jeg brækker mig snart

Hyggehjørnet d.  19. marts. 2008, skrevet af kennetz
Vist: 2208 gange.

kennetz
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 19:35:15
Svar/Indlæg:
549/118
hvad fa... sker der snart herhjemme i vores land ? hvad er det der gør at en 16årig dreng ikke engang kan dele sine aviser ud uden at skulle risikere at blive slået ihjel..det er sku til at blive rigtig ond af..3 mand skulle der til og klare ham..han må godt nok have været stærk hva..
jeg håber af hele mit hjerte at knægen overlever det her, samt at der står en hær af (venlige) mennesker og byder dem velkommen i indenfor i vestre fængsel når den tid kommer...
cybercb
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
19-03-2008 19:37:23
Svar/Indlæg:
1451/40
Håber sku ikke jeg bliver den næste så, da jeg også køre med aviser :'-(


FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 19:55:17
Svar/Indlæg:
4156/111
#1

Hvor? 😀


Webnik
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 19:56:02
Svar/Indlæg:
2356/28
#2

🤣


Dude
 
Overclocker
Tilføjet:
19-03-2008 20:00:53
Svar/Indlæg:
581/1
Ja det bli'r jo mere og mere almindeligt, med de der umotiverede overfald af ekstrem voldelig karakter. Hvad gør vi ved det? Køber flere fladskærme, og hytter eget skind. Det har længe været mig en gåde, hvordan så rigt et land, kan være fyldt af så fattige mennesker. Vi nærmer os jo et sted, hvor eneste dyd er at tjene penge, og eje de gadgets der reklameres for i tv. Gad vide hvor faen diskussionerne om menneskeværd osv blev af?

Med ovenstående menes: Man narrer sig selv, hvis man tror, at forråelsen i samfundet, ikke hænger temmelig godt sammen med politik og menneskesyn in generel. Før det ændres, sker der ihvertfald ikke noget positivt. Der er velsagtens også grænser for, hvor meget der kan pines ud af det i forvejen underbemandede politi. Samme gælder vel i virkeligheden også de dele af den offentlige sektor, som skal tage sig af udskud som de tre fyre der, inden de bliver udskud.

Men konkret ift drengen: Føj hvor forfærdeligt 😕 Endnu en uskyldig banket ned af halvhjerner. Når nu ikke det er gangbart at vi andre møder op og forklarer dem lidt om god opførsel, tilslutter jeg mig #0, i hans håb for deres fængselsophold (og lede ved tingenes tilstand). Det er vanvittigt at nogen går rundt og synes at sådan noget er underholdning. Bedste håb for knægt og familie.


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 20:01:57
Svar/Indlæg:
2440/66
det er på amager, i en del som ikke er kendt for at huse de rene engle 😉 vi er lidt... specielle.. herude 🙂


Kondichael
 
Superbruger
Tilføjet:
19-03-2008 20:04:23
Svar/Indlæg:
940/111
Ja Danmark er jo så småt begyndt at efterligne USA.



hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 20:05:52
Svar/Indlæg:
2440/66
#6 siden hvornår har det været en nyhed? det har vi da altid gjort, og specielt siden 2001 politisk set 😉


Dude
 
Overclocker
Tilføjet:
19-03-2008 20:06:52
Svar/Indlæg:
581/1
#6 & 7 Lige netop.


FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 20:07:01
Svar/Indlæg:
4156/111
#7

Danmark ligner da ikke USA politisk? 😕


Kondichael
 
Superbruger
Tilføjet:
19-03-2008 20:07:04
Svar/Indlæg:
940/111
Filmen: Hvordan vi slipper af med de andre.

Er nok den eneste løsning.


Dude
 
Overclocker
Tilføjet:
19-03-2008 20:07:59
Svar/Indlæg:
581/1
#10 Den har jeg ikke set endnu, damnit. Men den er på listen.


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 20:10:13
Svar/Indlæg:
2440/66
#9 gør vi ikke? nu vil jeg ikke skrive mere om politik her, men check lige op på det. er uligheden ikke steget? har vi ikke en statsminister der er helt brun om munden fordi han har været for meget i vis cowboy's røvhul? jeg kunne blive ved.



kennetz
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 20:11:11
Svar/Indlæg:
549/118
#12 kan ikke siges meget bedre...


Danielsan
 
Overclocker
Tilføjet:
19-03-2008 20:11:19
Svar/Indlæg:
205/13
nice


#15
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 20:13:11
Svar/Indlæg:
4156/111
#12

Gider da ikke "tjekke op på det" hvis du alligevel ikke kommer med konkrete eksempler på ligheder mellem Danmarks og USA's politik 😛


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 20:17:16
Svar/Indlæg:
2440/66
#15 tråden her omhandler et overfald, ikke politik. Men med din alder burde du vide at der kan findes masser! Det er meget konkret at uligheden er steget siden '01 og er uligheden ikke meget stor i USA (aha!) og er vi ikke i krig som USA (aha!).... osv osv, vågn lige op


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 20:21:41
Svar/Indlæg:
2576/125
#16 Er inde på noget af det rigtige. Folk glemmer hvor de kommer fra, og derfor bliver de mere egoistiske, hvilket forudsager denne ulighed. Men vil da stadig sige, at Danmark er et godt land og bo i. Men vi vil langsomt bevæge os imod USA ligende tilstande, og dog ikke. For inde det sker så vil hele den her EU ting tage over.


kennetz
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 20:27:51
Svar/Indlæg:
549/118
#17 jeg er enig med dig..og ja dk er stadig et dejligt (fredeligt) land og ja der var også sindsyg vold for 10-20år siden..men jeg tror folk var mere sammen hvis vi går tilbage i tiden..dermed mener jeg at vi er blevet meget meget mere fremmede over for hinanden idag


Timozzdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 20:29:25
Svar/Indlæg:
1636/115
Det utroligt ulækkert at tænke på man kan blive dræbt, eller banket halvt ihjel, bare ved at gå uden for en dør, helt umotiveret.

Meeen, nu lige i denne sag er informationen meget lille. Lad os vente at se hva der sker.

Hvis rygterne feks. siger denne 16 årige havde voldtaget en lillesøster til voldsmanden, så det ikke længere umotiveret vold, men selvtægt.

Og så kan vi spørge hinanden om selvtægt og umotiveret vold skal straffes lige hårdt.

Jeg ville selv banke voldtægtsmanden til min søster eller kæreste halvt ihjel hvis muligheden var der. Men ville aldrig kigge ondt på nogen andre personer, eller skade dem for den sags skyld.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 20:32:19
Svar/Indlæg:
2576/125
#18 Ja, man var mere fælles dengang. Idag er folk mere samlet i små grupper, og dem, der ikke er en del af den gruppe er man fremmed overfor. Det man skal passe på med idag er, at man ikke ødelægger det samfund vi har, ved nedskæringer af det offentlige og fag foreningerne. Spørgsmål er jo om historien bare gentager sig selv?


#21
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 20:32:50
Svar/Indlæg:
4156/111
#16

USA eller ej så var der nok kommet større ulighed alligevel med en liberal regering!

Og hvad har det med at vi er i krig noget at gøre med at vi ligner USA politisk mere? 😐

Ligner de andre europæiske lande, som også er dernede, så også USA mere mht. politik?

Og ja tråden handler om en dreng der er blevet slået ned, men hvis "politik" ikke havde noget at gøre med det var det jo ikke blevet bragt op? 😉


Kondichael
 
Superbruger
Tilføjet:
19-03-2008 20:56:48
Svar/Indlæg:
940/111
Ulighed? og hvad så? DK kommer ingen vejne ved at være venstre-orienteret.


Seballe
 
Superbruger
Tilføjet:
19-03-2008 21:21:28
Svar/Indlæg:
913/114
Link til den nyhed!? Er ikke med...


Dude
 
Overclocker
Tilføjet:
19-03-2008 21:34:21
Svar/Indlæg:
581/1
#23 Det er ikke så skide svært lige at slå op på en internetavis, og se hvad der står af overskrifter. Google kan hjælpe dig i tvivlstilfælde.

Men ok, så for den ene gangs skyld. Bare et enkelt eksempel: http://ekstrabladet.dk/112/art...


Seballe
 
Superbruger
Tilføjet:
19-03-2008 21:41:58
Svar/Indlæg:
913/114
#24 Ja my bad, gik også ind og fandt den selv efter jeg postede den besked 😛 😀


Dnomi
 
Superbruger
Tilføjet:
19-03-2008 21:49:00
Svar/Indlæg:
1190/28
Det er sygt at folk kan finde på at opføre sig sådan, knægten kan måske ha' provokeret sig til at komme galt af sted - men! sidst jeg tjækkede, behøver man ikke ødeligge folk på den måde for at vise hvor grænsen er... Og hvis han så havde haft et våben og brugt det i selvforsvar, som nogle guldsmede har gjordt, så synes det offentlige også det er forkert.. og samtidigt kan komunerne provokere folk på overførsels indkomst, uden at den det går ud over har en chance for at få sat den af kommunen ansatte i fængsel for det.. hmm.. hvad går der galt:P

Folk bliver behandlet dårligere og dårligere af systemet, folk bliver mere aggresive og afreagere på de mennesker som ike er overvåget... - Samtidigt bliver dem der er voldlige af natur ikke smidt i fængsel eller ud af landet.

Hmm... det går ud over de forkerte... dem der starter volden skal væk fra gaden og dem der presser og provokere de svage mennesker skulle også væk..


Dude
 
Overclocker
Tilføjet:
19-03-2008 22:05:53
Svar/Indlæg:
581/1
#25 🤡

#26 Det kan der ikke siges mere til. Sådan ligger landet.


#28
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 22:17:20
Svar/Indlæg:
2357/72
# 26

Mht. til guldsmeden så blev han ikke dømt for selvtægt, men ulovlig våbenbesiddelse. Jeg mener han havde 3-4 gøbber til at ligge. Han skulle bare have taget jagttegn og købt sig et dobbeltløbet istedet for...så tror jeg ikke de var sluppet ud af butikken!


