***STOP*** FØR I KØBER JER FLADE I BUNDKORT
jeg har selv været i mega krig med dette totalt lamme problem.
jeg fandt først frem til en 163xx driver som virked. men da der var gået lidt tid vil jeg self med på 170xx vognen, MEN ! self fik jeg stadig standby skærm efter bootup, og lyden af windows startup... jeg har fundet frem til FØGL:
når i windows updater, så skal i gå ind i "windowsupdate" clienten, også skal i sætte op så i selv vægler updates, og vægler hvilke der skal installeres.
Microsoft har nemlig lavet en driver som sjovt nok lige ryger ind i deres update system. her er så tricket 🙂, og dette er hvad har fixet mit lorte problem, som åbenbart mange har probs med. lad være med at hente/installere den driver som er i winupdate. den for det hele til at gå i baglås når i overskriver den med nyer nVdia drivers. så bare slå flueben fra, og update resten af jeres system.
husk har du installeret drivern, så kan driver cleaner og dsv tools godt pakken sammen, så skal i have en ren format c: ... totalt lamt
håber jeg formuleret mig godt nok ( ja det er dælme 8 om morgen ) og det vil rede jer fra at købe et nyt bundkort, da det nok vil være mega trist.
jeg var også opmærksom på en anden ting, mit problem started for første gang efter en bios update. og jeg tænkte jeg self også lige vil update min gfx drivers.. hvilket så fik skærmen til at gå i standby... jeg gætter selv på der er en vis standart for bios code de bruger på mange boards, som for det til at fucke op på en eller anden måde. wierd? tja. er ikke sikker i min sag. men det var bare sådan mit started at fucke op... men den køre nu som den skal 🙂.
og ja jeg har prøvet ALT. eneste der kunne få min computer op at køre igen var at starte i safemode, delete gfx drivers, prøve igen. det hjælper bare ikke noget.
var bare så heldig jeg kunne køre med 163.75_forceware_winvista_64bit_english_whql som er en okay driver og preformer fint.
håber det hjælper. 🙂