som helst med hinanden at gøre. Kom bare til at tænke på det!


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2008 03:18:38
Svar/Indlæg:
828/108
#6

De skriver nu at den med sikkerhed er større end Pluto :)

Tjaa, vi kan jo bare ikke vide hvor "universelle" andre skabninger i universet er, det kan også være at man ikke har tydet Sumerernes kileskrift korrekt (det er noget af det ældste der findes), men kuglen/planeten var med i deres nedskrevne og indskripterede solsystem. Se link...




Det er ikke Sumerernes historiske grundlag for dette alene, det er det at det hele sjovt nok lige skal kollidere i 2012, som får mig op af stolen...

Men ja, at være skeptisk er at være klog... Hellere det end bagklog...


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
19-02-2008 07:33:37
Svar/Indlæg:
5039/109
Er det som den skal kollidere med jorden i 2012? Eller vil den komme tæt på, og dens beboere besøge os?

Håber ikke det bliver som i signs, den er creepy.


Det er spændende læsning, men er ikke sikker på det har noget på sig. Det virker lidt ligesom konspirationsteorierne.


Noltus
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2008 08:54:20
Svar/Indlæg:
2211/331
12. planet,nu skal man jo først have fundet den 10. planet,da pluto ikke regnes for at være en planet mere,men en dværgplanet


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2008 10:00:15
Svar/Indlæg:
6293/359
Vildt fedt og spændende indlæg ashes.

Ja den sumeriske mytologiske beretning om denne race som kom hertil for 450.000 år siden kunne der laves verdens mest spændende hollywood-film om. Uden tvivl! 😉

Der er også teorier om at det i virkeligheden er en sol.. en såkaldt brun dværg 6-8 gange større masse en jorden... og hvis det er sandt, så er vi alle doomed.

Gamle mayanske tekster ender også med at til slut at sige: ... og den brændende sol vil styrte i havet .. skræmmende.. men hvis det er en sol, så styrter den jo ikke i havet men jorden bliver helt opslugt - men det kan jo være det vil se sådan ud så? :'-(

Jeg tror på, at der har været en race større og før os, som har skabt mennesket til at arbejde for dem. Altså skabelsen i biblen kan jeg godt tolke til dette. Mennesket som et biologisk forsøg... det giver også meget mere mening end en gammel hvidskægget mand på en sky som skabte himmelen, jorden, manden og kvinden ud af mandens ben osv...

Da tsunamien indtraf i dec. 2004 var der et kort nyhedsindlæg i TV-avisen, at USA straks ville genoptage deres gamle rumprojekt og at det nu var "race against time". En sol fra den afstand har også allerede en påvirkning på jorden og klimaet, ligesom vores egen sol har det.

Men selvfølgelig så kan denne race jo ikke bo på en sol der er milliarder grader varm - Så jeg/vi må nok dele teorien op i 2. Planet X eller SOL2. Jeg håber det er en planet, som igen vil passere mellem Mars og Jupiter, som den gjorde for snart nøjagtig 3600 år siden.

21. dec 2012 er også sammentræffet med vores Galakse som vil være i vinkel 0/allignment og genstarte dens cyklus. Dette vil kunne ses på himmelen i form af et kæmpe "træ"/stjernebillede, som vil påvirke menneskets sind og starte en ny tidsalder.

Med håb om en god, lang og sober tråd 🙂

/hygge

Mathis


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2008 12:03:59
Svar/Indlæg:
828/108
#10

Uha, tror du virkelig vi er skabt for og af en anden race? Det er en vild tanke, men tror du det virkelig!? 😐 😲

Som jeg forstår det, og da også helst vil forstå det, så er det et passerende himmellegeme, der har været her før og faktisk adskillige gange hvert 3600 år. - Hvortil Maya-kalenderen faktisk er en nedtælling. Altså at tid slet ikke er "skabt" til at vide at klokken nu f.eks. er 10:19:58, men det faktisk er en nedtælling til næste "flyby", og siden hen benyttet i mindre skala til at beregne solhvervene i høstens etc. øjemed.

Ja, hvorfor skulle vi mennesker ikke være skabt af noget,

Anyways, det er ikke ligefrem lutter lagkage der venter os, skulle det have noget på sig. 😕


Jeg fandt lige et par gode sites:

http://alignment2012.com/

http://video.aol.com/video-sea... (masser er videoklip / dokumentar)

http://www.stage6.com/videos/s... (øverste 5 klip udgør part 1-5 af en fhv. interessant vinkel på emnet)


Der er selvfølgelig meget mere, også NASA har et par dokumentarfilm ude. Vender tilbage med flere links - Håber flere vil gøre det samme!


#12
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2008 12:37:20
Svar/Indlæg:
4156/111
#10

Skulle det komme så vidt at det er en "sol" der vil opsluge jorden med dens dødbringende tyngdekraft så tror jeg for det første at det vil blive opdaget ret hurtigt og for det andet så vil der nok blive sendt en del nuclears ud til at gøre noget ved det!

Men det lyder dog lidt skræmmende hvis det er en såkaldt "sol". Jeg håber stadig det er fremmede der kommer med CPU'er til Intel 🙂

*EDIT*

Du siger at hvis dette er en såkaldt sol så vil det også have indflydelse på jordens klima.

Kan dette, også det at USA ikke vil deltage i en CO2 aftale have noget med hinanden at gøre? I'm just asking 😉


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
19-02-2008 12:57:00
Svar/Indlæg:
15982/637
Jeg tror ikke at vi kommer fra en anden planet ej at vi er skabt af andre.
Men jeg tror på teorien/beviset på at asteroider har ramt jorden og medbragt vand og brint molekyler som er ophavet til livet her på jorden, og så har evolutionen taget resten af skridtet.

#9: Nemlig. Pluto og Charon er definitivt ude af planet definitionen. Så vi står med 8 planter i solsystemet (eksl solen, ellers 9).
Så med mindre at der pludselig kommer 4 nye planeter der er større end Pluto på disse få år eller om astronomerne igen skifter mening således at Pluto, Charon, Ceres, Eris pludselig bliver planeter igen, så tror jeg næppe der sker noget.


#14
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2008 13:05:17
Svar/Indlæg:
4156/111
#13

"Dengang" var der jo så 11 planeter (som jeg har forstået det) og derfor er dette den 12.

Faktum er jo også at den er der et sted derude, og i moderne tid hedder den jo "Planet-X"


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2008 13:27:22
Svar/Indlæg:
828/108
Faktisk er det således at denne 12. planet også er omtalt som d. 10. planet.

Sumererne havde jordens måne med som en af de 12, hvilket jo også er ret misvisende. Jeg tror ikke vi skal ligge så meget i lige det, sagen er jo den at der er tale om den samme kugle, det er der ingen tvivl om da også Sumererne har tegnet dens bane ligesom NASA antager den.


brainiac
 
Overclocker
Tilføjet:
19-02-2008 13:36:01
Svar/Indlæg:
840/10
0# findes du med undertekster


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
19-02-2008 13:55:47
Svar/Indlæg:
15982/637
#14: Mm nej ! der er 9 planter i solsystemet Solen inkl.

tæl planeterne og træk een fra !


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2008 14:43:29
Svar/Indlæg:
6293/359
#17 solen er jo ikke en planet 😴


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2008 14:48:54
Svar/Indlæg:
828/108
Solen er en stjerne.

Hvis jeg lige igen poster nedenstående link, kan man der ser hvad NASA kalder denne ny planet. - Nemlig den 10. planet.

http://science.nasa.gov/headli...


#20
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2008 15:03:29
Svar/Indlæg:
4156/111
I følge dette skulle planeten da slet ikke komme noget nær Jorden? 😕

http://neo.jpl.nasa.gov/orbits...


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 02:05:52
Svar/Indlæg:
828/108
Nasa har ændret holdning på det område flere gange. Af samme årsag har jeg ikke den store tiltro til at de altid fortæller sandheden.

Det er de tunge drenge vi har med at gøre, USAs tunge drenge. 😉


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 09:59:03
Svar/Indlæg:
6293/359
Hvis "planeten" eller hvad det er "altid" har eksisteret, vil den så ikke også denne gang blot gå ind i solsystemet og imellem mars og jupiter, som den altid har gjort?...Det skal jeg dog ikke kunne sige, men det tror og håber jeg på... lidt surt at have købt ny Gesher-GPCPU eller noget og så går det hele op i røg og bliver millioner grader på coren :'-(

Det med at mayarne har en "end-date" er også, at den store universielle cyklus ender i 2012. Altså galaxsen har nået et vendepunkt og nulstiller sig osv. svært at forklare, men vi går i hvertfald ind i en ny tidsalder... Energierne fra universet skulle strømme ud fra det "hul" som denne nulstillingen giver, og påvirke menneskenes sind... ligesom jordstråler, solstråler, elektromagnetisk stråling, røntgen-stråler og radioaktiv stråling påvirker os... Ja el-master og højspænding har også indflydelse på hjernen... mange negative ting her, men 2012 dec.21 bliver altså vendepunktet og mennesket vil "vågne op"

Det tror jeg sgu også vi trænger til med alle de krige rundt omkring. Hvis Jesus var her i dag, ville han græde snot 😳


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
20-02-2008 10:04:40
Svar/Indlæg:
15982/637
#18: Det kommer an på hvad optik du tager, for solen er også en planet ilfg astronomien.


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 10:27:19
Svar/Indlæg:
6293/359
#23 solen er en sol - en stjerne - ikke en planet - men links plz 😉


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 11:01:36
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #12

Ja det skal da fedt hjælpe 🤡 😛

-> #23

Jeg ville meget gerne vide hvilken astronomi du hentyder til 🤣


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 11:50:06
Svar/Indlæg:
6293/359
#25 ja #23 lyder helt voodoo-agtig - jeg kan ikke være mere uenig i det

#25 ja #12 det hjælper ikk at skyde noget ind i en sol - det smelter inden det rammer 😩


JensK
 
Superbruger
Tilføjet:
20-02-2008 12:15:41
Svar/Indlæg:
452/80
#26 korrekt, men man kan muligvis ændre på dens løbebane... ved en ganske alm. eksplotion fra en håndgranat flytter luft med 1000km/t.. Går ud fra at nuclears er noget vildere, så måske kunne det gode lade sig gøre på den måde..

Dog siger man jo der sker eksplotioner på solen der har en energi udladning på størelse med en brintbombe hvert minut, så jeg går ikke ud fra den reele effekt ville rykke noget..

I min mening er sådane teorier noget pladder... Jeg skal virkelig se videnskabelige beviser (holdbare beviser.. ikke spekulationer). Dommedags teorier kan man aldrig få nok af,men man skal altså tage dem med et smil så længe der ikke er nogen beviser. NASA har set en planet, ja! Men det er ikke nogen hemmelighed at universet bliver størrere (jeg ved ikke hvorfor, men den gør det..) og mange sole og planeter rykker rundt i universet. Det kan være en af grundene.. Desuden har de jo som sagt haft en del forskellige udtalelser om denne såkaldte 12 planet... Først var den der, så var den der ikke.. Så var den der måske, men det var ikke den 12 osv osv.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 12:18:46
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #27

1: Der er ingen luft i rummet, og der er ikke partikler nok til at man ville kunne udnytte en evt. chokbølge.

2: Solen/stjerne ER en stor brintbombe, så nej. Der ville ikke ske en skid.

3: Enig.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
20-02-2008 12:44:37
Svar/Indlæg:
15982/637
#24/25: Neptun er gas, men derfor er den stadig en planet !. Tilbage i aug. 2006 var der megen debat om definitionen på hvad en planet er, og det var her iblandt at pluto og charon røg ud. Der er også debat om solen om den er en stjerne eller også er en planet i vor solsystem, der er utallige ongoing debatter om det... jeg fulgte kun med indtil midt 07, og om der er kommet endelig afklaring ved jeg ikke. Men som jeg skrev tidligere så er der 8 planeter i solsystemet (9 inkl. solen) - hvad man så tager efter afgøres vel af debattens udfald... men den har jeg ikke fundet noget resultat på.
I er velkommen til at smide et link 🙂


#30
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 12:54:09
Svar/Indlæg:
4156/111
#26

Var det ikke dig selv der sagde at det var en brun dværg måske? 😛

Så hvor kommer smeltende raketter ind i billedet? 😀

Og hvem siger at den skal springes i luften, den kan da bare "sættes ud af kurs" med trykbølgen fra en 50-100 nukes? 😛


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 12:58:50
Svar/Indlæg:
6293/359
#30 du kan ikke sætte noget ud af kurs der ikke når at ramme. Der er flere millioner grader varmt på en sols overflade. Det er dine raketter som smelter inden de når at ramme

#29 ja der er gas planeter - men alle planeterne har en bane rundt om solen. Derfor er solen også en sol. En sol er en stjerne og ikke en planet. Der er planeter i et solsystem, som har en bane rundt om en sol. Det er dig som skal smide nogle links 😉


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
20-02-2008 13:06:18
Svar/Indlæg:
15982/637
#31: Søg selv 😉 ... det er noget af det første der popper op på google vedr. hele debatten om solen & planeterne mv... der har også været om det på National Geographic i 07 (dokumentar: Our Solarsystem).


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 13:45:01
Svar/Indlæg:
6293/359
#32 ok ja - sjovt som alt skal vendes på hovedet og laves om i dag - det er IKKE hvad jeg og mine forældre og helt tilbage til Mayaerne lærte om, sorry Gripen90. Men alt i alt så er det en debat som er ved at få denne tråd på OT...plz keep on topic.

Der er også teorier om at vores solsystem (eller planetsystem som du kalder det) er et twin solar-system. Ligesom Alpha Centari A og B... det er jo også interessant i denne sammenhæng synes jeg 🙂


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
20-02-2008 14:01:41
Svar/Indlæg:
15982/637
#33: Hehe kender det... når nogen spørger mig om hvor mange planeter der er i solsystemet siger jeg bare "mange" i dag 😀 indtil den dag der kommer en ny astronomibog der slår det hele fast.

Mht twin solsystemet så har jeg også hørt om det, og det er bla. også derfra hele planet definitionen bliver draget til diskussion..


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 14:11:15
Svar/Indlæg:
6293/359
#34 🙂 hehe ja. Ja twin-solsystem kunne forklare den globale opvarmning også. nej nu skal jeg nok holde mig til topic 😀

Så kommer den eller kommer den IKKE? findes den overhovedet?

hvis NASA siger JA, så er der noget om det, det er helt sikkert - de prøver endda at skjule ting for os, som vi ikke har godt af at vide, men bare det at de "confirmer" at den findes, det er et stort skridt (i den forkerte retning) 😩


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 14:14:06
Svar/Indlæg:
23132/740
Gripen90 er nu ikke helt galt på den. Der har været en del debat om hvorvidt grænsen gik for "stjerne" til "planet" og fra "planet" til "stor sten der flyder rundt i rummet omkring et eller andet stort".

Problemet med de yderste planeter er, at de hører til et bælte af objekter, som ligger lige på grænsen. Alt lige fra småsten, til objekter på Plutos størrelse. Mht. debatten om hvorvidt Solen er en stjerne eller ej, må vi vist konkludere, at så længe der sker selvregulerede atomare henfald, er det en stjerne. Hvormed Jupiter ikke er en stjerne, men en stor gasplanet.

Der gik tidligere argumenter på, at en stjerne ikke havde en fast kerne, men den holder ikke helt. For stjerner har netop en fast kerne, hvilket faktisk er gældende for stort set alle planeter. Og så er vi tilbage ved problematikken igen.

Jupiter er så tæt på at være en stjerne som noget andet kan være, men den er - kan vi vel hurtigt blive enige om - ikke så varm som Solen.


#37
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 17:18:39
Svar/Indlæg:
4156/111
#31

ARHJAKShd... Læser du overhovedet hvad jeg skriver? 😐

Jeg... snakker... ikke... om... vores... egen... sol!

Jeg snakker om den "Planet-X" hvor du i #10 skriver:

"Der er også teorier om at det i virkeligheden er en sol.. en såkaldt brun dværg 6-8 gange større masse en jorden... og hvis det er sandt, så er vi alle doomed."

Slår man brun dværg op på nettet finder man ud af at den har en overflade temperatur på ca. 1000 grader celsius!

og NEJ solens (Yes, nu snakker jeg om vores egen sol) har en overfalde temp på omkring 5500-6000 grader celsius og en kerne temperatur på over 15 mio grader celsius!

God damnit >_<



Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 17:19:14
Svar/Indlæg:
6293/359
Jeg synes din (NoNig) og Gripens konklusioner og vurderinger af hvad en planet er eller hvad en stjerne er, er bare en holdning at have, for at der er noget "at pille ved" Jeg ved godt det er ment i bedste hwt-ånd, men hold nu op venner 🙂 Solen er en Stjerne. Jupiter er en planet, en gasplanet ja, men stadig en planet. :yes:

Planeter kredser om deres sol i et solsystem - sådan er det i hele universet og har altid været det 😉

Tro ikk alt hvad i læser på nettet 😲


I må ta' pis på mig ikk? hehe


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 17:26:06
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #38

Læs lige hvad jeg skriver igen, bare lige éen gang til 😉


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 17:27:58
Svar/Indlæg:
6293/359
#37 FnaX du er en google-stormester - tak - du har ret - ja så kan man måske godt slå den ud af kurs? Lige som de gjorde en smule med temple 1 i 2005 😉
og sorry for at jeg ikke læste din post ordentligt - var på arbejde og havde travlt 😴
Deep Impact hed missionen - den er nu afløst af et nyt "forsøg"... Ja de øver sig nok de gode NASA folk

kan i huske sid meyers "the Dig" fra 1995... fantastisk adventure-spil 😉


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 17:29:26
Svar/Indlæg:
6293/359
#39 vil du forklare hvorfor så?

jeg spørger da ikke til, at I skal læse mine indlæg igen.... jaja ingen af os vil åbenbart lytte 😛


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 17:31:35
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #41

Hvad siger du? 😛


#43
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 17:36:12
Svar/Indlæg:
4156/111
#40

TY!... Jeg var lige ved at kyle min bærbare ud af vinduet 😲

#36

En gas planet udsender ikke store mængder energi? Det gør en stjerne? Forstår slet ikke hvordan det kan være så svært at definere en sol og en gasplanet 😲

Du kan godt høre det lyder dumt med Planet Wars i stedet for Star Wars ikk? 😛 🤣


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 17:46:44
Svar/Indlæg:
23132/740
... så læs dog svaret igen, christ er det så svært at forstå, eller skal jeg uddybe det? 😛

En gang for længe siden, i det skelsættende år 1977: http://www.imdb.com/title/tt00... 🤣


#45
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 18:14:34
Svar/Indlæg:
4156/111
#44

😐 Nu er jeg vidst det man kan kalde for lost in space!


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 18:56:30
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #45

Jeg ville bare have dig til at nærlæse hvad jeg skriver. Har interesseret mig for astronomi i mange år og havde det også i gymnasiet, så jeg ville mene, at jeg har nogenlunde styr på, hvad der er en stjerne, hvad der er en planet og hvad der er en sten.

Linket til IMDB, var blot for at fortælle dig, at "Planet Wars", ikke rigtig var det store i forhold til "Star Wars", begge havde premiere i 1977 😛

Hvorom alting er, så forsøgte jeg at forklare, at er har været en del diskussion om hvad der er en planet, hvad der er en stjerne og hvad der er en sten i rummet. I 2006 kom den (indtil videre) endelige definition.

Planet X (og nej, det er ikke "planet 10", men X, som i ukendt) har vi hele tiden kigget efter. Problemet ligger, at planeterne i vores solsystem opfører sig mærkeligt. Som om der er et eller andet som "hiver" i dem, og nu snakker vi ren og skær massetiltrækning. Man har hele tiden vidst, at denne ukendte planet måtte ligge i Kuiper-bæltet, men samtidig også, at den havde en større masse, end de småsten der svæver i området. Det svarer lidt til at stå på en strand, og kunne se efterdønningerne fra et stort skib. Vi kan ikke se selve skibet, men derimod en masse små sejlbåde. Uanset hvordan man vender og drejer det, vil disse små sejlbåde ikke kunne producere så voldsomme efterdønninger, så derfor må der være et eller andet derude, som vi ikke kan se. Det er "Planet X" og har altid været det.

I 1930 blev Pluto opdaget, men man havde lidt problemer med Plutos masse og dens opførsel. Dette ændrede sig i slutningen af 70'erne, hvor man opdagede Plutos måne "Charon". Denne måne gjorde det muligt at måle Plutos masse, hvilket affødte et voldsomt problem. Faktisk, er Pluto mindre end vores egen måne, som vi jo ikke betragter som en planet. Så derfor gik man i gang med at søge efter Planet X atter en gang, indtil man kunne fastsætte en fast definition for hvad der er en planet.

