Microsoft hakker på vista piraterne med en opdatering.

Software d.  03. marts. 2008, skrevet af Dnomi
Vist: 792 gange.

Dnomi

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2008 10:22:35
Svar/Indlæg:
1190/28
zet00r

Overclocker
Tilføjet:
03-03-2008 10:37:12
Svar/Indlæg:
1106/30
hehe så kan de lære det, de noobs der sider og ikke ved det bliver så ejet 😛

os skal bare købes, det kan ikke diskuteres, med mindre man vil køre linux
det er et værktøj som så meget andet

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2008 11:00:06
Svar/Indlæg:
23132/740
... de (M$) er sgu da for dumme. Det er da blot et spørgsmål om at lukke for lortet. De skide pirater skal ikke tilgodeses med "rabatter" og "valgmuligheder" *suk* 😐

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2008 11:04:03
Svar/Indlæg:
6181/270
er enig med nonig.
de skal sgu ikke bahandle som de kongelige herhjemme.

TahmiaS

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2008 11:27:21
Svar/Indlæg:
990/50
I og med det er en frivillig update er det vel totalt ligegyldigt - hvis man kan finde ud af at hente en ulovlig kopi af vista, kan man også undgå den her slags ting.. Det giver slet ingen mening.

Jeg tror ikke der ville være så mange pirater, hvis et os ikke kostede en mindre formue (eller en office-pakke for den sags skyld). Trods det, har jeg da været glad for min originale xp-cd gennem tiderne (:

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
03-03-2008 11:29:02
Svar/Indlæg:
1106/30
#4 syndes ikke 600 dadler for en vista er så slemt? det jo noget jeg køber ENgang også har jeg det sikkert i 1 til 3 år før den næste kommer

og som overskriften siger " hakker " de gør bare livet mere svært for piraterne

lp_larsen

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2008 12:21:54
Svar/Indlæg:
403/71
og igen ... den opdatering er ikke rettet mod dem som er UDEMÆRKET klar over at deres vista er ulovlig ..

den er rettet mod dem der (ofte ikke har ret meget forstand på computere) i god tro har købt en windows skive, der viser sig at være en pirat-kopi. Der er endda nogle (især asiatiske) fcompter-forhandlere, der sælger deres maskiner med ulovlige windows på .... og det er der sq ikke noget nyt i ...

Disse mennesker vil sagtens kunne tænke, "så må jeg da hellere få det gjort lovligt" .. :)

dem der VIL have det ulovligt, bliver jo ved med det uanset hvad

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2008 12:29:06
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #4

"Jeg tror ikke der ville være så mange pirater, hvis et os ikke kostede en mindre formue" - latterligt argument. Så derfor skulle vi bare stjæle biler og designertøj, fordi de koster en formue? Rent til grin.

Hvis man bare har den ringeste anelse om de timer der går på den slags, synes jeg det er fair nok, at programmører osv. skal have penge for det produkt de laver. Det er en vare du bruger hver dag, så set i det lange løb er det en meget lille afskrivning.

Jeg betaler gerne for mine spil, programmer og DVD-film, fordi jeg ved hvad jeg får for pengene. Dem der siger den slags, er forkælede egoister, uden virkelighedssans eller respekt for det arbejde andre ligger i, at levere en vare til dig og os andre.

*pføj* :no:

Der er jo absolut ingen der tvinger dig til at købe de største og dyreste pakker. Workstationprogrammer koster det de gør, netop fordi der er forventet en vis standard. Hvis du kun skal bruge computeren til at spille på og vise en lille smule mediebaseret indhold, er kr. 630,- en ringe pris, for hvad du får til gengæld. Hvis du har den i bare tre år, er det kr. 210,-/året, for et fuldt ud funktionsdygtigt operativsystem, inklusiv opdateringer support og oveni i dét, en god rabat til en senere opgradering.

Modsat det gratis alternativ, for dem som ikke har den store forstand på computere. Linux er fint, og gratis, men man skal være en lille smule nørd for at få det til at fungere og faktum er, at 95 ud af 100 alm. computerbrugere I K K E er hvad vi ville betegne som "nørd". Faktisk, så er alene det, at man kan indstille en startside at betragte som "ekspert" for mange.

