#9 Well, lige pt er det nu ATI der bruger mest strøm. Ikke i samlet drift over en dag (det sørger strømstyringen for), men i spilsituationer.
Det teknologiske forspring er vi til gengæld enige om, med fradrag for at det var Nvbidia der kom først på banen med et @ dx10 kort. Der haltede ATI hjælpeløst bagud, i deres forsøg på at konstruere en ægte dx10 chip, som så ikke endte med at være en skid konkurrencedygtig alligevel.
Mht den umiddelbare fremtid: Ati fører jo allerede spillet, i kraft af at Nvidia ikke har fået nosset sig sammen til at implementere 10.1. Jeg har ikke læst så meget om g100, så hvad der er i vente på den konto, vides ikke. 770 virker rigtig lovende, så mon ikke Nvidia også er nødt til at tage sig sammen..🙂
Personligt venter jeg ihvertfald på 770, da den ser ud til at være en vinder.
Hov, edit:
Mht en ny player på banen: Intel går jo og leger med ideen, men der er jeg dælme skeptisk. Man skal ikke ha læst mange tilbundsgående tests af deres onboard gfx, før man ved, at Intel sutter voldsomt til at lave drivere. Man mærker det også skal jeg hilse og sige, hvis man har fx et 3100 i sin bærbar, som jeg har. Magen til ustabil ydelse, skal man lede længe efter 😕