Dnomi
 
Superbruger
Tilføjet:
19-03-2008 22:18:20
Svar/Indlæg:
1190/28
#28 Det er rart at høre:)


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 00:14:25
Svar/Indlæg:
7263/260
Syntes bare generelt det bliver mere og mere sindsygt at bo i Danmark, og det der er sket igår var ingen undtagelse


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 00:31:50
Svar/Indlæg:
2576/125
#30 Tror sgu ikke det er blevet værre. Medierne dækker det bare bedre. Lidt ligesom når de siger der er flere og flere der køre for stærkt, men det passer ikke, de fanger bare flere end før.


#32
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 00:40:12
Svar/Indlæg:
3640/1231
Det bliver skam værre og værre. Overfald har altid været der, der er bare kortere tid mellem de umotiverede. Og de bliver desværre også værre med tiden.

Jeg mener.. man har altid hørt folk blive banket og røvet osv. Men banket ihjel med et baseball-bat af 3 gutter :'-(

Man kan da kun håbe der virkelig er noget der hedder Karma :yes:
Det kunne da være de alle tre faldt ned af trapperne derhjemme, og blev spiddet i suna af de baseball-bat 🤡


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 00:40:44
Svar/Indlæg:
7263/260
#31 Kunne være man skulle flytte til spanien.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 00:50:07
Svar/Indlæg:
2576/125
#33 Næh. Vi skal bare have det til debat i samfundet. Anyway har jeg lidt andre planer med mit liv, og det skal ikke alt sammen forgå i Danmark. 😉

Ellers bliver jeg i Danmark, og ser hvad der sker i vores JEG samfund og jeg har ret til en mening.


#35
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 01:07:22
Svar/Indlæg:
2357/72
#32 Hvis der findes en ting som "karma", så er den sq ikke for hurtig i optrækket.
Jeg er ikke så sikker på at overfaldene er blevet flere, men at visse folk er blevet mere afstumpede. Grunden til det er primært narko, tror jeg. En flok "utilpassede" unge der lige får sig noget til næsen er en livsfarlig cocktail...både for os, men osse for dem selv.


MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 06:35:43
Svar/Indlæg:
1915/57
Jeg tror alt det her starter meget meget før. Det er opdragelsen der er noget galt med.Det er ligesomom at mange folk tror de bare kan tromle hen over alt og alle uden at tage hensyn.Vi er blevet helt vanvittig egoistiske i det her samfund.Alle de pædagoiske metoder om samtale og "fy fy det må du ikke". Er der noget som jeg har lært noget af i mit liv så er det konsekvenser.Diciplineret kærlighed og konsekvenser. Og det starter helt nede i børnehaven.

Og så er der medierne,Vi er jo vanvittigt styret af medierne i alle vores meninger og i den måde vi tror samfundet hænger sammen på. Specielt hvis man kun ser TV2 News elller nyheder på DR1, Vold-skandaler-mord-økonomisk nedtur-tegninger osv sælger. Jeg har et stykke tid benyttet P1 for eksempel som er noget mere dybdeborende i mange samfundsrelateret sager, og vores samfund er faktisk meget nuanceret.

Alle egoisterne som drøner derud af og mener de har en mening om alt,er det overhovedet deres egen mening??

Jeg må hellerer stoppe nu før jeg kører helt af sporet 🙂

Mine tanker går til den 16-årige,ligegyldigt hvad han har gjort. Og specielt meget til hans forældre og familie.


kennetz
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 07:58:40
Svar/Indlæg:
549/118
#36 du er inde på noget af det rigtige..
man kan starte med at spørge sig selv..hvad skulle der til for at jeg (du) ville smadre en blot 16årig med et baseballbat?? en tanke der forhåbentlig ligger 99% af os alle meget fjern..der er simpelthen ikke nogen undskyldning for det der er sket..
der beviser blot at volden måske ikke er steget,men taget til i den mere brutale form
der er ikke længere nok at smække nogen et par på hovedet vel? nej vi skal helt ud i ekstremer og hoppe rundt på dem når nu vi er igang..for gud forbyde man skulle risikere personen skulle rejse sig op og gi en en røvfuld..uha nej for så mister man respekt og ære osv osv..bahh!! gi mig den tid tilbage hvor man kunne strække en hånd ud til den person der tabte en fair nævekamp og byde ham på en kold og feste videre...


Kondichael
 
Superbruger
Tilføjet:
20-03-2008 09:42:49
Svar/Indlæg:
940/111
Enig med #36

Unge nu om dage er alt for forkælet, og slet slet ikke opdraget.

Ungdomshuset:
Alle de unges demostrationer/oprør har kostet stats over 30mio. kr. og huset blev solgt til ca. 10mio. dvs. at staten har tabt ca. 20mio på det skide hus.

Forstil jer lige hvor mange børn man kunne redde i U-landende med de 20mio.

Husk børn. Hvad der kommer let, går let.


#39
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 12:52:09
Svar/Indlæg:
4156/111
Er det rigtigt at holde sin vrede tilbage? - Altid?

Er det rigtigt at ignorere smerten? - Altid?

Er det rigtigt at flygte? - Altid?


Gilbert
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 13:05:33
Svar/Indlæg:
4089/252
Når jeg ser nyhederne eller læser aviser idag, får jeg nogle gange helt fårlig samvittighed over at min datter skal leve i en så kold og følelseskold verden.

VOlden erhjemme er stigende og draden ligeså, så jeg tør slet ikke tænke på hvordan nattelivet vil være når man datter om 13-14 år skal til den slags. Man kan kun håbe at forældrene idag, ser hvad der er ved at ske, og tager op til revision hvordan de opdrager deres børn. Sagen med ungdomshuset er et godt billede på hvordan man ikke håndterer modgang.

Unge idag er (uden at generalisere) forkælede, svagelige og mangler en dosis empati og retsfølelse. Indflydelsen kommer dog ikke kun fra forældrene, men i høj grad også udefra. Når et samfund bliver truet og elementer udefra giver usikkerhed på gaderne, er det ikke sært at den generation som oplever det tæt på, tvinges til at tilpasse sig.

Lige noget andet der måske giver et billede af hvad jeg mener:
Er det bare mig, eller går mange herfødte danske teenagere rundt, og snakker somom de er 2g indvandrere, bare fordi de synes det lyder sejt?

SÅ tilbage til topic! Jeg tror problem er en mixtur af foældre der ikke magter opgaven, forstyrende elementer udefra og medier der fokuserer på det negative.


Razbojnik
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 13:14:22
Svar/Indlæg:
459/45
I kan alle takke kapitalismen/liberalismen XD

Alt nu om dage handler om materialistiske ting, bare se den her side f.eks... Når i tænker over det, hvor mange % af verdens indbygger har egentlig råd til bare et bundkort, for slet ikk at snakke om en computer??!

Det ER I-landenes ansvar at hjælpe U-landene! Uligheden er da hel ekstrem her i dag, både i DK og især i resten af verdenen!


SF/Ø FTW!! 🙂


Gilbert
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 13:20:29
Svar/Indlæg:
4089/252
#41
Delvist rigtigt, men du kan også vende den om. Hvis vi som forbrugere ikke købte og skabte vækst, hvor skulle pengene så komme fra til at støtte ulandene?

Hvis vi sagde at nu ville vi ikke bruge alle de penge på luxus og materielle goder, og i stedet sende pengene ud til ulandene, hvordan tror du så vores økonomi ville se ud om nogle år? Hvis okonomien daler, vil der også blive sendt mindre ud til dem der mangler.

Det er underligt, vi bliver rigere og rigere, og det skyldes faktisk at vi bruger og bruger. Brug pengene hvis du vil have flere, så dan er det. Det er en cyklus (aner ikke om det er stavet korrekt).


#43
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 13:31:02
Svar/Indlæg:
4156/111
#40

Tag nu bare mig som eksempel.

Jeg er en dreng/mand? på 18, normal af bygning - okay lidt småfed. Jeg hedder Søren, et normalt dansk drengenavn. Jeg har hvide sko, mickeymouse strømper, halv dyre "up to date" bukser, Bjørn borg underdrenge, hætte trøje, hue på når det er koldt - vox i håret når det er varmt.

Jeg går på diskotek, jeg sidder foran computeren flere timer om dagen, Jeg køre rundt i biler med folk der ryger hash (ryger ikke selv noget).

Jeg køre rundt på en tunet scooter - med side spejle og bremserne i orden.

Jeg taler ind i mellem som en 2g indvandre - for jeg synes det lyder så griner! http://www.youtube.com/watch?v...
--------------------
*EDIT*

Jeg snakker også nogen gange bornholmsk, jydsk, bonde sjællandsk og andre danske dialægter fordi jeg synes det er sjovt. Snakker også nogen gange med amerikansk accent? 🙂
--------------------
Jeg har en kæreste, hun fylder 20 i morgen.

Mine forældre er skilt.

Jeg får 1864kr i SU om måneden, og 2500kr fra min far. Jeg betaler min mor 2200kr om måneden for at bo hjemme, altså har jeg 2100kr til mig selv - uden at røre en finger.

Jeg har aldrig slået nogen, okay jo alle har vel slået nogen dengang i 3. klasse osv, men ikke noget jeg kan sigtes for. Jeg har aldrig stjålet, eller gjort andet ulovligt. Jeg har arbejdet næsten 2 år i en daglig brugs og gået med aviser i 3 måneder da jeg var 13 år.

Cmon, jeg tror ikke du skal være mere urolig for din datter om 13-14 år, end forældre er for deres den dag i dag! 🙂


Gilbert
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 13:34:57
Svar/Indlæg:
4089/252
#43 Jeg håber du har ret!:). De ting du beskriver, regner jeg som ret normalt og harmløst, men håber det er dig der fører bilen når i ruller rundt :P.

Din mor er en hård nyser... 2200 kr! Men tror jeg ville gøre det same, det giver en fornemmelse for at penge ikke hænger på træerne.


#45
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 13:54:18
Svar/Indlæg:
4156/111
#44

Jah. 🙂 Det jeg prøver er at opleve samfundet fra så mange vinkler jeg kan.

