Hvis du vil re-route et laptop DVD drev..

Case-modding d.  19. marts. 2008, skrevet af TB
Vist: 651 gange.

TB
TB

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 15:15:36
Svar/Indlæg:
767/51
..så lad være! :)

Jeg er igang med at bygge en smule videre på mit HTPC som består af et Laptop bundkort med dertilhørende hardware.. Indtil videre har den ikke har et DVD drev da det skal rewires for at kunne rykke det væk fra bundkortet. Men idag havde jeg lånt en loddestation - så nu skulle det være. men fy for h*lvede et arbejde.. Det eneste sted på printet jeg kan lodde det på er micro-bitte (ala vmod på et 8800GT..) og der skal loddes 80 gange per ende på kablet :(

Nu er jeg halvejs og nu giider jeg jeg fannerme ikke mere! Så hvis I går i samme tanker - så lad være!!

Nå I får da lidt billeder..

Ledningshelvede!
http://2200kbhn.dk/showpic.php...

så små er loddepunkterne, de øverste kabler er fra et 80 leder IDE kabel, de nederste fra et 40 leder kabel..

http://2200kbhn.dk/showpic.php...

En positiv ting er dog at jeg nu føler jeg kan lodde på mit 8800GT :)
Dude

Overclocker
Tilføjet:
19-03-2008 15:18:28
Svar/Indlæg:
581/1
WOW! 😲 Better you than me, that's for sure 🤡

Stepa

Overclocker
Tilføjet:
19-03-2008 18:15:06
Svar/Indlæg:
394/36
Tror jeg bare ville lodde hele Lor*** sammen .. 😛
Mine store Thor's Hammer fingre passer ikke ind i sådan en stationær pc .. Men derimod en laptop passer de fint ind 😳 ... 😲

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 15:48:54
Svar/Indlæg:
3532/303
fedt :D Glæder mig til at se mere. Der er intet bedre end når folk hopper på mod vognen og rent faktisk går lidt mere i dybden med det.... Er det sådan at du kunne finde på at stilke det hele sammen til en gæste artikel ?

TB

Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 11:57:42
Svar/Indlæg:
767/51
#3 tjaa tjoo der er nu ikke ret meget spændende i det, det er bare et laptop bundkort der er udvidet lidt hist og pist og passet sammen i et gammelt slimline DVD kabinet :)

Hvis jeg får displayet på fronten til at virke, så er det da muligt jeg vil skrive lidt om det - jeg har jo skrevet artikler før herinde.

sgt.hp

Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 12:44:06
Svar/Indlæg:
436/69
Var det ikke en ide at have købt et USB drev??

TB

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 20:34:25
Svar/Indlæg:
767/51
#5 jo og så alligevel ikke :)

Der er to USB porte på bundkortet, den ene trækker en 4 ports USB hub jeg har loddet på bundkortet. Den ene port på hub'en er sat ud i fronten af kabinettet, den anden tager en Bluetooth Dongle (så jeg kan streame musik til et A2DP device, f.eks. lyttebøffer), den tredje en USB stick på 512MB til cover-art i team-mediaportal.. Den anden på bundkortet er loddet til MCE remoten. Det oprindelige IR øje på fronten af kabinettet er loddet til, så der ikke skal være en ekstern receiver til remoten :)

Desuden skal drevet være et slimline drev, selve kabinettet er ikke højt nok til et normalt drev.