Windows starter, men intet billed

Grafikkort d.  17. marts. 2008, skrevet af moej
Vist: 930 gange.

moej

Overclocker
Tilføjet:
17-03-2008 23:02:13
Svar/Indlæg:
2/1
Hej

Jeg har et problem med min computer. Den starter fint op, kan jeg høre, for der er intet billed. Men i "baggrunden" starter windows.

Problemet er opstået pludseligt efter ca. ½ år uden problemer.

Jeg har prøvet med en anden skærm, men samme resultat. Det virker nogen gange hvis jeg benytter den analog indgang på min skræm istedet, dog med resultatet at den ikke kan køre den optimale opløsning, idet den ikke identificere skærmen.

Nogen forslag til hvor problemet ligger?

Mit system er:

Intel Core 2 extreme x6800
Innovasion 7950 GT
2 gb ram
ASUS P5B AiLifestyle Series bundkort
Corsair HX520W strømforsyning
samsung syncmaster 226bw
Vista 32 ultimate
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2008 23:40:49
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Det er fordi dit Windows er sat til at boote med en anden skærm. Det burde ikke være et problem, men det kan fra tid til anden drille lidt. Prøv at tænde computeren, find den udgang der er billede på, gå ind i driveren og deaktivér det sekundære display.

Sluk computeren, skift kablet om på f.eks. DVI (går ud fra, at det er hér der ikke er billede) og tænd computeren. Prøv ovenstående i flere forskellige kombinationer, hvis det ikke lykkes i første hug. Det har også drillet mig som en b*tch. Men fandt ud af det 🙂

CleanC

Superbruger
Tilføjet:
17-03-2008 23:57:56
Svar/Indlæg:
567/26

Jeg har prøvet det samme, dog med en bærbar. Der var det bundkortet, der var røget sig en tur 😩

Håber ikke det er det, der er sket for dig :'-(

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
18-03-2008 05:48:57
Svar/Indlæg:
905/100
Jeg har - nogenlunde - samme problem.

Jeg har fundet frem til, at det sker når driverne til grafikkortet aktiveres. Så slukker skærmen - og tænder ikke igen, før kortet igen deaktiveres.

Dette sker dog med alle skærme, alle grafikkort, alle styresystemer - og hos mig er det uden tvivl bundkortet som er problemet...

Ambroz

Superbruger
Tilføjet:
18-03-2008 10:03:22
Svar/Indlæg:
43/10
Får du en eller anden form for onscreen tekst? (eller hva fa'en det hedder)

Jeg har problem med min, gamle, samsung 913n. Der smutter signalet, og giver mig "not optimum mode. recommended settings 1280x1024 @60hz".
Ihvertfald noget i den dur.

Det er vidst et problem med samsung-skærmen, syntes jeg at have læst mig frem til.
Aner dog ikke om det også er sådan i dit tilfælde, med den noget nyere skærm osv.

moej

Overclocker
Tilføjet:
18-03-2008 10:17:07
Svar/Indlæg:
2/1
Jeg får ingen onscreen eller noget.

Der kan gå en dags tid og så starter den fint op, men så sætter skærmen/billed ligepludseligt ud. Kan være i forbindelse med at den måske har kørt full screen.

Det virker nogen gange, hvis jeg sætter en dviomformer på et analog kabel og så sætter den i analogindgangen på skærmen.

CleanC

Superbruger
Tilføjet:
18-03-2008 13:17:28
Svar/Indlæg:
567/26

Det lyder klart som om det er bundkortet der er røget sig en tur. Da jeg havde problemet på min bærbare, der ku jeg slukke den og tænde igen, så virkede skærmen ca hver anden gang - i et stykke tid, så ville den heller ikke det mere. 😩

Derefter kun sort skærm, men jeg ku høre, at Windows startede op 😕

Er der ikke en måde at tjekke, om det er bundkortet, før man skal sende det til rep?

moej

Overclocker
Tilføjet:
18-03-2008 21:29:14
Svar/Indlæg:
2/1
hvordan kan det så være, at den kan starte op med analog signal, uden optimal opløsning?

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
19-03-2008 01:34:45
Svar/Indlæg:
905/100
#7>

Det er et spørgsmål som kun de digitale guder kan svare på...
Det lyder lidt som om det er næsten samme problem som mit..

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
19-03-2008 08:21:41
Svar/Indlæg:
1106/30
***STOP*** FØR I KØBER JER FLADE I BUNDKORT

jeg har selv været i mega krig med dette totalt lamme problem.
jeg fandt først frem til en 163xx driver som virked. men da der var gået lidt tid vil jeg self med på 170xx vognen, MEN ! self fik jeg stadig standby skærm efter bootup, og lyden af windows startup... jeg har fundet frem til FØGL:

når i windows updater, så skal i gå ind i "windowsupdate" clienten, også skal i sætte op så i selv vægler updates, og vægler hvilke der skal installeres.
Microsoft har nemlig lavet en driver som sjovt nok lige ryger ind i deres update system. her er så tricket 🙂, og dette er hvad har fixet mit lorte problem, som åbenbart mange har probs med. lad være med at hente/installere den driver som er i winupdate. den for det hele til at gå i baglås når i overskriver den med nyer nVdia drivers. så bare slå flueben fra, og update resten af jeres system.

husk har du installeret drivern, så kan driver cleaner og dsv tools godt pakken sammen, så skal i have en ren format c: ... totalt lamt

håber jeg formuleret mig godt nok ( ja det er dælme 8 om morgen ) og det vil rede jer fra at købe et nyt bundkort, da det nok vil være mega trist.

jeg var også opmærksom på en anden ting, mit problem started for første gang efter en bios update. og jeg tænkte jeg self også lige vil update min gfx drivers.. hvilket så fik skærmen til at gå i standby... jeg gætter selv på der er en vis standart for bios code de bruger på mange boards, som for det til at fucke op på en eller anden måde. wierd? tja. er ikke sikker i min sag. men det var bare sådan mit started at fucke op... men den køre nu som den skal 🙂.

og ja jeg har prøvet ALT. eneste der kunne få min computer op at køre igen var at starte i safemode, delete gfx drivers, prøve igen. det hjælper bare ikke noget.
var bare så heldig jeg kunne køre med 163.75_forceware_winvista_64bit_english_whql som er en okay driver og preformer fint.

håber det hjælper. 🙂

gyf

Overclocker
Tilføjet:
30-01-2009 22:27:23
Svar/Indlæg:
4/2
Jeg har fuldstændig samme problem, det er dog med en pc der har kørt over 3-4 år. En AMD 3200 med Geforce 4400 og XP, det hjalp dog at jeg tog bios batteriet ud, men efter at have været inde i setup og den genstartede ville den ikke tænde skærmen igen.

Så er der nogen der er har et forslag til hvad jeg kan gøre. Evt hvor jeg får slettet alt på harddisken og så geninstalleret windows evt. Kunne være det hjalp jo, vis de´t er en update.