Asus EEE PC

Diverse d.  03. marts. 2008, skrevet af The_Dare_Devil
Vist: 576 gange.

The_Dare_Devil
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2008 10:39:00
Svar/Indlæg:
422/58
Da jeg selv har besluttet mig for at bestille en Asus EEE PC, ville jeg lige høre, om der er nogle, der har erfaringer med maskinen? Eller eventuelt gode råd til valg af forhandler?

Til dem, der ikke kender laptoppen (den model, jeg har valgt):

800 MHz Celeron - 512 MB RAM (opgredaringsvenlig) - 7" LCD - 4 GB SSD

Pris: Ca. 2.500 kr.
AskerNedeFraGrillen
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2008 11:34:24
Svar/Indlæg:
444/74
#0 Hey. Det er en lækker maskine. Jeg ville også selv gerne have en. Jeg har dog besluttet at vente, grundet:

1. Leveringstid i dk: Hvornår Asus Eee kommer til DK er ikke sikkert. Der blev i starten meldt ud, at maskinen ville komme til april, men da den er så skide populær kan Asus ikke lave nok til at lancere maskinen i flere lande nu. Så måske kommer den først i 3 kvatal.

2. Leveringstid i udlandet: Der er flere udemærket købssteder i UK (overclockers.co.uk eller clove.co.uk). Ingen af stederne har dog 4GB modellen på lager og leveringstiden er sat til ~ 1 måned

3. 8GB udgaven: Grundet 2) overvejer jeg personligt at vente til 8GB udgaven bliver lanceret. Den lander på omkring 3000 dkr. og kan allerede nu forudbestilles på clove.co.uk. De har sat lanceringsdatoen til et tidspunkt i denne måned.

Håber du kan bruge ovenstående. 🙂

Den korte version er: overclockers.co.uk og clove.co.uk har jeg begge gode erfaringer med.


Kirsby
 
Superbruger
Tilføjet:
03-03-2008 13:46:01
Svar/Indlæg:
1214/62
#0 Vil selv havde den maskine, men min bror som har prøvet den siger at det er den største omgang plastik lort. Det føles for billigt siger han og han ville give den en levetid på 3mnd. Slut.

Men aner det ikke, overvejer selv at købe den.


dr_schlemer
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 00:35:10
Svar/Indlæg:
499/44
Jeg har bestilt 1 stk med 4GB solid state disk og 512MB ram. Den blev prompte opgraderet med high speed SD-kort på enten 4 eller 8GB samt 2GB DDR-ram. Vil nok prøve noget XP-eee....


PartyPhreak
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 11:52:33
Svar/Indlæg:
208/51
Jeg havde en eee med 8GB og 1GB Ram i starten af januar, det var sådan en "dont need, but must have" ting.. Den fungerer udemærket som PC, jeg havde XP på den, og alle drivere til XP fulgte med på en CD. Men... For der er et men, skærmen er efter min mening alt for lille til at bruge til noget spændende. Opløsningen er på 800x480, og kan ved hjælp af et ikon ændres til 800x600 (scroll), men 800x480 er simpelthen for lidt til nutidens hjemmesider. Desuden er skærmen kun 7". Jeg har også for nogle år siden haft en JVC MP-XP, samme størrelse som eee, men med en 9" skærm og 1024x600. Meget mere brugbart..

Min kørte den originale hastighed på 630MHz og blæseren var pillet fra, så den var 100% lydløs, men den kunne stadig sagtens streame en film direkte via WiFi over netværket fra min server. Jeg satte den op til 900MHz da jeg solgte den, og satte samtidig blæseren til. Synes dog ikke den larmede meget, men batteritiden ville nok gå væsentligt ned..

Kører man meget tog, eller lign så kunne jeg godt forestille mig at have den med, kombineret med et USB-modem, for den holder dejlig lang tid på batteriet, og så er den fin med en vægt på under 1kg, men til studerende som skal tage notater osv, er den desværre for bette.

Havde en veninde som ville have den, men jeg anbefalede hende at købe en 12" alm. notebook istedet for, og det har hun ikke fortrudt.

#2 Jeg syns bestemt ikke det var noget billig plastik, kvaliteten på den var meget lækker, både mekanisk i hængsler osv, samt finishen. Derudover følger der en Logitech notebook mus med, som de har fået skrevet ASUS henover, lækkert...

Sikke en smøre 😛



BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 12:36:31
Svar/Indlæg:
2732/41
Godt nok ikke meget man får for pengene når en Zepto der er langt hurtigere koster næsten det samme


JacobHL
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 12:44:34
Svar/Indlæg:
1776/116
#5 - de kan jo ikke direkte sammenlignes.. Zeptos mindste bærbar er på 14.1" - Eee'en er 7".

Jo to vidt forskellige målgrupper der er for computerne. Prøv lige at stoppe en 14.1" bærbar ned i lommen 😉


PartyPhreak
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 13:22:54
Svar/Indlæg:
208/51
#5 Har du set hvad du overhovedet får i en Zepto? Du får intet styresystem, intet trådløst netværk, kort batteritid, og så er den ikke nær så transportabel..

Som # 6 skriver, så er det jo 2 vidt forskellige computere som ikke kan sammenlignes


dr_schlemer
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 19:53:09
Svar/Indlæg:
499/44
#5: At sammenligne biler og motorcykler... Hvorfor købe en motorcykel, når en bil har hele fire hjul?

De kan ikke sammenlignes. Jeg vil bruge min EEE-Pc som et alternativ til en PDA. Den er perfekt til koble til en projektor med sin powerpoint-præsentation, perfekt til lige at gå på nettet og tjekke email, perfekt til lige at lave lidt skriftlige notater. Den store fordel er at den ikke fylder mere end et A5-ark (halv A4).

238£ leveret til døren - ca. 2200,- synes jeg er ganske billigt for denne lækre brugbare gadget.