Jeg startede ud som "hardcore nørd" 😎 da jeg var en 12-13 år CS 1.3 ftw!

Jeg gamede og gamede og det var bare lykken. Men jeg har altid været en fed prop som mindre, og det kunne de andre ikke lide i skolen. Da jeg startede på HTX mistede jeg mit livs kærlighed (havde været forelsket i en pige i 2 år uden at sige det til hende eller vise rigtige tegn på det) <-- Sødt.

Jeg besluttede mig derfor at erobre verden og gik så til fest og drak for første gang! Er du sindsyg, det var jo endnu bedre end at sidde foran computeren! 1½ månede efter kom jeg så slaskende til en piges 18 års fødselsdagsfest iført mit fineste nørd tøj. Hun ønskede sig smykker fra butikken Glitter, men jeg var for genert til at gå ind et sådan sted og købe sådanne gaver. Derfor gamede jeg, og da dagen så kom havde jeg jo helt glemt en gave. Jeg sprang ind til min mor for at høre om vi ikke havde nogen fødselsdagskort tilbage (ville give hende 100kr).

Det havde vi ikke, vi havde kun julekort og en masse klister flag. Så jeg måtte jo være kreativ og over klistre juletræet på kortet med dannebro! Den fest glemmer jeg aldrig 😉 For første gang fik jeg lov at røre en pige! 😲

Der gik lige præcis 1 mdr. og vi blev kærester. Er du syg, det her var endnu bedre en at feste. ikke mange måneder blev jeg kørt ned på scooter, min kæreste røg kort efter det på sygehuset med en byld i halsen, og inden hun var blevet helt rask blev mine forældre skilt.

Oh snap! Jeg begyndte en ny stil, jeg havde tabt 10-12kg og gik med skjorte hver dag og mit hår strittede i alle retninger. Jeg var rigtig pop! 😉

Den sidste tid har jeg brugt på at se nattelivet fra en ny vinkel igen. Hvad laver de skumle typer i bund og grund? For ikke længe siden stod jeg og snakkede med en der lige var kommet ud af fængslet for grov vold - samme aften slog han en ned.

Det handler for mig om at se verden gennem så mange øjne jeg kan. Snakke med folk - alle folk, og høre deres meninger og holdninger til ting. Jeg gider ikke sidde og have fordomme om alt og alle, jeg vil have faktuel viden om hvad der sker i samfundet. Jeg ser aldrig TV eller læser avis, for det er alt for urealistisk skrevet - for tyndt.

Det jeg stræber efter at være er filmindstruktør. Jeg vil vise verden min egen sandhed 🙂


Gilbert
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 15:12:47
Svar/Indlæg:
4089/252
Jeg har gennem mit liv (nu lyder jeg så ret gammel), set vores samfund fra alle tænkelige sider. Har bekendte i alle af dem, og ja det giver dig da det, at du i mange situationer ved hvad der bliver snakket om.. det kaldes indsigt... noget mange desvære mangler, ellers ville folk også kunne vise empati, selv overfor folk de ikke kan lide.


Dude
 
Overclocker
Tilføjet:
20-03-2008 15:46:14
Svar/Indlæg:
581/1
Dårligt nyt om drengen: http://www.dr.dk/Nyheder/Indla...

Goddamnit :'-(


Kondichael
 
Superbruger
Tilføjet:
20-03-2008 15:50:35
Svar/Indlæg:
940/111
Det var en mild straf.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 15:52:44
Svar/Indlæg:
2576/125
Ja, tro de er blevet dømt for grov vold med døden til følge. De skulle have haft 3 måneder, og derefter i terapi.


Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 16:13:47
Svar/Indlæg:
6899/119
Hvis de nu bare havde nøjes med at give ham en almindelig gang prygl, så kunne indvandrerne måske få øjnene op for hvad det er de selv render rundt og laver.


#51
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 16:14:30
Svar/Indlæg:
4156/111
Der må altså have været en støre grund til at de slog ham, end at de mente han kiggede på dem?


Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 16:17:23
Svar/Indlæg:
6899/119
#51

Hvis de har været på stoffer, så skal der i nogle tilfælde ikke mere til.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 16:17:27
Svar/Indlæg:
2576/125
#51 Uanset hvad retfærdig gør det ikke det de har gjordt.


#54
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 16:19:43
Svar/Indlæg:
4156/111
#52

Det er også en grund! 😉

#53

Enig...


Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 16:21:08
Svar/Indlæg:
6899/119
Men var det tyrkiske avisbud blevet i Istanbul, så var det aldrig sket.


Dude
 
Overclocker
Tilføjet:
20-03-2008 16:27:43
Svar/Indlæg:
581/1
..og så tog tråden da vist lige en nasty drejning. Da ingen har nogen form for beviser på at drengen var en slemmer en, synes jeg nok lige man skal styre sig med dels at så tvivl om årsagen til overfaldet (random violence er da ret almindeligt, det ved alle), dels ville det pynte hvis småracistiske bemærkninger blev holdt ude af debatten. Dette hvad end det handler om at han fx har voldtaget en pige, ell forsøg på at kæde ham sammen med enkelte grupperinger i det miljø, der også banker folk ned for ingenting.

Jeg er forundret, og lidt trist, over jer der tænker sådan.


Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 16:29:31
Svar/Indlæg:
6899/119
#56

Nu må du jo så også passe på med ikke at generelisere, eftersom jeg er den eneste der har sagt det, som du åbenbart fortolker på mange mærkelige måder. 😉


Dude
 
Overclocker
Tilføjet:
20-03-2008 16:31:02
Svar/Indlæg:
581/1
#57 Jeg generaliserede ikke, det har du misforstået. Samlede blot op på et ar kommentarer der er kommet løbende gennem trådens liv. Dem jeg taler til, er dem der har udtalt ting i samme klasse som dig, ikke alle mulige andre.


Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 16:34:17
Svar/Indlæg:
6899/119
#58

Det er min fejl, jeg har ikke læst hele tråden igennem, så er ikke klar over om andre har sagt noget lignende.

Men min holdning er nøjagtig lige så legitim som dem der ville lukke et eller andet socialistisk pladder ud.


Dude
 
Overclocker
Tilføjet:
20-03-2008 16:44:08
Svar/Indlæg:
581/1
#59 Grundloven sikrer dig din ret til din mening, og også at udtrykke den. Det er jeg helt med på. Vi er til gengæld nok uenige om hvilken vinkel der er mest formålstjenstlig ift at få løst de problemer der er i DK.


Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 16:46:23
Svar/Indlæg:
6899/119
#60

Det har du helt ret i, og der er vist ingen pointe i at vi begynder at diskutere det..

Lad os udstede en fatwa mod gerningsmændene, så vi kan komme videre med vores nomadeliv. ❤


Dude
 
Overclocker
Tilføjet:
20-03-2008 16:50:00
Svar/Indlæg:
581/1
#61 Den er jeg med på 🤣


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 17:43:13
Svar/Indlæg:
7263/260
De har slugt for mange piller, så bliver man skør, og der skal intet til at tænde en af


Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 19:49:44
Svar/Indlæg:
2353/24
Dem der påstår at "det er samfundets skyld" og "kapitalisme er roden til alt ondt", har vitterlig ikke forstået noget som helst af det hele! For så må det jo også være samfundets skyld at vi andre (95% af befolkningen) GODT kan finde ud af at opføre os ordenligt. Det kan kun være mangel på opdragelse, og dermed forældrenes ansvar at deres børn slår andre ned med baseballbat - tilsynladende uden nogen grund.

Gerningsmændene bør få den maximale straf.. og så skal forældrene til dem, have en gedigen skideballe, samt en lektion om opdragelse.

Har dyb medfølelse med avisbudets familie.. Det er utroligt synd, at det går udover 2g dreng der bare udførte sit fritidsjob - nøjagtigt som alle etniske børn gør.

Det sidste skal IKKE forståes som noget negativt, tværtimod! det menes som tegn på integration.


Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 02:09:41
Svar/Indlæg:
6899/119
2g dreng der bare udførte sit fritidsjob - nøjagtigt som alle etniske børn gør.

Det er godt nok en påstand der vækker undren i mit lille hoved 😲

Som jeg tolker det, så mener du at indvandrerbørn har et arbejde de passer og ellers er nogle søde og rare nogen alle sammen?


Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 12:47:25
Svar/Indlæg:
2353/24
#65
Ved godt det er dårligt formuleret.. Det jeg mener med den sætning er at han (avisbuddet) har et fritidsjob, som han passer og bruger tid på, fremfor at "leve op til fordommene", altså hænge rundt om på gadehjørner, begå indbrud og stikke andre ned med en kniv.. han stod netop for alt det, der kaldes "integration".

Nu er respiratoren slukket ☹


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 13:20:01
Svar/Indlæg:
5891/423
Jeg kender en del indvandre som opføre sig ordentligt, og jeg ser ingen grund til at Advanced micro devices begynder ligefrem at beskytte gerningsmændene? 😕
det er jo absurt 😕 og undskyldningen med "jeg læste ikke hele tråden igennem" er dårlig...


#68
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 14:23:52
Svar/Indlæg:
3640/1231
Denne tråd skal IKKE dreje sig over på noget som helst der har med racisme, eller holdninger til indvandrere at gøre.

Her gælder jeres frihed til at skrive hvad i vil altså ikke, når det gælder sådan noget!


brainiac
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 14:32:44
Svar/Indlæg:
840/10
ja han er desværre gået bort på tragisk vis http://ekstrabladet.dk/112/art...


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 14:37:21
Svar/Indlæg:
5891/423
Bare tanken om at nogle menneske på denne jord er så kyniske at banke en til døden?!? fuldstændigt sindssygt... man får det bare dårligt ved tanken om at der findes sådanne mennesker 😕


brainiac
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 14:46:43
Svar/Indlæg:
840/10
70# ja de fyre burde komme i den elektriske stol eller bare brændes levende...

for sådan noget KAN jeg bare IKKE tilgive.

bare det ikke er mig der bliver den næste... for jeg vil da gerne leve et par år mere helst


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 14:48:53
Svar/Indlæg:
5891/423
#71 ja

prøv også at tænke på hvordan forældrene vil have det? 😕 det må være rigtigt rigtigt rigtigt surt


#73
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 14:48:55
Svar/Indlæg:
3640/1231
Ja det er forfærdeligt ☹

Der er ingen straf der kan være hård nok. En berøvelse af deres liv, der ville give dem resten af deres liv bag tremmer, ville være meget passende.