Så er det jo godt, at der findes en stor gigant som gider at lave (næsten) idiotsikre operativsystemer. Er du træt af UAC'en, så bevis hvor stor en nørd du i virkeligheden er, og slå den fra. Sværere er det vel ikke?!

Hvor mange penge tror du ikke den gennemsnitlige dansker ligger i det lokale supermarked om året? Jeg kan fortælle dig en lille hemmelighed. For al den mælk man køber på et år, kan du uden problemer finansiere en licens til en Windows Vista Home Premium, som igen holder i nogle år 🙂

IgIbUu

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2008 14:33:58
Svar/Indlæg:
639/66
7# kom igen, hvordan kan du sige du ved hvad du får når du køber en dvd? det er da et rent lotteri når man er ude og investere i film (medmindre du self har set den først) jeg har da sindsygt mange lortefilm jeg kun har gidet at se en gang, i det mindste får man da lov at prøve bilen eller designertøjet før du køber det!

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
03-03-2008 14:37:25
Svar/Indlæg:
1106/30
#8 ja du prøver bilen eller tøjet? men lortet kan jo også gå i stykker efter en uge
og ang film, så ser man veld en trailer først, det som sådan også en slags " prøve "

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2008 15:02:58
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #8

DVD
- se filmen i biffen først, kan du lide den, køber man den. Som regel køber jeg først film når de er på tilbud (f.eks. 3 stk. kr. 100,-) eller hvis det er en jeg rigtig gerne vil have, vil jeg gerne støtte instruktør, producer, skuespillere osv. Det kunne jo være, at der kom mere fra dén retning. Alternativt kan du leje en film først, inden du køber. Men jeg vil påstå, at jeg efterhånden er blevet så god til at navigere i de forskellige film, at nok 3-4 stk. af mine snart 400 DVD-film er "fejlkøb". De to af dem var "hade/for-sjov gaver".

Desuden, så er der også noget hyggeligt over at tage en film ned fra hylden, smække den i afspilleren/computeren, og se filmen i bedste kvalitet med fuld lydspor, i stedet for det der DivX 700 MB's fis, som mange åbenbart sværger til.

Musik
- gå til live-koncert eller tjek bandet ud på f.eks. MyMusic. Der er et væld af gode tilbud, hvis man gider at kigge efter dem, præcis som med DVD-filmene. Mange mindre spillesteder støtter upcoming bands med billige koncerter til under kr. 100,- hvor man kan høre tre-fire måske 5 bands på en aften, hvor de hver får lov til at bevise hvad de duer til på 40 minutter. Alletiders koncept. Vil man støtte bandet, tager man til koncerterne og køber deres plader. Sværere er det såmænd ikke. Jeg smider også gerne en 5'er eller 20'er i hatten til musikanten på strøget, hvis han spiller noget jeg kan lide. Om så det er på guitar, violin eller sax.

Computerspil
- download demo'en. Tjek sceenshots ud og se om producentes hjemmeside til spillet er seriøs. Kan man lide spillet, så køber man det og føler man sig skuffet kan man sælge det videre til en ussel mønt. Så har man ikke lidt det store tab, og en anden får glæden af et billigt spil. En god ordning de fleste kunne lære af. Det der med at downloade spil er en dårlig vane. De små spilhuse får ikke deres fortjeneste og må se sig opkøbt af større selskaber som f.eks. EA der opkøbte Westwood i sin tid. Der findes ligeledes en masse gode koncepter som f.eks. indbyggede baneeditorer og muligheder for at lave sine egne mods. En tendens der startede helt tilbage i slutningen af 90'erne, hvor Valve måtte se sig overhalet indenom af Half-Life's store community.

Programmer (heriblandt OS)
- det er da for fanden ikke så svært at smide de små kroner for et godt program? Folk er efterhånden så f*cking vant til at få alt forærende, og ser derfor ikke det arbejde der ligger bag den software de bare installerer. Ja, der findes OpenSource alternativer, og rigtig mange af dem er skidegode. Problemet er bare, at i stedet for at have et decideret firma som laver tingene med en overskuelig manual, har man i stedet en masse små fraktioner der gør, at man af og til er nødt til at installere en masse plugins for at få tingene til at fungere. 3DsMax, Maya og Photoshop er gode eksempler på programmer der let kunne udkonkurreres af "mindre" alternativer. Problemet er bare, at mange ting ikke fungerer i de gratis alternativer. Derudover, så er der ofte en god support på de store programmer og en god manual eller en "x's program for dummies" er en lille afskrivning i forhold til, at man sidder med et stykke software man ikke har den ringeste anelse om hvordan man bruger.

