Da jeg sidst skiftede fra en længere række af Nvidiakort, til det efterhånden gamle ATI kort jeg har nu, sad jeg også og flippede over forskellen i billedkvalitet. Ikke som sådan noget konkret, en specifik detalje jeg kunne fæste min opfattelse på, men forskellen var tydelig. Det var dobbeltsjovt, idet jeg udelukkende havde fået det skide ATI kort, fordi det var en del af en samlet handel. Jeg ville ikke ha et x1800gto, da benches viste at det ikke just var det bedst ydende i prisklassen. Det var et nødvendigt "onde", da mit gamle gfx var agp, og derfor ikke kunne bruges på det nye bundkort.
Livet har det med at byde på overraskelser ind i mellem🙂
Mht den anden diskussion her i tråden: Manglende sudstans? Selv ejeren mener at der er fordele ved ATI's billede, og jeg tror at alle der har set disse forskelle ved, at en stillbillede eller to, ikke vil vise den forskel ordentligt. Altså er det svært at bevise. Men erfaringer fra en der lige har skiftet, og som bakkes op af flere her i tråden, bør tælle som en form for dokumentation. Hvis vi sorterer "hold nu din kæft ATI mand" kommentarerne fra, står vi tilbage med en der yderst fornuftigt spørger til indstillingerne i driveren, og nogle stykker der selv ser det samme.
Måske moderatorerne skulle slappe lidt af.