3 af den slags tomhjernede bag lås og slå i et langt liv ville vist kun gøre Danmark til et bedre land at færdes i. Og det kunne vise at den slags bare ikke blive accepteret i vores samfund.


#74
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 14:55:07
Svar/Indlæg:
4156/111
Hvorfor ødelægge flere liv?

Det er jo lige så rigtigt som at sige at ham drengen (hvis vi antager han havde gjort noget ulovligt som f.eks voldtægt) fortjente det lige så meget!?


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 14:57:48
Svar/Indlæg:
5891/423
nu er det sådan at hvis en tom hjernet gut går hen og begynder at hugge løs på en, så burde han da få en straf ikke fnaX?


brainiac
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 14:59:27
Svar/Indlæg:
840/10
72# ja de har sikkert en følelse af sorg og vrede
73# forfærdeligt ja.

men jeg syntes BARE ikke at det er tilladt at slå en 16 årig dreng ned med et baseball bat.

og for guds skyld IKKE en uskyldig dreng...

jeg håber godtnok de får en straf der der varer resten af deres liv.bag lås og slå og så de mister retten til mad og drikke.

men bare en lang straf hvor de af og til får samme tur hver evige eneste dag


zet00r
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 15:05:10
Svar/Indlæg:
1106/30
#76 vi lever i danmark okay... er glad for det ikke sådan nogen som dig der styre voros land, fordi du ved da slet ikke hvad du snakker om

men bare en lang straf hvor de af og til får samme tur hver evige eneste dag

hvad snakker du om?

de skal have en straf, også kommer de i behandling imens. de er 100% syge i bøtten, men det er folk som er syge, og har selv brug for hjælp.

100% det er sindsygt at slå en 16 årige ihjæl.. men du vil måske gerne have sådan nogen folk skal side evigt inde? så det kan trække i voros SKAT og betalle en masse penge for de skal passes på 24-7? nej hva?


#78
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 15:05:29
Svar/Indlæg:
4156/111
#75

Har jeg sagt de ikke skulle have en straf?

Min pointe var sådan set at man IKKE skulle give den straf at ødelægge flere liv, men derimod rede dem.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 15:05:47
Svar/Indlæg:
5891/423
#76 enig så kan de halvhjerner ikke gøre skade på nogen
men det med maden er måske overdrevet 😉


brainiac
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 15:09:54
Svar/Indlæg:
840/10
79# det syntes jeg nu ikke...


zet00r
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 15:17:00
Svar/Indlæg:
1106/30
#80 forstå nu at de selv er syge og kommer i behandling. folk der kommer så langt ud kan ofte ikke selv gøre for det. de lider jo allerede. og de handler i blinde.
syge folk har ikke selvcontrol. og er ofte meget kolde. og de kan ikke selv se hvor langt ude de er.

og ja det er sindsygt at slå en ned med bat osv. og de for en straf + behandling, så de måske endag kan komme tilbage på det danske arbejds marked og give deres bidrag til et danmark i fremgang.

men først må de tage deres straf så de kan få behandling.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 15:18:33
Svar/Indlæg:
5891/423
#82 nu må de bare give dobbelt, da de har dræbt et medlem af arbejdsmarkedet 😕


zet00r
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 15:21:32
Svar/Indlæg:
1106/30
#83 sådan nogen baner kan jeg slet ikke tænke i. de har gjort noget meget grimt, og når de kommer igemmen det her system skal de nok vågne op. de vil få en straf hvor i de vil få behandling og hjælp, når de så har sidet inde i 10/15/20 år skulle de gerne have fået hjælp og være raske. dsv starte på en frisk og komme ud og arbejde.

vis vi skulle bure alle inde for evigt til de dør, vil det bare koste os alt for mange penge. så helere give dem hjælp og få dem videre i livet.


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 15:23:29
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg har hørt, at de i første omgang blev anklaget for grov vold. Hvad sker der for det?
Manddrab, resten af deres liv i fængsel - jo tak.

Det er jo ubehageligt, at der er så mange syge mennesker i det land vi lever i. :no:


zet00r
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 15:26:06
Svar/Indlæg:
1106/30
#85 ja så vi kan betalle en masse skat så de kan side og fede den i et fængsel resten af deres liv? nej veld.

vil dog gerne give dig ret i at der er mange syge folk rundt omkring. men det er altså også fordi der er mere og mere medie der dækker 24/7. man høre meget idag og nyhederne spredes hurtigt på net og tv.

også har vi det faktisk godt i danmark. vi skal ikke gå og tro vi har det noget så dårligt. fordi der sider mange ude i verden og har det af helved til, og hvor der er 1000 gange mere vold og ødelæggelse. så smil du lever i danmark makker.


#86
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 15:27:26
Svar/Indlæg:
4156/111
Lad os antage at en dreng bliver født... han vokser op i en hjem hvor han får tæv af sin far hver dag. Da han fylder 13 år bliver han tvunget til at ryge has af nogen ældre drenge. Da han fylder 15 begynder han på hårdere stoffer som f.eks coke fordi han er kommet for langt ud med hashen.

Som 18 årig tager ham og et par "kamerater" coke og køre en tur hvorefter de ser en dreng gå med aviser. De bliver enige om at ham der ikke skal spille smart og standser derfor bilen og smadre ham.

Kom, lad os smide ham i fængsel resten af sit liv så han kan lære at man ikke må slå andre! (For det lære man nemlig når man sidder inde sammen med andre voldsmænd og i forvejen ikke kender til andet :yes:)


#87
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 15:29:39
Svar/Indlæg:
4156/111
#86

Nu er det sådan at indsatte selv skal arbejde for føden her i landet... Altså når de sidder inde!


cineman
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2008 15:31:12
Svar/Indlæg:
1297/50
#73 lige mine ord. Et ødelagt liv er lig med staf på livstid, hvofor skal de kun have nogle år for sådan noget svineri. Eller vold som går en handicappet resten af ens liv burde også være = livstid lige som den handicappet skal leve på livstid med følgerne af en afstumpet person


cineman
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2008 15:32:54
Svar/Indlæg:
1297/50
#87 for min skyld kan de lære karate i fængslet bare de ikke kommer ud igen.(her snakkes vold med døden til følge eller lemlæstelse resten af et offers liv)
Edit hvorfor skal andres børn betale for at nogle forældre ikke gider opdrage deres egne børn?


zet00r
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 15:32:54
Svar/Indlæg:
1106/30
#87 nu er hash ikke et sidespor som sådan. vil mene alchohold er meget være.

jeg kan stå frem og sige jeg har en far som har røget hash de sidste 40 år. og det kan du ikke engang se på ham, eller mærke på nogen måder. faktisk bliver mange overrasket når de høre han ryger den fede og hvorlang tid han har gjort det.
plus han kan stå ophverdag og passe sit arbejde osv.

det bare fordi det er ulovligt her i danmark. hvilket er hul i hodvedet. fordi det er så harmløst at man tror det er løgn.
og den der med at så det hash... så det stofferne... jaja hold nu mund 🤣
hvad med at tænke over smøger > alchohold > hash > stoffer?. det jo lamt.

foruden vil jeg helere side med 10 skæve gutter istedet for at høre på 10 idioter der er pisse stive. også bliver mange så skide voldige af alchohold og hårde stoffer.


#91
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 15:33:45
Svar/Indlæg:
4156/111
#89

Dem der slår en person ihjel skal også leve med det resten af livet...


zet00r
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 15:34:34
Svar/Indlæg:
1106/30
#88 nu er det sådan at der skal betalles en masse penge til fængsler, de kommer ikke ligefrem ud af den rene luft hva? nej...


cineman
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2008 15:34:50
Svar/Indlæg:
1297/50
#92 klart det skal pårørende til offeret jo også


#94
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 15:39:55
Svar/Indlæg:
4156/111
I mine øjne er i ikke bedre selv hvis i mener at folk der slår andre ihjel bare skal smides bag træmmer resten af deres liv og derved ikke selv få en chance for et godt liv.

*edit*

Den var ikke rettet mod nogen konkrete personer men generelt dem som har den holdning.


cineman
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2008 15:40:56
Svar/Indlæg:
1297/50
#95 lige som de ikke gav deres offer en chance for et godt liv?? 😕


zet00r
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 15:41:57
Svar/Indlæg:
1106/30
#95 er evigt enig med fnax

jer der sider og spiller så hellige, ved aldrig om i kommer så langt ud som nogen af dem her. vis i endag ender i noget misbrug, eller bliver syge... så kan i ofte ikke selv gøre for det. syge folk handler i blinde. og ofte gør de nogen sindsyge ting i råb om hjælp.


#97
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 15:42:49
Svar/Indlæg:
4156/111
#96

Skal vi så også smide dem som ødelægger voldsmandens liv bag træmmer? Og de næste? Og de næste til hele verden sidder bag træmmer?


cineman
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2008 15:44:40
Svar/Indlæg:
1297/50
#97 jeg har ikke snakket om syge voldsmænd kun dem som er raske og kan stilles til ansvar.
Mener bare ikke samfundets borger skal betale deres liv fordi nogen har haft et dårligt liv. Dermed sagt ikke at der skal gøres noget socialt for utilpassede unge mennersker


cineman
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2008 15:46:02
Svar/Indlæg:
1297/50
#98 "dem som ødelægger voldsmandens liv" undskyld men her står jeg sq helt af 😕


#100
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 15:47:15
Svar/Indlæg:
4018/217
Jeg har læst til svar 65.

Der er seriøst nogen typer der kan tænde af på at der er en der kigger lidt underligt på dem.

