har kig på 2 af disse diske http://www.edbpriser.dk/Produc... , men ved ikke helt om det kan bruges til raid 0, og om det vil være noget der giver noget i hverdagen, syntes bare min nuværende disk er utrolig langsom. Kan det overhovedet svare sig at købe nu, jeg tænker på de nye flashdiske der skulle komme, her inden så længe ( har jeg læst et eller andet sted). Køb nu eller vente, evt. vilke diske ville i vælge?
Man kan altid gå og vente på noget bedre kommer. Lige nu er SSD diske utroligt dyre.....og så er der endda afløsere på vej for Solid State= Phase Change diske (om 1-2 år).
De diske du har kig på er lavet til at køre 24/7, ligesom Western Digitals RE2-serie, så de kan jeg godt anbefale. Desuden er der review på netop den du kigger på, her på sitet, bare i en større version.
#1 du har ret, man kan vente i al evighed. Men vil det kunne mærkes i hverdagen, jeg syntes nemlig tit når jeg skal afvikle noget ,eller bare surfe lidt, så står den lige og snurrer lidt inden der sker noget, vil raid 0 hjælpe på det problem?
Du kan lave et 32 gb drev ud af 4 x 8gb Compact Flash kort i RAID0 med et Compact Flash PCI-modul, som de har på webconnexxion's hjemmeside -tjek evt. Raptor/SSD-tråden for nyligt.
Jeg har netop bestilt sådan et PCI-modul hjem men ligenu er der ikke nogen flashchips på lager som jeg gerne vil ha i... men ja du kan altså lave et highspeed raid på 32gb for under 1500kr inkl. fragt...
jeg overvejer at spytte lidt mere i og få et 64gb drev (4x16gb chips) bliver omkring 2500... Jeg får mindst 1300 for mine nuværende diske, så det er helt fint 😉
#3 Det lyder godt nok interessant har du ikke nogle link til det PCI-modul og et til hvilken 16gb chips du mener der er godt til det.Har bjælle forstand på det der. 🙂
#4 jeg har med vilje ikke indsat link - for hvis du skal køre RAID for første gang vil jeg ikke skrive under på om det rent faktisk virker, da jeg nok er den første nord for alperne, som har tænk sig at gøre det... ej det er jeg ikke, men der er ikke mange der gør det :'-(
så hvis du vil have noget der virker i RAID0 så nup to mekaniske harddiske - du får også meget mere plads
Jeg har nu Raid pt. men syntes det lød godt det der men så venter jeg lige og ser hvordan det går med dit inden jeg udforsker det.Så må du lige komme med en update til den tid. 🙂