Hjælp til grafikfejl søges.

Diverse d.  23. februar. 2008, skrevet af Yodanimator
Vist: 337 gange.

Yodanimator

Overclocker
Tilføjet:
23-02-2008 17:51:35
Svar/Indlæg:
13/3
Hey, jeg har lige købt en ny computer, som burde være rigtig god, men når jeg går ind i et spil (har testet flere forskellige) der er selv det mindste krævende, begynder den at lagge helt vildt, billedet begynder at flimre, og farverne bliver mystiske, eventuelt helt pink. Det er ikke et normalt lag, ligesom hvis man ikke har nok RAM f.eks., men perioder på 5-10 sekunder. Jeg har downloadet den nyeste (rigtige) driver fra nvidias hjemmeside, men det hjalp ikke. Jeg har selv samlet denne computer for første gang, og det kan muligvis have noget med det at gøre.

Her er et par oplysninger om mit hardware:

Intel Core 2 Quad Q6600, BOX, LGA775
Inno3D GeForce 8800GT OC, 512MB, PCI-E
Samsung SP T166 320GB, SATAII, 16MB
Corsair TWIN2X4096-6400C5DHX, 2x2048MB
Corsair CMPSU-550VXEU, 550 Watt PSU
XFX MB-N680-ILT, nForce 680I LT, LGA775

Jeg har desuden Windows XP Home Edition.

Håber at der er nogen der har en løsning til problemet, eller i det mindste et bud.

På forhånd mange gange tak.

Lasse
Strømskuf

Overclocker
Tilføjet:
23-02-2008 18:51:45
Svar/Indlæg:
389/12
har du en anden pc du kan prøve grafikkortet i?

187man

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2008 19:59:27
Svar/Indlæg:
3340/386
Eller har du en anden grafikkort du prøve i din maskine, for at se om det er dit grafikkort eller din computer, som laver fejlen?

Yodanimator

Overclocker
Tilføjet:
23-02-2008 20:30:45
Svar/Indlæg:
13/3
Det ved jeg ikke. Jeg har en oldgammel computer, kan jeg godt bruge dens lige så oldgamle grafikkort i min nye computer uden at noget går galt?

Dude

Overclocker
Tilføjet:
23-02-2008 20:33:34
Svar/Indlæg:
581/1
#3 Næppe. En ældgammel pc vil nok ikke have pci-e grafikkort port. Så prøv om ikke du kan få en kammi til at kigge forbi med et nyere grafikkort.

Yodanimator

Overclocker
Tilføjet:
24-02-2008 13:18:51
Svar/Indlæg:
13/3
Jeg har ikke prøvet grafikkortet i en anden computer. Er der en risiko for at der kan ske noget med et bundkort som ikke supporter mit grafikkort, når jeg sætter det i?

update: Jeg prøvede at tage mit grafikkort ud, og det var helt varmt. Der er 7 kølere i alt på computeren, og en af dem er på selve grafikkortet, og de fungerer allesammen. Men da jeg satte min computer, i en døråbning til udenfor, kunne jeg spille en hel halv time før den crashede. Så noget tyder på at det er overophedning. Men hvor meget mere kan der gøres for at køle det ned?
Desuden opdagede jeg at jeg kun kan sætte skærmopdateringens frekvens til 60 hz. Da jeg skiftede grafikkortets slot, kunne pludselig også sætte den til 59. Min ven som kun har et GeForce 7600 har omkring 15 muligheder for frekvensen, selvom hans skærm slet ikke kan vise det. Da jeg downloadede driveren til mit grafikkort, var der en funktion på Nvidia's hjemmeside som selv detektede mit grafikkort, og fandt den skræddersygede driver til den, så det burde ikke være det der var galt.

Svaage

Superbruger
Tilføjet:
24-02-2008 13:21:29
Svar/Indlæg:
896/29
har du taget temp på CPU det kan være du har for meget kølepasta på

Yodanimator

Overclocker
Tilføjet:
24-02-2008 13:27:19
Svar/Indlæg:
13/3
Jeg tror ikke jeg har for meget kølepasta på, for hvis det var CPUen der blev for varm ville computeren jo bare slukke. Det gør den ikke.

Lige da jeg fik computeren, var det første problem jeg støtte på, at computeren hele tiden genstartede. En ven sagde at det netop kunne have noget at gøre med overophedning af CPUen at gøre, og jeg opdagede at jeg havde sat køleren løst på. Så jeg strammede den, og den holdt op med at genstarte. CPUen burde være i orden nu.

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2008 13:55:44
Svar/Indlæg:
5421/53
Du kunne jo prøve at skrive hvor varme dine ting bliver?

"Coretemp" kan vise dine CPU kerners varme

"Rivatuner", kan vidst vise dig temperture på din GPU ;)

Ellers burde "Everest" også kunne begge.

Og "Hardwaremonitor" eller "HWMonitor" kan også vise begge. 🙂

Yodanimator

Overclocker
Tilføjet:
24-02-2008 15:41:57
Svar/Indlæg:
13/3
Jeg prøvede nogle af de programmer og nogle lignende og nåede frem til at det var mit grafikkort der var ustabilt. Jeg ringer til dem jeg har købt det fra og spørger om jeg kan få det repareret.
Tak for hjælpen i form af en række spørgsmål der ledte til løsningen. 🙂