Cpu Flaske hals ?

Bundkort / CPU d.  16. marts. 2008, skrevet af Deere_dk
Vist: 543 gange.

Deere_dk

Overclocker
Tilføjet:
16-03-2008 12:04:16
Svar/Indlæg:
277/59
se nu ved jeg godt men en anden CPU i 3Dmark06 vil give meget højere score men hvis jeg fåe en anden cpu vil det give noget i spil Crysis bare for at nevne et spil ???

Kan jeg udnøtte de to Powercolor HD3870 som sider i min maskine ??? eller sætter cpu´en en begrænsning den bliver ihvertfald varm selv om jeg har vandkøling på med 2 x 120 mm blæser ???
nå ja min cpu er en AMD X2 6400+ 3200Mhz @ 3400Mhz Black Edition 😎 !!!

Link Til min score 3dmark06 http://peecee.dk/upload/view/1...
Dnomi

Superbruger
Tilføjet:
16-03-2008 12:23:06
Svar/Indlæg:
1190/28
Du har et godt bundkort, men! jeg ved at du vil få lidt mere ydelse fra et pci-express 2.0 bundkort - Især med crysis i very high detail og en opløsning på 1680x1050 og højre.

Jeg havde dit bundkort og skiftede til flere andre pci-express 2.0 bundkort alle kørte langt bedre ved denne opløsning/detail.

Deere_dk

Overclocker
Tilføjet:
16-03-2008 12:59:54
Svar/Indlæg:
277/59
ok jamen jemen det kikker jeg da lige på

det er fordi jeg er ved at overveje om jeg skal købe en Phenom 9600 om der er stor forskeld, kikker jeg på tom´s hardware gir det meget i 3dmark06 ??? men hvad med resten det kan jeg ikke rigtig blive klog på om jeg kan mærke forskeld på selve pc´en i hastighed ???

Dnomi

Superbruger
Tilføjet:
16-03-2008 14:02:01
Svar/Indlæg:
1190/28
Det kommer anden på hvad du bruger den til, Phenom er langt hurtigere til nogle ting og langsommere til andre.

Jeg kunne tydeligt mærke en foreskel fra en athlon x2 3800+ @2.8ghz til phenom, men! den gav ikke mere i 3dmark, tilgengæld kørte min server LANGT bedre med en phenom, det var som en leg for en phenom - Hvor core2duo og athlon x2 havde problemer. Hvis jeg convetere en film med divx converter, så bruger den kun en kerne.... tager 100år med phenom, bruger jeg et andet program til at convetere med, så bruger det alle 4 kerner og så går det stærkt.

Hvis du skal købe phenom 9600, så skal det være black edition😉 ellers så nøjes med en 9500.

Deere_dk

Overclocker
Tilføjet:
16-03-2008 21:30:01
Svar/Indlæg:
277/59
Efter jeg har kikket på resultaterne i denne test Ligger min 6400+ BE slet ikke ringe heller i i forhold til en Q6600 så jeg bliver nok ved den jeg har og venter og ser hvad AmD kommer med i fremtiden 🙂 http://www.tomshardware.com/20...

Dnomi

Superbruger
Tilføjet:
16-03-2008 21:40:22
Svar/Indlæg:
1190/28
#4 Nej din 6400+ køre ganske udenmærket til spillene i dag:) Dog skal du ikke regne med de test du ser på nettet.... Dem der laver testene er tydeligt amatøre, der udtaler sig negativt om teknologi som stadigt køre med beta bios, beta drivere og ikke er understøttet af noget til at måle hastigheden med - Men ja, du vil få langt mere for pengene om nogle måneder:)

Adolph

Superbruger
Tilføjet:
17-03-2008 09:29:54
Svar/Indlæg:
1369/75
Flot at kalde tomshardware for amatører. Det siger en del om dig selv 🤣
De tester jo bare på det hardare, bios og drivere som er tilgængelige I DAG.
Andet kan de jo ikke gøre.

