Køb af ny computer.

Bundkort / CPU d.  03. marts. 2008, skrevet af Kaipiroska
Vist: 356 gange.

Kaipiroska

Overclocker
Tilføjet:
03-03-2008 17:01:22
Svar/Indlæg:
71/31
Bare for at springe ud i det, er så heldig at jeg skal hjælpe min nevø med at sætte en computer sammen, til spil, og noget skole arbejde.

Han har 6000 lige nu, og bor på Frederiksberg, ikke så langt igen fra Føniks Computer, som ligger på falkoner alle og derfor har vi så forvildet os ind på deres hjemmeside.

Men jeg skal vide om der er noget hold i det vi står og vil købe, er jo lidt nervøs da vi ikke bare vil smide hans hårdt tjente penge ud på alt.

Så hvis i har tiden og lysten, så prøv og kig herind:

http://fcomputer.dk/?show=sys_...

Som sagt har vi bare valgt omkring os, men har dog prøver at gå efter noget som vi har hørt noget om :)

Men igen så er der jo langt fra det vi ved, og så til det en rigtig nørd ved :)
Og det er så grunden til vi er herinde...

Men tak på forhånd
Mtinus

Overclocker
Tilføjet:
03-03-2008 17:03:45
Svar/Indlæg:
29/5
Lydkortet kan I nok godt undvære, da de onboard lydkort der findes i dag er ganske fine.
I skal nok vælge et 8800GT med 512 MB i stedet, da det er meget bedre til spil

Kaipiroska

Overclocker
Tilføjet:
03-03-2008 17:09:32
Svar/Indlæg:
71/31
men med et 8800 kommer vi jo et godt stykke over prisen ;)
Med mindre de er faldet i pris siden jeg skrev den første post

Men tænkte mere på om bundkort og cpu passer godt nok sammen, eller om vi skal vælge noget andet ?

Om der er noget vi har glemt?

mtum

Overclocker
Tilføjet:
03-03-2008 17:39:11
Svar/Indlæg:
280/13
Skal der clockes? Og hvilke spil skal der spilles? Og hvad skal maskinen ellers bruges til?

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2008 17:42:48
Svar/Indlæg:
3162/326

Med lidt god vilje kan der altså godt klemmes et 8800GT med i pakken. Hvis i opper prisen med en lille 500-lap, så vil i stå med en meget bedre computer. Det er ret dumt at gå efter et bestemt prismærke, men i stedet gå efter det nærmeste prisleje, hvor pris og performance hænger bedst sammen. I jeres tilfælde omkring 6500,-

http://fcomputer.dk/?show=sys_...

Det ville være mit bud, men jeg ville vælge ABIT- P35-E bundkortet, og den mindste Corsair strømforsyning - en meget vital del af en computer, der alt for oftes overses.

Mvh. Mads 🙂

Kaipiroska

Overclocker
Tilføjet:
03-03-2008 18:32:30
Svar/Indlæg:
71/31
#4 ja oki må sige den ser sku ret sej ud.

Men kan se du slet ikke rigtig har valgt nogen form for køling, er det ikke nødvendig eller ?

Men kan du ikke hente nogle kræfter ved at sætte andet end det mest billige bundkort i ??

Men maskinen kommer til at spille de nyeste skydespil og wow...
Den bliver nok ikke clocket, da igen af os har en ide om hvordan der sker.