Jeg må sige at jeg ikke selv er af den type, Jeg er mere den stille type der forholder mig roligt Har dog den dårlige egenskab at hvis nogen taler dårligt til mig så bliver jeg først sur bagefter. I situationen reagere jeg ikke som jeg burde med fx at have et prompte modsvar klar... måske lidt naivt men måske også godt på en eller anden måde.

Tilbage til det jeg ville sige... Jeg har haft nogle venner som godt kunne finde på at banke et andet menneske bare fordi der bliver kigget forkert på dem. Fx en gang da jeg kørte en af mine tidligere venner til stationen stoppede jeg i op i et fodgængerfelt for at lade en gå over 100m inden vi var nået frem. Ham der så gik over kiggede på os imens han gik over fodgængerfeltet på en lidt underlig måde. Jeg tænke ikke lige så meget mere over det ind til min ven reagerede med at sige "sådan en idiot skulle have nogle tæsk" imens han begyndte at blive sur.
Jeg sagde så til min ven at jeg også syntes han kiggede underligt men han skulle da bestemt ikke have nogle tæsk og at han ikke skulle gøre noget.
Fik så at vide af min ven at han så manden bagefter hvor han så råbte af manden. Han gjorde heldigvis ikke mere end det.

Hvorfor skriver jeg så det?
Jeg prøver at give dem der i denne tråd siger der må ligge noget mere bag en indsigt i at der også findes mere syge mennesker end dem de normalt omgås med...
Heldigvis er disse mennesker kun så syge når de er på stoffer. Gudskelov er stoffer ulovlige i Danmark.

Som det også er blevet sagt tidligere i tråden prøver jeg også at se samfundet fra flere sider end en side og er ikke bange for at få de forkerte venner fordi at der skal en del mere end det for at jeg kommer ud på et sidespor.

Jeg håber virkelig at dem der gjorde det mod drengen vil blive hjemsøgt af deres samvittighed lang tid fremover og at de får en straf der kan mærkes.


zet00r
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 15:48:09
Svar/Indlæg:
1106/30
#99 du er ikke rask vis du handler med våben og slår en person ihjæl. ergo de har også selv brug for hjælp. de er ude af balance, de ved sikkert ikke engang selv hvor langt ude de er kommet. folk kan ikke selv se de er syge. også sker sådan noget her.


#102
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 15:48:21
Svar/Indlæg:
4156/111
#100

Du siger du vil have ham bag træmmer resten af sit liv? Derved får han ødelagt sit liv - eller, han får slet ikke lov til at have et liv sådan set...


cineman
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2008 15:51:15
Svar/Indlæg:
1297/50
#103 undskyld misforstod dig. Ja selvfølgelig, skal man i fængsel for at straffe mordere 😉


zet00r
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 15:52:22
Svar/Indlæg:
1106/30
#101 yes had tager control over folk, ikke folk som har control over had...



cineman
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2008 15:52:23
Svar/Indlæg:
1297/50
#102 snakker om at man er klinisk syg i bolden, altså erklæret uegnet til staf


zet00r
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 15:54:07
Svar/Indlæg:
1106/30
#106 yeps så for du en behandlings dom. hvilket også er en straf i sig selv.


#107
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 15:54:22
Svar/Indlæg:
4156/111
#99

"Mener bare ikke samfundets borger skal betale deres liv fordi nogen har haft et dårligt liv."

Nej, det er sandt, men så find en løsning på netop dét problem i stedet for at ødelægge flere liv!?


#108
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 15:56:23
Svar/Indlæg:
4156/111
#104

Det har jeg så ikke sagt at man skal... prøv at læs det igen 🙂


cineman
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2008 15:56:43
Svar/Indlæg:
1297/50
#108 ja det ville også være rart men synes stadig at man skal ind og sidde resten af ens liv for at tage en andens liv


zet00r
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 15:57:55
Svar/Indlæg:
1106/30
#110 så skal vi have flere fængsler - bruge flere penge på det - fyforfanden siger jeg bare


cineman
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2008 15:58:41
Svar/Indlæg:
1297/50
#108 har du ikke redigeret dit indlæg 😕 😉


#112
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 15:59:36
Svar/Indlæg:
3640/1231
Det meste af verden er splittet i to, når det kommer til hvorvidt man skal straffe folk.
På samme måde som nogle er for og nogle er imod dødstraf.

Jeg vil gerne indrømme at jeg er meget kontant med min holdning. Kan man slå et andet menneske ihjel, er man også stor nok til at kunne betale med sit eget.
Voldtager man en stakkels pige, er man også stor nok til at kunne betale prisen i et modbydeligt fængsel resten af livet.

Jeg ved godt at der er masser af argumenter til for og imod, men jeg synes at skatte-penge er det forkerte grundlag at ville have mordere og voldtægtsmænd kortere i fængsel.

Jeg prøver ikke at få nogen til at ændre mening, for alle har helt bestemt ret til deres holdning omkring dette.

Det eneste jeg siger i et tilfælde som dette, eller ved en voldtægts-sag; Det kunne være din søn, din mor, din søster eller din kæreste :'-(


cineman
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:00:44
Svar/Indlæg:
1297/50
#111 jamen så heller mordere på gaden?, synes det er som at vælge mod to onder, men vælger nu at holde med offets side hvis man skulle tage et valg.


zet00r
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 16:01:35
Svar/Indlæg:
1106/30
#113
hvorfor ikke bruge en masse penge på at forbygge at folk bliver så sindsyge som de gør? istedet for at de skal handle først, også kan vi smide dem i fængsel og passe på dem til de dør. eh ?


cineman
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:04:52
Svar/Indlæg:
1297/50
#114 penge kan ikke hjælpe mod alt, selv rige forældre svigter deres børn fordi de skal arbejde heletiden. Ved godt det ikke er helt det du mener.
Nogen mennesker vælger jo også selv deres skæbne uanset hvad man hjælper dem med.
Er engentligt ikke så uening i dig. Ja vi skal hjælpe svigtet mennesker men vi skal også hjælpe samfundet mod mordere, altså bure dem inde


#116
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:06:22
Svar/Indlæg:
4156/111
#112

Erm, Nej?

#113

Det kunne også være en selv der gjorde det mod en andens søn, mor, søster eller kæreste?

-------------

Det jeg ikke forstår er hvad folk vil opnå ved at smide folk i fængsel resten af deres liv, eller straffe dem med døden?


#117
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:07:51
Svar/Indlæg:
4018/217
#112 Hvis en morder bliver slået ihjel på grund af hans gerning så vil han ikke blive hjemsøgt at hans/hendes dårlige samvittighed resten af hans/hendes liv...
Kan godt give dig ret i at det er spild af penge at bruge dem på folk der er spæret inde. Jeg er dog stærkt imod dødsstraf...
Hvis vi brugte flere penge på at finde de mennesker der er så ustabile at de kunne finde på at dræbe og derefter hjælpe dem så ville samfundet spare rigtig mange penge og måske blive til et meget bedre samfund at leve i.


cineman
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:08:37
Svar/Indlæg:
1297/50
#116 "Det jeg ikke forstår er hvad folk vil opnå ved at smide folk i fængsel resten af deres liv, eller straffe dem med døden" gør jeg egentlig heller ikke helt, men tror de efterladte kan svare bedre på det 😉


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:10:30
Svar/Indlæg:
5891/423
#112 so true 🙂


#120
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:10:56
Svar/Indlæg:
4156/111
#117

Indeed... men den dårlige samvittighed forsvinder jo ikke ved at man kommer i behandling og kan leve et frit liv som os andre, og tjene samfundet 🙂


zet00r
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 16:11:19
Svar/Indlæg:
1106/30
#115 det er hele systemet der fucker folk op ofte.
og folk kan ikke gøre for de kommer så langt ud som de gør ofte.

hvad nu vis de har fået tæsk hele deres liv af deres far? hvad nu vis de blev voldtaget af deres far hele deres barndom? hvad nu vis de er bleven mobbet hele deres 10 skole år og er brudt sammen. hvaså?. så kan vi ødelægge voros eget samfund og BAGEFTER smide dem i fængsel. det jo åndsvagt.

hvad med at bruge tid/kræfter/penge på at forbygge alt dette ikke sker. så vi ikke høvs at fylde voros fængsler med folk som er et "product" af voros eget samfund...

tænk lige over det. og nej penge er ikke alt, men penge skal bruges, og vi betaller en sindsyg høj skat osv osv osv


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:13:37
Svar/Indlæg:
5891/423
#121 det er svært at forbygge da skaden sker før man forbygger problemmet oftest 😕


#123
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:13:59
Svar/Indlæg:
3640/1231
Det kunne faktisk også tænkes at nogen (ja, kun nogen, langt fra alle, men nogen tæller også for noget) faktisk ville frygte straffen, og måske tænke en ekstra gang over hvad der sker, når man har planlagt en gruppevoldtægt af en 13 årig pige?

Nu er jeg heldigvis ikke typen til hverken vold eller lign, men hvis jeg var, ville jeg sq ærlig talt ikke tænke to gange over at gøre det. Hvad er det værste der kan ske? At jeg kommer i behandling?

Fortæl mig igen at du ville stjæle en pakke tyggegummi i Netto, hvis du vidste du ville åf kappet hånden af for det :yes:

Ovenstående er ikke det jeg ønsker, det er et voldsomt eksempel, og skal ses som et eksempel 😉



116 > "Erm, nej" <--- erm... ok?


#124
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:17:15
Svar/Indlæg:
3640/1231
Forebygning går jeg bestemt også ind for 🙂

Men når skaden så alligevel sker, så skal der også slåes igennem.


Jeg er så også af den holdning, at vores samfunds syn på at at vi skal pusse/nusse om børn/unge som vi skal nu, bestemt ikke hjælper på noget som helst.

Som sagt er jeg ikke voldeligt anlangt, men havde jeg overfaldt en uskyldig og bare banket ham som barn, havde jeg satme fået et par flade derhjemme. Og jeg er sikker på at den viden har hjulpet mig lidt til ikke at blive sådan.