Der er fundet en masse objekter, som kunne tyde på at være Planet X, så sent som i 2005/2006 blev der fundet en ny planet, men det var ej heller Planet X.

Der er som sådan ikke så meget mystik ved det. Det er i regelen bare en søgen efter det ene store skib, som får de mindre skibe og joller til at vugge.

Der er ni navngivne planeter i vores solsystem; I rækkefølge, fra Solen:
Merkur
Venus
Jorden
Mars
Jupiter
Saturn
Uranus
Neptun
Pluto (og Charon)

Der er så yderligere en unavngiven planet, som indtil videre hedder "2003 UB313" Der har indtil videre været 12 [he he] "planeter" som alle er mindre end vores egen måne, der har været mulige kandidater. Men så længe der ikke eksisterer en fast definition for hvad der er en planet, står de i det uvisse.

Håber det satte det lidt på plads?!


Retro
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 19:09:44
Svar/Indlæg:
1643/172
Slettet..


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 20:42:13
Svar/Indlæg:
6293/359
#46 fremragende svar NoNig - så kender vi dig igen 😛 😉 ja det andet halløj med at læse indlæg igen fattede jeg ikke noget af - heller ikke efter at læse det igen...det du nu skriver giver meget mere mening


så vi med alle sund fornuft kan fastslå at SOLEN er en SOL en STJERNE... som det altid har været og vi alle har lært fra små af... der er jo ingen lærebøger som er skrevet om endnu vel?


arjarjharhjarhjggg jeg går helt i falanx!! 🤣


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 20:57:59
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #48

😛 ❤


Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 23:56:53
Svar/Indlæg:
1293/104
Nonig: Fremragende indlæg. Er selv meget astronomi interesseret. Derfor kan jeg krumme tæer, når nogen forsøger at bilde folk ind at solen er en planet. :no:

Men kommer til at rette dig: Pluto er IKKE mere en planet, men kun en DVÆRG planet.

Derfor har vi "kun" 8 planeter i vores solsystem.

http://da.wikipedia.org/wiki/P... (dv%C3%A6rgplanet)


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2008 00:02:20
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #50

"Regner det?", "Nej, kun lidt" - "Ergo, så regner det".

Potato patata, tomato tamata 😛

Den diskussion har også raseret i højere kredse, om hvorvidt Pluto er en planet eller ej. Især efter man kom frem til dens endelige masse. Jeg vil gerne give dig ret, især hvis vi skal forholde os til nyere data. Men en planet, det er den, om så den er en dværg eller ej 🙂


Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2008 00:09:53
Svar/Indlæg:
1293/104
Arh, så skidt da 😀 Men den er altså blevet degraderet til en dværg.

Fandt lige lidt om planet X.

http://ing.dk/artikel/84863


Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2008 00:10:54
Svar/Indlæg:
1293/104


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2008 08:39:43
Svar/Indlæg:
6293/359
Hvad der kredser rundt om vores sol hører med til solens planeter - ergo de er planeter... jeg synes ligesom vi har diskuteret i denne tråd hvorvidt ting er planeter eller ej, så har de kloge professorer også diskuteret... jeg synes det er en fejl at pluto har mistet status som planet...

det må være fordi de har intet og lave, og bare skal lave om i et eller andet, for at ha noget at fortælle lillemor når dagen er omme.... som med politikkere... det er faanme tyndt 😴


men det at solen skulle være en planet er det tåbeligste jeg har hørt eller hvis det er accepteret i visse kredse, så er de jo bindegale allesammen :no:


#55
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2008 15:52:46
Svar/Indlæg:
4156/111
Skal vi ikke bare lade "Er solen en planet eller ej?" diskutionen dæmpe lidt af og så komme back on track? For vi bliver sgu aldrig enige 🤣


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 01:07:25
Svar/Indlæg:
828/108
#55

Jo tak, det ville da være dejligt!

En sjov ting ved den Maya-kalender, hvortil der jo ikke direkte nævnes noget om en planet tæt på jorden, er at de mente følgende:

Eng. citat:

"The Maya believed a rare alignment of the solstice sun with the Milky Way (or Galactic Plane) would be responsible for an era of great transformation on earth."


Maya-indianerne var ikke alene om at mene, at der var noget skummelt ved 2012.
Nostradamus forudså store katastrofer omkring 2012. Og i dag har Maya-indianernes udgave af dommedag fået den største medvind i 500 år. En af 2007's største hits i biografen, 'I Am Legend', tog også en dommedag i 2012 under behandling, og sådan vil vi selvfølgelig se meget mere som vi nærmer os 2012.

Jeg så igår filmen 2012 Doomsday, fra i år, som desværre også var ret religiøs, men den sætter dog billeder på nogle af de ting man kunne frygte. Det kan anbefales at se den trods dårlige anmeldelser

Sidste år kom også bogen 'Apocalypse 2012' af Lawrence Joseph. En prisvindende amerikansk professor i litteratur, som gennemgår en stribe sandsynlige scenarier for verdens undergang inden for knap fem år. Og det er bare den seneste af en stribe bøger, som alle tager udgangspunkt i 2012 som det helt store punktum.


Men hvad finder mon sted i 2012, som bestemt lyder apokalyptisk? Ifølge NASA vil der ske det ufattelige, at solens magnetpoler vil bytte plads, og nogle mener sågar at det ikke kun er solen det sker for, men også Jorden og muligvis alle de andre planeter. - Så måske er det sådan noget vi skal forberede os på, hvis man da kan det!?

Det ville ihvertfald forklare en hel masse hvis det var polerne der skulle vende. Den teori brygger mange forskere jo på ift. alt muligt her på Jorden. Altså ikke om 2012, men f.eks. global opvarmning etc.

Et langt ude gæt på hvad vi måske har misforstået af Sumerernes historie kunne være, at Jorden måske ER Nibiru, men kun når den "er på hovedet" eller måske kalder de polvending for Nibiru, hvor vores tydning af deres sindsygt besværlige kileskrift simpelthen bare har slået lidt fejl!?

ÅÅÅÅÅHHHH Jeg kan blive ved med det her... Men 1 ting er sikkert for mig, jeg tror sgu seriøst at der skal ske os allesammen noget i 2012. Der er SÅ meget der tyder på det, og det er ihvertfald ikke nogen opdigtet fantasi dato ligesom ALLE de andre dommedags-teorier vi hidtil har haft. - Men betryggende kan man jo ikke ligefrem kalde det 😕


EDIT: Jøsses jeg skriver 2012 mange gange ovenover 🤣


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 01:53:23
Svar/Indlæg:
828/108
Tjek lige deres kileskrift... Hvordan ind i helvede tyder man sådan en omgang volapyk? :no:

http://da.wikipedia.org/wiki/K...



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 02:10:22
Svar/Indlæg:
23132/740
... jeg tror vi er her længe efter 2012, og hvis vi ikke er, så er jeg glad for, at jeg ikke gik og bekymrede mig om det 😉


Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 02:41:10
Svar/Indlæg:
1293/104
Og der var heller ikke grænser for, hvad der ville ske da vi gik ind i år 2000.....


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 03:22:08
Svar/Indlæg:
828/108
#58 + #59

Hvis det er noget der sker en gang i mellem, og vi tidligere har kunnet fortælle om det - Ja så vil vi igen kunne fortælle om det skulle man mene. Altså vil jeg mene at kunne konkludere at vi ikke allesammen skal dø af det. - Når det så er sagt vil det også betyde at vi måske kan gøre noget for vores overlevelse, og skulle det inden 2012 blive en kendsgerning at noget skal ske, så tror jeg vi gør klogt i at have en plan.

Der ér altså mange flere belæg for at denne dato er helt speciel. År 2000 havde ingen rigtige belæg for at være vært for store katastrofer eller mystiske hændelser. - Det var opfundet lige op til årtusindskiftet.

De teorier der ligger bag 2012 er meget meget gamle, samt der også er mange andre ting der krydser lige nøjagtigt den dato og/eller det år - Som alle har langt ude og mærkelige konsekvenser på sig.

Det er så let at negligere med epokegørende kommentarer, hvorfor ikke bare prøve at tage det seriøst. Altså sker der intet, er intet tabt. Sker der noget, er det sgu lidt uheldigt at skrive som i gør... 😐


Anyways... Det er jo frivilligt ikke at læse tråden og for den sags skyld skrive i den 😉



~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 03:37:03
Svar/Indlæg:
828/108
Jøsses...

Her er en mand der virkelig kommer ind på emnerne omkring 2012, over 3 timers foredrag om netop dette emne...

http://video.google.com/videop...

Jeg kunne ikke holde til at se det hele, så mangler lige et par etaper 🙂


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 03:39:38
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #60

Nu er det jo heldigvis et frit forum, og som du siger, så kan folk skrive eller lade være 🙂

Det jeg mener er blot, at hvis Nostradamus' træfsikkerhed ikke var som en stiv Voldborg til Rave-party på Ibiza, ville jeg kunne tage ham langt mere seriøst. Jeg har også set "I am Legend", og synes også det var en god film. I 2012 bliver jeg 27 år gammel, og 7 - 2 = 5, og 5 = 2 + 3 -> 23, og vi kunne blive ved.

Der er ingen som siger, at det er usandt det du skriver og beretter om, og jow. Det er altid godt med et lille gys. De fænomener du omtaler, har været kendt længe, og bliver skam også funderet en del over hvad der vil ske, og i så fald, hvad vi skal gøre.

Min opfattelse er blot, at der er folk som er langt klogere på maya-skrift, gåtur på vandet og matematik, som sidder og regner på det her. Netop så folk som du og jeg, ikke behøver at bekymre os om den slags ting.

Hvis samtlige astronomer, astrologer, spåkoner og politikere gik ud og sagde: "Jorden går under om ca. 5 år" eller "D. 21. december 2012 sker der noget" - ville det så ikke være en skam, at det hele går op i massehysteri, inflation og handel med sikkerhedsskure, som sikkert ikke ville hjælpe en skid alligevel?

Nostradamus "forudsagde" også, at 11. september ville finde sted. Han "forudsagde" Hitler og har nok en masse vilde forudsigelser på samvittigheden. Og hvad så? Han var blot en forgænger for Moore, og hvis man tænker over det, så vil man altid have ret. På et eller andet tidspunkt.

Hvis der blev sagt, at d. 21. december 2012 sker der præcis det her. Vi skal være forberedte eller i det mindste være opmærksom på det, så ville jeg tage det mere alvorligt.

Ikke desto mindre, så er det blot en masse sammenfald, og de finder sted hver eneste dag.

Skulle det ske, at vi oplever en global kollektiv bevidshedsudvidende tilstand, vil jeg bukke mig og sige: "Jeg tog fejl", men er det i så fald ikke desto mere uvæsentligt om det finder sted, og hvem der tog fejl, end at man lever i nuet og nyder den tid man har, i stedet for at bekymre sig om de ting der skal ske.

Hvis jeg var limet fast til togskinnerne, og kun havde 3 minutter at leve i, så ville jeg klart vælge, at sige farvel til dem jeg elsker og holder af, og lade toget ramme mig. I stedet for at stå der som en forstenet og blot afvente det der ville komme.

Jeg vil gerne give dig kredit for din entusiasme, men er det - for dig - ikke mindst lige så vigtigt at leve nu, i stedet for en besættelse af hvad der vil ske en gang i fremtiden?

At jeg ikke tager det nær så alvorligt som du gør, betyder ikke, at jeg ikke tror på det. For mig betyder det ikke det store, hvornår det sker. Nu har vi en dato på, og så vil jeg sætte et kryds i min mentale kalender.

Skulle de ske, at vi får besøg fra det ydre rum, så vil jeg gerne opleve øjeblikket, i stedet for at afvente det. Det ville være en spildt tid, at stå på en mark med et flag og en hotdog i hånden, for at byde dem velkommen.

Igen. Der er folk som er langt klogere på det her end jeg, som ligger søvnløs om natten, og funderer over hvad der vil ske. Indtil da, vil jeg sidde ved min computer, spille 'Crysis', læse matematik og hygge mig med mine venner. Jeg ville ønske, at de fleste gjorde det samme 🙂

-> #61

Den vil jeg da lige se så 🙂


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 03:44:01
Svar/Indlæg:
828/108
Her er emnet dækket af History Channel i serien af programmer "Decoding The Past", som jeg iøvrigt kan anbefale alle der kan li den slags.

http://video.google.com/videop...

Dette er part 1, de andre dele ligger ude til højre på sitet.


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 04:06:43
Svar/Indlæg:
828/108
#62

Altså jeg er ligeglad med Nostradamus, jeg er ligeglad med en hel masse... Men jeg har 2 børn, har altid interesseret mig for gammel historie og har altid haft en interesse for Aztekernes, Mayanernes, Sumerernes og flere andre folkeslags viden om vores stjerner og planeter, samt havde utrolige matematiske kundskaber for deres tid, - Så for mig betyder det en hel masse det her...

- De folk var ikke profeter, dog har de efter alt hvad vi ved af, vidst en masse ting som vi lukrerer på idag. De har ikke alene vidst noget om det, de har også nedskrevet det og levet efter det i flere tusinde år. Vi er så fordummet idag at den slags simpelthen ikke kan være rigtigt, og det vil jeg gerne sætte noget op imod alene i tankens univers. Så hvis du læste #0 ville du vide hvad mine intentioner var med tråden og hvilke ting jeg fra starten håbede at være fri for...

Jeg vil da ikke stille en tråd op på baggrund af de ting du anfægter... Så dum er jeg skam ikke - Og derfor synes jeg du negligerer det hele med dine kommentarer. - Det er for let simpelthen.

Det er iorden du stiller tvivl til emnet, det gør jeg jo også selv. Jeg lader mig ganske rigtigt rive med og synes også det er vildt interessant og spændende. - Men jeg konkluderer kun noget for mig selv, ikke for andre. Jeg belærer heller ingen her, for det er simpelthen ikke værdigt.


- Vi kan fortsætte dette i al evighed, og jeg kan kommenterer på samtligt du har skrevet med en anden holdning end dig. Men det gider jeg slet ikke ud i. Læs hvad der var meningen med tråden, skriv gerne om dine holdninger, men overvej om du behøver at anfægte hvad andre tror og om du virkelig har en sætning i ærmet der kan lukke en tråd som denne...

Jeg kan se du er skribent her på sitet, men det får mig bare til slet ikke at forstå dine anfægtelser?


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 04:30:41
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #64

Hvorfor i alverden skulle jeg have til hensigt at lukke tråden?! 😐


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 04:35:52
Svar/Indlæg:
828/108
#65

Det har jeg som sådan heller ikke sagt, det der ligger i det er jo at, hvis vi skulle stille os tilfredse med den holdning du nedsætter, - Ja, så var der jo ikke længere nogen grund til at skrive mere herinde!?


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 04:51:11
Svar/Indlæg:
828/108
#62

Jeg fik ikke besvaret alt i den tråd. Det var en ordentlig mundfuld du der fik fyret af 🙂

Til dit spørgsmål om jeg ikke vil nyde nuet fremfor at afvente sådan noget, kan jeg kun sige at du antager noget helt forkert og stiller et helt urimeligt billede op for hvad interesse for dette emne måtte huse i et menneske.

Altså jeg er en ung far med 2 dejlige børn, musiker, grafiker og mest af alt livsnyder. - Men derfor kan jeg da helt og holdent interessere mig for dette på niveau med politik for en politiker. Det er da bare at gøre det!?

Jeg afventer da ikke at vi skal herfra, tænk over det du skriver my fellow hardware dude... Det er da en forfærdelig tanke at skabe og nedfælde i et forum, eller det bare mig!? Du får dig selv til at lyde som det eneste menneske der har styr på A-Z, hallo - det her en af mine store interesser, og det kan jeg dyrke præcist som jeg vil, uden nogen skal trække en personkarakteristik ned over mit hoved. 😕

Det skal også siges at jeg overhovedet ikke laver denne tråd for at få folk til at tro på noget, jeg er jo ikke fadder i en kult eller sådan noget. Jeg har lavet tråden i den tro at flere ville synes det var interessant og måske søge viden herom, som vi andre interesserede kunne dele mellem hinanden. En god debat er selvfølgelig også nok, men karakteren af vores dialog er ikke saglig.


#68
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 05:15:11
Svar/Indlæg:
4156/111
Hvis vi alle skal dø og verden går under i år 2012 så kan jeg kun være stolt af at opleve det 🙂

#62

For mig er det tallet 21 der har været på nakken af mig 😲

-----

Kunne Planet-X være årsagen til liv på jorden?

Forresten så så jeg engang en EXTREMT spændende dokumentar om "forskeres billede på andet liv i rummet" på Discovery Channel! Jeg kan ikke huske hvad dokumentaren hed, men den handlede om hvordan liv på andre planeter i andre galakser f.eks kunne se ud! Det var helt overdrevet spændende! 😀

Plz, hvis nogen kan huske hvad den hed så gief answer! 😀

*EDIT*

"Alien planet" hedder dokumentaren! 😀 Den er et MUST SEE hvis i ikke har set... jeg sad bare klistret til TV'et da jeg så den dokumentar! 😲

Vi bliver seriøst nødt til at lave et 50km langt scope eller sådan noget!... WE MUST FIND 😀

Og hvis vi alle skal dø inden 2012 så vil jeg fandme vide om der er andet liv i rummet end os 😐


#69
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 05:40:13
Svar/Indlæg:
4156/111
Den her video er måske lige et kig værd 🙂

http://www.youtube.com/watch?v...


brainiac
 
Overclocker
Tilføjet:
22-02-2008 09:07:59
Svar/Indlæg:
840/10
det ville da lyde klogt muhahaha

lige pt jahhhh jeg fik 70#


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
22-02-2008 09:56:17
Svar/Indlæg:
15982/637
Jeg kan ikke huske hvor mange gange jorden skulle være gået under i historisk regi, men det er et par gange og det er blandt div. profetier og forudsigelse igennem adskillige årtusinder og århundrede.
Som historiker kan jeg nemt følge fascinationen og indlevelsen i en anden kultur og dens værdier, men jeg vil gøre opmærksom på at intet er fastlag og forudsagt. Vi kan give vores bedste bud og hypotester og sommetider rammer vi plet andre gange helt forbi. Vi kan lærer en masse af gammel kultur mv. og ofte ser vi at vi i vort moderne samfund opfinder den dybe tallerken to gange !. Ofte fordi at vi har glemt tidligere folkeslags opfindelser, fx. cement, toiletpapir og burgere er ikke nye opfindelser !. Dvs at historielæren både den rent pratiske del og teoretiske del kan vi have stor glæde af for at forstå vores nuværende samfund og udvikling.
Men så snart det begynder med dommedags teorier og mv. da står jeg af. Hvis vi f.eks ser på meteor nedslag og varsling mv. så har div. atronomer, fysikere mv. udmeldt at der er en varslingstidsramme. Hvis vi opdager f.eks en meteor/asteroide 30år før nedslag så har vi en god chance for at udvikle forholdsregler imod det, men er det derimod 10års varslings tid så skal tingene virkelig gå stærkt i et evt anti-meteor forsvar.
Den største trussel mod jorden er efter min overbevisning os !. Hvis vi til stadighed oser co2 ud i atmosfæren og forstærker en global opvarmning, jeg så varer det ikke længe inden vi skal skifte biler ud med både m. påhængsmotor.


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 10:06:24
Svar/Indlæg:
6293/359
ashes og NoNig - I laver 2 konge-svar #56 og #62 og de siger ALT i denne tråd og så tror jeg I misforstår hinanden. Der er så meget fornuftigt sagt og jeg tror faktisk I er ret enige, bare på hver jeres måde

Nå men ....hvis Nostradamus' træfsikkerhed ikke var som en stiv Voldborg til Rave-party på Ibiza..... 🤣 hehehe -griner!

eller: Det ville være en spildt tid, at stå på en mark med et flag og en hotdog i hånden, for at byde dem velkommen. hehe - det er fanme sjovt det der

Ashes du siger det mest interessante, at jorden faktisk kunne være Nibiru og hvad alt det så indebærer. Fx. så kunne de gamle tekster med, at solen der styrter i havet, være polvendingen. Og legenden med ham som stikker af fra Nibiru for 450.000 år siden i rumskib og kommer til jorden kan være et udtryk for, at jorden gik under dengang (polvending = op vs. ned = "gå under i bogstaveligste forstand 😉 ) og at civilizationen overlevede og skulle bygges på ny.

