Kan ikke sende emails..

Diverse d.  25. februar. 2008, skrevet af JensK
Vist: 674 gange.

JensK

Superbruger
Tilføjet:
25-02-2008 16:21:37
Svar/Indlæg:
452/80
Hey folks. Jetg sidder og prøver på at ordne min fars computer. Problemet er at den ikke vil sende mails. Jeg har prøvet og kigge lidt på hans firewall og den fungere som den skal. Jeg får denne fejl:

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'sml@t-rex-engineering.com'. Emne '', Konto: 'mail2.gaffa.dk', Server: 'smtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '554 Service unavailable; Client host [83.91.9.34] blocked using list.dsbl.org; http://dsbl.org/listing?83.91.... ', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 554, Fejlnummer: 0x800CCC79

nogen der ved hvad der er i vejen? =/ Jeg kan sagtens gå på nettet osv, kan bare ikke sende mails (kan godt modtage!)

Mvh

JensK
steen

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2008 16:32:43
Svar/Indlæg:
2870/65
Jeps, din fars computer (eller nærmere hans Internet-udbyder) er blokeret af en Spam-"betjent"-organisation.

Der findes nogle "selvbestaltede" Spam-betjente på I-nettet, herunder SORBS, som vha. diverse mafia-metoder, forsøger at presse penge af Internet-udbydere og folk med fejlkonfigurerede Mailservere.

Det foregår på den måde, at hvis du havner på en af deres Spamlister, vil de oftest have penge for at slette dig af listen igen. Bl.a. TDC har i flere omgange haft seriøse problemer med SORBS, da TDC benytter sig af dynamisk ip-allokerede adsl-linier, hvor der f.eks. indgår "dhcp" i navnet på adsl-linien.

Har SORBS mistanke om, at du får din IP adresse via dhcp, er de over dig som gribbe på et kadaver. De scanner hele netværk for at finde netop disse dhcp-tildelte addresse med mail-servere på.

Hvad din far skal gøre er, at kontakte sin udbyder og fortælle dem om at de er blevet registreret hos dsbl.org. Hvis din far ikke har en mail-server (eller sender spam) er det udbyderens problem.

JensK

Superbruger
Tilføjet:
25-02-2008 17:02:35
Svar/Indlæg:
452/80
Aha! okay, det lyder grumt! Har lige sendt en mail til alco, så må jeg lige se hvad der sker 🙂 Der er ikke noget jeg selv kan gøre for at smide dem væk?