I dag kan man jo dårligt nok sige møgunge til en mindreårig, uden man kan blive anklaget for det. Og ungerne ved det sq :no:


#125
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:17:20
Svar/Indlæg:
4018/217
#120 Det har du ret i.
Men behandlingen skulle finde sted når et menneske bliver så ustabilt at han/hende kan finde på at tage et liv eller være til fare for sig selv og da ville der ikke være en dårlig samvittighed efter endt behandling da gerningen aldrig har fundet sted.
Der vil altid være noget der slipper igennem nettet og der er der ingen andet vej end fængsel, behandling og den dårlige samvittighed.


#126
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:17:36
Svar/Indlæg:
4156/111
#123

Fejl - den var dedikeret til #111 og mit svar til "#113" var så til dig 😛


zet00r
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 16:18:14
Svar/Indlæg:
1106/30
#123 så kig da på et land som USA. ALDRIG har der været så mange i fængsel, på trods af extrem høje straffe plus du kan blive dømt til døden. . så det kan du godt glemme alt om


#122 fordi vi ikke er dygtige nok, og ja det er ikke lige sådan til, men noget skal der gøres. fordi det vil bare blive være og være med tiden.


#128
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:19:54
Svar/Indlæg:
3640/1231
#126 > Tror da fanden at jeg fatter hat af hvad du skriver 😛 🤣


cineman
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:21:29
Svar/Indlæg:
1297/50
#127 jeg viste du ville komme med det usa shit 😛 Kan der været noget om/er der noget om.
Men tingene skal jo følges lidt af. Dvs strenger straffe og bedre forbyggelse


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:21:30
Svar/Indlæg:
4230/89
#121 penge er ikke alt siger du... hmm, jo de er...
uden penge, sker der da ingenting 😉


#123 kan godt følge dig i dine argumenter der...
jeg er personligt tilhænger af døds straf, jeg er nemlig sikker på, at hvis det var realistisk at man selv mistede livet ved at gøre noget, ville de fleste nok tænke sig om en ekstra gang...

på den måde slipper vi også af med en masse udgifter til behandling af de pshykopater som render rundt og slår folk ihjel for sjov 😉


#131
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:21:56
Svar/Indlæg:
3640/1231
#127 > jeg synes det er meget forkert at drage paralleller mellem USA og Danmark, da der er rigtig mange faktorer der spiller ind, og ikke kunne høje straffe. I USA kan du jo altså ligefrem slå et menneske ihjel på lovligt vis - og du har mulighed for at bære/opbevare våben.

Så kan jeg også drage paralleller med de lande, hvor man rent faktisk engang fik kappet hånden af for at stjæle. Der var kriminaliteten nok en anelse lavere end de fleste andre steder 😉

Og uanset hvad vil der altid være flere og flere der bliver dømt.
Man fanger og kan bevise nogle flere ting med dagens teknologi end man kunne for 10 og 20 år siden. Den udvikling vil næsten altid gøre at flere og flere vil blive fængslet.


zet00r
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 16:22:54
Svar/Indlæg:
1106/30
#130 ja sjovt at et land som USA har proppet deres fængsler... sjovt de har døds straf og meget høje straffe... men ser da ikke ud til at hjælpe?


#133
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:23:41
Svar/Indlæg:
4018/217
Måske et sidespor... Dem der tager noget i netto uden at betale eller på anden måde får nogle småting eller småbøløb de ikke har ret til bliver hård straffet i forhold til dem der tager penge ud af en kæmpe virksomheder uden om skat eller på anden måde får et kæmpe beløb eller de ikke har ret til.
Måske lidt underligt men det er bare et bevis på at vores samfund er gennemsyret af lobby arbejde.


#134
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:25:55
Svar/Indlæg:
4156/111
#128

Jah, det er lidt hektisk når der kommer 2 nye posts i minuttet 😲

#125

Altså for lige at stille mine synspunkter op så mener jeg:

Forbygning af problemet - Ja tak

Behandling hvis forbrydelsen finder sted - Ja tak

Døds starf - Nej tak

Livs tid i fængsel - Nej tak (Dog er livs tid i Danmark ikke til man dør af alderdom i fængslet, så den er lidt tricky IMO)

Altså generelt kan man godt smide folk i fængsel i max to år hvorefter de kommer i en lang behandling i måske 5 eller 6 år... Kommer an på hvor lang tid det tager at få personen rask.


zet00r
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 16:27:48
Svar/Indlæg:
1106/30
#131 det er ikke alle stater du må bruge våben til selvforsvar. og langt fra alle du må gå rundt med en pistol.

også er det er stadig mennesker som i danmark. og det er rene facts at i usa har der aldrig været så mange bag trammer som idag, på TRODS AF døds straffe og fængsel på livstid.

USA er et stort land ja. og de er skøre i bøtten, håber aldrig vi vil slikke dem i røven og gøre som dem. selv om vi ligner dem mere og mere..


#136
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:30:15
Svar/Indlæg:
3640/1231
#134 > Ja der er lidt gang i tråden. Men det er også et emne som stort set alle mennesker har en mening om 🙂

Og der skal skam være plads til de forskellige meninger her :yes:

Jeg er til kontante straffe, men dødsstraffen er jeg stadig lidt bop-bop med, da der simpelthen ikke er plads til en fejl her...


#137
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:31:30
Svar/Indlæg:
4156/111
#131

Der er vel forskel på om kriminaliteten er lav pga. frygt, eller pga respekt?

#135

Åh nej nu skal vi ikke til at diskutere hvor vidt Danmark ligner USA mere og mere igen, vel? ☹


#138
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:32:29
Svar/Indlæg:
3640/1231
#135 > Uden at vide noget om det selv, har ikke lige reseached den del - men jeg tror ikke der er ret mange lande, hvis nogen overhovedet, hvor der kommer færre mennesker i fængsel gennem tiden.

Kriminaliteten er for det meste stigende, og det er opklaringsprocenten heldigvis også = flere bag tremmer hele tiden.

Igen - det er ikke noget jeg ved noget om, det er udelukkende en teori 😛


cineman
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:32:30
Svar/Indlæg:
1297/50
#135 hvordan tror du usa ville se ud hvis, alle dem du snakker om ikke sad i fængsel fordi det ikke hjælper alligevel.


zet00r
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 16:34:31
Svar/Indlæg:
1106/30
#139 hvordan tror du det vil se ud vis vi kunne finde ud af at hjælpe folk så de ikke kom ud på et totalt sideplan og ænder med at begå mord? tja... det gør vi bare ikke, VI STRAFFER BARE IKKE? 🙂, det jo så let... suk...


Kirsby
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:40:30
Svar/Indlæg:
1214/62
#134 Hvorfor skal man bruge så mange penge på en person?
"Du har slået 15 mennesker ihjel og har stjålet 5 millioner. Din fængselsstraf bliver kun 2 år, men så skal du også opføre dig pænt under behandlings tiden som er 15 år om som kommer til at koste samfundet ca. 100 millioner i alt."
😕
Er det bare mig eller kan er der ikke nogen logik i det.
Så hellere bruge 60 øre, som et skud nu engang koster, til at give ham straffen.

Og ved terror tilfælde burde der fandme være dødsstraf, vi sender dem i fængsel, og efter nogen år kommer de på gaden igen eller bliver smidt ud. I kan fandme tro at Al Qeada griner deres røv i laser når de læser vores straffe love. Det er bare et spørgsmål om tid inden den første bombe sprænger inde på Nørreport.


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:41:09
Svar/Indlæg:
4230/89
#132 nej men nu er det jo også et udbredt faktum at folk i USA har det med at være lidt mere, hmm, sindsyge end vi er herhjemme...

er det 8/10 amerikanere der har skydevåben derhjemme, eller er det kun 7/10 😲 😉...


den værste moder vi har haft herhjemme, var peter lundin, og han slog kun 3 mennesker ihjel...
den værste jeg kan huske fra USA(kan ikke huske navnet) slog næsten 300 ihjel...


USA er jo nærmest krimminalitetens foretruknet hjemland,
sjovt hvordan den italienske mafia har flere aktiviteter i USA, end i italien 🙂

deres rets system derovre er så råddent og fuldkommen latterligt, at det er svært at gøre noget ved de rigtige forbrydere...
det koster jo ikke noget at føre en retssag derovre,

deres system bygger på, at alle kan sagsøge alle, og at advokaterne har krav på 25% af det beløb der sagsøges for(men kun hvis man vinder sagen) :no:

det betyder jo sjovt nok, at alle advokater, dommere og andre indvoldveret i det amerikanske retssytem gør hvad de kan, for at køre så mange, og store, retssager, om altmuligt fuldkommen latterligt, istedet for at tage sig af de seriøse sager...

jeg nævner i flæng:

manden som faldt i søvn i sin bil og kørte galt, derfter sagsøgte han ford, fordi de havde lavet sæderne i bilen for bløde, og det var deres skyld han faldt i søvn.

manden som sagsøgte 11 mennesker for at have stået ved et bus stop,
det lå nemlig placeret foran hans hus, og blokerede en nødudgang 😲

kvinden som tørrede sin kat i microovnen, da katten døde, sagsøgte hun producenten for ikke at have oplyst at ovnen ikke måtte bruges til at tørre dyr med ☹

alle sagerne drejer sig om urealistisk store million beløb, flere hundrede millioner $...


i min verden, er det et tydeligt tegn på at deres system, er fuldkommen idiotisk, og det er derfor deres fængsler er så stoppede 😉


zet00r
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 16:41:12
Svar/Indlæg:
1106/30
foruden kender jeg nogen stykker som er røget ind og ud af fængslerne. og for dem er det bare ren ferie. dog er de bleven hjulpet på vej igen og arbejder idag. fået kone og børn.. osv. passer deres liv, står op hverdag, går på arbejde, tjener til føden osv


zet00r
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 16:44:26
Svar/Indlæg:
1106/30
#141 bare fordi de er sunket så langt at de dræber en person høvs man ikke gå ned på samme plan og dræbe sønneren. har jeg ret?

#139 yes USA er fucket op. på alle led og kanter, selv deres $ er intet værd mere. hvilket vi også kan mærke i resten af verden.


