Kontakt til lcbyg

Hyggehjørnet d.  12. marts. 2008, skrevet af Xtream_metro
Vist: 471 gange.

Xtream_metro

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2008 22:27:49
Svar/Indlæg:
252/18
Hej er der nogle som kende lcbyg.

jeg kan ikke komme i kontakt med ham evt. nogle som kende hám eller har noget adresse eller tlf nummer.
mathiasm87

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2008 22:46:19
Svar/Indlæg:
626/77
hvad så da??

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2008 23:04:02
Svar/Indlæg:
3410/199
Jeg er også lidt nysgerrig. Hvad drejer det sig om, og hvor længe har du prøvet at kontakte ham?

Danielsan

Overclocker
Tilføjet:
12-03-2008 23:09:27
Svar/Indlæg:
205/13
en du har handlet med, eller hvad sker der ?.

Xtream_metro

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2008 23:35:27
Svar/Indlæg:
252/18
jeg har købt et p532-sli bundkort til ham den 25/1-08 og han har fåret pengene men han skriver ikke til mig har ikke været logget på siden den 16/2-08 hvor han ikke har skrevt til mig.

har tjekket om han har fåret pengene og det har han. men så blev han syg og var inlagt på hospitalet.

og har ikke høret fra ham siden.

gå bare og venter på det bundkort. til en pc jeg skulle bygge. men jeg kan jo ikke rigtig komme i gang uden det kort.

håber der er nogle som kan hjælpe mig.

TahmiaS

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2008 23:39:56
Svar/Indlæg:
990/50
Jeg har handlet med "lcbyg" og der fik han også pengene på forskud, og jeg fik mine varer laaaang (3 uger til en måned) tid efter..

Redigeret af Emillos - skriv aldrig e-mailadresser offentligt. Brug PM-systemet i stedet

www.lc-byg.dk - der er også et telefonnummer på siden - ring til dette :)

Manden undskyldte med indlæggelse på hospitalet og straks efter skulle han på kursus i Jylland, hvor der åbenbart ikke er hverken internetforbindelse eller telefoner (det MEGET mørke Jylland??) .. Men altså - jeg fik da mine ting til sidst..

Xtream_metro

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2008 23:44:51
Svar/Indlæg:
252/18
hmm okay takker søgte lige lidt vidre han må da bruge et falsk navn eller noget ellers er det hans fars firma hehe.

søgte på telefon nummert og fik adressen

og på adressen bor der ikke nogle med navnet david. som har har oplyst som navn hehe 🤡

Dude

Overclocker
Tilføjet:
12-03-2008 23:58:56
Svar/Indlæg:
581/1
Jeg synes man ser en del af de tilfælde, hvor folk har travlt med at få pengene, men siden kan bruge ugevis på at få sendt det der er blevet betalt for.

I mit stille sind håber jeg bare at jeg kan huske de forskellige navne i hovedet, så jeg selv kan undgå at handle med en af slagsen. Jeg tror ihvertfald ikke på alle de undskyldninger der fyres af, og i det konkrete tilfælde, er det da ihvertfald trist at staklen konstant farer ind og ud af hospitalet..ell noget..

Håber du for hvad du har betalt for #0.

TahmiaS

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2008 00:03:06
Svar/Indlæg:
990/50
Han var også først til at snakke med efter jeg havde snakket med firmaet og sendt en mail til info@lc-byg.dk mener jeg den hed .. Så fik jeg direkte svar tilbage fra hans personlige mail.. Han har helt sikkert noget med firmaet at gøre, selvom de måske ikke vil kendes ved ham. Hvis du har muligheden for det, så mød personligt op på firmaadressen. Ellers bare læg pres på over telefon/mail.. Træls at se, der er flere, som har problemer med netop denne bruger, men det kan da så være en advarsel til andre, der vil handle med ham.

Anonym20180621

Superbruger
Tilføjet:
13-03-2008 09:41:59
Svar/Indlæg:
438/15
Men hvad kan man gøre, hvis det eneste man har er et konto nummer og reg. nummer? Kan man gå til politiet med de få informationer?

Eller hvad skal man gøre? 😐

TahmiaS

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2008 10:48:49
Svar/Indlæg:
990/50
Jeg tror ikke der bliver gjort noget ud af det, hvis du bare står med et kontonummer.. Så må man se sig snydt. Ellers kan man jo prøve at ringe til banken og se om de vil hjælpe en med at udlevere hans personlige oplysninger - tror dog det er noget af et "long-shot" :/ men en mulighed..

Det kommer nok også lidt an på beløbets størrelse.

mathiasm87

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2008 12:37:51
Svar/Indlæg:
626/77
tænkte på om man ikke kunne lave en black liste her inde med dem der ikke er så gode til og sende tingene når de har fået pengene..?? hvis det var en ide? jeg ved da af jeg sølger en ting her inde vil jeg da helst have pengene først før jeg sender det... men så bliver det også send på den dag jeg får penge...

