Som det ser ud nu, vil jeg have 3.2 mill når jeg er 60 allerede, og det er lavt sat i forhold til verdensøkonomien og renter og aktie-værdiforøgelse. Har en Danica Pension indbetalings-ordning, som er sat i aktier over hele verden. min indbetaling er 16% af min løn. Firmaet giver selv de 9%.
De godt 3 mill kan jeg så vælge at fyre af på 5 år, hvis jeg regner med at blive 65 og ikke efterlade mig noget, men hvem har da lyst til det og tænke sådan...
Omvendt, hvorfor skulle jeg nøjes med at have en alm. månedsløn eller mindre fordelt på 20 år fx. hvis man ikke regner med at blive 80-85... det er da de færreste der gør det..
3.2 mill på 5 år = +53K i måneden eller +26K på 10 år... det er da meget godt. Så kommer skattefar selvfølgelig også, men over 10 år er det stadig mere end jeg tjener i dag... Der skal da også være lidt godt at se frem til.. Som jeg har det nu, så har jeg da lyst til at bruge 1 mill. på et års tid til at starte med, komme rundt til nogle steder i verden man altid har drømt om og se "for en sidste gang" eller noget... og så ellers bare have sin folkepension inkl. det man selv har sparet op fordelt på 15 år fx. det er helt fint med mig 🙂
men man vælger jo selv 😉