Ekstern HDD vil ikk åbnes uden formatering

Diverse d.  25. februar. 2008, skrevet af ChristianMariendal
Vist: 313 gange.

ChristianMariendal

Overclocker
Tilføjet:
25-02-2008 15:59:00
Svar/Indlæg:
2/1
Hej.

Jeg har nu i 6 haft en ekstern harddisk, der har fungeret uden problemer, men!
Da jeg i sidste uge skulle åbne den, fik jeg fejlmeddelelsen: "Disken i drev E er ikke formateret. Skal den formateres nu?" .. Og svarmulighederne var bare "ja" og "nej".. Ved nej, skete der absolut ingenting , og ved ja, formaterer den. Dette er dog noget skidt, for jeg har 100GB filer liggende herpå, og heriblandt nogle meget vigtige af slagsen. I sidste uge var min eksterne hos 3 forskellige firmaer, der prøvede at redde nogle af filerne - dog uden noget held overhovedet! Så nu sidder jeg her og kan ikke åbne eller gendanne nogle af mine filer - og jeg er ikke specielt god til diverse recovery-programmer, men hvis der er nogle der har nogle gode idéer om hvrdan jeg kan få gendannet mine filer, ville det simpelthen være fantastisk.

Håber at høre fra nogen.

Venligst, Christian.
beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2008 16:08:36
Svar/Indlæg:
3943/44
Hvor bor du henne?

Kan måske hjælpe, men det er bøvlet at forklare, så ville hellere ordne det for dig.

ChristianMariendal

Overclocker
Tilføjet:
25-02-2008 16:56:55
Svar/Indlæg:
2/1
Jeg bor i Middelfart.
Det ville være rart at få de forskellige ting tilbage, men .. hvis det er for svært at forklare!!

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2008 17:03:41
Svar/Indlæg:
2145/218
Det er det sædvanlige pladder med eksterne HDD og folks forventninger til dem.
HDD er ikke et stabilt lager medie desværre.

Jeg ved godt at det ikke hjælper ligenu men ellers skulle det endeligt være har jeg noget genskabelses software som muligvis kan redde det der ligger på den, jeg har det på arbejde inde på østerbro.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2008 19:11:29
Svar/Indlæg:
5750/124
jeg har engang reddet min med noget der hedder phoneix MTFS recoverery (mener det var sådan det hedder), jeg fandt det inde på google, og så var det gratis😀

ChristianMariendal

Overclocker
Tilføjet:
25-02-2008 21:59:31
Svar/Indlæg:
2/1
Hej igen og tusind tak for jeres svar. Jeg er netop i gang med at prøve nogle af programmerne, men tænkte på om jeg skal formatere den inden? Så jeg kan gendanne filerne .. eller skal jeg .. lade den finde dem mens den står og ikke kan åbne disken? Et af programmerne siger nemlig, at disken skal fungere properly, og det gør den jo i princippet ikke nu, hvor den ikke er formateret.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2008 22:25:02
Svar/Indlæg:
2870/65
# 5 Du må ikke formatere disken. Så overskriver du de data som måtte ligge derinde. Det plejer at være en "gylden regel", at jo mere man piller, jo større er chancen for at miste data. Det gælder dog ikke, hvis du bruger Read-Only programmer.

Som # 4 nævner, er et program som kan genskabe MFT$-tabellen nok det bedste bud. Grunden til det er, at det der oftest sker med eksterne HDD´s er, at de ikke får strøm nok (skal have 500+ mv). Ellers risikerer man, at disken netop "smider" Master File Tabellen.

Så længe du ikke formaterer...og bruger Read-Only-programmer, kan du ikke skade data. Sker det alligevel, er der noget mere seriøst galt med disken...eller dens controller.