Her kan du se en tydelig sammenligning mellen 6400+´eren og Phenom 9600:
http://www.tomshardware.com/20...

Som du kan se er 6400+´eren hurtigere i 5 ud af 6 spil. Så et skift til Phenom vil nærmest føles som en nedgradering spilmæssigt.

Dnomi

Superbruger
Tilføjet:
17-03-2008 11:16:07
Svar/Indlæg:
1190/28
#6 Ja jeg synes også det er utroligt at amatøre kan blive så anerkendt at de kan leve af det, på trods af at de mennesker der har styr på det og udvikler servere for store virksomheder ofte kun kan ryste på hovedet af dem.

Ryster på hovedet af Adolph... Du tænker slet ikke på hvad fremtiden bringer og tænker heller ikke på alle de updates der allerede er kommet siden dengang testen blev lavet.

Men som jeg sagde til #0 din 6400+ køre ganske udenmærket til spillene i dag:)

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2008 11:23:44
Svar/Indlæg:
20170/383

Jeg kan ikke lade være med at tænke på Nordkoreas kamp mod resten af verden når jeg læser dine svar herinde.

Dnomi

Superbruger
Tilføjet:
17-03-2008 11:31:14
Svar/Indlæg:
1190/28
#8 Jeg har ikke fjernsyn, ved ikke hvad kamp de har - Håber de kæmper for sandheden, når du sammenligner dem med mig:)

Adolph

Superbruger
Tilføjet:
17-03-2008 15:59:38
Svar/Indlæg:
1369/75

Du har fuldstændig ret, jeg tænker ikke på hvad phenom 9600 kan i fremtiden, for til den tid er den forældet. Jeg kigger på hvad den kan nu. Og du nævner at der er kommet updates, det er jo fløjtende ligegyldigt, for billedet har ikke ændret sig siden.
Der er jo nok også en grund til du ALDRIG kommer med links/brugbare argumenter 😉

Dnomi

Superbruger
Tilføjet:
17-03-2008 16:53:26
Svar/Indlæg:
1190/28
#10 som det er lige nu har jeg ikke set en eneste CPU der har kunnet klare det jeg sætter min server til, ud over phenom - så noget kan den åbenbart allerede nu og eftersom den sagens kan følge med i kapløbet, uden at være meget langsomere til nogen spil i dag, så er det en god investering - Hvis man alligevel SKAL ud og købe cpu nu, for du skifter jo normalt ikke cpu det næste års tid..

http://hwt.dk/forumthread.aspx...

Af og til NÅR JEG GIDDER! kan jeg da godt agumentere.. Men hvis folk ikke er høflige, så kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle gidde agumentere hver gang, jeg kan jo ikke gøre for der er så mange der udtaler sig om noget de ikke har forstand på.

Nu kan vi tage dig som eksempel, du antyder indirekte at jeg ikke aner hvad jeg snakker om og kommer med nogle links hvor der er brugt software som overhovedet ikke var optimeret til phenom på nogen måde dengang, i dag er nogle ting trods alt blevet optimeret lidt. og du himler op om jeg aldrig forklare mig, jammen hvad er det du vil ha' jeg skal forklare - i linket op over har jeg forklaret nogle af de ting som er med til at phenom bliver betydeligt hutigere med tiden.

Du vil jo ha' at vide at phenom er 30% hurtigere i et eller andet spil, jammen selv q9450 er ikke 30% hurtigere end q6600 i spil... ergo når vi snakker spil er CPU kraften vigtig, men ikke så vigtig... så er det jo ikke specielt relevent om phenom er 10% hurtigere eller langsommere i spil i dag - Men! det er vigtigt i fremtidens spil som kræver en kraftig cpu. Og hvis du mener det er så vigtigt kun med ydelsen i dag, så kan jeg kun spørge... hvorfor køre alle så ikke med en overclocket athlon x2 3800+ den er måske 20% langsommere og koster kun 350kr.. og det er jo fordi folk vil ha' en computer som er hurtige i fremtiden, ellers er det jo dumt at købe nogen som helst cpu til over 800kr.