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2008 13:01:37
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Generelt

HWT.dk kan ikke udlevere personfølsomme data til andre end politiet. Ligeledes kan HWT.dk ikke gøres til en tredjepart i køb/salgs-situationer. Det er derfor op til de individuelle brugere at tage sine forholdsregler, og det har efterhånden været oppe ne del gange.

Få nu for pokker:
Navn
Adresse
Telefonnummer

- og tjek om ovenstående er korrekte. Send en sms, ring lige op eller tjek navnet og adressen.

Hvis det er en I ikke har handlet med før, så send pr. efterkrav. Sværere er det ikke.

Ikke fordi vi er ligeglade med om folk bliver snydt eller ej, men vi kan, som crew, simpelthen ikke lege mor for hele forum, hvis folk bare "smider" deres penge efter den første og den bedste handel.

Personligt, så undgår jeg helst at handle med nye brugere/brugere jeg ikke kender så godt. Dernæst, så er det af en enorm vigtighed, at køber og sælger opretholder en god kommunikation, det gælder begge veje. Det nytter ikke noget at gå en uge og tro, at køber/sælger har glemt alt om handelen og tingene ordner sig selv, sådan går det sjældent. Så hold hinanden informeret, og hvis køber/sælger pludselig forsvinder, jamen, så har man jo ovenstående info til at kunne kontakte vedkommende.

HWT.dk vil på ingen måde stå for en blacklist af div. brugere, som man evt. har haft en dårlig handel med. Det kan være alt fra overlagt svindel til en uheldig episode som vil præge folk resten af deres tid på forum. Hvad jeg derimod kan stå inde for, er flg. forslag:

1: Man kan oprette sin egen lille køb/salgs-liste i sin profil. Hvor man skriver hvem man har handlet med og om handlerne gik som forventet. Et godt tiltag, for det viser både noget om køber og sælger i den pågældende situation.

2: Man kan evt. søge lidt i forum, tjekke indlæg/svar, skrevet af den pågældende bruger og søge den relevante info derigennem (og nej, søgefunktionen fungerer upåklageligt, så det er ingen undskyldning for slet dovenskab).

3: Tag den med ro. Stik en finger i jorden og afvent. Hvis det er for godt til at være sandt, så er det ofte også sådan. Det nytte ikke noget at vifte med kr. 2.000,- foran næsen på den første og den bedste, endsige bare smide pengene efter personen og håbe at man vinder handelen. Den går begge veje. Vi smider jo heller ikke pengene efter en fyr på gaden der går med en lækker mobiltelefon, vel?!

Man skal blive enig om spillereglerne, og hvis man følger ovenstående burde man ikke sige: "Hey, jeg bukker mig efter sæben drenge, nu har I jeres store chance." Det handler om at bruge hjernen og være lidt kølig i situationen, og skulle det imod alle forventninger gå galt, så har man jo netop de relevante info og kan derfor gå videre til en myndighed.

Der er altid to sider af en sag, uanset hvordan man vender og drejer det.

Når det er sagt, så vil jeg - igen - gerne på det groveste pointere, at HWT.dk ikke opfordrer folk til at snyde hinanden i køb/salgs-forum. Men derimod udvise respekt og god vilje i køb/salgs-situationen.

1: Få info, køb/sælger.
2: Søg omtale i forum, køb/sælger.
3: Send pr. efterkrav.
4: LAD VÆRE MED AT POSTE PERSONLIGE INFO I FORUM!
- det gælder; telefonnumre, e-mail adresser, alm. adresser osv.

Er der tale om bankoverførsler er sagen en lidt anden, og ja. Det kan måske virke som en dum ting at skulle betale efterkravsgebyret for en pakke. Men det er sgu billigt sluppet, såfremt alternativet var en god omgang bagbordsindianer til offentlig fremvisning.

mathiasm87

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2008 13:05:05
Svar/Indlæg:
626/77
lyder som en god ide men en lille liste på sin profil..

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2008 13:10:31
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #13

Hvis jeg kunne huske de handler jeg har haft igennem tiderne, ville jeg bestemt også gøre det. Jeg kan fremhæve en som CoffeeCan der anvender det. Hvor han lister op hvem han har handlet med og hvad de handlede med, samt en lille liste hvor han nævner de dårlige handler og omstændighederne derom. En rigtig fin idé :yes:

mathiasm87

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2008 13:16:57
Svar/Indlæg:
626/77
ja jeg tog også lige et kig der inde og kiggede lidt efter.. og lavede den samme ide..

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
13-03-2008 13:33:33
Svar/Indlæg:
15982/637
NoNig... du har bare lige glemt... Postopkrævning/Efterkrav fra privat til privat er afskaffet af post-DK :no:

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2008 13:49:23
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #16

Det er også rigtigt 😳