-> #0
Jeg studerer her i Århus, og bor i Viby. Jeg er også glad for byen, og byens studerende. Det eneste jeg kan være lidt træt af til tider, er den der evige mentalitet der gør, at "folk" hele tiden skal være SÅ sofistikerede og Københavner-wannabe-agtig. Det er hele vejen, lige fra trunten i gågaden, til den metroseksuelle fyr på café eller festarrangørerne bag Grøn Koncert.
Det kan være til at brække sig over, men det er ikke noget jeg tænker på hver dag. Nu kommer jeg også selv fra Nordjylland, og der tager man nok tingene lidt mere roligt og er væsentlig mere konservative end man er her midt i landet.
Men Århus vil "gerne være med", og det kan man mærke. Det er bare en skam, at de ikke er det.
Ser man bort fra det, så kan Århus godt være stolt af deres universitet. Man kan godt mærke, at det er inden for naturvidenskab og IT der bliver satset, det er i hvert fald dem, der har de dejligste faciliteter og først får det "nye".
Selv læser jeg matematik, og begynder på fysik her efter sommerferien. Jeg elsker miljøet på uni, og tager man sit studie seriøst, så er det først det bliver rigtig sjovt. For det er svært, det er rigtig svært, og du kan ikke følge med hvis du ikke læser. Det gælder selv de rigtig gode.
Hvad har du tænkt dig at læse?