Harddiskproblem

Diverse d.  15. marts. 2008, skrevet af Kvens
Vist: 210 gange.

Kvens

Overclocker
Tilføjet:
15-03-2008 18:51:57
Svar/Indlæg:
337/45
For nogle måneder siden købte jeg en Western Digital My Book Essential Edition (USB) 500GB - Ekstern.

Den har virket ubeklageligt lige indtil nu. Efter at jeg havde tændt pcen, og ville færdiggøre min fysikrapport, ville den simpelthen ikke dukke op.

Jeg har googlet lidt og læst at mange andre også har sådanne problemer, men hvordan kan jeg løse mit?
- Jeg har slettet driveren, og ladet Vista finde den igen, (dog kommer den med et andet navn end hidtil?)
- Jeg ved fra en af mine venner at selve harddisken er WD5000AAKS-modellen.

Mit store spørgsmål er hvordan jeg kan få fikset den?
Kan jeg godt åbne den uden af garantien ryger, altså kun kabinettet til den?
Eller kan det virkelig passe at jeg skal have den en tur omkring reperation?
Svaage

Superbruger
Tilføjet:
15-03-2008 18:54:55
Svar/Indlæg:
896/29
Til Rep. Hvis du åbner den ingen garanti 😕

darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2008 19:14:03
Svar/Indlæg:
1123/442
Prøv at udskifte IDE kablet!

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2008 19:17:37
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Kommer den med nogle klik-lyde?

Det er lidt et dilemma. Selv, så ville jeg nok skille den ad og købe en ny disk til den. Alternativt kan du jo sende den ind til rep. Men så skal du være forberedt på at miste dine data. Du kan jo prøve at snakke med forhandleren om I ikke kan komme frem til en løsning på problemet.

Men umiddelbart, så er der ikke det store at gøre. Hvis du ikke er parat til at miste garantien ved en "måske"-operation, så skal du sende den ind. Men ellers, så ville jeg råde dig til det, uanset hvad 😕

Kvens

Overclocker
Tilføjet:
15-03-2008 20:46:16
Svar/Indlæg:
337/45
#2 Jeg har måske glemt at sige, at det er en med SATA kabel, da det jo er en WD5000AAKS, men hvorfor kunne det være problemet?

Mit bundkort har to SATA udgange, kunne det være at jeg skulle prøve at slutte den til?, jeg synes bare at det er mærkeligt. Før hed driveren noget helt andet end bare WD som den jo hedder nu.
Kan det ikke blot være noget med driveren? Evt. med windows update som jeg kørte?

Argghh, og alle mine skole-ting ligger derpå :'-(

Når jeg går ind i Diskhåndtering viser den en disk 6, hvor den skriver ulæselig?