Så nu må du godt bevise for mig hvor hurtig en phenom er i forhold til i dag om 8 måneder og du må godt bevise hvor meget hurtigere q9450 er i forhold til E8200 i spil om 8 måneder.

Hvis du kan det så klapper jeg i hænderne og hvis ikke kan jeg jo kun sige du ikke aner hvad du snakker om... hvis du køber cpu for at få ydelse i dag - så er athlon x2 3800+ det bedste køb de 20% laver ydelse betyder ikke noget, for om 3 måneder vil du jo skifte cpu igen, og så er der en anden hurtigere cpu som er blevet billig.

Så nu må du godt bevise for mig hvor hurtig en phenom er i forhold til i dag om 8 måneder og du må godt bevise hvor meget hurtigere q9450 er i forhold til E8200 i spil om 8 måneder.

Hvis du kan det så klapper jeg i hænderne og hvis ikke kan jeg jo kun sige du ikke aner hvad du snakker om... hvis du køber cpu for at få ydelse i dag - så er athlon x2 3800+ det bedste køb de 20% laver ydelse betyder ikke noget, for om 3 måneder vil du jo skifte cpu igen, og så er der en anden hurtigere cpu som er blevet billig.

Og du behøver ikke fortælle mig at jeg er den eneste der kan finde på at sige phenom og athlon x2 er gode cpu'er - De fleste tør godt sige core2duo og core2quad er gode og jeg siger også core2duo er en god cpu(Dog for dyr) Men... Ingen tør sige phenom er en god cpu, hvorfor mon? Hmm.. Måske på grund af mennesker som dig kræver et bevis, og selvom du allerede har beviset, så vælger du at hoppe op og ned på det - Som flere andre her inde også vælger at gøre😉

Grunden er simpel.. AMD, INTEL og VIA laver ALLE 3 gode CPU'er og der er i alle fald ikke en CPU der er bedst, at påstå det er fis i en horn lygte.. Men! En del Intel ejere vil meget gerne ha' at det de har er det bedste og rotter sig sammen mod de få der tør sige at der også er andre cpu'er der er gode.

Q9450 lyn hurtig cpu, fremtidssikker, dog ikke 'ægte' quad core, for lav bus hastighed og som bruger speed stepping hvilket ikke er super.. prisen er høj, men den er blandt de hurtigste til spil i dag.

Athlon x2 er bestemt ikke lyn hurtig, ikke fremtidssikker, men den er billig og dækker de flestes behov.

Core2duo er en god cpu som køre skide godt med spillene i dag, den er ikke fremtidssikker og er dyr.

Phenom Billig, ægte quad core, strømbesparende, ligeså langsom til spil i dag som en athlon x2 - men den er fremtidssikker.

Via spare meget strøm.

Jeg kunne skrive meget mere om den enkelte cpu... men pointen er at de er gode på hver sin måde, hvordan kan nogen overse noget så simpelt og hvordan tør nogle mennesker som ikke ved specielt meget om computere udtale sig om at intel er bedst, når de kan se intel er dyrest - der er andre ting at tage hensyn til, ud over hastigheden i dag.. der er næste år, der er prisen og der er strømforbrug med mere...

Hvad du har behov for, er altså ikke altid hvad naboen har behov for og lige for tiden, ser jeg mange som har købt Intel computere - ikke fordi de har behov for det, men fordi de får at vide det er det de skal ha' - Hvem vil forklare mig at jeg ikke skal benytte chancen til at forklare alle de mennesker som måske har brug for noget andet at der eksistere andet end bare Intel.

