Oblivion + Mods?

Spil d.  27. februar. 2008, skrevet af Whatever4ever
Vist: 449 gange.

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
27-02-2008 10:10:55
Svar/Indlæg:
415/86
Hey there...

Aldrig nået særlig langt i dette ellers fede spil som efterhånden bare har ligget og samlet støv i flere mdr. og synes nu det tiden at få det støvet af, især efter indkøb af nyt grafikkort. 😉

Husker dog at jeg havde gang i en del Mods, dog ikke hvilke.

Var et smut forbi FilePlanet og lure, der er godt nok kommet mange til, er jo bleven en jungle, så vil lige høre om der evt. er nogen som er et must og hvad der ellers kan anbefales?
Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2008 13:23:28
Svar/Indlæg:
10398/435
huske at patche oblivion først..

ooo (obscuro's oblivion overhaul)
better imperfect water
natural weather HDR og natural vegataion(foliage?)
Den som ændrer TAB-menuen.. btmod?

Seballe

Superbruger
Tilføjet:
27-02-2008 15:47:49
Svar/Indlæg:
913/114
Forsatan drenge!!! Husk nu

Qarl's Texture Pack III <--- Et fucking must have!!! Note at den fylder 2gb ;) men så får i fandenme også godt grafik!

http://planetelderscrolls.game...

Og så har vi ellers mange div gode mods. Fx få drange som mount osv... I finder de fedeste og høj kvalitets mods herinde...

Gogogog!!! 😀

lugee

Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2008 16:47:32
Svar/Indlæg:
298/33
Uhh.. Anede ikke der var den slags mods til spillet :P Det skal da lige testet af :D

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
28-02-2008 23:07:48
Svar/Indlæg:
415/86
Takker for inputs... 🙂

Men er løbet ind i et andre problemer:

Hvorfor skal det værre så f****** besværligt at Mod'e Oblivion!?!

Tænker på, man finder en del Mods, efter en hel aften brugt på at pakke ud og placere i mappen Data - dog først lige huske at lave en backup af Data (4.33GB), hvis det nu sku' gå helt galt så man har muligheden for at starte på en frisk.
Fandt Mods for omkring 8GB, tror jeg det endte med, dem skal man jo så også lige ha en backup af og hvis man så på et tidspunkt vil af med en igen er det et cirkus at finde de filer der høre til!
Ku' de da for fanden ikke ha' lavet det ala WoW, hvor alt ligger i én mappe og så ellers hver Mod i egen mappe!...

Større problem; jorden er lilla!!!

Hvad sker der lige?
Slettede alle Mods igen og startede et nyt rent spil op, tog hele turen igennem turtorialen for bare at konstatere at det stadig er galt, så åbenbart ikke et Mod der laver rav i den, så må jo være selve grafikkortet - køre med sidste nye driver...
Hvad gør jeg, nogen idéer?

DreAz

Superbruger
Tilføjet:
29-02-2008 12:14:28
Svar/Indlæg:
486/24
Prøv at ændre lidt i grafikinstillingerne i spillet, kan være det hjælper. Ellers prøv at smid en hurtig google search

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
29-02-2008 12:55:41
Svar/Indlæg:
5600/32
Du kan bruge en mod manager. Så kan du slå mods til og fra som du lyster.
http://timeslip.chorrol.com/ob...

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
29-02-2008 12:59:30
Svar/Indlæg:
4230/89
jeg syntes nu det er meget lige til at smide de forskellige mods ind...

har bare unrar'et dem alle ind i en mappe, og derefter smidt dem in i "Data", er oppe på 13gb nu, og har ikke oplevet nogle fejl endnu...

#2 den er nemlig total nice ja 🙂

#4 det er jo verdenskortet man kan se på jorden 😲
tror måske det er selve spillet der er noget galt med...

en reinstall kunne nok afhjælpe det :yes:

Seballe

Superbruger
Tilføjet:
29-02-2008 20:15:33
Svar/Indlæg:
913/114
#4 Omg du har jo verdenskoretet på jorden rofl! Hvor genialt. Tror også du skal prøve en reinstall.

