Bios opdatering af mobo

Litteratur d.  05. marts. 2008, skrevet af Razbojnik
Vist: 275 gange.

Razbojnik

Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2008 11:19:37
Svar/Indlæg:
459/45
Heey..

Tror sku mit bundkort (tjek profil) trænger til en opdatering..
Den kan slet ikke overclocker ordenligt og den fucker fra gang til gang..

Nu vil jeg spørge jer om hvorledes jeg skal gøre det 🙂
Personligt vil jer MEGET gerne bruge Asus's egen opdeterings tool, men har hørt at en Bios IKKE har godt af at blive opdateret fra windows (forreste, har Vista ultimate 32bit)..

Ved ikke helt hvorledes jeg ellers skal gøre det. Er ikke meget for at flashe den med DOS, da dette miljø er mig ukendt 😛
Desuden, har jeg ingen diskette drev så jeg skal bruge lave en booteble CD eller USB..

Desuden, hvilken Bios skal jeg downloade? Der er nemlig to udgaver, en DOS og en Windows, det er vel bare til hvordan man opdatere den ikk?

Håber i kan komme med råd ^^

/Razbojnik
TahmiaS

Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2008 11:29:23
Svar/Indlæg:
990/50
hent bios'en fra deres hjemmeside

smid den ned på en floppy eller usb-pen

reboot og gå i bios

find asus EZflash og brug det (: easy as pie.

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
05-03-2008 13:45:52
Svar/Indlæg:
1106/30
så lang tid en vis lam person holder sig væk *host BUG dit lorte barn host* så skal du nok få noget fornuftig hjælp.

de fleste nyer boards kan du flashe via EZflash som du finder i din bios.
du kan i nogen tilfælde være så heldig at din bios kan se din HD. dsv du høvs ikke nogen usb pen eller andet geil.

dog vil jeg anbefale dig at anskaffe en usb-pen på 10mb så du kan flash via bios, da det er mega let.

ellers skal du til på den gamle måde at lave en win98 boot diskette, og smide flash + bios rom på disketten, der efter skal du bootup i dos og køre flash programmet for at flashe. vis du tager metode 2 sig lige til, så vil jeg med glæde finde en guide til hvordan du gør step by step

husk strømmen må ikke ryge når du flasher, vis dette sker vil din bios dø.
DOG! kan du pille bios chippen ud af de fleste bundkort, også kan du sende den ind til biosfix.dk og få ham til at overskrive den med en ny bios til en billig pris.

men få lige fat i en usb-pen da det er mega let 🙂
husk at reset cmos når du har flashed
held og lykke

TahmiaS

Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2008 13:56:32
Svar/Indlæg:
990/50
Tror også lige jeg vil anbefale at cleare cmos'en inden du flasher.

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
05-03-2008 14:09:04
Svar/Indlæg:
1106/30
#3 høvs man ellers ikke, skulle kune være vis du har et oc som ikke er stabilt