Lyd lagger Når jeg scroller..

Diverse d.  11. marts. 2008, skrevet af strangemaister
Vist: 382 gange.

strangemaister

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2008 22:17:45
Svar/Indlæg:
142/24
Hej Alle.
Jeg har et remligt træls problem som jeg har haft siden jeg fik min computer lavet.
Min lyd lagger når jeg scroller i Internet Explorer.
Det lagger faktisk også når der er nogle bestemet reklamer på en hjemmeside ..
Eks. de reklamer der lige er på den her side har faktisk været de mest laggene i lyden for mig lige pt..
Nå men jeg sidder her og er lidt træt af det fordi jeg sys jeg har været alt hvad det lige kunne være igennem.. (Køre med alle de nyeste driver, Har prøvet at reinstaler windows. osv)
Det Lagger Overhovede ikke når jeg laver noget andet KUN når jeg er Internet Explore eller Firefox.. Og det er her jeg sys det er lidt underligt at jeg kan spille de nyeste computer spil og bruge min computer til max og ikke have lag i lyden men så når jeg lige ville ind på en hjemmeside så lagger det i lyden
Jeg Går lidt og tror at det er mit lydkort der er problemet (Creative Xmod) Men Jeg kan så bare ikke forstå at Jeg ikke får lag når jeg bruger min computer på andre måder imens jeg høre musik..
Jeg har Også prøvet flere musik programmer men har ikke virket.
Hvad jeg har kunne google mig til når jeg søger på det samme problem så er det enten at min computer´s cpu ikke er hurtig nok, eller Udvidelser til lyd i krontrolpanelet der skal slåes fra. jeg har slået Udvidelser fra og det ka sku ikke være min cpu der er for langsom!"!..

NÅ men.. Jeg håber at der er nogle ppl her på siden der kan hjælpe mig med at finden fejlen fordi jeg er ved at blive skør over den ^-^
sesam

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2008 00:44:22
Svar/Indlæg:
2516/381
Hvad var det du fik lavet ved din computer???

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2008 02:08:06
Svar/Indlæg:
3065/208
Prøv en driver update, bios-update af bundkort og/eller en Windows-update 😛

strangemaister

Superbruger
Tilføjet:
12-03-2008 16:53:35
Svar/Indlæg:
142/24
#2 Har allerrede prøvet at updater alt også bios osv..
#1. Da jeg fik min computer altså da jeg selv sammensatte den 😛 ..

Men Jeg har overhovede ikke nogle andre problemer med den andet en at lyden lagger i internet explorer..
Den får hvad den skal i 3DMark06 så det er ikke fordi der er noget i stykker eller er langsom af ukendte grunde..

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2008 17:00:13
Svar/Indlæg:
3065/208
Det er sku ikke cpu'en der er for langsom. Har du prøvet med en anden driver til Xmod'en, evt. en Beta-driver?

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2008 17:01:42
Svar/Indlæg:
3065/208
Her har jeg da lige fundet en firmware-update til et Xmod -> http://dk.europe.creative.com/...

Kan være det hjælper lidt. (det er til Windows XP)

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2008 17:03:05
Svar/Indlæg:
3065/208

strangemaister

Superbruger
Tilføjet:
12-03-2008 19:06:27
Svar/Indlæg:
142/24
#4 #5 #6
Jeg Har allerrede skrevet at jeg har opdateret alt hvad der kan opdateres .. så har allrede prøvet at opdater min firmware til den. men godt tænkt

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2008 20:58:04
Svar/Indlæg:
3065/208
Har læst lidt på et site - http://www.hardware-one.com/de... - at det kan skyldes USB-power på dit bundkort - har du prøvet at navigere rundt i IE/FF ved brug af tastaturer only? PS2 mus/kb only?

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2008 21:00:31
Svar/Indlæg:
3065/208
Prøv også at følge rådene i post #23 i denne tråd: http://forums.2kgames.com/foru...

strangemaister

Superbruger
Tilføjet:
12-03-2008 22:23:25
Svar/Indlæg:
142/24

Takker, jeg kikker lige på det og tester om jeg kan få det til at virke

strangemaister

Superbruger
Tilføjet:
12-03-2008 23:26:36
Svar/Indlæg:
142/24
Okey jeg har prøvet det der stod.. men desvære kan jeg ikke bruge det til noget da mit graffikort og lydkort er for sig selv + at mit lydkort jo er usb så det jeg kan ikke flytte rundt på det som hvis det var et normalt lydkort og det står heller ikke under .
'Resources by connection' - under interrupt(IRQ) som noget der kunne køre med noget andet..

Jeg kan se at Steam faktisk fixede det problem eller sådan med en halflife 2 lyd update men
Det download link de har til hvor man kan downloade den fix virker ikke og hvad jeg kan se ud fra det forum så har det ikke virket siden Aug 2007
ses her under-
The changes in this release are directed at reducing the problem some users are experiencing with sound stuttering. The sound stuttering is not indicative of a sound problem, sound stuttering is only a symptom of texture thrashing on your video card or AGP memory. For information on how to reduce texture thrashing visit this link on our support site:

http://steampowered.custhelp.c...

This update will fix sound stuttering that users were experiencing that would last for longer than a few seconds during normal gameplay. This update will also eliminate this same behavior following a quicksave or autosave. There will still be a short pause while the autosave happens, but not the more drawn out stuttering behavior.

We are still investigating another performance problem on some hardware, which will manifest where the game is getting into a state where performance drops to less than 5 fps and does not recover or crashes.

Next week we will be releasing the Source SDK, along with a surprise for the community.

Det lyder som om at det virker men kan jo ikke bruges når deres download link ikke virker ..

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2008 23:53:06
Svar/Indlæg:
2958/84
og du har slået onbord lyd fra i bios, det kan også skyldes et for stort oc, så vil der komme data-støj, når man flytter på musen. 😩

strangemaister

Superbruger
Tilføjet:
13-03-2008 17:16:24
Svar/Indlæg:
142/24
Hmm ja det kunne godt være data-støj men det lyder overhovede ikke som data-støj normalt gør, og at det kun kommer når jeg er på hjemmesidere gå ikke ind under data-støj som jeg kender det, fordi det lagger som at der kommer huller i lyden
.. Og at det jo er en usb enhed der likker på mit skrive bord så er den jo langt væk fra noget der kan lave støj..
Jeg har prøvet at flytte rundt på den osv. og prøvet at gøre det sådan at det ikke er den onbord usb jeg bruger og indet virker..