Livets cyklus

Det med planet allignment er hovedingrediensen i det der var manuskriptet til Indiana Jones IV i 90erne. Husker i spillet ...and the fate of Atlantis... genialt godt spil - bedre end "the Dig" (spielberg var med til at lave det spil). Det handler om netop 2012. Atlantis sank i havet, sikkert pga. polvending... Vi ved i dag, at Nordpolen er vandret helt ned i Sibirien inden for de sidste 150 år...Atlantis skulle være 10.000 år siden, og der er polvending hvert 10.000 år...

NoNig jeg gør også som dig - bekymrer mig ikke - men derfor er det stadig MEGA spændende som ashes siger.

Jeg tror vi alle er enige - det er bare svært at få sagt "på skrift" når det er så store ting vi snakker om

Men tag da med til Gameday d.15/3 i Fredericia - der nørder vi en masse spil (LAN-party) og så kan vi ta os en Nibiru-snak til langt ud på natten

Go weekend og skål i rød merrild ❤ 😎




finger
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 10:11:50
Svar/Indlæg:
571/106
Er det her et forsøg på at starte en ny religion ala Scientology?


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 10:16:03
Svar/Indlæg:
828/108
Jeg faldt også lige over denne:

http://www.youtube.com/watch?v...

- Det er dog videosekvenser som den i #69 og som i ovenstående link, der gør mange til skeptikere pga. måden det er fortalt på etc. Jeg selv får det vendt til nok ikke at have noget på sig, netop ved at se den slags, og så senere finde andet mere troværdigt.


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 10:18:15
Svar/Indlæg:
828/108
#73

Ja det er det, det er en ny sekt og jeg er lederen...

- Nej selvfølgelig er det ikke det, hvorfor?


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 11:13:01
Svar/Indlæg:
828/108
#72

Tjaa... enige er vi klart ikke i #56 og #62, men det havde nok været en anden snak hvis det ikke var antaget at jeg ikke lever i nuet fordi jeg har denne interesse. Og endnu bedre havde det været hvis jeg ikke blev stillet spørgsmål af den karakter som "Hvorfor lever du ikke bare i nuet" - Det pisser mig sgu af at nogen kan føle det passende at stille sådan et epokegørende spørgsmål, især når det er en skribent der ellers er god til at formidle.

Det sker på HWT.dk indimellem at man får sagt sin mening om noget, og så får man pludselig en personkarakterisering sat på sig af en anden. Det ved jeg du også har oplevet. - Den eneste måde man personligt kan undgå den slags er at gøre opmærksom på det når det sker.

Anyways, her er jo ingen hard feelings, men det gør ikke noget at man tænker sig lidt om inden man siger/skriver noget i et offentligt forum.



Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 12:06:21
Svar/Indlæg:
6293/359
#76 det jeg mener er, at I lyder begge 2 som USAs præsident. NoNig udadtil: der er intet at bekymre sig om. og dig ashes indadtil: vi gør en hel del - det vil ske, og vi skal få det bedste ud af det... sådan tror jeg det foregår ligenu 😉 USA/NASA er dem som kan gøre det og gøre noget ved det - de fortæller det bare ikke...

men ja NoNigdu er lidt for rolig i min smag - no hard feelings - jeg plejer jo også at kunne lide det du skriver.

Der ER noget om den planet/SOL

men husk på 2012 er jo ikke en dato Mayarne kunne sige på den måde: Vores tidsregning stammer fra 600-taller hvis jeg ikke tager fejl? Og man har regnet 6 år forkert ang. jesu fødsel..

så i virkeligheden er vi i år 2002 og jorden burde være gået under for 2 år siden eller om 10 år... tja pest eller kolera? 😕


Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 13:07:23
Svar/Indlæg:
1293/104
Jeg vil da foreslå at Admin. gemmer denne tråd og åbner den igen 1. januar 2013 :yes:

#77: Det er faktisk påvist at kalenderen adskillige gange i middelalderen, er blevet justeret mange gange. Nogen mener endda at flere år er "forsvundet" ud af kalenderen. Så i virkeligheden aner vi ikke hvad år vi er i 😲



Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 13:09:29
Svar/Indlæg:
6293/359
#78 det gør det hele lidt mere uhyggeligt så - det er ren russisk roulette fra nu af 😕


brainiac
 
Overclocker
Tilføjet:
22-02-2008 14:24:24
Svar/Indlæg:
840/10
79# wahhhhhhhhhhh skal vi prøve

haha jeg fik 80#


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 14:28:01
Svar/Indlæg:
6293/359
#80 baah 80? og hva så?

jeg fik det MAGISKE og EPISKE "77" 😲


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 14:30:02
Svar/Indlæg:
5891/423
jeg fik 82


#83
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 14:53:46
Svar/Indlæg:
4156/111
#80-#82

:no:

#78

Kalenderen har ikke så meget at sige i denne sammenhæng! Tingene er mål til at ske i 2012 færdig slut!


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 14:59:57
Svar/Indlæg:
4230/89
#83 så er det jo faktisk sådan at kalenderen har ret meget at sige...

hva nu hvis der engang får 1000år siden er smuttet 2år ud af kalenderen, så er vifaktisk i år 2010 nu, og derfor er der kun 2år til hvad der nu sker i 2012 😉


#85
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 16:26:26
Svar/Indlæg:
4156/111
#84

NASA kan udregne hvornår hvad vil ske i rummet og give et ret præcist tidspunkt for hvornår det vil ske, og de forudser det sker i 2012 i følge vores nuværende kalender. Ergo er det lige meget om der er smuttet 40 år i fortiden.


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 16:31:26
Svar/Indlæg:
6293/359
#85 du har ret - på din facon.. men nu er det jo Mayaerne som har sagt 2012... og hvad er lige 2012 efterhånden?? og hvorfor har den hvide mand, den vestlige verden og kirken ikke fastlagt deres kalender efter Mayaerne i stedet for ham gutten der som kunne gå på vandet og lave vand til vin??? 🤡

men hvordan kunne Mayaerne sige 2012 - det fandtes jo ikke dengang - de havde bare samme kalender-system: 360 dage for jordens rotation.. sjovt nok er gradtallet for en cirkel også lig 360 😲


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
22-02-2008 16:35:45
Svar/Indlæg:
15982/637
Ja og d.29 februar er sidsteskud år i 400år fra nu af.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 16:38:32
Svar/Indlæg:
23132/740
-> ~ashes~

Jeg tror, som andre også skriver, at vi i bund og grund er enige. Vi står nok bare på hver sin side af emnet. Mine spørgsmål var ikke ment som noget jeg ville hive ned over hovedet på dig, og ej heller fordi jeg tror du vil starte en sekt eller noget.

Derimod var det mere en højlydt fundering over, hvad jeg ville gøre i den pågældende situation. Hvis jeg må komme med min egen lille teori, så tror jeg ikke vi ser et "menneskets fald" i henhold til en større bevidsthed eller en ændring i Jordens fremtidige skæbne. Derimod tror jeg, at vi kommer til at se "ægte" kunstig intelligens. Og nu snakker jeg ikke om robotter og programmer, men en kunstig intelligens der er i stand til at tænke kompleks og uden for boksen (til dem der er bekendt med dét begreb).

Min store frygt og forhåbning for menneskeheden er vi vil leve "for evigt", eller til vores tid kommer, men en del af en sådanne tanke vil ikke kunne udelukke, at vi selv vil evolutionere, og måske vil vores afkom ikke være at en ren biologisk form, men også en mekanisk. Hermed ment, at den intelligens og/eller livsform der skal tage over efter os, bliver en livsform i vores afskygning, men ikke nødvendigvis i vores figur.

Hvis man skal forklare det lidt firkantet, så tror jeg, at vi kommer til at se en form for blanding imellem second life, myspace og en udvidet bevidsthed. Det legemlige bliver overflødiggjort, måske erstattet af maskiner og robotter.

Det ville være en "naturlig" udvikling, at menneskets "fald", vil følges af en ny arts oprindelse og/eller dominans. Og hvem skulle være mere i stand til at beslutte hvordans vores efterfølger vil se ud og være, ud over os selv?

Der er ingen tvivl om, at året 2012 kunne gå hen og blive interessant, og det du eller andre vil kunne tolke som skepsis i det jeg skriver må bunde ud i, at mennesket altid har "forudset" denne slags hændelser eller hændelser i samme kategori. Og nu snakker jeg ikke alene dommedagsforudsigelser og besøg fra det ydre rum. Nej, det er altid nemmere at be- eller afkræfte disse hændelser efter de har fundet sted. Hvilket også er afspejlet i min skepsis over for de postulater og forudsigelser som Nostradamus skulle have publiceres. Desværre er forudsigelser som disse meget vage, og det er nemt at sige, at der vil ske "noget".

Det jeg forsøger at sige er, at hvis man kunne sige: "I 2012 bliver vi ramt af en meteor, der kommer fra X og vil ramme Jorden i landet Y, og der vil herske Z i så og så mange år", i stedet for at sige: "Om mange år, vil der herske død og ødelæggelse i landet blah", selvfølgelig. Der findes nok ikke noget land i Verden, der endnu ikke har oplevet hungersnød, økonomisk depression, korruption og naturkatastrofer.

Teorier om government coverups vil jeg se afsløringer af, inden jeg tror dem. En af mine store ankepunkter er, at jeg er kritisk, og det er over for alt. Uanset om det er en betjent der fortæller mig hvad jeg skal gøre, uden at give en grund, eller om det er en lærer, ven eller kollega. Jeg kan godt lide at tænke selv, og vil derfor gerne forbeholde mig retten til at forholde mig kritisk, selv i emner som dette.

Det handler altid om, at se sagen fra flere sider. Hvordan ved man, hvordan terningen ser ud, uden at vende den? Hvordan ved man, at naboens græs ER grønnere, uden at gå derover og kigge selv?

Måske skal vi spare op til en rumfærge, måske vi vil opdage en ny planet, måske 2012 bliver året, hvor vi opdagede noget stort. Men det gør vi jo nærmest hvert år. De seneste 40 år, har videnskaben taget nærmest kvantespring inden for den generelle viden, og jeg anser det for at være en kæmpefejl, at der er mangel på lærere, fagligt dygtige lærere og lærere der er villige til at inspirere og erkende når de tager fejl. Men det er jo klart, når både lærebøger og dogmen er forældet, i forhold til den oplyste tid vi lever i. Det er klart, at der vil være folk, som er villige til at følge den første og den bedste, der præsenterer dem for en plausibel løsning eller forklaring på et givent problem.

Det er jo klart, at folk går til psykologer, har "coaches" og andre personificerede hjælpemidler, for hvad skal man dog kunne udrette af sig selv? Hvor blev evnen til at kigge indad af? Sidst vi så noget lignende var tilbage i romantikken, hvor forherligelsen af naturen og det "inderste" var i højsædet. I stedet blev det erstattet af den diementrale modsætning med ekspressionismen, hvor det var i orden, at udtrykke de dystreste hjørner af det menneskelige sind, og sidst men ikke mindst, har vi postmodernisme, hvor alt var tilladt og grænserne er væk.

Så er det jo intet under, at folk er forvirrede, når grænserne er diffuse og man søger anerkendelsen hos dem man forventer vil godkende de værker, tanker og holdninger man måtte præsentere dem for. Når det så ikke går som planlagt, er disse typer misforståede og uden for pædagogisk rækkevidde.

Når nu vi er så glade for dommedagsteorier eller skelsættende tidspunkter i kalenderen (giftermål, fødselsdage, fester, arrengementer osv.) så er det klart for den moderne vestlige verden, at vi er bange for ting vi ikke kan styre, kontrollere eller på en anden mulig måde tage vores forholdsregler for. Derfor er vi stressede og døden er skræmmende, for vi ved ikke hvornår den kommer.

Dette skifte i tankegang, kom omkring samtidig med industrialiseringen, hvor vi for alvor også så de store skifte i naturvidenskab, medicin og psykologi. Samtidig med, at mennesket bliver mere og mere til en slave af det samfund skabt af magthaverne, underkender vi os det og lever højt på, at vi som en kollektiv bevidsthed er blevet bedre til at forstå hvorfor.

Jamen, når vi har værktøjerne og vi har den nødvendige viden, hvorfor lader vi os så ikke skille fra dette bånd, og lever det liv vi burde? Problemet er bare, at ingen ved hvilket liv vi bør lede. Sætningen "Gør det du er bedst til" eller "Du kan hvad du vil", lever jo i bedste velgående, netop fordi der er så uendeligt mange muligheder for retningen af ens liv, at man bliver helt forvirret, og midt i det hele, kan man skride i svinget på vej hjem fra arbejde, eller blive kørt ned i et vejkryds, på vej hjem fra skole.

Når vi er små, og spørger til døden, findes der ikke noget endegyldigt svar. Og svarene man får, er ofte vidt forskellige og meget diffuse. Faktum er, at vi ikke ved en skid om hvad der sker, det øjeblik det hele lukker og slukker, og hvis man ikke er den sidste til at opleve det, hvad er så meningen med det hele?

Derfor tror jeg, at vi altid har søgt efter dommedagsprofetier, datoer og mærkelige tal, der kan forklare de her ting for os. Men når alt kommer til alt, så vil tusinder og atter tusinder af "kvalificerede gæt", kun bunde ud i éen ting - den dag de har ret - de havde tilfældigvis ret.

Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen. Jeg er ikke uenig med dig, og jeg finder ligeledes emnet enormt interessant. Men det styrer ikke mit liv, og indtil 2012, vil jeg spare op til en ny guitar, frem for et rumskib.

- Det var det jeg mente, med at leve i "nuet" eller vente på frelsen. I værste fald, menneskets undergang.

Håber det forklarede det lidt? 🙂

-> #86

Mjaeh... men nu er jorden omkring 24 timer om at dreje om sin egen akse. Det du tænker på, er nok turen rundt om Solen, som ikke tager 360 dage, da antallet af døgn det tager Jorden at rotere éen gang rundt om solen, ikke rigtig harmonerer med 360 🙂


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 16:40:45
Svar/Indlæg:
6293/359
Der ER en 29. februar 2012 og det er en onsdag

men nu er solen jo også en planet :no:


du bliver nødt til at forklare dig i stedet for at lukke det gas ud. Ja det er jo værre en kvist og dnomi/AMD det du kommer med 😛


edit: monster-svar NoNig - som vi kender dig - og god læsning synes jeg... Nu kender jeg ashes, og han er ikke besat af det her, men har det bare tæt ind på kroppen, historien, mystisken, arkæologien og astronomien. Det er da også helt genetisk tryllebindende for os mennesker. Hvem skulle da ikke bare være lidt bidt af det her?

Jeg har det sådan lidt: tiden indtil 21-12-2012 eller 13.0.0.0.0 som "klokken" også slår i den store cyklus (ser næsten ud som en IP-adresse hehehe - de var ikk så tossede de Mayaere der 😉 ) men indtil da, så vil verden gå videre som den gør i dag. Der er krig og terror rundt omkring. Der skal også handles ind og laves mad hver dag, og skiftes ble på en gammel mand eller lille baby... livets trommerum - ja ret platonisk er det næsten blevet for os...Hvor er livets gnist og spænding blevet af? Kan vi snakke om vejret efterhånden uden at tænke "day after tomorrow" tanker? nej vel... kan vi snakke krig og terror uden at tænke: hvornår sker det for os og 3. verdenskrig osv.

Jeg synes mennesket i dette overflod af information som er tilgængeligt grænser til MEGALOMANI - en psykose hvor man tror at man ved alt om alting og har SVARET på det hele og hvordan det hele hænger samnen og hvor vi kommer fra... samtidigt med at vi bare skal forholde os til at gå på arbejde hver dag fra 8-16 og være "kedelige" forældre osv... jeg siger ikke det er kedeligt - der er da mange glæder ved det, men hvorfor skal alle ha en mening om hvad der er godt for os og ens børn? Nu er det jo næsten ikke til at opfostre et barn uden at der skal være et udvalg af 35 slags bleer og sutter og tøj og mærketøj og sko til børn, som var det små voksne de skulle være...tja det gik helt galt i 1850erne med dette samfund - så hvorfor skulle det ikke ske igen? vi har åbentbart intet lært - FORDI VI ER SLAVER!!!

FRI os fra slaveriet og lad menneskeheden LEVE og VIDE sandheden om hvordan det hele hænger sammen. De har vi sgu fortjent. ❤


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
22-02-2008 17:17:01
Svar/Indlæg:
15982/637
#89: Du mangler åbenbart prefrontal cortex kapacitet til at se det var gas og provokation (og 400år er iflg biologi ofte begtragtet som en rimelig biologisk evolutions ramme), men lige frem at begynde at gøre grin med noget jeg har forklaret for dig før men du ikke gider følger op på selv, det finder jeg mig ikke i.
Klaphat ! 😛


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2008 17:39:05
Svar/Indlæg:
6293/359
#90 Provokation ja - men gas nej - det er jo ikke sjovt det du siger - så er det jo IKKE gas vel? men tak for den. Din mission er lykkedes. At spolere en god tråd, bare "for sjov". 😀

ok så fik vi alle generet hinanden. Med alt respekt Gripen - for du har da helt sikkert ben i næsen - så synes jeg vi skal fortsætte seriøst i denne tråd... Og når man siger noget sjovt, så læg i det mindste op til det - det er jo ikke til at afkode hvad folk mener i så primitiv en form for kommunikation som et forum jo er 😉


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2008 15:09:50
Svar/Indlæg:
828/108
#88

Respekt for dine tanker skal du have! - Det er efter min mening godt at have fantasi og turde lukke op for den.

Det er dog vigtigt at forstå at jeg ikke TROR på noget af alt det her, men synes det er spændende - Også det utænkelige. Jeg TROR til gengæld at 2012 er et år hvor et eller andet større skal ske astronomisk, og at det muligvis kan have seismiske efterfølger. - Men jeg tør ikke skildre det som værende dommedag, kæmpe naturkatastrofer, besøg fra rummet eller andet i den dur. - Igen synes jeg blot det er sindsygt spændende og interesserer mig for det på niveau med andre interesser - Og ikke fordi jeg ikke lever i nuet, har et sort sind der stilles tilfreds med tanken eller bare gerne vil opleve jordens undergang.

Nå, nok om det - tror jeg vi kan blive enige om. 🙂


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2008 18:13:12
Svar/Indlæg:
828/108
NASA i 2012:

NASA's new Orion spacecraft is scheduled to become fully operational for International Space Station support flights.
- Husk Orion iflg. Mayanerne og Sumererne slet ikke er noget ligegyldigt stjernebillede ift. 2012


NASA predicts that the Sun will reverse its own magnetic poles towards the end of 2012 as result of reaching the end of the current 11-year sunspot cycle.
- Bestemt et sjovt sammentræf, at solens poler vender. Ved man lidt om det vil man også vide at netop den hændelse sker hvert 11. år og er sammenspillende faktor til at flytte på Jordens poler, - hvorfor ved man imidlertid ikke.

433 Eros, the second-largest Near Earth Object on record (size 13x13x33 km) is expected to pass Earth at 0.1790 astronomical units (~26.8 million kilometers; ~16.6 million miles). NASA studied Eros with the NEAR Shoemaker probe launched on 1996-02-17.
- Ja et helt andet himmellegeme end vi indtil nu har hørt om, en enten meget lille planet eller en ret så stor komet. - Dog i pæn afstand til Jorden. Nok ikke relevant.

NASA - Solar Storm Warning
http://science.nasa.gov/headli...

- Hvad fanden er nu det? Der er lidt uenighed mellem forskerne, men NASA forsker Dikpati, mener det er i 2012. Læs artiklen.

En google søgning på "NASA in 2012" giver en helvedes masse links, hvor NASA bekræfter rigtig mange forskellige ting for netop 2012. Se nedenfor:

http://sunearth.gsfc.nasa.gov/...

http://science.slashdot.org/ar...

http://science.nasa.gov/headli...

http://www.space.com/news/spac...

og meget meget mere mindst lige så spændende...

Tjek selv efter!

🙂


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2008 05:12:13
Svar/Indlæg:
828/108
Ja, jeg er gået i total 2012-koma, så her er endnu et link med nye informationer.

http://www.interestingfacts.or...


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2008 05:21:48
Svar/Indlæg:
828/108
John Major Jenkins er meget kendt for sit arbejde og viden om Mayanernes kalender, og her er lidt video-dækning.

http://www.ufostream.com/view_...