De fleste der har købt deres programmer ved som regel hvordan man bruger det. Har man ingen anelse om hvad UAC, healing brush tool eller dodge er, så burde man måske bare gå ind på Google og søge efter "Windows Vista for dummies" eller "Gimp".

Mange programmer findes også i billigere afskygninger, som f.eks. Magix og uLead, som laver fine prisdygtige programmer til en masse funktioner. Fordelen ved de store programmer er netop, at de kan snakke sammen indbyrdes og ofte har funktionerne indbyggede fra start af. Så slipper man for at skulle downloade 13 programmer og en million plugins, for at lave en lyssværdseffekt.

Generelt
- det er et spørgsmål om moral. Apple's Mac OS X koster f.eks. ikke en krone, og hvad får du med? Du får et af verdens bedste og mest pålidelige operativsystemer. Du får en computer af høj kvalitet med et design de fleste burde lære lidt af, og kunne få ThermalTakes konfirmandkabinetter indstillet til en "should die in Hell"-award. Apple bundler deres software med en hardwareløsning der generelt er lækker at have med at gøre, og netop fordi at Apple har kontrol over hele processen, kan de skræddersy softwaren dertil.

Windows må slås med en million milliard forskellige opsætninger, og Microsoft har en hær af programmører ansat, netop til at tage sig af den slags ting. Hvis man får en "Programmet stoppede med at fungere", er det klogeste nok at trykke "send", således man på et eller andet tidspunkt måske får en opdatering via "Windows update".

Det er korrekt, at man "bare lige" kan prøve Windows, hvis man vil. Men faktum er, at man sidder tilbage med en væsentligt behageligere smag i munden, når man har betalt for programmet, for så har man også ret til at brokke sig.

Har du downloadet filmen, musikken, programmet eller dit Windows, kan man pænt lukke røven og stille sig hen i hjørnet, for dér har man sgu ikke en skid rettigheder. Når du køber et program, køber man ikke alene funktioner og muligheder, man man køber også retten til at brokke sig, hvis kopisikringen gør vrøvl (hvilket er noget, sjovt nok, pirater ikke døjer med), hvis musikken eller filmen hakker eller programmet slet ikke fungerer.

Derudover, så kan man pænt betale for tingene hvis man vil have det. Hvorfor tror du så mange unge har problemer med økonomien? Det tror jeg da pokker, hvis de er vokset op med, at tingene er gratis. De får sig sgu et shock når de kommer ud i den virkelige verden, hvor toiletpapir, tandpasta, ketchup og andre fornødenheder ikke lige falder end i skødet på dem.

Nå nej, man skal jo betale for tingene?! Det kan jeg da ikke forstå. Kan jeg ikke bare gå ind på en eller anden hjemmeside og downloade min ketchup? Desværre Prins Knud. Det kan du altså ikke. Du må betale ved kasse et.

Som sagt. En licens/rettighed til at benytte et givent program er en lille afskrivning, hvis man betaler for det. For så gider man at sætte sig ind i lortet, og så slipper man for alle de whinere der piver over priserne. Hvis det endelig skulle ske, at blot 50 % af Verdens pirater ville betale for deres lort, så jo. MÅSKE ville priserne falde.

Men så længe der eksisterer små snyltere som føler sig hævet over alle andre, må vi andre betale hvad det koster for at få et godt program, en god film eller gå til en god koncert. Indtil Helvede fryser til, og dagen oprinder, tager jeg tingene med sindsro. Nej. Priserne falder ikke foreløbig, med mindre vi ser en fraktion der seriøst beslutter sig for at levere kvalitetssoftware, film eller musik til en konkurrencedygtig pris. Men det er svært, for det koster nu en gang penge at lave papkasser med logo, trykke manualer endsige køre reklamer.

