DVD drev fucker up.

Diverse d.  20. februar. 2008, skrevet af Timozzdk
Vist: 225 gange.

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 14:38:38
Svar/Indlæg:
1636/115
Hey guys!

Købte for noget tid siden en sata dvd brænder, Nec AD-7173S, istedet for min brænder med det store ide stik. Altså kun for at få bedre styr på alle kablerne i mit kabinet.
http://www.sonynec-optiarc.eu/...

Har dog et problem som mere eller mindre har været der siden jeg købte drevet. Computeren kan tit ikke finde drevet. Så skal jeg genstarte og måske være heldig hvis den kan finde den. Hvis den ikke kan finde den står der feks. XXXXXXXXX under drives i bios, istedet for NEC Optiarc.

Har prøvet at skifte sata stik og det hjælper lige lidt. Har også prøvet at skifte port, og endda prøve at give det en anden forbindelse fra strømforsyingen. Og når drevet kun virker halvt, kan computeren godt finde det, men den kan ikke læse disken. Den fiser bare rundt med 1000000 rpm.
Den har allerede ødelagt min BF2142 disk som er revnet flere steder omkring hullet.

Spørgsmålet er om det er drevet der er fucked up, eller om mit P5B deluxe bare ikke understøtter denne disk.

Har desuden opdateret firmware på den.

RMA burde ikke være et problem da jeg har købt den hos SHG, gider bare ikke sende skidtet ind hvis det ikke fejler noget.

Håber I kan hjælpe.

Gratz!
Pungo

Superbruger
Tilføjet:
20-02-2008 14:42:50
Svar/Indlæg:
781/56
Prøv evt google, og hør om der er andre som har problemer med netop dette drev og dit mobo, ellers kan det være du simpelthen bare har fået et defekt drev / mandags model.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
20-02-2008 14:43:33
Svar/Indlæg:
5039/109
Det ligner mit gamle drev, det kunne heller ikke ses hele tiden i windows. Det blev kun værre.

Tjek at sata kablet ikke bukker skarpt, det må ikke lave 90 grader buk, men bløde kurver.

Hvis du har mulighed for det, så prøv det i en anden maskine. Hvis det er det samme her, så er det defekt. Og du skal oprette en rma sag hos shg. Det er heldigvis nemt og bekvemt.

JensK

Superbruger
Tilføjet:
20-02-2008 14:44:08
Svar/Indlæg:
452/80
Det lyder nu til at det er stikket på dit drev der er en fejl i (evt en løs forbindelse..) Jeg mener du bør sende den ind for at få den tjekket eftersom du jo har prøvet en del selv.. Desuden er det absolut ikke normalt at de ødelægger diskende (ligemeget om de har en dårlig port eller ej)

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 14:44:49
Svar/Indlæg:
1636/115
1# Det eneste jeg kan finde frem til på nettet er at folk ikke kan få "labelflash" til at virke. Det er jeg lidt ligeglad med, selvom jeg faktisk valgte denne model pga. labelflash muligheden frem for de andre gode brændere. 😳

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 14:47:08
Svar/Indlæg:
1636/115
Jeg prøver lige en sidste gang at skifte stik, skifte port og evt. se om der er løs forbindelse ved drevet. Så det i med den gamle ide brænder.

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2008 15:09:12
Svar/Indlæg:
1636/115
Har nu skiftet stik og sat det til en anden sataport.
Umiddelbart virker det igen.
Kom til at tænke på om det kan være Nero der ødelægger noget?
Eller om man skulle sætte hastigheden ned med drivespeed?

JensK

Superbruger
Tilføjet:
20-02-2008 16:54:36
Svar/Indlæg:
452/80
Det bør ikke være Nero.. Især ikke fordi den har ødelagt dit spil 😕 Det lyder mere som en læsefejl