"og nej jeg er ikke fanbois af nogen art" utroligt at man efterhånden skal til at være nervøs for at blive kaldt det bare fordi man nævner ati eller nvidia 😴
jeg synes nu godt de kunne have skruget lidt op for cpuen i testen...
det samme som, at man skal skrive at man er gud i en salgstråd for at undgå OT... :no:
Gratz til ATI/AMD - de er på tronen - glæder mig meget juni til 4870 serien. Og så til de priser kan nvidia godt sælge butikken til intel og så finde på noget andet... 🙂
Enig med Illuminati - HD3870X2 yder rigtig godt i 3dmark2006, men det er langt fra ensbetydende med, at det yder bedre i spil.
Hvis man tager 7950GX2 med i betragtning, var det jo et kort der ydede fantastisk i spil. Så det skulle undre mig meget, hvis ikke nVidia kommer ud på toppen igen. :yes:
Selvom 9800GX2 kommer til at yde bedre i spil end HD3870X2 tvivler jeg dog på det bliver 4-5000 værd. Jeg ville ihvertfald smide mine penge efter Ati eller vente til 4xxx serien.
Vi kan vel hurtigt blive enige om at GX2 yder bedre end 88GTX.. ik?
Hardocp laver imo de bedste tests, da de kigger efter playability, altså det samme som du/jeg gør når vi indstiller vores spil. De tager ikke kun average fps fra spil, men også minimum fps som er der hvor tingene gør ondt og brugeren kan blive frustreret... http://enthusiast.hardocp.com/... kig på graferne og se hvor ofte X2 bare knækker.. ja fair nok, den vinder i hl2 som er 4+ år gammelt.
#7 ehm nu ligger landet sån jeg rent faktisk har haft et 7950GX2 i længere tid og nej det ydede ikke fantastisk i spil set i lyset af et 7900gtx. det lå i nogen spil forfærdelig tæt på i ydelse. det var sån set heller ikke andet end et 3dmark kort. det er jo det eneste de dual-gpu kort er. det havde rent faktisk mange problemer i nogen spil med dets sli der. men jeg kunne da heller ikke vær emere uenig med jer andre i at et 3870X2 yder dårligt i spil. ja i forhodl til nvidia kort gør det. men det har ati jo gjort i mange år nu. det yder meget bedre en et 3870 i spil fx. så det jo ikke et dårligt kort. og her for mange ikke problemer med CF i spil, hjvilket jeg oplevede meget af med 2x2900xt 🙂
det er rigtigt skuffende - især når man ser på de spiltitler som kommer senere i år og næste år - ægte DX10 vil da ikk køre for godt på disse kort... lad os nu få de Nehalems med AMD Fusion osv. jeg kan snart ikke vente længere 🙂
Jeg gider nu heller ikke rende rundt med hænderne i vejret i nogens lejr før jeg ser nogle gode tests og selv kan købe og prøve det af! Og selvfølgelig se hvad prisen kommer op på!
Vigtigst for mig er at det kører godt i spil (som jeg bruger GFX til) og ikke kun 3Dmark! Her er nvidia bare bedst pt. Hvis ati ellers kommer igang med nogle gode drivere / bedre i spil lyder den nye serie nu ellers fin.
Men som det er nu vælger Ati kort spillet man skal spille ☹
#22 ja men hvad for dig til at tro vores opføre sig ens i samtlige spil? og for den sags skyld, hvorfor lægger du vægt på en tredje parts udtagelse når du tilsyneladende selv ejer det?
synes det er sjovt ingen nævner hvor meget 9800gtx sparker bagdel taget i betragtning det er et single kort :) tror det bliver det som bliver mit næste kort
#26 ja hvis det sparker bagdel i spil i stedet for i 3dmark for det duer det da slet ikk til
jeg får næsten 16K med mit 3870 😉 sikkert også en bedre cpu sat til men alligevel
hoppet fra 7XXX til 8800 var jo gigantisk - det er det bestemt ikke med 9800GTX....med mindre det ER så godt i spil altså... så må vi til at se en ægte 3dmark som Vantage jo bliver - det giver nok et bedre billede af virkeligheden, da 3dmark06 er ved at være lidt "tyndslidt" - det ses jo tydeligt nu med 9800GX2 og 3870X2 😉
#23, Hvad får dig til at tro vores ens grafikkort ikke opfører sig ens i samlige spil? Jeg lægger vægt på det, fordi det kommer fra ATI selv.
ATI skulle tage og lave spil-specifikke profiler i deres driver. Det ville nok afhjælpe en del problemer. Alle spil bliver jo kørt med AFR, og det er ikke sikkert det altid gavner. Måske kunne SFR være bedre i nogle tilfælde og andre gange bare bruge én gpu til at afvikle.
#28 ja jeg ved sørme ikke, måske forskelligt hardware, tilsandet OS, ikke tilsandet OS, driver problemer, forskellige drivere, virus osv osv osv, der er sku mange grunde !
hvorfor er det altid ydelses boostet folk refererer til som eneste grundlang!, hvad med det minimale ydelsestab når man f.eks smækker max FSAA og AF på.