#145
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:45:26
Svar/Indlæg:
4156/111
#141

De kan jo selv betale for deres behandling som en straf 🙂


#146
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 17:05:25
Svar/Indlæg:
2357/72
#134

Livstid her hjemme ER livstid, man har bare muligheden for at blive løsladt før tid.

Ønsker heller ikke dødsstraf, primært af to grunde:

1: Dødsstraf er en irreversibel dom...done is done og intet retssystem er ufejlbarligt!

2: Jeg vil fa.... ikke overlade det til vores regering at afgøre hvem der skal leve eller dø!


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 17:11:07
Svar/Indlæg:
4230/89
#146 sidst jeg tjekkede, var livstid max 12år 😉

og hvorfor skal regeringen ikke afgøre det??

hvis jeg nu går ud og slår nogen ihjel, så har jeg jo afgjort hvem der lever, og hvem der dør...
men dem som reelt set sidder på magten her i landet må ikke 😕

er vi så ikke ved at læne os op ad et anarki??


#148
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 17:12:39
Svar/Indlæg:
4156/111
#146

Hm 😕 Så er det nok fordi jeg kun har hørt om folk der har været løsladt tidligere at jeg roder rundt i det? 😳


#149
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 17:21:40
Svar/Indlæg:
2357/72
#147 Så må du hellere tjekke igen kammerat. Den længste tidsbestemt straf man kan få er 16 år...derefter kommer livsstid. Livstidsfanger sidder gennemsnitligt ca. 15 år inde.

http://www.aakb.bib.dk/respons...

Hvis du går ud og slår en ihjel, er det dit eget valg. Min pointe var at det kan misbruges af et evt. korrupt system. Ikke at vi har det i udpræget grad, men jeg siger det igen. INTET retssystem er 100% sikkert.


#150
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 17:22:04
Svar/Indlæg:
4156/111
#147

I og for sig er det jo meget godt at domstolen ikke kan give dødsstraf. Forestil dig lige at du ved en fejl bliver anklaget for at have gjort noget der kan udløse en sådan dødsstraf, og dommeren mener der er nok beviser til at give straffen?

Der er no return ved dødsstraf!


#151
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 17:44:06
Svar/Indlæg:
3640/1231
Jeg læser da livstid som værende de 16 år det altid har været;

"I Straffelovens §33 står: Fængsel idømmes på livstid eller på tid, ikke under 30 dage og ikke over 16 år. Stk.2. I tilfælde, hvor der er hjemmel til at forhøje den straf, der er foreskrevet for en lovovertrædelse, kan der dog idømmes fængsel indtil 20 år. "

- fra dit eget link.
Jeg er nu ret sikker på man ikke kan dømmes til f.eks 30 år i fængsel i Danmark...


#152
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 17:57:47
Svar/Indlæg:
2357/72
#151. Som der står: ...på livstid eller tid. Som sagt, den længste tidsbestemte straf er 16 år men kan dog hæves til 20 i særtilfælde. Livstid er en anden dom. Som du osse kan læse er der en der har siddet inde i 29 år.


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 17:58:25
Svar/Indlæg:
4230/89
#149 +150

hvis man bliver dømt til dødsdom, har man i 90% af tilfældene været fortjent til det...

det er jo lidt det samme hvis politiet nu stormer en rockerborg,
hvis en uskyldig civilperson lige pludselig kommer rendene, så risikere han at blive skudt, også selvom han ikke har gjort noget...

hvor der handles, der spildes :yes:

jeg kunne forstå folk ville være bange for at "systemet" er korrupt eller sådan noget, hvis vi boede i rusland, kina, eller et andet land hvor det er normalt at folk "bare bliver væk"...

men vi er altså i danmark, det værste eksempel på korrupte politikkere, må da være peter brixtofte, og han gjorde da ikke andet end at drikke for meget dyr rødvin 😕



#154
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 18:07:16
Svar/Indlæg:
2357/72
# 153 Så du mener altså at hvis hver tiende der henrettes er uskyldig, er det ok?
Hvor der handles der spildes :no: ...hold da op en respekt for menneskeliv. Du ville sgu nok se lidt anderledes på det hvis det var dig der blev "handlet" med.


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 18:15:29
Svar/Indlæg:
4230/89
#154 jeg er sq ked af at måtte fortælle dig det...
men sådan er det nu engang, det perfekte system findes ikke...
der er jo også folk som bliver fængslet uden at have fortjent det...

man hører hele tiden om politi eller millitær som har skudt og dræbt uskyldige mennesker, enten på baggrund af misforståelser, eller i pressede situationer...

det er selvfølgelig ikke i orden at uskyldige mennesker bliver slået ihjel, og politi og millitær gør alt hvad de kan for at det ikke skal ske...

så hvis vi havde dødsdom her i landet, ville domstolene jo selvfølgelig også sørge for at uskyldige mennesker ikke døde...

så for mig er der ikke nogen alarm over dødsstraf...
det virker som en nem og billig måde at slippe af med mennesker som vi ikke kan bruge til noget alligevel...


#156
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 18:24:31
Svar/Indlæg:
2357/72
Du skriver at du er ked af at måtte fortælle mige at det perfekte retssystem ikke findes (det er det jeg har skrevet hele tiden). Derefter siger du at domstolene ville sørge for at ingen uskyldige dør!
Hvordan hænger det lige sammen?
Jeg fatter simpelthen ikke hvordan du kan være så autoritetstro.
Der er mange andre mennesker man ikke kan "bruge" til noget, som kun koster samfundet penge. Skulle vi så osse skille os af med dem i samme omgang?


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 18:32:57
Svar/Indlæg:
4230/89
#156 autoritetstro... jammen hvorfor ikke??
jeg gider simpelthen ikke rende rundt og være ham der den gamle festoriginal nede foran brugsen, som flyttede ud i skoven for 50år siden af frygt for den onde regering...(nogen folk ser bare for mange konspirriations teori film :no:)
jeg tænker lidt på filmen "dukes og hazzard", der er sådan en, som render rundt med en hjelm designet til at beskytte ham fra de "hjernemanipulerende" stråler som alle de onde aliens sender ned på jorden, for at kontrollere os mennesker...

hvis man hele tiden render rundt og er så bange for at regeringen er en flok ondskabsfulde folk, som aldrig siger et sandt ord og kun er ude på at skade folk.
jammen så kan jeg godt forstå man er bange for at domstolene har ret til at skelne mellem liv og død...

jeg vælger at stole på at vi ikke har en bundkorrupt stat her i landet, og at de rette valg nok skal blive truffet...
det er jo ikke somom vi får en holocaust2, bare fordi dødsdom er lovligt...


brainiac
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 18:44:04
Svar/Indlæg:
840/10
hvis ikke de 3 drenge får er ordenlig dpm. ja så håber jeg dælme at de kommer til at blive hjemsøgt af den ultimative dårlige samvittighed der varer mindst 30 år ind i deres liv


#159
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 18:58:21
Svar/Indlæg:
2357/72
#157

Tror du jeg drøner rundt med en hat lavet af sølvpapir? Jeg mener heller ikke at vi lever i et særligt korrupt land og har rimelig tiltro til folk generelt. Jeg mener bare at man skal bruge sin sunde fornuft. Hvis der ikke var nogen der var kritiske overfor regeringen, uanset hvordan den måtte være sammensat, hvordan tror du så landet ville se ud?

Du har stadig ikke svaret på mit første spørgsmål i #156


xponic
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 19:02:40
Svar/Indlæg:
107/0
Vis dødsstraf blev indført i DK så skulle der lige tilføjes en klavsul

I tilfælde af en udskyldig personen/ner dømmes til døden og man bagefter finder udaf at at personen/ner blev dømt udskyldig. Så skulle de der havde været med til at få ham dømt til døden, selv lide samme skæbne(af med roen så kan de lære det).

Se det ville få dem der går ind for dødsstraf til at tænke sig om.
Så langtid man er 100% sikker på at personen/ner der dømmes til døden også er skyldige så går jeg også ind for dødsstraf.


#161
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 19:07:05
Svar/Indlæg:
2357/72
Og med den klausul ville dødstraffen være ubrugelig 🙂


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 19:10:29
Svar/Indlæg:
4230/89
#159 hvordan det hænger sammen at domstolene vil sørge for at uskyldige mennesker ikke bliver uskyldig dømt..??

det er jo det domstolene gør 😉
de er til for, ud fra fremlagne beviser, udsagn osv at bedømme om en person er skyldig eller ej...(fremgangs måden må være præsis den sammen som ved en fængselsdom)...

hvis personen ved højeste ret bliver kendt skyldig, jammen så er han skyldig, sådan er systemet... er der tvivl, vil han blive fængslet til han enten bliver kendt uskyldig og går fri, eller bliver dømt til døden, og dør 😉

-------------

nu tænkte jeg ikke lige specifikt på dig da jeg nævte dem med hatten 😛
men overdrivelse fremmer forståelsen 😉

jeg syntes bare, at vi i så mange andre sammenhænge lægger vores lid til autoriteterne, så jeg finder det meget svært at se hvordan det kunne gå galt med dødsdomme...

sygehuse, offentlige skoler, plejehjem, politi, brandvæsen osv, er allesammen "stats styrede" instanser, som også sagtens kunne være offer for korrupte politikere...
men det er de ikke!!!


hvis der var en person som nogle embedsmænd ville af med,
ville det da være nemmere bare at få ham sigtet for et eller andet ala stof handel eller ligende,
når politiet dukker op, skyder de ham, og placere en pistol på ham,

politimændene går fri(han ville jo til at skyde dem) da det var selvforsvar,
og manden er ryddet af vejen...

det er da meget hurtigere, og med få implicerede folk i processen, uden at skulle blande domstole osv ind i det...


