Wauw, tak for de mange svar i første omgang!!!
Til Mads, du behøves ikke at undskylde, det er helt i orden, og jeg ka godt se den nødvendige pædagogik i det, du skrev 😛 (har ikke opdateret min profil i laaaang tid)
Lige for at uddryde tvivlene, jo mere flow der er, desto lavere temps skal der til for at fryse vandet (til en hvis grænse self.)
Kølervæse var også det jeg tænkte på, havde bare ikke lige nogen plan om de rigtige blandingsforhold, men -30 grader er MERE end rigeligt, så tak for dette.
Alkohol lyder også fint, men korroderer det ikke hurtigere end kølervæske, el. l.?
Salt?!? nej tak, som sagt så vil selv lave kølehovederne, og jeg har ikk den store lyst til at bruge adskillige arbejdstimer på, at lave nogen ny hver 3./ 4. måned.
Jeg har sovet lidt over projektet her i nat, og har tænkt på evtl at bruge fuld kobberrør (som jeg har tilstrækkellige af i forvejen) i stedet for almindelige slanger, da jeg jo alligevel skal totalisollere det hele. Reservoiret skal også laves af en tynd kobberplade. Jeg er gået i gang med nogle tegninger her til morgen, som jeg vil uploade her i tråden (eller lave en fortsættelse).
Jeg har planer om opgradere til sommer (maj), og vil tilsvarende også uploade resultaterne og alt det, der skal til her på siden.
Jeg har bare ikke rigtig bestemt mig for, hvilket MoBo, jeg skal vælge indtil videre.
Jeg venter nemlig, indtil P45 har nået sin vej til lille DK, for at se, hvad det har byde på.
Igen tak for de mange svar 😀