#7 Ja Qual er bare genial. Hvilke andre mods bruger du???

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
29-02-2008 20:31:32
Svar/Indlæg:
4230/89
#8 ved det faktisk ikke 😐

har for nyligt mistet min computer,
så har ikke min HDD hvor alle mine mods lå på...

men jeg har egentlig bare hentet alle dem jeg fandt interesante... :yes:

Seballe

Superbruger
Tilføjet:
29-02-2008 23:01:07
Svar/Indlæg:
913/114
#9 Klart, gjorde jeg også. :P Men tror ikke jeg kom op på 13gb overhovedet... Nu mere 5-6. Heh men jeg glæder mig nu til TES: V når den kommer :D omg det bliver fedt.! 😲

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
01-03-2008 00:58:59
Svar/Indlæg:
415/86
Slap heldivis for en reinstall. surfede rundt på http://planetelderscrolls.game... og faldt tilfældigt over en nyere official patch- også tåbeligt at de begge hedder 1.2!!!

Men ikke desto mindre så er den lilla jord væk, nice - men har fået et andet problem istedet (måske været der hele tiden), hele omridset af ens char. + gear har et lilla skær, lod først mærke til det da jeg kom indendøres og det var halvmørkt.
Nogen løsning på det?

Men har lige et par spørgsmål omkring nogle Mods, håber i kan hjælpe:

1.
Fandt denne og lyder rigtig nice,,, hvis man da så bare ku' få den til at virke?!?
Lykkes mig at få config'en (F7) frem og også at sætte Gear set og spells til på Num-pad, men kan ikke få noget af det til at virke, ej heller musehjulet, på trods af det er sat til? Nogen der kender dette Mod, eller keder sig bravt og har lyst til at kigge på det, for jeg kan ikke gennemskue hvad jeg gør forkert. Har også spurgt om hjælp under Comments, men ingen har svaret endnu.

2.
Lidt i tvivl omkring OOO's Mod mht. Full eller Lite. Hvis man bare smider Full. esp i data, kan man så gå ud fra at de Mods der ligger selvstædig i anden mappe; Harvest, Level Rates Modified, Living Economy også er med og hvilken af dem, der er jo flere i hver? Har bare brugt Full'en samt smidt de tre i over også, ved så ikke hvor smart det er??? F.eks. ligger der 5 forskellige i Level Rates Modified og i OOO's Full er der 1 Level slow og 1 level normal, er det så bare 1 der er taget fra Level Rates Modified og brugt i OOO's Full som slow - ikke lige med? lol...

3.
Har selvfølgelig hente Qarl's Texture Pack III og så skal man ikke bruge andre, vel?
http://planetelderscrolls.game... bl.a. fundet denne, så med mindre det er den der allerede er i Pack III, kommer der vel konflikt af en art, eller...?

4.
Savner gevaldigt et Mod:
I ved når man trykker Tap og får ens inventory frem, som det er nu skal man bruge musen for at ændre det man ser, f.eks. over til spells eller map. Så gerne at man bare kunne trykke på A og D for henholdsvis venste og højre, fundet ud af at man kan trykke Shift og så bruge piletasterne, men så skal man jo slippe musen, så det sgu nemmere bare at bruge musen. Nogen der kender til sådan et Mod - eller har mod på at lave et... lol...

Stopper for denne gang inden dette bliver en hel roman, men for lige at slutte af:

Køre spillet i Ultra High og i 1680x1050 samt HDR, men en FPS svingende mellem 30-60, men af og til dropper den ned på en 10 stykker og så op igen.
Vil det ændre noget hvis jeg f.eks. købte et grafikkort mere og kørte i SLi, eller er det resten af maskinen der er flaskehalsen? Det er træls!

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2008 13:00:20
Svar/Indlæg:
4230/89
#10 der er jo også "Knights of the nine", som jo faktisk er et officielt mod :yes:

Seballe

Superbruger
Tilføjet:
01-03-2008 22:44:16
Svar/Indlæg:
913/114
#12 Jo jo klart. Har selv købt alle. Altså Knights of the nine, og så Shivering Isles. 😳