Deere_dk

Overclocker
Tilføjet:
17-03-2008 17:28:03
Svar/Indlæg:
277/59
skal jeg da lige sige sikke en debat 🤡

Jeg må sige jeg holder nok med Dnomi Phenom er ikke de hurtigste cpu´er endnu men AmD kan lev et komplet sæt som feks, en Spider platform AmD hele vejen igennem og jeg tror ikke der er noget i verden som et AmD setup ikke kan klare

Den her 6400+ er min første AmD cpu og den køre rigtig godt nu og et stykke ud i fremtiden, min gamle Pentium 4 hade jeg da i 3 år så længe beholder jeg ikke denne cpu sådan som udviklingen er i dag det går sku rigtig stærkt 🤡

kvist1992

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2008 19:57:10
Svar/Indlæg:
3565/372
2400 point for en AMD på 3.4 ghz, min på 2.95 ghz får knap 2300 point???

Deere_dk

Overclocker
Tilføjet:
17-03-2008 20:06:33
Svar/Indlæg:
277/59
#12 ta det lige rolig nu får jeg også 2448 og knap 2300 er det så 2220 ???? 😛 😛

Jeg kan kun sige jeg næsten har været på 2500 😩

nej der er ikke mere at hente i den nogle bedre ram ville ikke være i vejen så tror jeg kan komme over 3500 efter jeg har sat 2Gb billige shg ram mere i den er den svær at få over 3420 hvis den også skal virke og det skal den jo 😐 😐

kvist1992

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2008 20:18:52
Svar/Indlæg:
3565/372
Smid nogle PC1066 ram, i og clock FSb'en til 340 mhz ved x10 multiplier, husk at sætte ram til 800 mhz så!

Deere_dk

Overclocker
Tilføjet:
17-03-2008 20:30:04
Svar/Indlæg:
277/59
ok tror du det virker ???? for så skal der købes nogle andre Ram ???

Dnomi

Superbruger
Tilføjet:
17-03-2008 20:46:26
Svar/Indlæg:
1190/28
#16 Dit bundkort har problemer oppe omkring de 340mhz fsb. Kvist og mig har et bundkort som køre lidt 'anderledes' på grund af phenoms beta bios'er og det gør bundkortet har mange fsb huller, samtidigt kan det nye chipsæt komme højt op i fsb.

Jeg vil tro at det eneste du kan gøre, hvis du vil overclocke mere - Er at tage noget pc8000/8500 ram og så prøve at sætte din cpu op i hastighed.. Sørg for god køling og vær opmærksom på, at du allerede er oppe omkring max. for din cpu.

jeg tror ikke det er besværet værd at clocke den mere, for foreskellen bliver ikke mærkbar i spil:)

Deere_dk

Overclocker
Tilføjet:
17-03-2008 20:53:01
Svar/Indlæg:
277/59
#17 ok den køre også pisse godt ikke noget der men det er vel altid sådan at man vil have mere og mere tror det er naturligt for menesker hmmm 😉

Men 17-22 FPS i Crysis 1680x1050 i very high det kan man vel ikke klage over 😀

Dnomi

Superbruger
Tilføjet:
17-03-2008 21:13:00
Svar/Indlæg:
1190/28
Hvordan ser du fps i crysis?:) island demo?

Adolph

Superbruger
Tilføjet:
17-03-2008 21:18:10
Svar/Indlæg:
1369/75

Hvorfor kommer du med sådan et mærkelig link til en tråd der ikke fortæller en skid? Når jeg beder om et link/brugbar argument, forventer jeg selvfølgelig at du linker til en test af Phenom, og ikke til en tråd hvor du kommer med alle dine latterlige påstande som ikke understøttes af nogen som helst hardware-test sider på denne planet.
Og du bliver ved med og slå fast at, Phenom bliver hurtigere med tiden. Jeg ved ikke hvad der er mere ligegyldigt end det, den bliver hurtigere med tiden, for tiden indhenter den. Om et år er den jo totalt forældet alligevel. Kig på hvad den kan i dag, for god sake! Eller rettere sagt ikke kan.
Og så begynder du og snakke om Q9450 og Q6600, HVORFOR?? De 2 processorer har ikke noget med denne debat og gøre. Vi snakker X26400+ vs. Phenom, hvis du skulle have glemt det, ding dong!

