I driveren til Nvidia grafikkort, er der en lille justering man kan gøre, der kan få alle farver på computeren til at se mere livlige, og "skrigende" ud.
Justeringen hedder digital vibrance, og kan findes når man højreklikker på skrivebordet, og vælger "NVIDIA control panel". I kontrolpanelet kilkker man så ude i højre side under "Adjust desktop color settings".
Digital vibrance, vil nok i de fleste tilfælde stå på 0 %
Jeg ville gerne ha' givet et eksempel på forskellen i farverne, når man skruer op for digital vibrance, men det er desværre ikke muligt at tage et screenshot af dette.
I stedet vil jeg anbefale, at man går ind på google under billedsøgning og skriver colors, og klikker søg (eller brug nedenstående link) http://images.google.dk/images...
Prøv så at skrue op for digital vibrance. Jeg vil anbefale, at man ikke overstiger 35 %. Selv bruger jeg indstillingen 30 %, der giver det bedste forhold i mine øjne, på min skærm.
#1 nej dette virker også til TFT skærme, jeg bruger selv dette i Counter Strike: Source, i et map som Train, hvor der er mange faver, gør dette at jeg nemmere lige kan spotte en andens fod under et tog eller noget hehe :)
I øvrigt laver den ændrignen uden man trykker apply, den går bare tilbage når man lukker vinduet så det er mens man slider man skal se ændringen ikke lige før man trykker. ;)
Jeg vil prøve at køre 36% (kunne ikke få den hen på 35?), så må vi se om jeg bliver træt af det, det ser jo flot ud. :)
Der giver lige et kick på farverne ja. Tror du bliver træt af det på 36%, men det kan måske lige gå. Du vil nok opleve nogle farver flyde en lillesmule sammen, hvis de ligger meget tæt op ad hinanden.
Spil ser noget bedre ud. Et spil som WoW vil dog måske blive lidt for tegneserie-agtigt ud, da det i forvejen benytter sig af meget klare og sprælske farver.