BeoWulf_Beo
 
Superbruger
Tilføjet:
16-03-2008 04:41:00
Svar/Indlæg:
1186/81
Tsk tsk. vi er alle helt helt forkerte på den, det er jo ikke en planet.

Det et kæmpe moderskib som kommer for at hive os med til et ordenlig stort OC'lan.
og en god omgang COD4 eller Crysis, så vi kan vise de aliens hvad vi virkelig kan. 🤣

PS.

Godnat 😴

EDIT::

UHH!!! Kan være de har hardware som kan kører Crysis uden problemer 😀 🤣


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2008 04:54:35
Svar/Indlæg:
23132/740
... http://www.bash.org/?835178 - vi lader den lige stå et øjeblik.


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2008 08:15:38
Svar/Indlæg:
10398/435
1.423.500.000.000 - Jordens alder i dage. (fra da jorden var en "jord")

Sjovt at det lige skulle være i vores livstid på d. 21 dec 2012

#96, de er nok mest til crysis, og jeg vil heller spille cod4..


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2008 11:54:36
Svar/Indlæg:
6293/359
#98 hvert 30. år ca. sker der de "helt store" naturkatastrofer eller andet skidt på jorden. Så jeg kan godt sætte mig ind i, at der kunne være en universiel 3600 års cyklus for noget really really bad...

så vidt man kan læse i gamle tekster, så er Egyptens 10 plager og moses vandring i ørkenen 3600 år siden? Gad vide hvad de havde været ude for?

Dog synes jeg 3600 år ikke er særligt lang tid set i jordens alders sammenhæng. Man når jo ikke at bygge en skid op inden det hele bliver smadret.

21. dec. 2012 er også en "end date" for den store baktun: læs mere her:
http://2012.alliedendeavours.c...


#100
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2008 17:06:44
Svar/Indlæg:
4156/111
#99
Mener du ikke Egyptens 10 plager? 😕

1. Vand til blod
2. Frøer
3. Myg
4. Bremsesværme
5. Pest
6. Bylder
7. Torden og hagl
8. Græshopper
9. Mørke
10. Død

Hvis det virkelig sker så er det helt sikkert at det skal filmens! 😲

Så husk det folkens, lad VÆRE med at få børn før efter 2012 😀


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2008 17:27:07
Svar/Indlæg:
6293/359
#100 ups ja, det er selvfølgelig 10 - er rettet nu... gratz med de 100 🙂


#102
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2008 22:09:14
Svar/Indlæg:
4156/111
Nu ved jeg godt at denne tråd er rimelig gammel! Men jeg fandt lige noget nyt materiale 😉

http://www.youtube.com/watch?v...
http://www.youtube.com/watch?v...
http://www.youtube.com/watch?v...
http://www.youtube.com/watch?v...
http://www.youtube.com/watch?v...
http://www.youtube.com/watch?v...

Desuden kommer / er der kommet en film der handler om verdens undergang i 2012 🙂


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2008 08:39:31
Svar/Indlæg:
6293/359
#100 okay - interessant at den første plage, at vandet bliver til blod. Det forklarer jo netop, at der er et stort rødt (sol nr,2? :'-( ) på vej. Der står i legenden om Nibiru, at månen bl.a. også bliver rød, når den kommer tæt på.. så hvorfor skulle vandet ikke også bliver rødt, og folk troede at det var blod...

arrrhgh - det hænger sgu lidt for godt sammen næsten 😕


jeg kan anbefale jer alle, at se Lost Book of Nostradamus - dokumentar - mega godt og hans forudsigelser kommer også ind på 2012 og de astronomiske begivenheder som vil ske i centrum omkring det sorte hul i vores galakse i 2012


Hitman1973
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2008 08:55:45
Svar/Indlæg:
1028/33
o_O Fuck er for træt til at læse... faldt halvt i søvn gennems #0 post... Wake me up if someting happens Mkaaay 😴


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2008 09:08:43
Svar/Indlæg:
6293/359
#104 ja der er nok ca. 50% af jorden som vil sove til den tid..så er der 40% som tager en overdosis, 9% går i krig og smadrer det hele og 1% overlever i den "Ark" (rumskib) som USA, Rusland, EU er ved at bygge i alt hemmelighed... 😀 hehe


man burde lave en hjemmeside, hvor man sælger billetter til denne rejse - ku være en god forretning, haha 😲

ej, det er ikke for at være morbid, men jeg tror og håber ikke der kommer til at ske noget som helst - om ikke andet håber og ved jeg at der sker noget rent astronomisk med planeter, sole osv. et yderst sært sammentræf som kun sker hvert 13.000 år. samtdigt er det enden på den store mayanske cyclus på 26.000 år, hvilket svarer til den tid vores galakse er om 1 rotations-omgang 😉 utroligt at vi skal opleve det i vores tid...

nogle mener, at der vil danne sig et klart stjernebillede 21.dev 2012 som nærmest danner en tunnel ind til midten af galaksen (sorte hul), da alt går lige nul og nulstiller sig selv.

Ja ashes og jeg tager helt sikkert fri den dag - det er en fredag forresten, så vi skal ikk ha for mange bajer lillefredag 😛 da man nok skal være lidt skarp når det sker


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2008 10:43:38
Svar/Indlæg:
828/108
Ja man tør jo knap udtale sig om det her, især ikke når man har en så dyb respekt for vore forfædre som jeg. Men begynder man først at granske i året 2012 vil man hurtigt finde ekstremt overbevisende elementer, dog meget vigtigt at pointere at man ikke uden videre kan finde konkluderende beviser.

- Jeg vil dog sige at jeg har ekstremt svært ved at tage Nostradamus seriøst da han kan tolkes i meget bredt.

Nogen der ved af om USA etc. har bygget noget underjordisk der kunne fungere som en slags bunker under naturkatastrofer? Eller måske endda et rumskib der kan huse en del mennesker? Ja, hvad ved jeg... - Jeg har hørt at man har eksperimenteret med underjordiske "kunstige" marker hvor køer kan gå og græsse og man kan høste afgrøder endda i solens fravær.

Jeg vil meget gerne hvis nogen stadig lyster at undersøge disse ting og året 2012 generelt sammen med mig og andre interesserede! - Og så vil jeg da iøvrigt opfordre folk til at overveje hvor de vil opholde sig i den tid på det år!

🙂


Ambroz
 
Superbruger
Tilføjet:
27-05-2008 10:58:54
Svar/Indlæg:
43/10
#106
Ang. underjordiske bunkere / komplekser, har russerne vidst noget i gærde.
Sry hvis det er nævnt i en tidligere post. Jeg har ikk' lige fået læst dem alle igennem idag.

Men lav en søgning på noget alá "Yamantau complex".
Det er lang tid siden jeg har læst om det, så mere præcist bliver det ikk' fra min side i denne omgang.

Men mon ikk' du allerede vidste lidt om det? ;)


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2008 16:16:59
Svar/Indlæg:
4230/89
#103 nu ved jeg godt det ikke lige har vildt meget med det generelle emner her at gøre..
men ser du nogensinde national geographic channel??
der kørte engang en dokumentar omkring de "10 plager", som alle blev forklaret med naturlige midler...

fks var "vandet der blev til blod" faktisk en meget sjælden type røde alger, som kun florer under nogle helt specielle forhold...
og disse røde alger er faktisk kun opdaget i viktoriasøen(den sø som nilen udspringer af) 😉

disse alger dræbte mange af de fisk der levede i nilen,
fiskene ville normalt spise mange af de myggelarver der blev ynglet i nilen, men nu da fiskene var væk, ekploderede bestanden af myg...

en så stor eksplosion af myg, medførte en kæmpebestand af frøer/tudser som netop levede af myggene... og selvfølgelig var bestanden af frøer også kraftigt påvirket af fiskene der ikke kunne spise deres yngel...

forskere har fundet en voldsom mængde af en bestemt svamp som inficere og dræber frøer, hvilket kan forklare hvorfor frøerne pludselig forsvandt, og så mange tusinde frøer der ligger døde rundt omkring, vil helt naturligt blive grobund for utallige sygdomme og dårligheder...

sydomme som menneskerne blev smittet med, som fks bylder...

se nu bliver det interesant...
fordi, grunden til at denne svampe type der dræbte frøerne og de røde alger havde så god grobund, var fordi det havde været et meget varmt år...
det varme vejr øger naturligvis fordampningen fra søerne som giver nilen vand, og selvfølgelig fra nilen selv...
og varmt vejr, kombineret med meget fugt i luften, giver tordenvejr...

samtidg har denne tørke tvungen græshopperne væk fra deres "naturlige" områder, og tvinger dem til at søge føde ved de grønne områder op langs nilen...
og da græshopper altid rejser i store sværme, vil dette naturligvis have virket som en "plage", hvis ikke man ved bedre...

mørket kan forklares med en solformørkelse,
Eller, med et stort vulkanudbrud som kan mørklægge store dele af verden i flere uger...


og ultimativt, død, som følge af det ubrugelige drikkevand, sygdommene, og græshopperne som har spist afgrøderne...



Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2008 16:20:02
Svar/Indlæg:
6293/359
#108 lyder rigtig fornuftigt...alt andet må være hamp i denne tråd 🙂


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2008 16:21:19
Svar/Indlæg:
4230/89
#109 jeg holder mig nu også mere til denne forklaring, end at tro det var magi 🤣


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2008 22:05:47
Svar/Indlæg:
828/108
#108

The Exodus Decoded hedder filmen om de 10 plager :) - Iøvrigt James Cameron (Titanic) der har instrueret filmen... Utrolig flot og godt lavet!

Det hele drejer sig i bund og grund om et vulkanudbrud på øen Santorini, hvilket meget sandsynligt har været årsag til en hel del bibelske hændelser.

Prøv evt. www.veoh.com , erstatningen for www.stage6.com (DivX.com)


Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2008 23:48:11
Svar/Indlæg:
1293/104
Som tidligere nævnt, håber jeg denne tråd kan genopstå 1. januar 2013. Så kan vi alle gøre status 😀

Personligt tror jeg ikke der sker en disse mere i 2012 end der ellers sker 😐


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2008 00:02:16
Svar/Indlæg:
6293/359
#112 altså der sker jo en helt masse astronomiske ting d.21/12 2012... og hverken du eller jeg kan sige om der sker noget som helst eller ikke gør... men det var en almen videnskab, astronomi i middelalderen og oldtiden, hvor man brugte det i lægekunsten... man mente dengang i 1300-tallet og den sorte død (pesten) som udryddede 75% af Europa, at det var fordi stjernerne stod på en meget meget skidt måde, at der opstod giftdampe i jordbunden og fordærvede jorden og luften og mennesker og dyr og planter...

VI VED at månen har en indflydelse på jorden, verdenshavene, høj og lavvande samt menneskets sind, blodtryk osv. Hvorfor skulle Mars, Jupiter og solen ikke også ha noget at sige?? har du ikke mere energi når solen skinner måske? 😉

Nej jeg tror hvis der sker et eller andet kataklysmisk inde i det sorte hul i vores Galakse, så får vi det både at se og føle. Vi må erkende at vi er på randen af 1 historie og skal til at starte en ny om lidt. Klimaet er løbet løbsk - så bliver det varmere og varmere, og nu er det seneste at det bliver meget koldere om 10 år... ja mit bud, er at vores generation kommer til at opleve et eller andet helt sindssygt.

Synes hele verden er ved at være imun - og man chokeres ikke længere ved dårlige nyheder - ja for der er sgu næsten ikk andet på TV 😕 - vi vågner nok brat op en dag


#114
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2008 00:06:33
Svar/Indlæg:
4156/111
#113

Bare rolig, jeg skal nok video dokumentere hele hændelsen... så laver vi en Cloverfield 2 🤣


#115
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2008 00:14:07
Svar/Indlæg:
2357/72
Mht. til overskriften, så er her de eneste fakta om året 2012.
http://www.rmadsen.dk/kal/dk14...


#116
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2008 01:15:06
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Alle

Mht. Nostradamus. Han havde omtrendt samme træfsikkerhed i sine "forudsigelser", som JacobHL, der i beruset tilstand forsøger at bowle. Læg dertil, Emillos' scoreteknikker og undertegnedes evne til at koordinere ansigtstræk med flashen fra et kamera.

Så har jeg vist ikke sagt for meget, og kun lige netop beskrevet min opfattelse af N. 😎


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2008 08:34:02
Svar/Indlæg:
6293/359
#114 ja eller filmer de tosser der svømmer eller ror ud til en eller anden okult ø for at tilbede himmellegemet og planet allignment og hvad har vi..og så sker der bare NADA...ku se fedt ud 😀


#118
ELBO
 
Superbruger
Tilføjet:
28-05-2008 19:06:01
Svar/Indlæg:
363/26
1#, han kan nok ikke huske den, den blev sendt d. 30. okt. 1938 🤣


Szchweiker
 
Overclocker
Tilføjet:
28-05-2008 19:18:04
Svar/Indlæg:
31/2
glæder mig til at aliener kommer med alt deres syge hardware i 2012 😲


#120
ELBO
 
Superbruger
Tilføjet:
28-05-2008 19:25:10
Svar/Indlæg:
363/26
119#, der var sgu en pointe 🤣


Szchweiker
 
Overclocker
Tilføjet:
28-05-2008 19:32:10
Svar/Indlæg:
31/2
#120 ja så giver ordet Alienware en ny betyning 😎


#122
ELBO
 
Superbruger
Tilføjet:
28-05-2008 19:56:14
Svar/Indlæg:
363/26
kan høre jinglen på fox for mig. "Tired of the old soft- and hardware? Come to "A Galaxy Of PC's", and try our new "Alienware"". 😛


ShowRespect
 
Overclocker
Tilføjet:
28-05-2008 20:33:43
Svar/Indlæg:
182/8
Hmmm, jeg ved sgu ikke rigtigt...
Første fakta jeg forholder mig til er at der på nettet findes et uoverskueligt utal af (dommedags)teorier. Det kan ingen vist benægte.
Umiddelbart synes jeg det her er en af de bedre, meeen.

Fordi jorden nu er så gammel som den er (er det 4,6 milliader eller sådan noget?) så er der selvfølgelig sket adskillige katastofer og ikke så gode ting gennem tiden. Kan ikke komme på så meget lige nu, men for eksempel de ti plager og for at gå længere tilbage, så må vi vel konstatere at der er også er sket noget dramatisk da dinosauerne forsvandt.

Så rent statisk burde (ja, jeg har ikke regnet efter 🤡 ) der nok på et tidspunkt ske et sammenfald af katastofer oven i hinanden, som nogle vist har været inde på, altså man kan nok ikke regne med de kommer på en lige snor med lige store mellemrum.
At vi måske er på vej ind i sådan en periode og jo muligt.
Her spiller vejret og naturen igen en stor rolle, altså cykloner som Katrina, sunamien (staves?) i asien, cyklon i Myanmar/Burma, jordskælv i Kina osv.
Og for at gå over i lidt andre baner; 1. en spirende terror,
2. amerikanere og os i den vestlige verden bliver dovne og fede pga. vores enorme rigdom (hvad det har med noget at gøre, må være at mange i forbindelse med store, sådan rigtigt store katastofer vil lette ofre.
3. Flere og flere stater der ikke kan regnes for særligt "stabile" får adgang til nukleare våben
4. Vi blivere flere mennesker på jorden -> flere skal have noget at spise og med et klima der fortiden kan betegnes som lidt utilregneligt, kan det måske godt besværliggøres.
5. De fossile brændstoffer slipper højst sandsynligt op, og alle vil gerne have resterne, og man må antage at nogle nok vil gøre en del for at sikre sig dem, for hvem har endnu hørt om kampvogne/fly krigsmateriel in general der kan køre på biodiesel/el/brint?

Ja der kunne jeg nok godt blive ved lidt endnu.

Lige det med vejret, så synes jeg lige vi skal slå fast, AT det INTET har med CO2 at gøre, og da slet ikke vores udslip af det.
For det første er der beviser på at der har været adskillige gange mere CO2 i atmosfæren, men det på intet tidspunkt har kunnet sættes i forbindelsen:
mere CO2 -> højere temperatur
Nej det er helt naturligt fordi jorden fiser rundt i universet og med store og små mellemrum kommer ind i storme af partikler jeg ikke lige kan sætte navn på. Disse partikler er selvfølgelig så små at vi absolut intet mærker til dem, men fugt i atmosfæren går i forbindelse med og efter nogle trin bliver de til små vandpartikler og danner skyer fordi der er pænt mange af dem.
Og alle dem som har været så heldige at sidde ved vinduet i en flyvemaskine, kan vel bekræfte at skyer er ret så hvide på oversiden, og som vi ved er hvid jo tegn på at alt lys blive reflekteret væk igen, og i dette tilfælde direkte ud i rummet!
Det med CO2 blev bragt på banen af økonomiske og politiske årsager af Margaret Thatcher, da hun var ved magten, men det er en helt anden historie.

Igen; jeg ved ikke hvad jeg skal tro. men jeg er ret så sikker på at jorden hvert fald ikke går under i 2012, for det kan den ikke. Menneskeheden som vi kender den kan måske, men det tror jeg næppe. Flere virkeligt "nederen" ting vil nok komme til at ske, men jeg tror vi klarer den.

De der 6 youtubefilm fik mig også til at tænke på en eller anden historie, jeg tror ikke den er bibelsk, men har hvert fald forbindelse til den katolske kirke, der handler om nogle børn, der engang så et træ gå i flammer og de hørte en forudsigelse. Efter mange dage fik man de endeligt ud af dem.
Den første var vist nok pesten, den anden var 1. verdenskrig, og den tredje kender næsten ingen, da det blev holdt hemmeligt. Mange mener det var forudsigelsen om jordens undergang. Mere kan jeg ikke huske af det, men det lød vist nok ret overbevisende den gang jeg fik det fortalt, men da gik jeg vist også stadig i SFO 😳

Never the less, jeg glæder mig sgu til år 2012, mens jeg nu drager på ninjakursus med B.S. Christiansen, så jeg kan lære og overleve ALT 😎 🤡


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2008 21:22:02
Svar/Indlæg:
6293/359
#123 EPIC 😉


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2008 21:30:35
Svar/Indlæg:
7263/260
#124 😛 🙂 !


#126
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2008 21:40:01
Svar/Indlæg:
4156/111
Mht. det med at folk bliver ved med at sige at der har været så mange forudsigelser for verdens undergang før...

Har i nogen sinde hørt historien om "ulven kommer"? 😉


Lars_hjort
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2008 21:52:13
Svar/Indlæg:
1900/33
OL 2012 foregår i London 😉


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2008 22:21:08
Svar/Indlæg:
4230/89
#127har du set spillet Hellgate London??? 😲 ... 😀


21122012
 
Overclocker
Tilføjet:
13-06-2008 13:55:39
Svar/Indlæg:
1/0
hey jeg har kigget lidt på det og lavet nogen noter de er meget korte og på eng beklager meget...
(det er ikk alt der paser men i må selv vurder hva af det i tror på)

december 21 2012 will we experience a new beginning or the end?

planet x comes every 3600 year
planet x a star it is already perturbing our sun
1983 infrared 50 billion miles
4:8 nasa 1992 7+ billion miles
planet x forecast and 2012 survival guide
I ching end 21/12/2012
history:

the bible:

disasters will soon spread
from nation to nation.
they will come like a
powerful storm to all the
faraway places on earht...
...the DEATROYER will
come aganst every town,
not one town will escape...
the lord said this will
happen.-holy bible:
new century version
(jeremiah 25:32 and 48:8)


and when these things
begin to come to pass,
then look up,
and lift up your heads;
for your redemption
draweth nigh (luke 21:28)

but,jesus also said
you can discern the
face of the sky;
but can ye not
discern the signs
of the times
(matthew 16:3)

when his second coming
is near, even at
the door...
(mark 13:29)

...although noone will
know the day
or the hour...
we will know the
generation in
which he returns
(mark 13:30)


according to the ancient Egyptians
planet x caused:
the ten plgues of exdus
noars flood (deluge)
the destruction of atlantis

the kolbrin bible
many harbinger signs have
already come to pass
nibiru
aliens
the movie 2010



stars 10500bc the ancient mayan 21/12/2012 the end

the prorhecies of st malachy predict only one more pope

nasa confirms intense solar storms are coming

earth will complete its 26´000 year wobble

our sun will align wiht the plane of the milky way

phill schneider he told the world
we were not meant to know
he was found murdered in an appartment

(gode søge ord)
the hopi indians
nostradamus
two suns
edgar cayce
albert eins
Lloyd Pye
returns every 3600 years
norway
web-bot
rome
center
(myrddin) merlin half man half demon
galfri de monemuta vita merlini vie de merlin
4 worlds
web(www)
the kolbrin bible
many harbinger signs have
already come to pass
nibiru
aliens
secret uder ground bases
phill schneider he told the world
we were not meant to know
he was found murdered in an appartment

books/movies:
I ching(book)
2010(movie)


#130
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 14:09:34
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #129

Det lyder som om, du har set de tre film på Youtube 😀


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 14:45:47
Svar/Indlæg:
6293/359
Norway?? wtf - har ikke engang googlet det endnu

og velkommen til 21122012, sjovt brugernavn der...hvem fra hwt.dk har vi mon med at gøre? 😀

21122012 er også 13.0.0.0.0 bare skrevet på en anden måde (prøv at google 13.0.0.0.0)...ja nærmest lidt computeragtig... Mayarne skulle ha haft lommeregnere og kendskab til ukendte metaller eller ting, som vi i dag bruger i vores computere.. fx. the 13 crystal skulls - 8 af dem HAR man allerede fundet, 1 af dem er på British Museum

se den nye INDY4 og gå total i Discovery Channel-mode 😎

Jeg tror IKKE vores tidregning, altså at vi er i 2008 lige nu, er sat efter ham Jesus der for 2000 år siden - men Mayarne havde samme kalender som den vi kender i dag. 360 dage - månederne var bare anderledes inddelt

Samme kalender havde Egypterne også - Den såkaldte kalendersten eller coverstone, som også er med i Stargate filmen fra 1996.. Epic...