Mit Windows er lovligt, mine film er købte, det samme er min musik og de spil jeg spiller på min computer. Det eneste der kan pisse mig seriøst af er, når små nørder sidder og piver over "censur" og "borgerrettigheder" når en eller anden torrentside bliver nakket. Godt! Siger jeg. På et eller andet tidspunkt må de for fanden vokse op og indse, at tingene koster penge. Bilen kan gå i stykker, selvom du fik en prøvetur. Der kan ryge en syning i trøjen, selvom den virkede fin nok i prøverummet. Så kommer pointen jo netop, at når du har købt lortet, har du ret til at brokke dig. Især hvis det var en ny bil, fin bluse eller et komplekst stykke software til en net sum. Det er såmænd nemt nok, man laver sit baggrundsarbejde og kigger sig lidt omkring. Man tjekker undervognen for rust, tjekker trøjen/tasken/what-ever for korrekte syninger og man downloader en prøveversion af programmet/spillet inden man køber. Det er jo ikke "gratis" at bruge penge... mage til misforstået holdning.

Jeg går jo heller ikke ned i FONA og "låner" en film med hjem og kommer tilbage med den, hvis jeg ikke kunne lide filmen... 😉

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2008 15:50:15
Svar/Indlæg:
5421/53
#10 Omg..

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
03-03-2008 15:51:22
Svar/Indlæg:
1106/30
#11 jamen han skriver da i det mindste fornuft istedet for " omg? "

jeg er ikke bedre selv.

TahmiaS

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2008 16:02:59
Svar/Indlæg:
990/50
Jeg kan kun se pirater er opstået, fordi den udbudte vare ikke har en tilsvarende værdi hos nogle slutbrugere, der ellers gladeligt havde betalt for det. Eller måske er det simpelthen for nemt i dag at anskaffe sig ulovlige film, musik-filer, programmer etc - MEN der findes jo også masser af fuldt ud lovlige og gratis alternativer, der i mange tilfælde virker mindst lige så godt, hvis man gider sætte sig ind i tingene. Det er ud fra dette jeg baserer min antagelse om, at software som f.eks. windows vista og office simpelthen er for dyrt.

På den anden side - hvis du kunne gå ind i en bank og løbe med 1 mio uden den fjerneste risiko for at blive taget i det, ville du så ikke gøre det NoNig aka. Captain Morale?

Der er en grund til designertøj har et højt prisskilt, og det er ikke, fordi tøjet er af "ekseptionel kvalitet" ligesom B & O højttalere ikke spiller weltklasse, men stadig er knaldhamrende dyrt. Latterlig sammenligning.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2008 16:18:16
Svar/Indlæg:
6624/113
Pirater findes fordi der er en fordrejet holdning til at kopiering ikke er det samme som tyveri - og du kan stoppe dit bræk med at folk gerne ville betale for det hvis det var billigere, for det er løgn løgn løgn og atter løgn...

At kopiere eller downloade ER tyveri, idet det er det samme som at man bruger noget man ikke har betalt for.
Kopierer / downloader du software, så fjerner du en indtægt fra udbyderen.
Stjæler du en vare i et supermarked, så fjerner du en indtægt fra udbyderen.

Ergo er det det samme, uanset om du ville have købt varen alligevel.

Hvor er smertegrænsen for hvornår de vil betale, hvis det du siger passer?

Hvis Windows Vista Premium kostede 50 kroner, så skriger piraterne at det stadig er for dyrt - af samme årsag folk tror ALLE bilkøb kan pruttes ned.
Hvis et musiknummer koster 8 kroner (HOV - DET GØR DET JO RENT FAKTISK), så kraftedme om ikke stadig de downloader (stjæler) hele albums gratis alligevel.

Dem der sidder og er pirater to the bone, er det fordi de ikke har en kæft forstand på hvad software udvikling og musik produktion koster, eller endsige har en SKID forstand på hvordan samfundet fungerer omkring dem. 🤡

TahmiaS

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2008 16:38:20
Svar/Indlæg:
990/50
Det er jo ikke en fordrejet holdning, da de to handlinger du sammenligner overhovedet ikke minder fjernt om hinaden, selvom det principielt er det samme. Hvis du var den usynlige lille dreng i en slikbutik, var det måske også sværere at holde sig fra godterne, end som hvis der var en reel konsekvens.