"Og hvis du mener det er så vigtigt kun med ydelsen i dag, så kan jeg kun spørge... hvorfor køre alle så ikke med en overclocket athlon x2 3800+ den er måske 20% langsommere og koster kun 350kr"
Meget nemt at svare på, du svarer jo nærmest selv på det. En oc´et 3800+ er ikke bare 20% langsommere end en oc´et "hvad som helst andet". Den er møj hamrende langsom. Derfor er den ikke lige så hot nu om stunder. Var C2duo her ikke, var det dog en anden snak.

"En del Intel ejere vil meget gerne ha' at det de har er det bedste og rotter sig sammen mod de få der tør sige at der også er andre cpu'er der er gode."
Ved jeg ikke lige hvor du vil hen med, da jeg ikke ejer en Intel.

"Men... Ingen tør sige phenom er en god cpu, hvorfor mon?"
Endnu nemmere og svare på. Fordi at samtlige tests af Phenom meget tydeligt indikerer at, den er en af jordens 10 mest overflødige genstande, eftersom den ikke engang formår og slå sin predessor(X26400+) i overall ydelse.

"Athlon x2 er bestemt ikke lyn hurtig, ikke fremtidssikker, men den er billig og dækker de flestes behov."
Lad mig lige tilføje, dog er den i form af X26400+ hurtigere end Phenom overall. Især i spil 🤣

"Phenom Billig, ægte quad core, strømbesparende, ligeså langsom til spil i dag som en athlon x2 - men den er fremtidssikker."
"Billig", hmm nej ikke ligefrem i forhold til Q6600 som smadrer den sønder og sammen i ydelse. "Ægte quad core", hmm noget du desværre ikke kan bruge til en skid, eftersom det ikke afspejles på ydelsen. "Ligeså langsom til spil som X2", øh nej det er den jo så ikke. Som du kan se på tomshardware er Phenom 9600 ca 20% langsommere i spil i forhold til X2-6400+ 😀 "Fremtids sikker" heller ikke desværre, den var faktisk allerede forældet da den blev lanceret, i forhold til Core 2 Quad.

Deere_dk

Overclocker
Tilføjet:
17-03-2008 21:18:40
Svar/Indlæg:
277/59
nop i selve spilet med CrysisBenchmarkTool og et mod jeg henter på Crytek

Dnomi

Superbruger
Tilføjet:
17-03-2008 21:24:57
Svar/Indlæg:
1190/28
Kanon jeg henter det lige:)

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
17-03-2008 21:26:19
Svar/Indlæg:
14079/622
->#0

Tjaa, din CPU er jo langt fra langsom. Naturligvis vil en hurtigere CPU medvirke til, at du får flere FPS. Men du kan roligt føde 2 3870 i CrossFire, med den CPU du har. :yes:

->#20

Yup, the freakshow continues - once again.
Jeg er faktisk begyndt, at droppe The Daily Show, blot for at sidde her på siden og læse posts som #11. 😲

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2008 21:27:54
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #23

Mener du ikke: "Den #11. time"?! 🤣 😲

Deere_dk

Overclocker
Tilføjet:
17-03-2008 21:32:13
Svar/Indlæg:
277/59
#23 Takker det var jo lige det jeg ville vide 🙂
#22 skriv lige ind hvad dine Fps er :yes: :yes:

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2008 21:32:27
Svar/Indlæg:
20170/383

Ja hvad er det for noget. Synes Dnomi begynder at være en værdig udfordrer til dine indsholdsrige lange svar.. Eller i hvertfald hvad angår antallet af ord 🙂

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2008 21:46:16
Svar/Indlæg:
1915/57
SUUUUK 🤣

Dnomi

Superbruger
Tilføjet:
17-03-2008 22:35:24
Svar/Indlæg:
1190/28
#25 uff.. lavere end jeg trode... 14 Fps i snit:oP Samme opløsning og very high detail. Det er ret lavt i forhold til dit resultat, men kan crysis ydnytte begge dine grafikkort, så kan det jo være derfor?