Cheops pyramiden i Egypten er nøjagtig lige så bred som den store Sol-pyramide i Mexico, som så blot er halvt så høj. Og man har fundet nikotin i egyptiske mumier, selv om man vidste de ikke røg - de gjorde Mayarne tilgengæld.

Mange mange ligheder - og på et tidspunkt i verdenshistorien så langt langt fra hinanden, MED MINDRE man kunne FLYVE...eller sejle som Fønikerne kunne det?

De var sku meget klogere dengang og brugte tiden på en anden måde, end den måde vi ødelægger hinanden på i dag overalt i verden...

SÅ -ashes- nu skal vi lige ha en monster stor og god post fra dig gamle ven...Sku længe siden m8 😉


nighthunter
 
Overclocker
Tilføjet:
13-06-2008 14:54:18
Svar/Indlæg:
130/38
vi skal alle sammen dø... aaarrrrr 🤡 🤣


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 14:58:58
Svar/Indlæg:
6293/359
#132 mon ikke de har eller er ved at bygge en Noahs Ark 2? 😉 ikke en flodpram denne gang men et spaceship 😲


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 15:04:37
Svar/Indlæg:
4230/89
#132 ja det komme du sq ikke udenom 😉





#135
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 15:09:25
Svar/Indlæg:
2357/72
Min egen forudsigelse siger, at denne tråd bliver taget op til revidering om en 4 års tid. 😛


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 15:11:50
Svar/Indlæg:
4230/89
#135 hvorfor først om 4år,
har du ikke lagt mærke til at det er fredag d. 13 idag 😉

med lidt (u)held, kommer en eller anden russer til at trykke på en forkert knap, som sender et missil afsted mod US&A,
dette skaber selvfølgelig et modangreb, som højst sandsynligt vil udslette verden...

nice to have known you guys 😛


#137
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 15:14:29
Svar/Indlæg:
2357/72
See ya on the flip-side! 😀


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 15:55:28
Svar/Indlæg:
6293/359
#136 hvad er et lille missil mod en kæmpe stjerne som er på vej ind i vores solsystem og smadrer alt hvad vi kender af moderne teknologi og gør det ret så "hot" et sted at være?

lidt mere realistisk info her om mayarne og deres unikke kalendersystem:
http://prsguitars.com/artists/...

og så er det sgu på dansk, venner! 😎


#139
Satai
 
Overclocker
Tilføjet:
13-06-2008 17:12:32
Svar/Indlæg:
700/28
Jeg holder på -> #136

Bonus info:

Ved i hvad der er værer end Fredag d. 13 ?

Svar: At have fødselsdag fredag d. 13!

Men det er da gået godt idag itv.


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 18:19:01
Svar/Indlæg:
4230/89
#138 hvis nu US&A og Rusland får lov at gå i totterne på hinanden, så er jeg også ret sikker på at verden nok skal blive et "hot" sted at være 😉

hvad dommedags profetierne angår,
så må vi vel bare vente og se...

#139 tillykke? :yes:


#141
JensK
 
Superbruger
Tilføjet:
13-06-2008 18:58:02
Svar/Indlæg:
452/80
Hver gang man tror at den her topic er aflivet finder den på en eller anden måde altid vej til forsiden alligevel 😛


#142
CF
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 19:50:06
Svar/Indlæg:
4689/105
Nu har jeg læst hele tråden her, og jeg synes satme det lyder spændende! 😲 Mange fede teorier.


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 20:23:28
Svar/Indlæg:
6293/359
MUST SEE docu:

The History Channel - Mystery of the Crystal Skulls
Decoding the Past - Doomsday 2012 The End of Days
History Channel Life After People
In Search of Ancient Astronauts
Lost Book of Nostradamus

😎


#144
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 20:43:19
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #141

Agreed... og hvad beviser det så?

a) At der er hold i det?
b) At der er mange som pt. "forsker" i det?
c) At der altid vil sidde en eller anden tosse, som springer på den første og den bedste dommedagsteori (*HOST* Y2K *HOST*).

🤣 😛


Hitman1973
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2008 03:42:44
Svar/Indlæg:
1028/33
Weee Nåede til post 4 denne gang inden jeg faldt i søvn.... Sig mig er nogen af jer Jehovas Vidner ? 🤣


#146
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2008 10:11:17
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #145

Dog ikke... men der er et par søde 16-17 årige trunter, som af og til banker på min dør. De skrider dog ret hurtigt igen, når jeg med tungt åndedræt spørger, om de vil med inden for (husk at klø jer selv i skridtet, mens I spørger) 🤣 😛


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2008 10:35:26
Svar/Indlæg:
828/108
#144

A) Nej, ikke nødvendigvis - Men at det er spændende for mange...
B) Ja, der er utroligt mange som forsker i det, ja rigtig forskning
C) Ja der vil nok altid være dommedagsteoretikere eller sortseere, men aldrig i historien har vi haft en teori eller flere der peger på samme dag i et år, og samtidig underbygget af videnskabelige fakta og gammel historie fra f.kr. Det er aldrig sket, og kommer aldrig til at ske igen nogensinde, så meget ved man!

Y2K var 100% skabt af tiden vi levede i, der var ingen historiske eller videnskabelige baggrunde for et systemkollaps (hvilket det jo "kun" var).
😉



Hitman1973
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2008 13:29:19
Svar/Indlæg:
1028/33
#146 🤣

Har ikke haft dem på besøg siden December 1999, da de kom og spurgte om ikke jeg var bange for det nye Millinium, Ragnarok og jordens undergang.

Svarede : naaa så slipper vi sku da for i kommer rendene 😀


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2008 13:44:12
Svar/Indlæg:
6293/359
#147 ashes har du set nogle af docu jeg nævner i #143...eller har nogen her set dem? 🙂


BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2008 13:45:56
Svar/Indlæg:
2732/41
0#

100% crap og overtro imho :)


BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2008 13:46:25
Svar/Indlæg:
2732/41
Dobbelt post


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2008 23:11:44
Svar/Indlæg:
828/108
#149

Ja jeg har set dem alle :)

Jeg kan yderligere anbefale at man ser alt med Michael Tsarion, that guy gives me the creeps!


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2008 23:46:20
Svar/Indlæg:
5891/423
arrghh...jer og jeres undergang...bah... Vi lever nok til den tid...og det går nok... :yes:


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2008 00:39:17
Svar/Indlæg:
6293/359
#153 fint fint...men lær at leve med at jorden har været gået under 4 gange før og er blevet rebuildet hver eneste gang...Og hverken du, jeg eller mr. crap #150 kan sige om den vil gøre det igen... Men et er sikkert - jordens poler VIL skifte på et tidspunkt, som de har gjort før - Så vil jorden på en måde dreje den modsatte vej rundt i forhold til solen osv. Det sker hvert 10.000 år ca. og hvis vi regner lidt på det, så er Atlantis undergang måske fra sidste undergang for 10.000 år siden? Albert Einsteins jordskorpe forskydning kan I også prøve at google lidt på 😉

#152 super - ja jeg har lige fået dem set også...de er fede!
nu er det jo ikke fordi verden ser skøn og fin ud den 20.12 2012, for så med et at sige bang og så være et helvede d. 21. tingene sker lidt hen ad vejen - nogle mener de er ved at ske - synes I ikk også der er ved at være rimeligt mange jordskælv efterhånden overalt - mest i østen, men nu har der også lige været på Island for uger siden - og det ER dælme sjældent at det er så tæt på...

Global warming kan også forklares ret godt med Mayaernes forudsigelser - de har jo også forudset ting EFTER 21.12.2012 eller 13.0.0.0.0 om man vil. Så det er jo ikke fordi "all as we know it" ender et par dage før juleaften. Men hvis man ikke synes at jorden er inde i en chaos-fase lige nu, så læser man sgu for mange Anders And blade og lever på en lyserød sky...pakket ind i lyserødt vat.. men midt i chaos er der også cosmos - en balance - vi bor godt og trygt i Danmark - og det skal vi bare være glade for! 😉

Jeg har det som #0 og andre som også kan se tingene fra en lidt anden vinkel med, at man bare passer livets trummerum, går på arbejde, for kone, 2 børn, alle er glade og man passer sit og så går det nok, og at tingene altid har været der, teknikken virker nærmest af sig selv osv. Men venner, der er INTET som kommer af sig selv -ikke engang det at tjekke en post på hardware-test - prøv at tænk hvor mange ting som er gået forud for at vi kan sidde og skrive sammen lige nu - intet er kommet af sig selv - og der skal så lidt til, før meget af det vi kender i dag og tager for givet IKKE virker længere

Men igen, man skal tage det for det det er - vi kan hverken gøre fra eller til. Fødsel og død har altid været til - det er det ind i mellem som tæller. remember, always! 😎

edit: fandt lige det her:
http://www.alienshift.com/id1....

ja altså jeg tror sgu også jorden er lidt forvirret over, at vi er på vej ind i allignment med det sorte hul i mælkevejen - tyngdekraft, magnetisme, og hvis der så samtidigt er et stor himmellegeme på vej mellem jupiter og mars, som er derude og driller jordens rotation, poler, magnetfelter osv... 😕


#155
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2008 04:12:07
Svar/Indlæg:
2357/72
#154

Jorden står da altid i alignment med det sorte hul i mælkevejens centrum? Det er da umuligt andet? Det sorte hul i centrum af vores galakse ligger ALT for langt væk fra os, til at have nogen som helst indflydelse på jorden Hvis der, mod mine forventninger skulle være et objekt i vores solsystem, tungt nok til at forstyrre planetbanerne mm. som ikke kan detekteres på normal vis, er det eneste jeg kan komme i tanke om, et primordialt sort hul, (skabt ved Big Bang). Beregninger viser dog, at sandsynligheden for, at et sådant skulle befinde sig i vores nærhed, er milliarder og atter milliader til en. Desuden har man ingen beviser for, at de overhovedet eksisterer. Det er ren teori!


#156
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2008 10:30:46
Svar/Indlæg:
4156/111
Hehe, det er så ironisk at det er d. 21 det sker 😀 tallet 21 har forfuldt mig positivt og negativt (rigtig mege negativt) siden jeg fik min kæreste)....

Jeg har fødselsdag d. 21/11-89
Min kæreste har fødselsdag d. 21/03-88
Vi har månedsdag d. 21
Jeg er blevet kørt ned af en bil med nummerpladen VT 21211 (21, 21)? (21 - 11)?
Da min kæreste kort efter røg på sygehuset havde de byttet om på skab 1 og 2 så de to skabe dannede 21...

Jeg kunne blive ved - men jeg tror i hvert fald på at der sker noget d. 21/12 (12 er omvendt af 21) år 2012 <- lol?


#157
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2008 12:54:14
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #156

Du kan også skrive "2012", som "23", da 2 + 0 = 2 og 2 + 1 = 3. Så er vi der igen 🤣 😛


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2008 13:20:56
Svar/Indlæg:
5891/423
Man kan jo blive ved med at 21 er uh så specielt tal, men der er sku da også andre specielle tal så...Jeg kan nævne 13... En af mine venner har fødselsdag hver fjerde år fredag d 13. Jeg bor i nr 31...så byt dem om og vupti 13.. osv... 🙂 😛 😲 🤣 😀 :yes: 🙂


#159
JensK
 
Superbruger
Tilføjet:
15-06-2008 13:28:05
Svar/Indlæg:
452/80
Hvis man virkelig gerne vil have at noget skal være sandt, så er det heller ikke svært at få rigtig mange ting til at passe perfekt ind i sammenhænget 😛


#160
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2008 13:31:47
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #158

Og da du skrev dit svar, så fik du nr. 158. Som vi jo alle ved, giver både 13, 21, 23, og 2012.

Hvis vi tager og deler det op, så kan 158 jo skrives som 1 2 + 3 og 2 + 3 + 3. Det kræver jo ikke det store matematikgeni at se rækkefølgen på tallene:

1, 2, 3, 2 , 3 og 3.

Hvis man tager det første og springer tal #2 over, så får man jo: 1, 2, 3, ... Det er jo 13! 😲

For at få 21, skal du blot bytte rundt på de to første cifre.

For at få 23, skal man blot finde summen; 1 + 2 +3 +2 + 3 +3 = 14 -> 1 + 4 = 5 og vi ved jo allesammen, at 5 kan skrives som 2 + 3 -> 23! 😲

For at få 2012, skal man blot sige; 15 * 8 = 120 * (1 + 5 + 8) = 1680, for at få det til at give 2012, skal vi så lægge de sidste tre cifre til, som et helt tal. Altså den omvendte talrække, som så må give: 3, 3, 2, 3, 2 ,1 - som jo så giver 332. Dermed kan vi konkludere, at 1680 + 332 = 2012! 😲

Det er satme spooky, hva'? 🤣 😎


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2008 14:01:09
Svar/Indlæg:
6293/359
#160 eh ja ok, husk at trække vejret NoNig 😀

jeg kan også nogle smarte korttricks hvor jeg kan få tryllet 4 esser frem i en kortbunke, efter at have delt dem op i bunker og ladet forsøgspersonen vælge hvad der skulle ske

røber ikke min hemmelighed dog hehe.. OT? 😲

#155 sort hul eller the great crack snakkes der om, som også ligger ved det sorte hul... der er en stor sprække i galaksen som vi er på vej ind i - da den er megastor, så er det ikk fordi vi IKKE er inde i den d. 20/12 for så at være det d.21 og ude igen d.22 2012... men vi er allerede på vej ind 2012 topper lortet og så går det mod bedre tider - der skal nok bare ske en helt masse skidt før det kan blive godt

utroligt - se på verdenshistorien - de sidste 10.000 år (siden sidste pol-vending??) har der været fred i 200 år sammenlagt 😕

Nu er jeg ikk troende eller noget - men biblen kan tolkes på mange videnskabelige måder - Noah fik jo også et "hint" fra oven, at han skulle bygge sin båd, da mennesket var ved at være ondt og der skulle ryddes ud i folk - set fra et sådan synspunkt, kan jeg godt se pointen i, at mennesket er ved at være ondt igen. (war on terror??)


#162
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2008 14:12:31
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #161

Vi havde en istid for 10.000 år siden. Ja ok. Så kan man da godt snakke om "ændringer".

Fred de sidste 200 år?

Jeg kan da i flæng nævne:
1. og 2. Verdenskrig, Vietnam, Korea og Golfkrigen Vol. 1 og 2.
Mordet på Kennedy
Star Wars '77
Allan blev født '85
11. September 2001
Tsunamien i Asien

Fred siger du? 🤣 😛



#163
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2008 14:17:15
Svar/Indlæg:
2357/72
#162 Han skriver der sammenlagt har været fred 200 år, ud af de de sidste 10000. 😉


#164
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2008 14:18:21
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #163

D'oh! 😲 😳


#165
JensK
 
Superbruger
Tilføjet:
15-06-2008 14:20:37
Svar/Indlæg:
452/80
#162 Du mangler både Rambo og Commando.... Jeez :no:

Jamen der lyder jo alt i alt til at vi er på vej til nogle spændende år 🙂


#166
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2008 14:24:19
Svar/Indlæg:
23132/740
Jeg tænkte på... det må sgu da blive det fedeste Lucia-optog, der den 13. decemer 2012 🤣 Det er godt nok "kun" en torsdag, but still. Måske vi skal fremskynde juleaften? 😛


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2008 19:05:20
Svar/Indlæg:
6293/359
#166 ja og 21. er en fredag - jeg tjekkede for nogle uger siden

FRIE DAY!!! arrggh 😲 planet x is nearing


#168
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2008 21:52:56
Svar/Indlæg:
4156/111
#157

Nu var det mere fordi jeg har haft så mange ekstreme oplevelser hvor tallet 21 er dukket op hver gang, og det omhandler ALTID mig og min kæreste... Altså hvor jeg virkelig har lagt mærke til det! Ikke som i at jeg har siddet bagefter og fundet sammenhænge og sådan.

Og ja, jeg har set filmen "The number 23" - og den er IMO plat. Desuden havde jeg focus på det med 21 FØR filmen! 😛


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2008 14:29:21
Svar/Indlæg:
6293/359


Raller
 
Superbruger
Tilføjet:
17-06-2008 01:52:51
Svar/Indlæg:
43/3
Jeg kan ikke vente til den dag hvis det sker.


Så er der endelig verdens fred! weeee


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2008 09:23:50
Svar/Indlæg:
828/108
http://nyhederne.tv2.dk/articl...

Sjovt lille OT :)


Anyways, de af jer der ikke ser det som en trussel, at verdens eneste fælles dato for både store astronomiske og historiske events nogensinde, kunne stå for døren, - Ja, i gør noget forkert. I negligerer uden at kunne afvise... Generel folkesygdomsagtig fejl.

Ikke at jeg ikke helst vil gå med de tanker at intet sker, og også inderst har svært ved at tro der nogensinde skal ske os noget så slemt, men alligevel nærer jeg en dyb respekt for vore forfædre og nutidens videnskab.

Jeg vil ikke blive ved med at argumentere for hvor meget vi alle skal tage os iagt, - jeg ville jo lyde som en fra en sekt, jehovas vidner eller mormonerne.

- Vidste i iøvrigt at den STØRSTE årsag til at fødevarerne herhjemme bliver dyrere og dyrere i en vanvittig fart, er at mormonerne i USA er på indkøb i forberedelsen på deres ventede dommedag! TROR DU MIG IKKE? Godt, UNDERSØG DET NU!

Jeg mener og opfordrer virkelig alle til at gå i dybden med dette, og at i gør det i respekt til jeres kære medmennesker, hvem end de måtte være.

Jo mere jeg har fordybet mig i dette emne jo flere ting kan jeg afvise, og kategorisere som det pure opspind. Men de videnskabelige data der er sammenlagt med de største historiske begivenheder f.kr. og deres tro på forskellige katastrofer, passer simpelthen for godt sammen! Det kan i mine øjne IKKE være tilfældigheder!

Uanset hvad, er det så ikke et par dages research værd? Uden tvivl for mit vedkommende.

😐 😲


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2008 09:42:13
Svar/Indlæg:
6293/359
#171 hi m8... ok lader til jeg skal til at trappe ud af mit stress-medicin, for det bliver da ikke til at opdrive efter 2012 😕 Ellers får jeg en gevaldig kold tyrker, oveni hatten med den store katastrofe - nok ikk verdens bedste cocktail... husker at jeg havde stress da der var tsunami og det var simpelhen den værste følelse man kunne føle EVER...

men ok - det aftager i 30 års alderen - så det er måske genialt godt timet? he.. sorry for OT 😳


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2008 18:23:00
Svar/Indlæg:
828/108
Mayanernes omtalte cyklus som ender i 2012 varer 5200 år, her er en artikel om hvad der skete på jorden for ca. 5200 år siden...

Dette er videnskabelige fakta, om ikke andet bedyrer sitet sig selv til at være videnskabeligt underbygget - Jeg kender ikke sitet udover denne artikel, så jeg kan ikke sige jeg ved så meget...


Men det er jo ikke utænkeligt at man kan beregne forskellige cyklus og tilstande for jorden, jeg mener det hele drejer jo rundt, og så skulle man jo mene det kunne gentage sig...