Jeg sidder ikke og henter ulovligt software, spil e.lign. - mest fordi jeg er glad for at spille online, og jeg prøver ikke at forsvare folk der gør. Jeg siger bare, at prisen på de forskellige ting helt sikkert er en stor faktor - og 8 kroner for ET TRACK - det er sgu da for vanvittigt dyrt. Jeg tror ikke ligefrem musikbranchen generalt mangler en kapital-indsprøjtning.

Men jeg vil da godt indrømme, at jeg har downloadet en del ulovlig musik, som jeg senere har købt og betalt og 'importeret' fra usa, fordi man simpelthen ikke kan købe det i danske butikker - musik, som jeg aldrig havde opdaget, hvis ikke det var for torrent-sites og "test" af forskellige albums. Det er altså ikke kun på den negative side af den sag "pirater" skal stå, da distributionen af musik over nettet langt overgår andre kanaler.

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2008 16:47:29
Svar/Indlæg:
2845/99

Syntes så dit argument med at at hvor mange timer der går med det er for latterligt.

Det er kopi´er de sputter ud gang på gang (ja faktisk noget jeg selv kunne sidde og lave herhjemme i min dagligstue hvis jeg havde lyst)

600kr er for dyrt iforhold til det produkt man anskaffer sig...

Den gang hvor de sænkede priserne på musik faldt pirat industrien tilsvarende i procenterne.

Jeg indrømmer gerne at jeg selv har overvejet at downloade vista men har aldrig gjort det netop grundet alle de ting de sender ud for at umuliggøre det.

Kører selv xp som jeg snart har haft rigtigt længde, og skifter først det øjeblik vi ser priser i nærheden af 400kr.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2008 16:51:46
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #13 + #15

Faktum er, at uanset hvor billigt ting er, så vil folk gerne have alting gratis. No more, no less, hvis de kan slippe af sted med det. Dine eksempler med at røve en bank eller en slikbutik er meget gode eksempler. Som du selv siger, det er tyveri, uanset hvad.

Så du ville stjæle slik fra et barn, bare fordi du kunne slippe af sted med det?! *pføj*

Du rammer hovedet på sømmet ret godt med "det er så nemt", og bare fordi det er nemt at stjæle, er vel ikke det samme om at man SKAL stjæle? Jeg har selv fået nakket fire cykler inden for relativt kort tid, alle fire var fine og dyre cykler. Jeg ser rødt, når folk så bare siger til mig: "Du kan da bare lade være med at købe så dyre cykler..." - NEJ! Folk kan for helvede lære hvad der er dit, og hvad der er mit. Hvad er forskellen på at downloade et nummer på nettet, ulovligt, eller at snige sig med til en live-koncert med D-A-D?! Der er absolut ingen forskel. Smagen af lort i munden er den samme.

Du nævner selv eksemplet med at "låne" musik på nettet. Genialt, hvorfor mon vi har radiostationer der spiller musik for os? Hvorfor mon der er sider som MySpace... udbuddet af gratis alternativer er efterhånden så stort, at man ikke kan forsvare det med: "Det er for nemt at downloade ulovligt". Det er en værre gang mundlort, der kun kan kureres med en omgang tandpasta og stokkeprygl.

Skulle mine hårdtarbejde upcoming musikervenner ikke have betaling for kost, logi, udstyr, regninger til transport og hjælpere? Bare fordi du kan downloade deres nummer på nettet gratis?! Skal de ikke have noget for den indsats de yder, for at spille noget musik der lyder godt, som folk rent faktisk gider at høre på?!

Hvad med folk som mig? En fotograf der lægger tonsvis af timer i at øve mig, blive bedre og udvikle en stil? Skal mine fotos, selvom de ligger på min computer digitalt, bare spredes for alle vinde? Skal jeg ikke have noget for de timer jeg bruger på Photoshop, opstilling af udstyr, leje af grej og lokaler?!

Nå nej. For både musikere, fotografer og programmører stiller jo gladeligt deres dyre uddannelse og ansigts sved til deres rådighed, så små glubske og grådige gribbe kan sidde hjemme på deres værelse og downloade deres arbejde... For "det er der jo bare".

