-> #51
😀
-> Alle
Top det er min morgenbajer
Derpå næst en kold blå Thor
Der er noget vi skal fejre
Der står bajer på mit bord
Vi vil ikke la' VC vinde
Så stik mig endnu en Top
Vi vil drikke til vi segner
Vi vil aldrig give op!
Tømmermænd er sådan nogle der laver huse og ting af træ. Min kur hedder: Drik til du kan mærke; "hovsa!", og gå hjem og lav en toast og drik en smule vand. Hvis man er rigtig stiv, har man glemt at spise sine toast og Hey! Så er de udemærket til morgenmad. En tur på Søren E med en "Oksen" og en Cocio klarer den værste sult. På vej hjem fra Søren E, slår man et smut forbi Mac'en og køber en stor pommes frittes (kr. 20,75). Så går man hjem, og det er nu ved at være omkring kl. 12 dagen derpå. På dette tidspunkt burde man have indset, at alle gode intentioner om at gå hjem inden kl. 2, gik fløjten og resten af dagen skal bruges på at lave absolut ingenting.
Dertil kan anbefales at putte under dynen med kæresten (hvis man har sådan en), smække 'Star Wars' på (hvis man har sådan en) og skrue lidt op for lyden. Omkring kl. 16 er jeg som regel sulten igen og så er chips, cola og masser af vand en god kur. Aftensmaden bliver jo alligevel ikke lavet og så kan man lige så godt snuppe en film mere.
... så må man til gengæld læse lidt mere om søndagen.
Som der bliver skrevet længere oppe, så er den bedste kur mod tømmermænd, at holde branderten kørende. Har jeg penge, så napper jeg mig et par rep-bajere. Har jeg ingen penge, pylrer jeg og har ondt af mig selv fordi jeg ikke har råd til en øl.
Ikke fordi det, for mig, handler om at drikke for at drikke sig lam. Men når man hygger sig med vennerne, ryger der automatisk lidt mere ned. De fleste kan skrive under på, at jo mere man hygger sig, jo mere fuld bliver man. Selv hvis man sidder til en røvkedelig familiefest, kan man hive 14 pils ned, uden at mærke noget som helst. Til gengæld, hvis humøret er høj, kan man holde den kørende med omkring 8 pils. Det er jo det fede ved druk. At selvom man drikker, kan man godt have det fedt.
Jeg mindes en bowlinghal, en terrorist, et skummelt poolsted, masser af øl og en fyr med en fiktiv klap for øjet... vistnok i Esbjerg. Need I to say more? 😲 🤣 😛