"en ViewSonic Vx922 , en Dell E171FP, en Dell 1703FPs" - To af de skærme er TN-paneler, som ikke har en farvedybde på 24 bit, men kun 18 bit. Den sidste er rigtignok med et PVA-panel, men det gør den ikke betingelsesløst god... Jeg kender ikke noget til den, skal jeg lige indrømme, for jeg beskæftiger mig med skærme i en højere størrelsesklasse. :P
"Det er også når han står helt inde i tunnelen før han overhovede kommer ud. Dårlig skygge / siluet + at hans ansigt detaljer er dårlige(ikke specielt tydelige og nu ikke noget med at skrue helt vildt op for lys / contrast for bedere at kunne se, for så kan man få fjæset frem på enhver skærm)" - vil du godt lige tage et billede af, hvad du kan se?? For mig at se er disen jo inde over 2/3 af hans ansigt! Jeg kan godt se cigarens blus, jeg kan se begge hans øjne... Ikke særligt godt, men IPS-paneler har også de dårligste kontrastegenskaber, som sagt.
Hvordan skal det vises "ordentligt"?
"også er der også lige farve gengivelsen. Husk også lige den skal afspilles i full screen for rigtigt at kunne se om der er perfekte farve over gange m.m" - Hvorfor dog det?? Jeg kan personligt langt bedre lide native visning, og desuden er det jo grafikkortet og ikke skærmen, der skalerer billedet.
"Jeg synes #39 om hvordan man tester en fladskærm for ghosting / trailing er en meget go indikation om hvor slem den er." - Det er den så ikke, siden jeg overhovedet intet slæb har, men derimod efterslæb. Eller, det kan være, det virker på TN-skærme, altså de dårlige af slagsen åbenbart, fordi de er de hurtigste!
"Husk også lige at se en film(specielt actionfilm) på jeres skærm og fortæl så hvordan den stå mht ghosting / trailing og lad nu være med at sige i ikke kan se noget el. dårlig farveovergange /grumset m.m på især ansigter." - Hvorfor fanden skal vi så fortælle dig, hvad vi ser?!
Jeg så Matrix 2 i går, og det var fandme lige så glidende as ever. Hvad er det i øvrigt for noget at bruge actionfilm? Ved hurtige bevægelser er det bevægede jo alligevel sløret i hver enkelte frame, så det er utroligt svært at skelne. Jeg ksal dogi kke lægge skjul på, at jeg oplever slør og lidt efterslæb i spil, men min skærm er heller ikke designet til at være hurtig. Den har bedre billedkvalitet end TN-skærmen, hvilket jeg er lykkelig for. Jeg har dog snart tænkt mig at købe en Eizoskærm med bedre kontrast, bedre farver, overdrivestyret bedre responstid - og større skærmareal. :D Og så har min LG en pixelfejl. (!!! Here we go...)
"Min 24" sony købte jeg brugt for 1500kr så det var et rent røverkøb, hver glad for jeg ikke testede en helt ny 24" for så havde den for alvor revet godt og grundigt rundt med samtlige tft skærme." - La, la, la...