Er det som om, at ordet "Copyright" kun betyder "ret til at kopiere" og ikke "du må ikke kopiere uden ophavsmandens tilladelse"?

Kr. 8,- for et track er satme ikke meget. Endsige kr. 100,- for en fremkaldelse af et foto. Nå nej, jeg går da ned i fotobiksen og bestiller en forstørrelse, som jeg tager med hjem, da folk jo alligevel kan downloade tonsvis af billeder, gratis på nettet, uden at jeg skal betale for det.

... jeg kunne brække mig 😐

-> #16

Det er det samme som at sige til din lokale håndværker:
"Hey... du har lavet et badeværelse før, ikke?!"
"Joda, masser af gange..."
"Fair nok. Så kan jeg godt få mit badeværelse gratis, right?! Du har jo tjent SÅ meget på de andre badeværelser"

- prøv at forestille dig hans ansigtsudtryk.

You do the math 😎

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2008 16:56:44
Svar/Indlæg:
6624/113
#15 - Det er ikke det samme selvom det "principielt er det samme"?????????? 😲

Den kommer du lige til at forklare, champ - jeg ser det ikke for mig.

Om du undlader at betale for en vare eller en ydelse, kan da være ligemeget - det er simpelt tyveri.

Du har stadig ikke svaret på hvad prisen SÅ skal være hvis 8 kroner er for dyrt for ET TRACK? Jeg synes ikke det er dyrt, og man kan prøvelytte det først - ergo ved man hvad man betaler for, og må så bare vænne sig til at købe mindre musik hvis ikke økonomien rækker til det.
Det er nok af samme årsag man ikke har en Ferrari stående i garagen ved palæet, men i stedet parkerer sin Nissan Micra i 2-timers zone nede på gaden foran sin lejelejlighed, skal du se... 😎

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2008 17:07:28
Svar/Indlæg:
2845/99

Jeg er selv håndværker og når det bliver lavet "host^^fusk" så tager jeg selvfølgelig mere for ting som jeg ikke laver så meget..... bremser foran+bagved=600kr for det har jeg lavet meget så det er overstået på 20-25min alt efter bil.....

Osv..... så jo sådan hænger verden sammen, du bliver nødt til at sætte prisen efter efterspørgsel, og det er der microsoft tager fejl, de sætter den højere fordi de ved mange mennesker vil vælge det program da de ikke psykisk er istand til at kunne omvende sig til noget andet....

Og jo der er meget udvikling i det..... men skal hilse og sige håndværkere (især automekanikere) gennemgår en større udvikling end pc industrien, men derfor sætter jeg ikke prisen op fordi jeg lige har lavet noget nyt.....

VW spytter en ny motor ud om dagen, edb opdateringer, nye bremser osv osv..... listen er monster lang hvad der bare sker på en måned.....

Men jo skal da tage det til betragtning om jeg ikke skulle sætte prisen op til 5000kr pr aksel for at få skiftet bremser, da der jo åbenbart er mange som syntes det er iorden at tage mange penge for noget som bliver lavet tit....

kan mærke jeg snart får ny bil.... 🤣

det holder jo ikk....

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2008 17:20:57
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #19

Jeg kan mærke at vi to ikke rigtigt bliver enige...

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2008 17:29:56
Svar/Indlæg:
2845/99

Ej virkeligt 🤣

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2008 17:33:43
Svar/Indlæg:
23132/740
Fandme nej. Så let vinder du sgu ikke... 😐

Microsofts produkter har en pris, den kan du vælge at betale eller lade være. Du har en pris for de ting du vil lave, er det så det samme som, at du vil levere din ydelse gratis?

Det er jo forrykt. Fint nok. Du arbejder gratis, jeg vil gerne have lidt penge for mine udgifter og ydelser. Sådan tror jeg de fleste har det. Som du selv siger, så følger prisen udbud og efterspørgsel. Er du klar over hvad en Windows licens koster? Den er jo nærmest gratis når man køber en ny computer. Er det så det samme som, at man SKAL købe en ny computer, blot for at få en ny Windows? Næh... men det er nok den billigste Windows du kan finde.

Det handler jo ikke om, at Microsoft sætter prisen efter hvor nyt det er, men hvor mange ting det kan. Der er jo netop flere udgaver af Vista, af selvsamme grund.