Læs her:

http://researchnews.osu.edu/ar...



Hitman1973
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2008 23:07:46
Svar/Indlæg:
1028/33
- Vidste i iøvrigt at den STØRSTE årsag til at fødevarerne herhjemme bliver dyrere og dyrere i en vanvittig fart, er at mormonerne i USA er på indkøb i forberedelsen på deres ventede dommedag! TROR DU MIG IKKE? Godt, UNDERSØG DET NU!

Ahhhhahaaaaaa

Ligger stadig flad grin 🤣 🙂 B | I | U 🙂


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2008 23:56:37
Svar/Indlæg:
6293/359
#173 + #174 fantastisk - har lige læst alt på alle dine links - det er god læsning - og det burde alle gøre - det er ikk kun dommedags-snak, men også konstruktivitet at spore - hvordan "dealer" vi med det her osv.
Som en skriver - måske er der også en nr.2 kalender-stone som blevet gemt af vejen inden spanierne smadrede det hele, og som starter 22. dec. 2012 😉

Dem som griner højt over alt det her er måske dem som i virkeligheden er mest bange for alt det her - no offense hitman 🙂 jeg havde skrevet det her selv selv uden at have læst #175 😉

De skriver også, at det tager en del år at komme igennem the dark rift i galaksens centrum - ikke noget som vores sol ville kunne gøre på 1 dag (21.12.2012) - så jeg er da overbevist om at det allerede er startet - tsunami 2004 og gentagne floodings overalt på jorden, mest i tropiske og fattige egne...

jeg drømmer om et liv som vin-farmer i pynenæerne efter min grafiske karriere - som i Gladiator, bare med lykkelig slutning ❤ 😎


#177
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2008 00:18:10
Svar/Indlæg:
2357/72
Hvad er det for noget vrøvl, (no offense), med en "Dark Rift" i galaksens centrum? Det er da det værste sludder jeg har hørt. Vores solsystem ligger ca. 26.000 lysår fra mælkevejens centrum, og i midten er der et sort hul ca. 2,5 mio. solmasser. Det er uden nogen som helst betydning for os.

Mht. oversvømmelser, er de værste katastrofer i nyere tid sket pga. mennesket har fældet ufatteligt mange træer, lavet udgravninger osv., og dermed ødelagt det naturlige forsvar økosystemet har været årtusinder om, at opbygge.

Her er et rigtigt dommedagsscenarie, som dog tidligst vil finde sted om ca. 20 mia. år.

http://cerncourier.com/cws/art...


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2008 00:27:47
Svar/Indlæg:
6293/359
#177 hvad skulle det nu til for (no offense) 😛
http://alignment2012.com/whati...

altså jeg slynger ikk vrøvl ud m8

prøv bare at tænk dig lidt om - solen som er 8min herfra bestemmer hvad humør og farve du har i dit ansigt - skulle 2.5 mio sole ikk også have en betydning? når vi så endelig er inde i en "kløft" hvor der bare er mere aktivitet overalt


det var almen viden og videnskabeligt accepteret selv inden for læge og medicin i middelalderen, at den sorte død, pesten, som udryddede 3/4 af Europa skyldtes at stjernerne stod dårligt, så der opstod giftige dampe i jordbunden.

Og så vil du nu sige: ja, og hvad kan lidt giftdampe da gøre ved hele jordkloden - tænk nu på en hændelse som starten på en lang lang kædereaktion.. det har uoverskuelige følger.. og det fik det jo også dengang...


#179
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2008 00:42:37
Svar/Indlæg:
2357/72
#178 Altså, hvis man tror på astrologi, er det jo svært, at diskutere. Det samme som med religion. Her er lige et link om ham gutten. Så må du jo selv bedømme om han er en seriøs videnskabsmand, overtroisk, eller bare ude på, at score kassen på sine bøger. http://www.alignment2012.com/a...

Han skriver jo bare hvorfor Mayaerne troede jorden ville gå under i 2012...ikke at den gør det.

Mht. til at, det sorte hul i mælkevejens centrum ikke har nogen indflydelse på os, er jo netop, at det er et sort hul. Det har en temp. på ca. 1/1.000.000.000 grader over det absolutte nulpunkt, og kan kun måles pga. tyngden og rotationen på det.

At noget var accepteret i middelalderen, har da ikke noget med det her, at gøre? Der troede man jo osse jorden var flad.


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2008 00:55:30
Svar/Indlæg:
6293/359
#179 ja og i oldtiden vidste alle at den var rund og at vi ikke var centrum i universet - men det fik katolicismen da vist lige ændret på... værre en nazitiden er det da vist, det de foretog sig 😕

men back on topic: jeg spurgte min kammerats nevø på 15 her i sidste uge, om de unge også snakker meget om vejret, klimaændringer, katastrofer, undergang osv.. ting som var utænkeligt at snakke om da jeg var 15 for 15 år siden - det er her inden for de sidste par år, at vi også ser snakken i nyhederne og blandt verdens politiske ledere

tanken strejfede mig lige, at måske er vi nået dertil at verden har noget at stå sammen om og har brug for at kæmpe imod - at vi er i samme båd - se det kan bruges til noget - og jeg tror i 2010-11 allerede vil vi se debatprogrammer osv. og meget mere i nyhederne om det, end hvad man kan læse sig til på fordækte internet-sider


Hitman1973
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2008 01:04:54
Svar/Indlæg:
1028/33
uh,, yeees mand Folkens prøv at kigge 20 til 30 år tilbage i tiden, vælg en film af dem i må elske! og se hvordan de forstiller sig år 2008.........


My point beening,,, wait i have none!


#182
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2008 01:07:22
Svar/Indlæg:
2357/72
#180

Det er fint hvis folk kan finde ud af, at stå sammen om, at gøre noget. Desværre tror jeg kun det er lokalt man kan gøre noget ved problemerne...ikke globalt. Det løb er kørt! Nu skal det osse lige siges, at jeg ikke tror forurening er den eneste grund til de klimaforandringer vi ser. Vi er en del af det, men jeg tror bare vi har fremskyndet processen. Jorden har jo osse en cyklus, og det er trods alt ikke mere end 10.000 år siden, vi havde den sidste istid. Som sagt, tror jeg ikke, der er andet at gøre end, at flytte efter forholdene når den tid kommer...men det varer lidt længere end 2012.

#181

Jeg tror heller ikke man spå om fremtiden. Ellers havde vi jo alle kørt rundt på Segways nu! 😀


#183
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2008 11:04:52
Svar/Indlæg:
4156/111
#182

Man kan ikke spå fremtiden nej, men man kan beregne sig frem til den (selvfølgelig ikke til mindste detalje, nærmere langt fra)... Men tag nu bare noget så "simpelt" som vejrudsigten 🙂

Og ja så kan du jo begynde med alt det der om at vejret stort set aldrig er som de siger osv osv osv... men helt ved siden af er det nu aldrig synes jeg 🙂

------

Jeg er enig med Mathis77 😀


#184
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2008 12:57:00
Svar/Indlæg:
2357/72
#183 Fedterøv... 😛


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2008 15:15:40
Svar/Indlæg:
6293/359
Ja og så sidder man og håber på at det sker, så man faktisk fik ret eller? 🤡 .. det tror jeg sgu mange guruer har det sådan - dem som er langt ude i hampen og går alt for meget op i det... jeg kender da også nogle venner, som altid skal ud og se når der er kraftig storm og vandet slår ind 1m over havnebassinet - ja hver sin smag siger jeg bare og putter mig under dynen 😴

der hvor jeg synes det er spændende, det er at det er en ældgammel advanceret civilization, som har sagt det - og ikke noget som en østrigsk forsker fandt ud af i 1983 fx. 😉


#186
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2008 16:32:44
Svar/Indlæg:
4156/111
#185

Ja lige præcis... de nyere forudsigelser fra i dag og 200 år tilbage har vi haft alt for mange af, og ingen af dem har rigtig holdt. Der har heller ikke været lige så meget videnskabeligt ind over dem som der er med denne!

Så dette er en ny "ting" hvis man kan kalde det det? 😀

Bare fordi de andre har råbt ulven kommer behøves den der taler sandt jo ikke overhøres 😉

Nedern at miste sine får på den måde 😀

(Kæft det er dårligt formuleret 😲)

#184

Naah, har kunne nikke til emget af det han har skrevet, også tidligere i tråden!


#187
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2008 17:47:56
Svar/Indlæg:
2357/72
Noget helt andet #0 refererer til, er Planet-X. Det bedste link jeg har kunnet finde er dette her: Et interview med en seniorforsker hos NASA. http://www.dailycommonsense.co...

Alle andre sider der refererer til den "planet", virker mere eller mindre obskure.


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2008 10:57:50
Svar/Indlæg:
828/108


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2008 22:02:28
Svar/Indlæg:
828/108
Nedenstående et er udsnit af TIME magazine for nyligt, taget ud af en PDF...

SCIENCE SUPPORTS EDGAR CASEY, MICHAEL SCALLION, and RAMTHA POLAR SHIFT PREDICTIONS.

Scientists and scientific evidence suggests a polar shift happen again soon, in a very predictable way. Edgar Casey (Cayce) once recounted in a trance state an experience he had during another lifetime sometime in the distant future. He had been in some sort of military machine flying across North America. He described what he saw beneath him. Many cities, including New York, had been destroyed, the west coast of the USA had been reduced to scattered islands, and the Mississippi River had become a seaway up to the Great Lakes. Cayce's description also correlates with Michael Scallion's more recent channelings. You will be amazed at the way Cayce's trance descriptions of America 100 years hence correspond with the polar shift results predicted via scientific analysis in "Earth Changes". If you are an Edgar Cayce buff, a Michael Scallion follower, or a Ramtha student, you simply must read this book! Incidentally, DNA scientists have recently been dumbfounded to find that early Cayce readings concerning the migration of Atlantis survivors across the globe correspond exactly with a rare DNA factor found only in those areas. Cayce cannot be taken lightly!

History proves that a polar shift has happened many times before, most recently 10,000 years ago. Recent scientific revelations confirm that Antarctica has been under ice and snow for only about 10,000 years. Snow/thaw/freeze cycles encapsulated in 2 mile thick ice core samples were once thought to be annual rings, suggesting that ice has been there for 175,000 years. However, evidence from Greenland suggests otherwise. The "Lost Squadron", American planes ditched on Greenland during WW2, were found in 1986 under 267 ' of snow and ice. That's forty feet per year. At that rate of deposit, Greenland may have been ice free only 400 years ago. It certainly could have been ice free 10,000 years ago. Otherwise, why was it named "Greenland"? More importantly, once a hole was melted down through the ice to recover one of the lost planes, hundreds of those Antarctica-type "annual" freeze-thaw cycles were observed. We now know that these rings simply represent freeze/thaw cycles which could recur many times in the space of a year, and several times in a single day!

Stapleton's Antarctica shack is now under 90' of snow and ice. At one foot per year, that's only 10,000 years. Geologists know that Lake Titicaca in Peru altered its lakebed by 30 degrees about 10,000 years ago. Biblical history records the great flood around that time. The Great Sphinx represents an advanced civilization pre-dating the age of the Pharoes in Egypt. More and more evidence points to a polar shift around 8000 BC. And with three miles of pack ice built up on Greenland, and 2 miles on Antarctica, it's simply gotta be a real consideration for our time line.

If you want proof that glaciers and the ice on Greenland and Antarctica are continuing to build up in spite of "global warming"; if you want to understand how underwater volcanic activity at the poles may be melting the ice shelves; if you want to learn proof that the earth's magnetic field is weakening as a precursor to a polar shift; and if you want to know why 17,000 scientists signed a petition against the Kyoto protocol and urged governments to prepare for inevitable earth changes being wrought by forces beyond our control, check out www.iceagenow.com . All this evidence supports the theory advanced by Charles Hapgood, supported by Albert Einstein, and refined by Carl Peterson in "Earth Changes" .

NOSTRADAMUS, the MAYAN CALENDAR, and the HOPI INDIANS predict a completion by the year 2012. RAMTHA predicted 2007. The Mayan Calendar ends in December 2012. Science says a pole shift is long overdue! "Earth Changes" at only $19.95 brings it all together in a tidy, easily understood package. The revelations put forward in this book are becoming more and more timely by the minute! Understanding this information will ease your mind, give you better hope for the future, and lend you a grip on what you can do to provide safety for you and your loved ones in a rational and sensible way. And according to "Earth Changes" and Ramtha, the Polar Shift may happen sooner rather than later! Using Einstein's logic, Hapgood's theory, and a lot of modern scientific evidence I was able to deduce the most likely times for the next polar shift during the period stretching from late 1998 and up to 2012.


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2008 00:15:24
Svar/Indlæg:
6293/359
#188+189 : rigtig meget godt - har læst det hele - også linket på www.iceagenow.com

allerede sidste år stod der på DR's hjemmeside at der ville komme en istid omkring 2040 - men ja det er bare en forudsigelse - måske sat så langt ude for ikk at skabe panik.. havde de sagt 2012 var verden jo flippet

men den kommer - og har altid gjort det... spørgsmålet er så at alle de meget skidte ting som vil ske ikke bare er en kædereaktion nærmere et sært sammentræf - det tror jeg... jorden er da allerede i forfald i de fattige egne med alt for mange mennesker

når det rammer vesten, så er der først noget om snakken 😳


#191
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2008 15:06:55
Svar/Indlæg:
4156/111
Istid siger du.. det kunne ikke være bedre! Så skal der overclockes! 😲


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2008 15:21:46
Svar/Indlæg:
6293/359
#191 hehe ja...så er der dømt frysekøling... man må sige at salget af Xtremecooling stopper brat.. istedet kan man selv tage til Norge og lave noget OC ude i naturen - og fryser man, så tager man bare en tur i Garden of Eden - eller Noahs Ark, som nord(nørd?)mændene kalder det (læs ashes links 😉 )

så helt skidt er det jo ikk

jeg har lige skruet op på 45% fanspeed på mit 4850 - temps er styrtdykket med næsten 30 grader på ingen tid - ja det kan godt være man ikk kan bestemme over naturen - men så længe man stadig styrer sin egen PC så er det også fint nok 😀


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2008 15:29:31
Svar/Indlæg:
828/108
Heh, der bliver ingen grund til OC, køling eller i det hele taget elektronik hvis det er en dommedag vi står overfor...

Jeg forstår heller ikke mormonernes dommedag, de fryser en helvedes masse fødevarer ned i kæmpe frysere under jorden, som man jo skulle mene bruger en helvedes masse strøm.

Men fuck hvor skal de æde allesammen hvis dommedagen skulle komme og de får lov at overleve... - Jeg mener strømmen går jo højst sandsynligt og så går forrådnelsen vel igang!?

Men hey, gå nu udenfor i den globale opvarmning og nyd den mens den stadig kun bruner 😉


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2008 15:31:04
Svar/Indlæg:
6293/359
#193 ja ud og blive lidt brune - og lettere grillet

før vi alle sammen bliver blå (frosne) smølfer 😛


jeg ved godt hvor jeg tager hen: til Norge og op i Arken - og dog - der bliver nok trængt

drømmer om at slå mig ned som vinbonde i pyrænæerne, som min ven Russel Crowe gjorde det i Gladiator ❤ 🙂 Der er man nok også lige akkurat uden for snemassernes rækkevide 😉


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2008 15:32:54
Svar/Indlæg:
828/108
#190

Det ville passe utrolig godt med en istid i 2040 når man tænker på at en 40-årig cyklus starter i 2012...

Først smeltevandet, så brande og seismisk aktivitet, så skyer og tåger og askelag i himlen i flere år... OG SÅ isen...

Vidste du/i at med et askelag og skyer mm i himlen vil det kun tage omrking 6 uger for HELE jorden at være frosset? - Hallo, 6 uger!


#196
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2008 15:37:19
Svar/Indlæg:
2357/72
#189

Scientists and scientific evidence suggests a polar shift happen again soon, in a very predictable way. Edgar Casey (Cayce) once recounted in a trance state an experience he had during another lifetime sometime in the distant future. He had been in some sort of military machine flying across North America

Det lyder godt nok troværdigt! 🤣

Men det er da rigtigt, at der sker pol-vendinger fra tid til anden.

Nå...tror jeg stopper mine indlæg i tråden her. Det er ved, at blive en lidt for mærkelig diskussion, det her.


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2008 15:42:10
Svar/Indlæg:
6293/359
#195 ja tror endda det var 2050 nu når jeg tænker... 2050-55 😲 avs


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2008 00:55:54
Svar/Indlæg:
828/108
#196

Jamen det er da bestemt en sær tråd med sære indlæg, men jeg synes da du skal fortsætte med at skrive her, så længe det har din interesse.

Vi kan dog hurtigt blive enige om at der er vildt mange kilder og citater fra samme som er dybt åndsvage og ikke hjælper en skid på overbevisningen.

Alt jeg siger er, sker det - så er det fedt at være forberedt. Sker det ikke - Ja, så er intet tabt uanset. - Medmindre man er bange for at tabe ansigt?
😉



~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 12:48:44
Svar/Indlæg:
828/108
Her igen et lille "belæg" for at denne omtalte 40-årige cyklus med start i 2012 kan udløse en istid...

http://vejret.tv2.dk/article.p...

og igen her...

http://www.dr.dk/Nyheder/Udlan...

og her en debat om samme fra klimadebat.dk

http://www.klimadebat.dk/forum...



Hvem snupper #200 ? 😉


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 13:05:00
Svar/Indlæg:
6293/359
#199 den nupper jeg så m8

dit link til dr.dk/nyheder læste jeg for et godt stykke tid siden - ja det er uungåeligt

edit: har lige læst hele tråden igennem, sådan da, uden links... det er da ret underholdende - og noget af det man har skrevet tidligere kan man næsten ikke nikke genkendende til 😳


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 13:47:01
Svar/Indlæg:
4230/89
#200

man har en holding til man får en ny 😉


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 14:01:02
Svar/Indlæg:
828/108
Eller man tager en holdning og lader sig ikke rokke fordi man ikke udskifter sin stolthed 😉

Der er mange muligheder for mange mennesker!


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 14:18:49
Svar/Indlæg:
6293/359
#201+202 hov det var ikk sådan ment 😉 jeg læste bare meget af det jeg skrev om hvorfor nogle mente at solen pludselig var en planet, kun for at køre tråden på sidespor, for sjov selvfølgelig - men jeg tog det bare meget seriøst - forståeligt når man har en sag man går ind for og brænder for

men igen - det bliver jo hverdag igen og livet går videre - det er jo ikk ligefrem det jeg sidder og spekulerer over når jeg laver en collage i Photoshop på en travl arbejdsdag? - livet går videre også efter 2012 - men måske på andre måder end vi lige havde forestillet os.......


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2008 21:32:34
Svar/Indlæg:
828/108
#203

Jeg hentød faktisk slet ikke til noget i mit #202, vil jeg bare lige pointere... Jeg statede bare lige en tankestrofe :)


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2008 21:56:01
Svar/Indlæg:
4230/89
#202
eller man har en holdning...

så får man noget nyt info omkring det enme man har en holdning omkring...

og så ændre man holdning fordi man godt kan se den anden måde måske er mere realistisk 😛


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2008 23:06:56
Svar/Indlæg:
6293/359
#204 ok 🙂

#205 jeg vil ikke sige jeg har ændret mig - men igen - det bliver altid "hverdag" igen og man får andet at tænke på

til oktober, november 2012 er alle oppe og køre igen

og indtil da vil det gå op og ned i hvad man har for og hvad man gør - men alt i alt, så går livet videre - det var bare hvad jeg havde at sige, hej 😲


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2008 22:37:26
Svar/Indlæg:
828/108
#206

🤣 Sjov afslutning der...

Nu synes jeg ikke vi skal tærske langhalm på den cowboygryde længere, vi har en dommedag at tage os af 😲 - om ikke andet skal vi jo alle dø en dag alligevel, og hvilken bedre måde end at få alle ned med nakken samtidig!? 😛 :'-(

Kors i røven, bogstavelig talt, hvor vil det blive en dag for the blues! - Ja, jeg vil lade mig glide langsomt nedover et kors, hvis jeg skal sande at jeg enten brænder op, fryser ihjel eller begraves under klipper eller drukner i havet... - Der hører sgu et statement til sådan en lortedag!


