Computer fryser til tider

Diverse d.  17. marts. 2008, skrevet af One-Eye2
Vist: 363 gange.

One-Eye2

Overclocker
Tilføjet:
17-03-2008 11:53:50
Svar/Indlæg:
56/29
Hey. Min computer er på det sidste (de sidste 2-3 uger) begyndt at fryse når jeg starter den op efter den har været slukket, og det sker både i bios, startup og i windows. Den fryser 1-3 gange når jeg starter den op, dvs den fryser og så skal jeg Reset den 1-3 gange Før den ikke gør det mere. Nogen gange når jeg starter op kommer der slet ikke noget billede, og normalt når den starter siger den "Bip" og så kommer bios hvor der står "Press Del to enter setup", men det bip kommer ikke når skærmen er sort. Jeg har prøvet at tage den ene ram blok ud, men har ikke gjort noget, og pladsen hvor batteriet skal sidde på bundkortet blev beskadiget da batteriet blev taget ud for lidt over en måned siden, så hver gang jeg slukker for strømmen bliver uret Reset, selvom batteriet nu sidder i igen (for your information)

Kan det være strømforsyningen? Sætter pris på AL den hjælp jeg kan få, på forhånd tak

P.S: Håber det er forklaret godt nok..
Quex

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2008 12:30:02
Svar/Indlæg:
290/92
Melder den nogen bib fejl? Altså bibber den på besynderlige måder når du starter den op?

Har du for nylig installeret nye drivers?

Hvor gammel er grafikkortet?

Dnomi

Superbruger
Tilføjet:
17-03-2008 12:35:16
Svar/Indlæg:
1190/28
Det er ikke en unormal ram fejl - det betyder ikke det er årsagen, men det er en ide:)

det kan også være CPU'en der bliver for varm eller en harddisk der er ved at brænde af.

One-Eye2

Overclocker
Tilføjet:
17-03-2008 18:25:31
Svar/Indlæg:
56/29
#1 Nej, det eneste tidspunkt den bipper er når den starter op, har ikke installeret nogen nye drivere, og tror næppe det er grafikkortet. Det er vist over 2 år gammelt, men har lånt det af en ven, og der er ikke tegn på grafik fejl eller noget

#2 Cpu'en bliver ikke for varm, har tjekket temp når jeg starter op, og den ligger idle på 30-38 grader. Og tror heller ikke det er harddisken, da den kun er ca en måned gammel.

Kan det være rammene så, (det er 2x512Mb stænger) som der er noget galt med?

Dnomi

Superbruger
Tilføjet:
17-03-2008 18:39:40
Svar/Indlæg:
1190/28
#3 Måske, prøv at køre med først den ene ram stav, og bagefter den anden. hvis problemet forsvinder ved du hvorfor, hvis ikke er det måske noget 4:)

One-Eye2

Overclocker
Tilføjet:
17-03-2008 21:03:42
Svar/Indlæg:
56/29
#4 Det vil jeg prøve, og om ikke andet har jeg en stang 512mb pc2700 ram som jeg ved ikke fejler noget.