Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2008 17:13:09
Svar/Indlæg:
23132/740
Ok, indrømmet. Jeg har været en MEGET stor fortaler for Vista, men min glæde ved operativsystemet er nu heller ikke at kimse af.
Dog, så oplevede jeg i dag, da jeg ville køre en frisk installation af mit Vista Business, at den crashede, genstartede, fik BSOD og af og til gik helt amok. Opsætningen er 100 % mage til da jeg installerede det i sin tid, og jeg mente at der derfor ikke burde være den store forskel til nu, men...
Efter at have prøvet næsten hvad som helst, måtte jeg bide i det sure æble, og forsøge at tage den ene 2 GB RAM klods ud. Og så sandelig om lortet ikke har kørt uden problemer siden da.
Det er sgu da fucked. Jeg kører med alt på std. og timings er sat til 5.4.4.15 2T, og det kører uden problemer. Jeg vil lige prøve at genstarte når den er færdig med et par opdateringer, og smide den anden blok i også.
Mit/mine spørgsmål:
1: Kan den ene blok være defekt og dermed gøre operativsystemet ustabil?
2: Er der forskel på hvilke sokler jeg monterer dem i?
Jeg kender godt lidt til 4 GB problematikken, men jeg er rimelig sikker på, at da jeg i sin tid installerede sad der 4 GB RAM i. Ellers, så sad der kun 2 GB hvilket forklarer anormaliteten.
Kan en RAM-blok godt "pludselig" være defekt?