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2008 09:02:47
Svar/Indlæg:
6293/359
#207 ja man kan da tale om at få lidt "Sol" i hovedet - eller en "sval dukkert i det blå" - perfekt afslutning på et kort, men bombastisk og vidunderligt liv ❤ 😎

m8 - ska vi ikk tage ud og fiske den dag - eller lave middag med koteletter i fad? hehe 😀


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2008 18:58:42
Svar/Indlæg:
828/108
#208

Jo, jeg kan da lave kotelletter med jordens undergang i fad og tyfonsovs og seismiske kartofler... Måske en vulkansalat og lidt meteorflutes ? 🙂


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2008 19:12:22
Svar/Indlæg:
828/108
Nå, back to topic...

Bemærk jeg har ændret overskriften lidt i håb at flere vil deltage med spændende indlæg i tråden! Det er jo nærliggende at tro at nogle har spændende at fortælle fra mystikkens verden!

/Peter /~ashes~


#211
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2008 19:25:44
Svar/Indlæg:
4156/111
#208

Jeg er frisk på en fisketur 😀

Sorry for OT 😳


immortaldk
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2008 19:31:37
Svar/Indlæg:
1166/120
Wow ashes, siger jeg bare, men nu skal jeg igang med at læse det hele igennem først. Det er noget rigtig godt du har gang i der. 🙂


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2008 20:10:38
Svar/Indlæg:
4230/89
#210, tror du vi når så langt som 2012..?
mon ikke vi har formået at ødelægge jorden selv før 😀

#212, altså, jeg har læst det hele...
men det har været som tråden har udviklet sig, hvilket vil sige over 3mdr 😛



~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2008 11:56:53
Svar/Indlæg:
828/108
#213

Vi skulle da gerne nå endnu længere, - personligt ser jeg ikke et dommedags scenarie for mig, men skulle der efter min tro ske noget omkring d. 21. december 2012, så er det noget i retning af følgende:

Vi vil globalt komme til at acceptere at jorden har en cyklus, der indebærer opvarmninger og istider og at vi nærmer os begge. Først opvarmingen og dernæst en istid. - Ikke nødvendigvis en stor istid, men en gradvis forværring henover 40 år, en spredning af vand, især ved nedbør. Der skal så lidt til førend vores klima forandrer sig drastisk, og skulle vi opnå maksimale solar storme i det år, ja så vil vi automatisk påvirkes af det her på jorden og det vil give mange forskellige udslag. Også en øgning i seismisk aktivitet, som også vil flytte kolosale vandmasser, dog på sigt ikke nær så meget som nedbør og smeltevand, men meget på kort tid som vi kender det fra tsunamier og undersøiske jordskælv. - Der VIL gå menneskeliv tabt, ligesom vi ser det hver dag i disse år, ved oversvømmelser og mange andre skrækkelige fænomener. Når naturen raser får vi somregel en smagsprøve på hvor små vi i virkeligheden er og hvor livsnødvendige vores overlevelsesinstinkter er.
´
Jeg kan ikke længere gå i "the bliss of ignorance", jeg er nødt til at tage stilling. - Det føler jeg fordi jeg har små børn og da også gerne en dag vil have børnebørn. Det kan da godt være at alt om 2012 er det pure opspind, og jeg vil da langt hen ad vejen ikke lade mig påvirke, men når vi kommer tæt på, så vil jeg heller ikke tage chancer. Det værste der kan ske er at man tager fejl, men så kan vi da grine lidt af det...



~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2008 12:00:28
Svar/Indlæg:
828/108

Jeg har kigget lidt på det der hedder en HAARP, har nogen tjekket dem ud?

- Det er fanme nogle mystiske fætre, man ved jo ikke engang helt hvad de kan...

Men hvis de kan hvad nogle tror de kan, ja så er det fanme et fucked up våben!


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2008 12:19:10
Svar/Indlæg:
6293/359
#214 så sandt så sandt :) smukt beskrevet både objektivt og subjektivt

#215 HAARP?? har du links? jeg tør ikk google - hehe 😲 (deet gassz)


#217
JensK
 
Superbruger
Tilføjet:
07-08-2008 12:21:11
Svar/Indlæg:
452/80
Hed Muse nye cd ikke også HAARP i øvrigt? >.>


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2008 23:52:03
Svar/Indlæg:
6293/359
Suk

hvis der sker noget fuck med OL, så starter balladen godt nok 😳

http://www.youtube.com/watch?v...

prøv at lyt til ham her - syret nok - våbnet HAARP skulle have forårsaget det kæmpe jordskælv i kina der var for nylig

Nu står Russerne og Georgien også til at gå i krig

Godt de fik afværget det terror-angreb - der var et fly fra japan som skulle have ramt det nye OL stadion ved åbningen - hvor sygt er det lige ikk?

Nå fuck det - vi kan jo ikk gøre fra eller til.

Men ja når mennesket bliver for ondt, så ordner naturen det - det har jo gentaget sig gang på gang - senest Noahs Ark? og ja, hvornår var det nu lige det var?....... 😉


#219
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2008 00:07:45
Svar/Indlæg:
2357/72
#218 Noahs Ark?...Arh, come on mand! Det mener du ikke seriøst?

Våben som HAARP er kun noget der eksisterer i sci-fi og og div. konspirations-teoretikeres hjerner.

#214 Vi vil globalt komme til at acceptere at jorden har en cyklus, der indebærer opvarmninger og istider og at vi nærmer os begge. Først opvarmingen og dernæst en istid

Det er ganske basal viden, som man har været klar over i masser af år.


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2008 00:11:13
Svar/Indlæg:
6293/359
#219 ja og hvis jorden er ved at gøre det den nu gør - det kan være nok til at der kan starte en krig et sted - og med sci-fi ting som det i #218, så kan mennesket godt bruge det som undskyldning for at gøre noget forfærdeligt

enig ham der står og læser op der foran kameraet - han er da en særling og hvor tit nævner han ikk WW3?

Så er det ind til bookmakerne nu guys og oddse - hvad kommer først WW3 eller Alien 2012?? 😲

(alien -fordi vi ved ikk hvem eller hvad eller noget som helst)

OL i London 2012 bliver en god gang reallife Hellgate London 😎 😀 ej jeg er ved at være overtræt nu zzzzzz


#221
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2008 00:21:06
Svar/Indlæg:
2357/72
Hehe...jeg giver en kasse bajere hvis jorden går under i 2012. 😀


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2008 00:29:22
Svar/Indlæg:
6293/359
#221 hvis du nu ved det allerede i 2011 at den gør det - holder du så stadig hvad du lover? 😉 😀


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2008 16:01:46
Svar/Indlæg:
828/108
#219

Det er sandt, vi har vidst til det i mange mange år, men det er ikke en kollektiv viden. Nogle forholder sig til den slags som med politik. Nogen siger noget og andre siger andet, man ved ikke helt hverken fra eller til.

Det er klart at det jeg skriver ikke skal gradbøjes, og af samme årsag ikke kan negligeres til den viden nogen af os besidder. - Jeg taler om global fællesviden, et fænomen vi meget sjældent ser, og når vi ser det plejer man at sige på engelsk "We lost time", - udtryk der siger meget.

Jeg tror ikke du er et øjeblik i tvivl om hvad jeg mener 🙂


#224
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2008 16:05:30
Svar/Indlæg:
2357/72
#222 Det gør jeg...! 🙂


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2008 16:29:45
Svar/Indlæg:
828/108
i den aktuelle udgave af Illustreret Videnskab, skriver de om hvordan vores måne ikke havde eksisteret, havde jorden ikke kollideret med en anden planet.

Det lyder jo fuldstændig ligesom det oldgamle babylonske (sumererne) sagn om Tiamat... - Kender du ikke til det?

Tiamat er en kæmpe slange/drage som er synonym for en planet/komet/himmellegeme med en "hale" eller "vinger". Der er en lang historie om netop det, og er en slags videnskab/religion for denne oldgamle kultur. - Iøvrigt jo dem der beskrev og tegnede vort solsystem med utrolig nøjagtighed og med viden de slet ikke burde kunne besidde dengang. Dem der, som vi indledte tråden om, fortalte os om en 12. planet...

- Google is your friend!


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2008 17:57:42
Svar/Indlæg:
6293/359
#224 stort 🙂

og stort er det, at tråden her har over 225 svar og læst et godt stykke over 4000 gange 😎


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 11:32:23
Svar/Indlæg:
828/108
http://www.youtube.com/results...

De 9 øverste links bør man se, dokumentarprogrammet har vundet flere priser.

Der er faktisk utroligt mange kendte forskere som flere af os sikkert har kendskab til, der bekræfter at sådan en HAARP rent faktisk ER i stand til at udføre disse ekstreme vejrtilstande og meget andet mindst ligeså skræmmende!

Det her kan man meget let komme i tvivl om!






#228
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 11:57:58
Svar/Indlæg:
4156/111
#227

Og jeg som lige troede jeg skulle til at se South Park 😀

Jeg ser dem lige igennem, så kan jeg jo smide et svar senere når jeg har tæsket mig igennem dem alle sammen! 🙂


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2008 19:29:35
Svar/Indlæg:
828/108
#228

Fint, - det er dog et lidt tungt dokumentar, da der er meget fra samme rum i en stillesiddende tilstand :) Men ordene er gode!

Nu har jeg også tjekket de såkaldte "Rods" er da også noget sjovt fis...

Se linket herunder:
http://www.youtube.com/watch?v...


#230
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2008 21:02:26
Svar/Indlæg:
4156/111
#229

Det tager bare et highspeed kamera at finde ud af hvordan de ser ud, og om de er virkelige! 🙂


#231
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2008 21:19:08
Svar/Indlæg:
4156/111
Part 1: http://www.youtube.com/watch?v...

Part 2: http://www.youtube.com/watch?v...

Se denne efter de to parts: http://www.youtube.com/watch?v...

Synes det var rimelig tankevækkende!


Eskimow
 
Overclocker
Tilføjet:
17-08-2008 00:19:55
Svar/Indlæg:
431/38
#0 lol(bogstaveligt talt 🤣 ).... ikke for at virke som en eller anden narccicist, men jeg kunne fortælle en sjovere joke 😳

return to the real world!!! 🤡

ps. i er mere en velkomne til at give mig hårde slag, på et selvvalgt sted, med et selvvalgt remedie, hvis det viser sig at de gamle tosser fra irak havde ret 😉

med mange hilsner... THE NONBELIVER ❤


Eskimow
 
Overclocker
Tilføjet:
17-08-2008 00:24:28
Svar/Indlæg:
431/38
... oh jeg ler, og rettelse nej jeg kunne nok egentlig ikke selv finde på noget der er lige så meget til grin 😴


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2008 15:22:38
Svar/Indlæg:
828/108
#232 + 233

Hvis nu du havde læst hvad der står i tråden, så havde du set at den slags kommentarer er frabedt denne tråd.

Da du ingenting ved om en skid af det, bør du så kritisere det? - Hvis andre synes det er spændende, bør du så negligere det? Hvis nogen har en succesfuld tråd om mærkelige fænomener, bør du så dumme dig som du gør nu?

Du har lige udpeget noget der er mere til grin, dig selv!

Har du ikke noget konstruktivt at sige til det, for eller imod, ja så hold dig væk!


#235
CF
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2008 15:33:05
Svar/Indlæg:
4689/105
Jeg synes der er en masse virkelig spændende historier og teorier omkring alt det her, og jeg håber da at noget af det er sandt. Hvor fedt kunne det ikke være hvis en anden intelligent race fra et andet sted sidder og holder øje med os, og besøger os med nogle tusinde års mellemrum?

Kommer nogle af de oldgamle profetier til at holde stik?

Der er sku meget spændende læsestof, og man kommer sku til at tænke over mange ting.


Eskimow
 
Overclocker
Tilføjet:
18-08-2008 00:35:14
Svar/Indlæg:
431/38
#234 hehe 🤡

#235 hvis man roder op i bunken er der sku nok en del gamle profetier, men verden gik hverken under i år 1000, 2000, 2002, 06/06 -06 eller nogle af de andre bemærkelsesværdige dage :)

- Bare had mig, jeg elsker stadig dig ❤


#237
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2008 02:01:16
Svar/Indlæg:
4156/111
#236

Og det giver dig ret til at lave et indlæg som det i #232? 🤡 🤡 🤡


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2008 02:20:06
Svar/Indlæg:
828/108
#235

Ja der ligger sgu mange fede teorier i folks hoveder! - Ud af alle dem skulle man jo næsten mene at mindst 1 af dem er for real? 😛


#236

Det du ikke ved, nok fordi du ikke har læst det i denne lange tråd, er at lige nøjagtigt d. 21. dec. 2012 ikke er samlignelig med nogle andre årstal/datoer overhovedet.

- Alene det fakta at vores planeter står på én lige linie, hvilket kun sker hvert 25.800 år, bør være god og videnskabelig forklaring nok.
Derudover passer det sjovt nok lige sammen med mælkevejens vinter solhverv, mayanernes 'Long Count Calendar' slutter, solens magnetiske poler vender (som de gør hvert 11. år) og NASA forudser maximalt punkt for solar storme nogensinde. Desuden går vi ind i en ny tidsalder (vandmandens) og endelig skal vi ud i noget der ligner profetier, ja så skrev Nostradamus og Edgar Cayce også om dette år som et kataklysmisk år. - Det gør desuden også mange religioner skulle man være tilhænger af det.

En vigtig ting her er jo også at ingen konkluderer noget, tværtimod, vi graver bare lidt i mystikkens verden og håber vel på at kunne kæde lidt sammen eller bare få os en god gyserhistorie eller et Da Vinci-mysterie, forstår du - Imagination is more important than knowledge i visse henseender! 😉

Jeg hader ikke nogen for sådan noget som du kommer med, men jeg synes ikke din kritik var konstruktiv. En god regel er, hvis du vil skyde med skarpt skal krudtet ikke sidde løst.

Anyways,nok om det...

Hyg hyg! /P



Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2008 11:44:03
Svar/Indlæg:
1293/104
#238: "Alene det fakta at vores planeter står på én lige linie, hvilket kun sker hvert 25.800 år, bør være god og videnskabelig forklaring nok."

Det er noget sludder. De står ikke på linie 21-12-2012. De er ikke engang tæt på.


Eskimow
 
Overclocker
Tilføjet:
18-08-2008 12:46:28
Svar/Indlæg:
431/38
#238 sory kunne bare ikke lade vær' 🤡

burde man ikke starte med at sortere alle de relegiøse "fakta" fra, sådan bare for at sikre sig at man ikke bliver uvenner med alt for mange forskellige. Så ender vi med at vide at 21/12 2012 skulle der være gode chancer for at se nordlys(?)


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2008 20:54:39
Svar/Indlæg:
828/108
#239

Du har ret i at det ikke er samtlige planeter i vores solsystem der står på 1 lige linie, men faktisk er det yderst sjældent at mere end 2 står på linie fra solen. Vi taler om 5 planeter og vores galaxes centrum. Dog sker det kun hvert 25.800 år og nogle har beregnet dette og benyttet det til noget for over 4000år siden trods de ikke engang dengang havde oplevet samme fænomen.

Skulle ALLE planeter stå på 1 linie ville det have taget omkring 340 millioner år. Vil du inkludere jorden ja så ville der gå 180 trillioner år.

Nej, det er mere sammentræffet og det finurlige at man har kalkuleret dette for mange mange år siden.

Men jeg vil godt give dig, at det ikke er nævnt overhovedet i denne tråd før nu, og ret skal selvfølgelig være ret! 🤡


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2008 21:15:48
Svar/Indlæg:
6293/359
Mon ikk vi kan følge det hele på TV på sofaen? Der skal jo nok være en masse stakkels nyheds-reportere ude i regn og blæsten (mildt sagt)

Tror dog TV2 news skal finde noget andet end en helikopter at sende fra - nok nærmere et amfibie-køretøj

Altså det er der sker et eller andet helt vildt sindssygt i en menneske-generations-tid er jo ikke noget nyt... 1. verdenskrig, 2. verdenskrig fx. Det har jo påvirket en hel generation for livet og ja deres børn og børnebørn også

Jeg ved ikk med de unge i dag? ku man få en rundspørge? Vi fik banket i hovederne at AIDS var en kæmpe fare for hele menneskeheden og at sex skulle foregå med gummi. Det blev så ikk helt sådan må man sige, men det har da påvirket en.. Hvad har I fået skovlet i hovederne? Altså snakker I meget om vejret og klimaforandringer osv... det var jo ukendt for os dengang. Når det regnede og stormede tænkte man jo ikke at det var fordi klimaet ændrede sig... jeg ved ikk - gad godt vide, hvad de unge har at sige, og deres fremtids-udsigter

sæt igang!
🙂


Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2008 23:42:53
Svar/Indlæg:
1293/104
Jeg vil gerne vide hvilke 5 planeter du mener skulle stå på linie 21-12-2012.


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2008 00:31:48
Svar/Indlæg:
10398/435
Klimaet ændrer sig, det har det altid gjort og det vil det nok fortsætte med. Jeg tror på at jorden går mod varmere tider, men jeg tror også på at den gjorde det for 100k år siden. Derfor har jeg svært ved at panikke over det. Uhh alt den CO2, 0,054% af atmofæren, og så er det endda den "mildeste" drivhus-gas. Jeg tror ikke på det er menneske skabt. Derimod er NF3 nok mere relevant at kigge på, da det nok kan gå hen at blive et problem i fremtiden. Den absorberes ikke af planter og er 24000 gange så potent som CO2. Levetid på 500-700år.


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2008 14:16:05
Svar/Indlæg:
828/108
De 5 (6) himmellegemer er:

Solen, Jorden, Venus, Merkur og Jupiter og midten af vores galaxe :)

Men lidt bemærkelsesværdigt er det da at det ikke er den næste store 'planet alignment', for den ligger allerede i 2010.



#244

Jeg forstår godt folk skriver som du gør her, men hvis jeg nu skulle tage og vende det i min krop - nu hvor jeg har startet tråden - Ja, så findes der ingen panik i mig heller!

Det drejer sig om at tage stilling, og vel og mærke kun hvis man vil :) - De der synes det er spændende og samtidig føler der findes belæg for nogle af de omtalte tilstande, ja de kan jo gå videre med den tro. De der ikke tror der vil/kan ske menneskeheden noget, - ja, de har så deres overbevisning og så kan de leve videre med den.

Alt i alt handler det udelukkende om at tage stilling om end man tror, ved, er usikker eller mener noget helt andet!

Jeg er enig med dig i at jeg tror vi går mod varmere tider og at det er sket før, samtidig tror jeg også det er sket før at naturen har fjernet en masse af vores gamle kulturer og folkefærd helt.

Jeg tror f.eks. overhovedet ikke CO2'en er skyld i den globale klimaforandring, som det jo rigtigt hedder nu, men at det udelukkende er solen der er årsagen. Jeg er også helt enig i at gasser som NF3, SF6, CF4 og CHF3 er langt mere skadelige end CO2. Men når du kan benytte tallet 100k ift. klimaforandringen så vil der henover 100k år heller ikke være disse giftgasser at frygte :)

Moder Jord kaster mennesket af før mennesket kan destruere Jorden, det er min overbevisning.






Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2008 00:09:51
Svar/Indlæg:
1293/104
#245: De 5 (6) himmellegemer er:

Solen, Jorden, Venus, Merkur og Jupiter og midten af vores galaxe :) "

Det er IKKE korrekt. Og jeg vil da gerne vide hvor du har de oplysninger fra.

21-12-2012 står følgende planeter på linie i solsystemet: Merkur, Venus og Saturn. Da disse 3 planeter kredser om Solen, vil denne naturligvis altid stå på linie med mindst 1 planet. Jorden står overhovedet ikke på linie med nogen planeter den pågældende dato og år.

Går man ind på http://www.astroviewer.com/int... (brug MS explorer, da jeg ikke tror det virker i Firefox) er der et fint lille program, som kan vise planeternes placering i solsystemet på et ønsket år og dato. klik på "start Astroviewer" til venstre. Frem kommer Astroviewer Online 2.11.3. Klik på fanebladet "solar system".
Man kan nu se solsystemet som det ser ud dags dato. Til venstre er der en skyder, hvor man kan zoome ud og ind. Klik på "calendar" og vælg 21-12-2012. Og voila, Så kan du se at det ikke er korrekt det du skriver.

Igår skrev jeg til Tycho Brahe Plantariet:

Spørgsmål:

" Vi har på hardware-test.com gang i en tråd om hvad der sker
21-12-2012. Nogen mener det er dommedag, andre, som jeg, mener at der
nok ikke sker ret meget mere end der plejer. Det er så blevet påstået at
der skulle stå 5 planeter på linie i vores solsystem. Det mener jeg er
forkert, da der på
http://www.astroviewer.com/int...
findes et fint lille program, som kan vise planetstillinger blot ved at indtaste en dato og årstal. Ifølge dette skulle kun Saturn, Venus og mekur stå på linie. Er dette korrekt ? Mvh."

