Hvorfor kommer du med sådan et mærkelig link til en tråd der ikke fortæller en skid? Når jeg beder om et link/brugbar argument, forventer jeg selvfølgelig at du linker til en test af Phenom, og ikke til en tråd hvor du kommer med alle dine latterlige påstande som ikke understøttes af nogen som helst hardware-test sider på denne planet.
Og du bliver ved med og slå fast at, Phenom bliver hurtigere med tiden. Jeg ved ikke hvad der er mere ligegyldigt end det, den bliver hurtigere med tiden, for tiden indhenter den. Om et år er den jo totalt forældet alligevel. Kig på hvad den kan i dag, for god sake! Eller rettere sagt ikke kan.
Og så begynder du og snakke om Q9450 og Q6600, HVORFOR?? De 2 processorer har ikke noget med denne debat og gøre. Vi snakker X26400+ vs. Phenom, hvis du skulle have glemt det, ding dong!
"Og hvis du mener det er så vigtigt kun med ydelsen i dag, så kan jeg kun spørge... hvorfor køre alle så ikke med en overclocket athlon x2 3800+ den er måske 20% langsommere og koster kun 350kr"
Meget nemt at svare på, du svarer jo nærmest selv på det. En oc´et 3800+ er ikke bare 20% langsommere end en oc´et "hvad som helst andet". Den er møj hamrende langsom. Derfor er den ikke lige så hot nu om stunder. Var C2duo her ikke, var det dog en anden snak.
"En del Intel ejere vil meget gerne ha' at det de har er det bedste og rotter sig sammen mod de få der tør sige at der også er andre cpu'er der er gode."
Ved jeg ikke lige hvor du vil hen med, da jeg ikke ejer en Intel.
"Men... Ingen tør sige phenom er en god cpu, hvorfor mon?"
Endnu nemmere og svare på. Fordi at samtlige tests af Phenom meget tydeligt indikerer at, den er en af jordens 10 mest overflødige genstande, eftersom den ikke engang formår og slå sin predessor(X26400+) i overall ydelse.
"Athlon x2 er bestemt ikke lyn hurtig, ikke fremtidssikker, men den er billig og dækker de flestes behov."
Lad mig lige tilføje, dog er den i form af X26400+ hurtigere end Phenom overall. Især i spil 🤣
"Phenom Billig, ægte quad core, strømbesparende, ligeså langsom til spil i dag som en athlon x2 - men den er fremtidssikker."
"Billig", hmm nej ikke ligefrem i forhold til Q6600 som smadrer den sønder og sammen i ydelse. "Ægte quad core", hmm noget du desværre ikke kan bruge til en skid, eftersom det ikke afspejles på ydelsen. "Ligeså langsom til spil som X2", øh nej det er den jo så ikke. Som du kan se på tomshardware er Phenom 9600 ca 20% langsommere i spil i forhold til X2-6400+ 😀 "Fremtids sikker" heller ikke desværre, den var faktisk allerede forældet da den blev lanceret, i forhold til Core 2 Quad.