Den stiger altså pludselig med omkring 2 grader i temp, hvorefter den crasher.
Jeg har prøvet at hæve vcore, men det løser ikke problemet.
Mine bios settings er:
Cpu ratio = 8 Fsb strap to NB = auto Fsb freq = 400 PCI-E = 100 MHz DRAM = 800 MHz 5-5-5-15 T2 DRAM static read control = disabled Transaction booster = disabled Cpu voltage = 1.4000 (1.36 idle og ~1.30 load) Cpu PPL voltage = 1.70 Fsb termination voltage = auto DRAM voltage = 2.20v NB voltage = 1.55v Clock over-charging voltage = auto Load line calibration = enabled Cpu GTL voltage reference = 0.63x NB GTL voltage reference = 0.67x Cpu spream spectrum = disabled PCI-E spream spectrum = disabled
Regner med at der er mere at hive ud af den cpu, især med min køling.
Jeg kører 3.2 på min G0 24/7 med ca. samme settings som dig, men kommer ikke over 55 grader, men ved ikke hvor stor forskellen er på de 2 cpu´er, mht. varme.
Vil også sige det er meget normalt med en B3 Har selv lige købt en ny G0 Q6600 glæder mig til at smide den på vand imorgen. Vil op på omkring de 3,8-4 ghz stabilt
Siger ikke at 3,2 ghz er standard det er nok bare der du har dit maks. Det kan også være du har ramt et fsb hul ellers er det bare cpu'en som ikke kan mere
Jeg har gjort som #1 sagde, og satte det til 9x355, og det kan nøjagtig køre med den nuværende volt. Derfor mener jeg ikke det kan være et fsb hul. Her er grafen: http://peecee.dk/upload/view/1... Det er stabilt, men med store udsving.
Som #12 siger der ikke den store forskel... Det er jo egentlig kun teoretisk da G0 er 95W og en B3 er 105W og at G0 "burde" OC lidt bedre, ikke pga CPU´en men at den ikke vil udvikle så meget varme... Men det er jo langt fra sandt i alle tilfælde.