Vil man ikke betale for et produkt, har man ikke ret til at whine bagefter. Basta.

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2008 17:47:20
Svar/Indlæg:
2845/99

Selvfølgelig vil jeg have noget for mine ydelser, det jo klart.

Men mit problem med microsoft (og mange andre spiludviklere bland andet) er at de sætter priserne for højt, hvis de vil modkæmpe pirater. Hver 3 måned kommer der nok en 1-2 spil på gaden som jeg kunne være interreseret i, men når det så kommer til at slippe 400kr for en dvd med brændt materiale. argh det syntes jeg godt nok lige de strammer den.

Du skal jo gøre tingene op mod hinanden: ydelsen du rent faktisk har givet/prisen....

Og set fra mit synspunkt syntes jeg den pris er helt ude i jorden.

Jeg syntes da også selv de priser jeg arbejder for igennem firmaet er til grin og det har jeg da også brokket mig over. Jeg sætter mange gange prisen ned iforhold til hvad jeg rent faktisk har lavet eller giver en ekstra ydelse oven i hvis prisen nu overstiger et beløb som jeg syntes er rimeligt.

Men det er der den klipper for microsoft, den ekstra ydelse får man bare ikke. Prombte, du har lavet en dårlig handel/betalt for meget for for lidt.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2008 17:54:32
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #23

Hvad ville du så mene er en fair pris?

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
03-03-2008 22:29:35
Svar/Indlæg:
1106/30
#23 syndes du da vista yder ringe? 😲

jeg har kørt med det i en 3-4 månneder, og vis jeg gør det op er de 600 sølle dadler givet godt ud, og jeg regner da med jeg skal køre vista fra 1 til 3 år frem, bare over 1 år er det 50kr om månneden, det er da billigt når jeg nu bruger det hver dag.
plus det kun har været stabilt og fungeret som det skal.

og vis du virkelig skal gøre det op sådan kan jeg lige minde dig om at der er flere fejl i xp end der er i vista, det er facts

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2008 23:53:47
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg synes ikke i to kommer med så meget prissætning?

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2008 00:42:01
Svar/Indlæg:
2357/72
Jeg bruger en lovlig XP. Da Vista kom ud var jeg helt vild for at prøve DX10 osv. Så begyndte alle folk at brokke sig over det og jeg fik så lige fat i en "prøveversion". Ganske rigtigt...ingen af mine Toneports og andet musikgrej virkede, så Vista'en røg ud og XP'en ind igen. Havde skidtet været kompatibelt med mit grej, havde jeg sq købt en licens...indtil videre er jeg bare glad for ikke at have brugt en masse penge på noget der bare ville have ligget og samlet støv. Så må jeg jo bare håbe at der ikke kommer nogen efter mig med tandpasta, stokkeprygl, springskaller og hvad har vi, fordi jeg prøvede et produkt og fandt det for dårligt!

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
04-03-2008 09:23:42
Svar/Indlæg:
1106/30
#27 sådan var det jo også med overgangen fra windows2000 til winxp
alle whined, nu sider de bare selv og køre det

og jeg gætter på grunden du ikke kan få dit grej til at virke er pga drivers, så er det sku da så let bare give vista skylden hva? vis du er så prof så ret da din øjen mod dem som skal lave driverne istedet for bare at give vista skylden, da det deres ansvar at lortet virker.

hvilke spil regned du med at prøve i dx10 da? fordi da vista kom ud var der 0 DX10 spil.
så der er ligesom ikke meget at prøve veld?

foruden kender jeg en dj der laver en del psytrance ( tramp ) og han har 0 probs med vista, og det spiller bare max
så learn2driver

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2008 14:19:00
Svar/Indlæg:
2357/72
Det har du fuldstændig ret i mht. drivere...men det ændrer jo ikke det fact at jeg ikke kan bruge vista. Jeg havde da regnet med der ville være en del dx10 spil, da jeg havde 8800gtx'eren fra det kom ud, (altså kortet). Men rooolig nu...vi kan jo ikke alle være experter og høre psykotrans. End of discussion...jeg gav bare mit besyv med! Men det er da fucked up, som folk sviner hinanden i den her tråd 🤣
Learn2driver...flot! Hører du osse U2 m8?