Så landede man søreme i endnu en Nvidiatråd, selvom det oprindelige spørgsmål gik på et ATI kort.. Gad vide hvorfor jeg ikke er det mindste forundret efterhånden?
Der er altid, altid, bøvl med driversupport ved lancering af dualcorekort. Det var der da Nvidia kom med 7950x2 (ell hvad dælen det nu hed), nu med ATI's 3870x2, og Nvidiafolkene græder over driverbøvl, med det kommende 9800x2 as well. I sidstnævnte tilfælde ER det dog iorden selvom driverne drillede, da det jo ikke er et ATI kort 😴
Personligt ville jeg ikke satse på et dualcorekort, pga førbævnte driverbøvl. Men hvis du ER ude efter det samlet set kraftigste grafikkort pt, er det et 3870x2 du skal gå efter. Så længe du bare er klar over, at du kan rende ind i særheder med det. Så vidt vides fik Nvidia aldrig helt styr på driverne til deres dualcore 7900, men da det er Nvidia, er der andre og væsentligt bedre årsager til deres problemer, end der er med ATI's (ironi kan være tilsat)
Jeg ikke ikke selv ofre mere end enten et 3870 eller et 8800gt, da jeg ikke synes man får særlig meget ekstrasmæk for skillingerne, ved at vælge dyrere kort pt. I mit tilfælde venter jeg og ser hvad ATI's nye kort bringer på banen, men så lang tid kan du vist ikke vente, med mindre dit kort kan reddes. Jeg ville tage imod det ret gode tilbud du har fået. En 50'er er sgutte meget da🙂