Jeg tager det lidt af gangen:
Når du har købt et domæne...og skal lave en mailserver (Exchange), skal du have din udbyder til at lave en dns-pointer plus MX-record (mail-delen) på deres dns-server, som peger på din WAN-IP.
Du skal samtidigt få din internet-udbyder til at lave en reverse-dns-pointer på din adsl-linie, som har samme navn som dit domæne. Hvis du ikke gør dette, vil SORBS lukke for at du kan sende mail (Spam-beskyttelse).
Du skal så i din egen dns-server, lave en MX-record som peger på din WAN-IP (ellers kommer der ikke nogle mails igennem). Hvis du har TDC som udbyder, skal du også lave en MX-record som peger på deres mail-server med en prioritet 20.
En Domæne Controller peger i Primær DNS, altid på sig selv (så den kan finde sit eget domæne).
Har du en domæne-controller (med mailserver), vil jeg anbefale at du IKKE laver web/ftp-adgang til den server....rent sikkerhed, men stadig er det dig der skal leve med dårlig sikkerhed. Skal du lave web/ftp og gerne vil have en rimelig sikkerhed, skal du lave dette på en server nummer 2, som så bliver "hærdet" så godt som muligt.
Mht. sikkerhed/virus kan du hos AVG få antivirus til en mail-server m. 5 klienter til ca. 800 kr. for 1 år. Når den så skal fornyes får du en klækkelig rabat. (Tror at jeg fik 45 % rabat denne gang).