Svar:

"Du har fuldstændig ret. Det er kun Merkur, Venus og Saturn, der står næsten på linie med hinanden. Men også selvom alle otte planeter stod på linie ville det på ingen måde udløse "dommedag" eller "Jordens undergang". Der har gennem tiden været masser af såkaldte konjunktioner mellem planeter, uden at det har udløst katastrofer. Der findes dog masser af overtro og mystik knyttet til konjunktioner og deres "effekt":

http://www.jpl.nasa.gov/releas...
http://www.space.com/scienceas...

Netop d. 21. december 2012 er det dog i virkeligheden mest snakken om at en Maya-kalender løber ud og en konjunktion mellem Solen, Jorden og Mælkevejen, der danner grobund for grundløse spekulationer om dommedag. Læs mere her:

http://www.astro.uu.nl/~strous...

Med venlig hilsen,
Michael Linden-Vørnle

----------------------------------
Michael J.D. Linden-Vørnle
Astrofysiker, ph.d.

Tycho Brahe Planetarium

Gl. Kongevej 10
DK-1610 København V

Tel. direkte (+45) 33 18 19 97
Tel. omstilling (+45) 33 18 19 99
Telefax (+45) 33 18 19 90
Mobil (+45) 20 93 48 88


Så skulle det vist være på plads 😎




Eskimow
 
Overclocker
Tilføjet:
20-08-2008 00:31:07
Svar/Indlæg:
431/38
#246 🙂 Yeah!!


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2008 21:10:47
Svar/Indlæg:
828/108
#246

Fedt du har gjort så meget ud af det! 😲

Jeg har mine oplysninger fra flere af de links der er listet her i tråden, men jeg lader mig da gerne overbevise af den slags du kommer med her. Jeg havde slet ikke selv tænkt på at kontakte Tycho Brahe Planetarium, det var da bare ganske enkelt genialt!
Så point taken!

Derudover vil jeg lige skynde mig at forsvare mig, for jeg har aldrig udtalt at det skulle udløse dommedag, blot at der den dag er flere fænomentale sammentræf. Men jeg vil ikke sætte mig op imod de oplysninger du har modtaget som svar fra T.B.P. selvfølgelig! 😳

Et eller andet sted har jeg misforstået noget, eller også har nogen drevet det lidt længere ud end de burde. For den konjunktion som de fra T.B.P. omtaler, danner jo sammen med de planeter som så rent faktisk står på en linie, jo faktisk de planeter jeg omtalte, dog lige bortset fra en forveksling af jupiter og saturn. Så jeg kan se hvordan man kunne have misforstået/mistolket det. Ihvertfald er der utroligt mange sider der beskriver netop denne 'alignment'.

Endelig skulle jeg have en forestiling om en desideret dommedag, så ville den komme langsomt og med isen og ikke være en egentlig dommedag, hvis du forstår!

Jeg er dig meget taknemmelig for at gøre så meget ud af det, det kunne man jo ønske nogle flere gjorde - det er netop det tråden her gerne skulle, - opnå det mest korrekte resultat!

Men igen, I STAND CORRECTED! 😩 😉


Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2008 00:02:08
Svar/Indlæg:
1293/104
Ja, det kan somme tider betale sig at søge de rigtige oplysninger, i stedet for blot at stole på sider som har "pyntet" på resultatet. Fakta er at der kun står 3 planeter, næsten, på linie, og IKKE 5 som der påstås. Solen er IKKE en planet, og ikke at forglemme: Jorden er IKKE med på linie som andre obskure sider påstår. Dette er et VIDENSKABELIGT faktum.

Jeg har heller ikke skrevet at du mener dommedag vil komme, det dementerer du faktisk selv i #214, så fint nok der 🙂 Det var mere møntet på de forskellige sider, som bl.a. forsøger at bilde folk ind at 5 planeter skulle stå på linie, inc. Jorden. Det gør det hele lidt mere spændende, ikke ?

Faktisk tog det mig kun få minutter via Google, at finde ud af det. At jeg så valgte at skrive til TBC var kun for at være helt sikker.

Somme tider betaler det sig at sætte spørgsmålstegn ved meget af det sludder der skrives på sådanne sider, og selv lave lidt simpelt research :yes:

Ellers ender det ligesom Charles Berlitz´ bøger (bl.a. bermudatrekanten) hvor den ene halvdel er noget han selv finder på, og den anden halvdel er noget man kan sætte spørgsmålstegn ved. Men derfor er hans bøger da spændende læsning 🙂

Jeg tror heller ikke at du er en dyt i tvivl om, hvad JEG tror der sker 21-12-2012 🤣

EDIT: 21-12-2012 er en FREDAG, så der starter min juleferie 😲 Så der sker da det at jeg er gået ombord i en håndfuld snebajere 🤣 🤣 🤣


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 23:23:15
Svar/Indlæg:
6293/359
#249 du er gået ombord i en shuttle med en håndfuld snebajere på vej ud af jordens atmosfære, ja 😉 😀

#246 fremragende arbejde - cool at skrive til tycho brahe planetariet - og man kan da sagtens tage deres viden og info for gode varer - de skriver jo også selv på deres elektroniske tavle i udstillingshallen, at der må være liv mellem 3-8000 andre steder i galaxen alt efter om man er astronom, biolog eller videnskabsmand 🙂

http://www.astro.uu.nl/~strous...
tjek den her - både T.B.P. og den side som henvises til i #246 taler om en såkaldt conjunction - jeg synes bestemt ikke vi længere kan ignorede dette - jeg tror det er en conjunction med jorden og et større himmellegme... hvad blev der af Nibiru og Planet X snakken? synes bestemt den skal på banen igen -det er det alt for spændende til i denne sammenhæng til ikke at komme 😉

Jeg kan ikk lige finde linket eller siden (den er nok pillet ned igen) men jeg læste for over 3 år siden på en side, hvor der var ridset nogle gamle mayanske tekster op, og der stod, at 21.12.2012 ville den brændende sol styrte i havet - og dette skulle være hele essensen af netop denne "end-date" Mayaerne planlage jo "the long count" efter en begivenhed langt ude i fremtiden. At når datoen slår 0.0.0.0. eller 13.0.0.0. så ville der ske dette. Så hvorfor starte en mange-tusinde-årig netælling til noget så "mildt" som solen der står op som den plejer og "vi fik lidt regn og slud fra nord-vest"

Selv håber jeg det bliver en stille og rolig aften/nat - hvor jeg nok sidder sammen med ashes på fredericia vold med vores 2 år gamle stjernekikkert og ser op i himmelen... med en håndfuld snebajere 😉 (#249)


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 14:56:06
Svar/Indlæg:
6293/359


#252
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2008 01:25:09
Svar/Indlæg:
4156/111
http://www.youtube.com/watch?v...

Den der var lige den jeg havde brug for! 😀

Ved ikke om den allerede har været posted? 😛 Men jeg synes i hvert fald at den var god! 😉


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2008 19:55:58
Svar/Indlæg:
828/108
Yes, så er jeg tilbage efter et længere fravær :)

Så håber jeg at kunne skubbe lidt liv i denne vidtfarende tråd igen, skal jo se om den kan holdes i live frem til 2012 🤣

Har fundet en del man kan granske i, men nu er klokken film-tid i "Peterland", så jeg vil vende tilbage imorgen med bedre tid.

Håber stadig nogen følger med her :)


#254
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2008 04:26:33
Svar/Indlæg:
4156/111
#253

Hm... Måske det var på tide vi fik en ny tråd hvori alle relevante links fra denne tråd bliver samlet? Tråden her er alligevel også ved at være for tung 🙂

Og jeg glæder mig sgu til år 2012! 😀

Btw hvis du ikke har set Indiana Jones 4 endnu, så vil jeg anbefale du får det gjort... 😉


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2008 10:19:23
Svar/Indlæg:
828/108
#254

Jo den ahr jeg set, så den vidst lidt tidligere end man "må" ;)

Men jo, måske der skal en ny tråd til... - Du har været så aktiv her i tråden, så måske du vil starte den næste op?


#256
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2008 13:41:32
Svar/Indlæg:
4156/111


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2008 17:25:58
Svar/Indlæg:
6293/359
Mig og damen og ashes og en kammi tager i biffen lørdag og ser:
http://www.apple.com/trailers/...

😎

nogen som skal se den også? 😉


Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2008 23:51:07
Svar/Indlæg:
1293/104
Venter nok til den kommer på Blue-Ray. Det er iøvrigt en genindspilning af denne:

http://en.wikipedia.org/wiki/T... (1951_film)


Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2008 23:53:52
Svar/Indlæg:
1293/104


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2008 15:34:38
Svar/Indlæg:
4230/89
#257 det bliver nok ikke lige på lørdag,
men det ligner da helt bestemt en film der skal ses 😉

elsker alle de der "jorden-går-under" film... the day after tomorrow, independence day, the core. osv :yes:


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2008 16:00:35
Svar/Indlæg:
828/108
Har folk set traileren til den kommende film "2012" ? - tjek den her:

http://www.apple.com/trailers/...


En film med et stort budget skulle man mene! 😉


I øvrigt er 2009 et stort år for Sci-Fi og 2012-teorier, så det bliver da spændende!

NB: d. 15. maj 2009, skulle man efter nogles sigende kunne se "den 12.(10.) planet"

Jaja... det holdes liv i tråden lidt endnu! 🤡


#262
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2008 16:59:37
Svar/Indlæg:
4156/111
#261

Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg - Omg!!!!

Jeg dør hvis jeg ikke får lov at se den film! Det er nok den fedeste siden "The Day After Tomorrow"! 😲 😲 😲

2009 bliver et mærke år 😎


#263
nymka
 
Superbruger
Tilføjet:
17-02-2009 11:00:25
Svar/Indlæg:
140/162
hej

er der noget nyt om nibiru

jeg tror det er fup den kommer ikke.



lumske
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2009 12:06:41
Svar/Indlæg:
3485/76
den der mars mand i linker til opdagede af NASA i starten af tråden. ahr i andre lagt mærke til at det billede er delt op i bokse og nogen af dem er en god del forrykket. det kunne jo sagtens være manipulation :yes: 😴 det ligner nu meget godt sån en eqypter statue der:P


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2009 22:30:01
Svar/Indlæg:
5474/39
tror ikke på der kommer nogle udefra rummet og udsletter jorden. Tror mere på det er os mennesker kommer til udslette den. Krig ved nu ikke, men racesime trives fint i verden. Tror på så længe vi har forskellige sprog og hudfarve vil der være racesime. Sådan er det bare desvære, nogle gange overrasker det mig hvor tom Verden er. 😕
"Først når man er ved at dø man finder ud af hvor meget man holder af livet"-citat filmen Leon


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2011 17:03:07
Svar/Indlæg:
6293/359
2012 prophecy er cancelled som med et trylleslag. 😎
Sagt af Mathis77. 😉

Jeg er lige blevet far til tvillinger, en dreng og en pige og de har det som var de i paradiset have. ❤

Til taljonglører, frimurere og andet godfolk som har kigget med i denne epic-tråd, er her lige lidt info, som kan sætte tankerne lidt igang:

Farmand født i 77 = 33 år gl.
Tvillingerne født 5. maj 2011 = 55 11

Stilles pænt op således: 11 33 55 77 😲

Ja jeg er hverken sindssyg er taler falsk.
Syntes bare lige at Fnax, ashes og tom81 skulle høre det her pudsige sammentræf...

mon ikke også mayaerne havde det på samme måde med datoer, år og tal 😉
Totalt EPIC SCHNAPZAHL

og hvad er så lige schnabbzahl? (hvis ikke du har haft tysk på A niveau 😉 )
læs her: http://de.wikipedia.org/wiki/S...

#265 Først når man er ved at dø man finder ud af hvor meget man holder af livet"-citat filmen Leon

Jeg omskriver til: "Først når man har fået børn, finder man ud af hvor meget man holder af livet"

/hygge derude og rigtig god søndag 🙂


Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2011 17:24:03
Svar/Indlæg:
1293/104
1000 gange til lykke med det 😀 😀 😀 😀 😀 😀

Nej, der sker nok ikke noget 21-12-2012 😉

Ja, man kan jonglere med tal og få en masse skæg ud af det.

Jorden går iøvrigt under 21 maj i år ! ☹
http://jp.dk/jptv/nyheder/indl...


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2011 09:35:20
Svar/Indlæg:
6293/359
#0 synes det er det bedste jeg har læst i denne tråd og det mest fornuftige...
er sikker på at alle forstår os nu.
der har ligesom været en oplysningstid over de sidste par uger..
meget dårligt har der været i år, men nu ser alt meget lyst ud for os.
derfor kan der stadig godt ske kaos midt i kosmos. det er jo en saga blot 🙂
2011 kan sagtens gå hen og blive 2012, bare på en god måde..rigtig rigtig GOD måde, at de gl. indianere har bare lidt forkert er jo stadig en minimal fejlrate...

/hygge


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2011 10:58:52
Svar/Indlæg:
6293/359
Tænkte lige en snusfornuftig tanke - dem er der rigtig mange af for tiden i en god sags tjeneste 🙂 :

Til moderatorer og crew: kan vi ikke få den her tråd til at være en sticky? hvis ikke lige med det samme, så bare inden så forfærdelig længe.
Der er sikkert mange lige nu som søger trøst i et eller andet - eller modsat føler en befrielse, lettelse eller ligefrem har mærket en åbenbaring rigtig tæt på livet af forskellige niveauer.
Jeg skal ikke være fortaler for det og vil hjertens gerne lytte til alle der vil fortælle noget brugbart/godt

Vi tager det uden stress - og skal ikke gøre tingene værre end de kan blive. Dette har hele tiden været meningen med denne tråd. Startet af Peter Ashes for over 3 år siden, læst over 10000 gange osv.
Det er sgu ret så epic, især for vores lille forum men måske også i forhold til andre fora.

Vi kan bruge tråden som leksika i det mindste ❤

Bedste hilsener fra "you know who" 😎


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2011 11:39:36
Svar/Indlæg:
5474/39
🙂 #266
Jeg havde nok en del nederen på, da jeg skrev det Citat den dag.

Jeg tror ikke på Jordens undergang indenfor den kommende tid. Dog er der mange ting, som tyder på at tingene naturen, forurening og krige har ført til at verden måske ikke er så stabil længere. Terroristme også vidre, over fiskning af verdenshavene. Grundvandsforurening også vidre, man kan blive ved i uendeligheder omkring de nye udfordringer eller problemer værden står overfor. 🙂

Desuden, så længe de ikke har snakket med en busk der var ild i eller andet i følge min reglion. Så tror jeg ikke på de skøre teorier, som folk disker op med. Tro kan flytte bjerge, men mirakler er begrænset til hvad der kan ske.

Jeg håber ikke verden går under de næste mange år. Jeg vil gerne lige have lov til at spare sammen til en alfa go have råd til at køre i den. Så er der en masse ting, som jeg mangler at nå. Så jeg håber ikke jorden nogen sinde i min tid går under.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2011 13:39:27
Svar/Indlæg:
5474/39
Hvis jorden skulle gå under, så kan jeg også gå med ære her fra. Jeg kan se mig i spejlet uden at føle jeg har det dårligt med hvad jeg ser. Sådan er det, når man er trænet til at skulle gå igennem ild og vand. Selv om det er længe siden sidst har været totalt udkørt, men kan heller ikke holde til det. Jeg ved også hvordan det må følges, når man ikke har nogen tidsfornemelse af hvad klokken er. Jeg har sovet videre i regnvejr, hvor jeg har sovet i ly af et par træer. Jeg har været med til at bygge nogle vilde ting igennem tidensløb. Jeg har oplevet en masse ting, både i form af mobning og store opgaver. Jeg har gennemført gynasiel uddannelse, som ikke alle troede på var muligt for mig. Jeg har nået en masse ting med kvinder, også selv om mange ting har været imod. Folk ved også, at jeg er en god dreng.


Hitman1973
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2012 03:20:23
Svar/Indlæg:
1028/33
2012!!! We are still here...... In 7 months it's all gone... or? :)


#273
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2012 22:45:35
Svar/Indlæg:
4156/111
#266

Af "sjove sammentræf" har jeg selv noget med lige netop tallet 21.

I 2005 startede jeg på HTX hvor jeg mødte min første kæreste der har fødselsdag d. 21/3, jeg selv har d. 21/11... Vi havde årsdag d. 21/4 (Denne dato var helt tilfældig og blev fastsat før jeg konspirerede med tallet 21).

En 3 mdr. efter vi havde fundet sammen blev jeg kørt ned på min scooter af en bil med nummerpladen TV 21211, eller "21" "21" "1" om man vil.. Hvis man deler det op lidt anderledes står der (21)-2-(11). Husk at jeg har fødselsdag d. 21/11.
Ca. 1 mdr. efter min ulykke blev min daværende kæreste indlagt på hospitalet med en byld i halsen. På alle sygehusets værelser er der to skabe hvorpå tallet 1 og 2 fremgår fra venstre mod højre, undtagen det værelse min x kæreste lå på, der var de byttet om så der stod 21.

Herefter begyndte jeg selvfølgelig at finde 21 over alt i en periode og kunne slet ikke slippe tanken. Der lykkedes mig dog at give op på det og slippe det, lige indtil jeg en dag så at jorden skal gå under d. 21-12-2012 🙂

Jeg kunne selvfølgelig ikke andet end at interessere mig meget for dette emne, og føle at det kun kunne være rigtigt.

Grunden til at jeg skriver alt det her nu, og genoptager min gamle 21 teori er at min farfar desværre afgik ved døden i mandags d. 21-05-2012.

Jeg er klar over at det nok med størst sansynlighed er det rene tilfælde, men jeg kan nu alligevel ikke lade tanken helt være.

21 er og vil forblive et tal med betydning for mig, til den dag jeg ikke længere trækker vejret.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af FnaX d. 23-05-2012 22:47:48.


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2012 05:50:57
Svar/Indlæg:
3059/255
Ja så tror da fanden at de prøver på at finde en anden planet hvor der er mulighed for de optimale livsbetingelser

http://www.rummet.dk/solsystem...

http://ekstrabladet.dk/nyheder...




#275
Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
24-05-2012 09:15:09
Svar/Indlæg:
1442/81
Tjah... alt håb er ude! vi kan lige så godt overgive os:




Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2012 19:52:26
Svar/Indlæg:
6293/359
Hold da op guys, jeg må da ha været på råhypnol eller lign. da jeg skrev det i #266.. men schnapzahl det må man da sige det var. Dog kan det ikke bruges til en rygende hat - og da slet ikke i denne tråd.

Min kammi ringede forleden og fablede om et lysende objekt på nattehimmlen.. Stor og krafig og noget større end en normal stjerne... hvad I hulen helvede er lige det for noget?
Andre som har observeret dette? Kammi snakkede om at der var en englænder der havde filmet det og der skulle være 2 ringe rundt om.. nogen som kan be/afkræfte dette??

Men ærlig talt: så er det sku nok kun for sekter og kulter verden over, at verden går under..som med år 2000.
Dog forstår jeg godt regeringer verden over, at de holde kortene tætte HVIS der nu var noget om snakken.

Hold nu kæft man kunne lave den fedeste hollywood film om det her shit, ikk? 🙂


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2012 19:55:16
Svar/Indlæg:
6293/359
#275 ROFL 😀


Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2012 12:46:04
Svar/Indlæg:
1293/104
Ja, så er det jo på fredag det sker. Eller ikke sker .

Har i forberedt jer ? Har i købt julegaver 😀

Er der stadig nogen her i tråden som mener der sker noget ?

God jul 🙂


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2012 13:48:17
Svar/Indlæg:
3059/255
278# Ja der er nok en chance på 50% For at vi dør på fredag og 50% For at vi ikke gør.


K0kerN
 
Overclocker
Tilføjet:
19-12-2012 13:57:07
Svar/Indlæg:
93/1
#278 jeg forbereder mig med en gang druk i byen. så må vi se om jeg er i live dagen efter :D

Det ikke fordi jeg er overtroisk, skal bare fejre min kusine fødselsdag h 🤣


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2012 14:18:57
Svar/Indlæg:
3059/255
Måske denne passer til på Fredag

http://www.youtube.com/watch?v...


Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2012 12:28:00
Svar/Indlæg:
1293/104
Ja. der er så stadigvæk ikke sket noget her på sydfyn 🤣

Hvor er alle tilhængerne af teorien henne ? 😉