Vista service pack

Software d.  08. marts. 2008, skrevet af ScrapDog
Vist: 651 gange.

ScrapDog

Overclocker
Tilføjet:
08-03-2008 21:58:17
Svar/Indlæg:
565/60
Ja, den skulle meget gerne være kommet ud, hvis jeg ikke tager helt fejl. Mine 2 spørgsmål er så:
Hvor meget har den forbedret selve vista? <-- Vil gerne høre lidt om jeres "opdagelser" 😛 Skal snart til at have vista, så vil nødig have et styresystem, som ikke fungerer ordentlig...
Kan man læse et sted om en "changelog", bare for at se de store ændringer, de har lavet osv.?
Hvis den ikke er udkommet endnu, er jeg bare dårlig til det med datoer eller bare fejlinformeret 🤣
kasperg

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2008 22:28:05
Svar/Indlæg:
1436/25
Mener at den engelske version snart udkommer men at DK versionen først kommer en måneds tid eller to efter eng-release.

http://comon.dk/index.php/news...

steen

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2008 22:30:53
Svar/Indlæg:
2870/65
ServicePack 1 til Vista er stadig i RTM...og det vil den være indtil medio Marts. Der er altså stadig 1 uge tilbage, før vi alm. "dødelige" uden Technet-abonnement får mulighed for at hente den via Windows Update.

Der er beskrivelser ude (fra Microsoft selv) at den skulle forbedre visse applikationer (benchmarked) med op til 86 %.

Det med forbedringen på op til 86 %, vil jeg gerne tage med et gran salt, dels fordi det kommer fra MS selv.....men også fordi det er benchmarked test. Virkelighedens verden ser meget ofte helt anderledes ud.

Dog har jeg læst indlæg (også her på sitet), at visse programmer får et pænt boost af SP1. Det skulle da også bare mangle, da nogle programmer rent ud sagt, kører som l... (undskyld sproget, men hvis det passer er der jo ikke noget at skamme sig over 😉 )

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2008 22:55:48
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Jeg kører med Service Pack 1, Vista Business 64 bit.

Forbedringerne ligger ikke umiddelbart i benchmarks. Jeg vandt måske lidt point, men ikke noget der vil kunne få mig op af stolen. Men ellers, så går filoverførsel en smule hurtigere. En mærkbar forbedring i den generelle feel i daglig brug.

Jeg var netop begyndt at lege lidt med PhotoShop CS3 da SP1 kom ud. Visse programmer starter hurtigere og har en lidt kvikkere respons. Ellers, så er der nok ikke det store at melde. SP1 gik vist også mere på at rette div. fejl og sikkerhed (Defender fik i hvert fald en overhaling) og der skulle være omkring 1.050 rettelser og opdateringer.

Men i tiden op til jeg fik SP1, har min Windows Update meldt om en stor mængde opdateringer. I hvert fald omkring 50-60 stykker, hvis ikke mere. Men ellers, så er det business as usual. Jeg ville ikke fravælge at installere den under alle omstændigheder. Der er jo grunde til, at der kommer opdateringer til spil, programmer og operativsystemer 🙂

mp_3

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2008 02:32:50
Svar/Indlæg:
3588/418
Jeg har også kørt med SP1 til Vista Ultimate 64bit.

Jeg kunne mærke en betydelig forskel.

Overførslerne blev markant hurtigere, og før i tiden har jeg ikke kunne spille Battlefield 2, men det kunne jeg med SP1. Så der er noget at se frem til.

Grunden til jeg ikke har det nu, er fordi jeg formatterede min com, og nu kan jeg simpelthen ikke få SP1 til at være i Windows Update, ligegyldigt om jeg bruger Vista Registry Hack eller ej.
Jeg synes også det er latterligt det kun er firmaer og folk med TechNet abb. der får lov til at hente den!!

TB

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2008 11:39:02
Svar/Indlæg:
767/51
#4 ro på du får den jo også med tiden..

SP1 er på her, kører som det altid har gjort, men jeg bruger heller _aldrig_ windows til at kopiere filer med..

Trals

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2008 11:49:21
Svar/Indlæg:
472/115
5# hva bruger du så :s ?

TB

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2008 12:36:07
Svar/Indlæg:
767/51
#6 TotalCommander

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2008 14:16:41
Svar/Indlæg:
2335/16

Ja det ved man hvad er, kanont program. 🙂

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
09-03-2008 14:22:54
Svar/Indlæg:
1106/30
har 64bit vista pre.
og syndes ikke man mærker noget som sådan, den retter nogen fejl og sådan
dog har mit vista altid kørt ( siden august ). ikke det mindste ustabilt, faktisk har jeg mest bøvl med min XP install på den her computer.

så gogo vista 🙂