Jeg havde en eee med 8GB og 1GB Ram i starten af januar, det var sådan en "dont need, but must have" ting.. Den fungerer udemærket som PC, jeg havde XP på den, og alle drivere til XP fulgte med på en CD. Men... For der er et men, skærmen er efter min mening alt for lille til at bruge til noget spændende. Opløsningen er på 800x480, og kan ved hjælp af et ikon ændres til 800x600 (scroll), men 800x480 er simpelthen for lidt til nutidens hjemmesider. Desuden er skærmen kun 7". Jeg har også for nogle år siden haft en JVC MP-XP, samme størrelse som eee, men med en 9" skærm og 1024x600. Meget mere brugbart..
Min kørte den originale hastighed på 630MHz og blæseren var pillet fra, så den var 100% lydløs, men den kunne stadig sagtens streame en film direkte via WiFi over netværket fra min server. Jeg satte den op til 900MHz da jeg solgte den, og satte samtidig blæseren til. Synes dog ikke den larmede meget, men batteritiden ville nok gå væsentligt ned..
Kører man meget tog, eller lign så kunne jeg godt forestille mig at have den med, kombineret med et USB-modem, for den holder dejlig lang tid på batteriet, og så er den fin med en vægt på under 1kg, men til studerende som skal tage notater osv, er den desværre for bette.
Havde en veninde som ville have den, men jeg anbefalede hende at købe en 12" alm. notebook istedet for, og det har hun ikke fortrudt.
#2 Jeg syns bestemt ikke det var noget billig plastik, kvaliteten på den var meget lækker, både mekanisk i hængsler osv, samt finishen. Derudover følger der en Logitech notebook mus med, som de har fået skrevet ASUS henover, lækkert...
Sikke en smøre 😛