#0 og kvist, brug Akasa 5022 pasta (et riskorn på midten af cpuen -thats it) i stedet for arctic silver 5 - AS5 er blot en standard pasta efterhånden og langt fra den bedste - når du så samtidigt smørrer tykt på som du skriver i din anden tråd, så er det også der det går galt...
Akasa 5022 giver ned til 8 grader lavere temps i følge tests på nettet - i mit tilfælde var det 6 grader 🙂
#7 det har 100 forskellige brugere herinde rådet ham til, men han synes ikke 1.5 er meget... ja så er det jo svært at hjælpe...
men min gode kvist, kom nu til fornuft - der er mange andre som er bedre end dig til computer... og hvad så? er det ikke lige meget så længe man gerne vil hjælpes?
Du må i mine øjne gerne være den største noob, så længe du bare tager til dig af råd og ikke farer op, så gør det da intet... vi skal alle lære at kravle før vi kan gå jo 😉
GL med projektet - du skal nok få de temps ned - men sæt vcore ned og brug akasa før du smider flere penge ud af vinduet på en "lidt" bedre køler...
#8, min køler kølede også elendigt, med Spire Silver Paste, og med noget hvidt noget fra Gigabyte, og nu også med Artic Silver 5, jeg har IKKE penge som græs, og har lige spenderet knap 100 kr. inkl. fragt på Artic Silver 5!
jeg har et par billige pumper og en radiator du evt kan købe. for 500,- kan du købe vandkølehoved og reservoir.. så er du meget bedre kørende 🙂 Det jeg mener er at du vil få meget mere køling hvis du sparer lidt mere op og så køber noget brugt vandkøling.
tom, hvad er det for noget radi og pumpe?.. kunne da godt være jeg ville være intrasseret, for kunne godt tænke mig at prøve vand, men jeg har ikke lige 2 k til køling 😳
Jeg har 2 Hydor L30 liggende, radiatoren er fra varmeapparatet i en Toyota Landcruiser 🙂 Jeg har også en del fittings liggende fra 12mm ID slange 🙂 Har selvfølgelig også relæ liggende så pumperne starter når man tænder computeren.
Sådan ser radiatoren ud, og den medfølgende blæser: http://peecee.dk/upload/view/9... blæseren er en Minebea, ret voldsom model. Men den kan flytte noget luft 🙂
er det en god pumpe? for hvor meget kunde det så være at du skulle have for den, hvis jeg nu beslutter mig for fyre endnu flere penge af på min com? (har snart brugt de 7 k jeg havde sagt jeg ville bruge
jeg vil nu godt helst have 12volts pumper, da de ikke er svære at have med at gøre, når man kan glemme at tænde en 230 volts 😕 ... så der må jeg desværre melde pas, sry, jeg var bare nysgerrig (men hvornår er man ikke det) 😳
18# nå ja det er jo ganske korrekt. men så må han vel hellere få et par få et par gode råd med på vandvognen hvis nu det skulle blive utæt
men jeg har nu heller ikke så meget forstand på vandkøling men alligevel har jeg vel læst mig til hvordan man nu reder ens hw hvis det nu skulle gå galt.
og det ville jeg meget gerne gi videre
skulle dit hardware blive vådt med andre ord drukne
skal du skynde dig at skille din computer ad og lade dit hardware tørre et døgns tid det er nok bedst med to og efter disse 2 døgn samler du din comp og så skulle den gerne kunne boote
Hvad er der galt i det komplette XSPC sæt fra coolerkit.dk til 1000,- ?? jeg bruger selv samme pumpe, og XSPC Delta kølehovedet er klart i den bedre ende.
#26 --> Den #1 linker til er ca. lige så god. I tests på nettet yder de ca. det samme. Evt. kig på Coolerkits side: Under den Xigmatekkøler har de et par links til reviews.
http://www.edbpriser.dk/Produc... Er den her køler ikke ok? Spørger pga. at den er lidt billigere end de andre som der er blevet forslået her i tråden.
#36 jeg kan da godt give lidt erfaringer videre mit setup intel E6600 2.4 ghz@3.0 ghz Vcore 1.32 volt idle 35 grader load 45 grader monteret med 2stk coolermaster 120mm blæsere der er styret med speedfan og kører 80% køleren er monteret på et XFX Nforce680i motherboard og i et thermaltake xaser 2 kabinet min erfaring siger at kabinetet ikke skal være mindre end mit selve køleren m. blæsere er cirka 250mm bredt og selve køleren rager cirka 100mm op fra bundkortet. Men det er en kanongod køler som jeg kun kan anbefale andre :yes: