nu er jeg tilbage efter noget påskeferie og sidder igen foran pcen og prøver at få hevet et stabilt overclock frem.
den har kørt 100% stabilt ved 3ghz (333,3mhz fsb, 1,375 vcore) i de sidste par dage så i dag prøvede jeg lige at hæve fsb lidt mere til 355 dvs. ca. 3,2ghz.
Den kørte også meget fint prime 95 i lang tid, men da jeg ville prøve at køre crysis på den lukkede den programmet ned efter et par minutters action, det samme gjorde den også i C&C3 så jeg måtte tilbage til tegnebordet
ved 3,2ghz kørte jeg 1,425vcore hvilket må siges at være en sjat mere end de 1,375 jeg kørte med ved 3ghz
men jeg må lige høre ad fordi jeg vil stadig meget gerne opnå de magiske 3,6ghz (50% overclock)
skal jeg hæve 1,2V HT voltage eller skal jeg bare holde mig fra det? og den FSB volt som du snakker om #6 er det den der hedder CPU VTT? eller er det PLL volten?
er der andet jeg ikke har taget højde for? lige nu ser settings sådan her ud
FSB: 333,3 (3ghz)
Vcore: 1,375V
VMem: 2,15
1,2V HT Voltage: Auto
NB core: 1,55V
SB core: Auto
CPU VTT: 1,45V
Memory: 800mhz (har ikke haft held med at få den over 800mhz, mit motherboard tér sig altid)
alle de der intel features slået fra undtagen "execute disable bit" og "virtualization technology".
alt spread spectrum er også slået fra.
temperaturene på min cpu ligger sig (ved 3,2ghz og 1,425volt) omkring 60 grader under full load.
på forhånd tak for hjælpen.