Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2008 07:54:41
Svar/Indlæg:
525/67
Jeg ville da lige fortælle her at www.gadget- area.com og www.ema- electronics.com er phishing sites, og at man skal passe på med at give nogen som helst informationer til disse sites (især visa kort og password selvfølgelig).
Jeg var selv på udkig efter et fladskærms-fjernsyn, og da tingene er en del billigere i England og Tyskland ledte jeg lidt rundt, og stødte på en af disse sites. Jeg nåede at bestille et 50" HD fjernsyn til omregnet 5.500 kr., inden det gik op for mig at det var for godt til at være sandt. Da der ingen bedømmelser af forhandleren var søgte jeg rundt et stykke tid, indtil jeg stødte på et lignende site - det var der tilgengæld flere folk der havde prøvet at handle med, som havde fundet ud at det var et phishing site.
Heldigvis bestilte jeg pr. efterkrav, så på den måde er der ikke sket noget, men jeg nåede at oprette en profil med password (doh!). Så der skulle lige skiftes password en fem-seks steder.
Jeg håber bare andre tænker sig godt om når de handler på nettet. Og at de fjolser, der opretter disse sites bliver straffet tilsvarende. 😩
[EDIT af JacobHL: Jeg har lige lavet mellemrum i linksene, så folk ikke bare trykker på linket og glemmer at læse tråden..]