#163
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 19:17:59
Svar/Indlæg:
2357/72
Mit spørgsmål var: Du skriver at du er ked af at måtte fortælle mige at det perfekte retssystem ikke findes (det er det jeg har skrevet hele tiden). Derefter siger du at domstolene ville sørge for at ingen uskyldige dør!
Hvordan hænger det lige sammen?


bluedemon
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 19:19:30
Svar/Indlæg:
710/40
we have a saying in the wild wild west.... let e'm HANG and may wild dogs feast on their balls.....

det de har gjort kan bare ikke straffes hårdt nok.... :no:


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 20:14:46
Svar/Indlæg:
4230/89
#163 nå dét spørgsmål 🙂

nu skal jeg ikke prøve at gøre mig klog på matematik,
men min fars fætter er professor i matematik på århus uni, og han snakker altid om en faktor, n...

faktoren n, er en ubekendt...
hvad det betyder?? man kan ikke tage højde for alting...

og der vil altid, ligemeget hvad man gør, være personer som bliver straffet for noget de ikke har gjort... ergo, det pperfekte system findes ikke 😉


#164,
nemlig... hvis jeg en lørdag aften nede i byen, går hen og slår en person i hovedet, så regner jeg da med at han slår igen...

overført til rets systemet:
hvis jeg går hen og slår nogen ihjel, vil jeg da finde det mærkeligt, hvis jeg bare kan slippe afsted med fængsel...


#166
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 20:28:52
Svar/Indlæg:
4156/111
#165

Så du mener at det du gør mod andre, har andre også lov til at gøre mod dig?


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 20:34:43
Svar/Indlæg:
4230/89
#166 tjae, nok noget i den retning...

jeg siger ikke at folk de skal rende rundt og røve, voldtage og være voldelige, fordi de mener de skal straffe folk...

men siger mere,
at hvis en person, kolblodigt har slået en eller flere personer ihjel,
så skal han også være parat til at bøde med sit eget liv...


bluedemon
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 20:36:27
Svar/Indlæg:
710/40
#166 øje for øje. tand for tand... er det ikke sådan det er...?


#169
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 20:37:47
Svar/Indlæg:
4156/111
Hvad er værst?

At se din søn blive slået ihjel, eller at se din søn slå en anden ihjel?


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 20:42:04
Svar/Indlæg:
4230/89
#169 det skal jeg ikke helt kunne svare på...

men vi ved jo alle godt,
at i de situationer, hvor en mand har slået nogle folk ihjel, så plejer forældrene til manden altid at stå bag ham, og fortælle at han er en god mand osv, og at han ikke fortjener at blive henrettet bare fordi han har lavet nogle fejltagelser...

men på samme tid, kan alle os der ikke har personlige forbindelser med ham, også godt se at forældrene ikke altid har ret...


bluedemon
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 20:46:23
Svar/Indlæg:
710/40
#169.... svært valg, men ville nok vælge det sidste, men håber aldrig jeg kommer til at stå i den situation.... 😉


#172
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 20:47:56
Svar/Indlæg:
4156/111
#170 Det giver ingen mening at forvolde andre personer smerte, uanset gerninger! Forestil dig det var din far der slog en anden ihjel. Så vil du også se ham død eller?


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 20:55:16
Svar/Indlæg:
4230/89
#172 hvis det var min far som skulle henrettes, ville jeg da gøre alt hvad jeg kunne for at han slap...

det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg elsker min familie,
men som man siger, kærlighed gør blind, og hvis min far slog nogen ihjel, skulle jeg da nok lukke øjnene for det...
ligesom alle andre nok også ville gøre...

selvom man godt inderst inde godt ved, at det ikke er logisk at lade en morder gå frit omkring 😐

men sådan er det, det kan vel sammenligned lidt med en chock tilstand, man er ikke længere selv istand til at tage de rette beslutninger, og derfor skal der mennesker uden personlig tilknytning til den sigtede til at tage de beslutninger...


#174
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 21:05:52
Svar/Indlæg:
4156/111
#173

Ville en behandlings løsning så ikke gøre alle glade? 🙂 INGEN argumenter kan retfærdiggøre en mands død, uanset hans gerninger.

før jesus tid (og helt sikkert også efter) har mange altid set dødsstraf som det rigtige.

Hvornår begynder vi dog at lave om på den lorte verden vi lever i? Hvornår begynder vi at behandle hinaden som familie og ikke som irriterende fluer?

Ja, jeg spørger bare?


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 21:15:46
Svar/Indlæg:
4230/89
#174 jeg ville skam også foretrække at vi alle bare kunne leve i fred og fordragelighed, men er sq bange for den vision ligger langt fra realiteterne...

røveri som ender i mord, hævndrab, jalousidrab, koldblodige mordere som bliver liderlige når de ser en død kvinde, eller bare helt almindelige mennesker som ved et uheld slår en anden ihjel...

faktum er nu engang, at nogen mennesker slår andre mennesker ihjel...
der skal selvfølgelig skelnes imellem hvordan det er sket, men ellers skal de alle straffes... og de skal straffes så det kan have bare en lille præventiv virkning...


nu kan det godt være jeg kommer til at virke kold og kynisk, men behandlings løsninger til alle som begår mord, eller overfald af særlig voldelig karakter...

det er der sq ikke råd til...
hvis jeg som betalende skatteborger skal vælge mellem den(meget) billigere døds straf,
eller 10år behandling af en person som sikkert allerede er så syg at der ikke er noget at gøre...

så er jeg altså ikke villig til at betale for behandlingen :no:


Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 22:01:39
Svar/Indlæg:
6899/119
//edit bluedemon: link fjernet


brainiac
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2008 22:06:59
Svar/Indlæg:
840/10
175# så er det da langt bedre at de 3 fyre får en ekstrem lang og meeget smertefuld død


#178
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 22:07:14
Svar/Indlæg:
5750/124
har læst ca. til 120

jeg mener det er et problem man har idag, og at det er sørgligt at det går ud over en der kun er 1 år yngre end mig selv.

jeg går selv på efterskole, og der er der ikke den store mulighed for at se nyheder, eller, vi får dem bare ikke set eller læst. derfor har jeg ikke den store kendskab til hvad medierne siger om det forskellige, men en ting ved jeg, de 3 drenge burde bures inde, (må jeg godt håbe på nyborg 😕), og at de derefter skal have den største skideballe, så alle de kender kan mærke den, da de nok ikke er de eneste 3 i deres omgangskreds der kunne gøre det, måske ikke dræbe, men lave umotiveret vold.

jeg har ikke den store holdning til om man skal have dødstraf eller ej, men jeg kan mest sige at det er en god ting. tag nu fx Peter Lundin, han er en syg bastardo, og han skal bare sidde og kedesig indtil han dør, men hvorfor så ikke give ham et valg, lade ham skyde sig selv, eller han kan rådne op. Jeg mener at personen selv skal kunne vælge, vil de flygte og håbe på guds nåde (hvis han findes, det er der ingen der ved), eller håbe på at de bliver benådet eller leve med skammen.

Jeg syntes det er syndt for drengen og hans familie, men jeg mener ikke at man skal sige, stakkels familie, nu skal de leve uden deres lille avisbud, nej, det er synd for drenge, han har ikke oplevet alt af livet endnu, han var sikkert stadig jomfru (som der nok er en del mandelige nørder her inde der vil sige er noget skidt), men han nåede heller ikke at opleve hvordan det er at lave store fejl, gøre noget for sin egen eksistens, osv. Det er synd for drengen, ikke familien, da de bare kan leve videre, og sørge nu, men leve, tage det som en lærestreg, sige det var Allahs vilje hvis de vil, men de kan også nyde det han har gjort, og hvad han var.


#179
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 23:40:18
Svar/Indlæg:
3640/1231
Situationerne er lige så individuelle som vores meninger her.

Det er muligt at behandling i mange tilfælde er bedre - men lad os nu tage det gældende tilfælde her.

Nu ved vi ikke så meget om motivationen endnu, og det kunne sikkert sagtens tænke sig at de måske var på stoffer under akten.

3 unge fyre på stoffer, slår med baseball-bat og ratlås en uskyldig 16 årig dreng ihjel.

Forklar mig lige igen hvad det er de skal behandles for?
Jeg ved godt at der kan skrives side op og side ned om sindstilstande, og stofmisbrugere, men den går bare ikke altid.

Øje for øje - det holder jeg sq på. Så kan det godt være jeg ikke er bedre end så mange andre voldsmænd med mine holdninger, men jeg har til dato stadig ikke udøvet vold på nogen. Første gang det skulle ske, ville sikkert være i forbindelse med selvtægt!

Aldrig i livet om de 3 knægte skal slippe med noget andet end rigtig lang tid i spjældet.

Jeg har dog meget respekt for at nogen kan være så tolerante og fornuftige at blive ved med at kigge på behandlingens vej, selvom de måske endda kunne forestille sig at det kunne være deres søn, eller deres bror der var offeret. Det kunne jeg ikke...


#180
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 00:14:39
Svar/Indlæg:
5750/124
# giver sku bang ret, de skal bare i nyborg statsfængsel, så kan rockerne lære dem hvordan det er at være den lille, også selvom det ikke er sikkert de kommer ud i hel tilstand, hvis ikke det bliver i en kasse


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 10:44:51
Svar/Indlæg:
8947/160
Moderen har prøvet at råbe diverse forvaltninger op i over 5 år. Hun har bedt om hjælp rigtig mange gange, men har fået den besked at der ikke var midler til at hjælpe hende og hendes drenge.!! Så kan man jo tænke lidt over det.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 11:58:27
Svar/Indlæg:
2576/125
Til alle dem der snakker om dødsstraf:

Hvis man først slår et menneske ihjel kan man ikke fortryde eller noget som helst. Altså hvis politiet laver en fejl, som det er set at de gør hvilket er naturligt, og det føre til et uskyldigt menneskes død, hvad så? Man kan ikke vække personen til live igen og man kan ikke kompensere for de pårørende. Manden er død, på grund af en fejl og samfundet tørst efter hævn. Hvilket fører til at man ikke er et hak bedre end morderen.

Tænk lige over det. Det sker tit i USA at en uskyldig er blevet dødsdømt. Og hvis man indføre dødsstraf i Danmark, kan du jo blive den næste´, bare fordi du var på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt.

Nu skal det heller ikke løde som jeg vil holde hånden over de kriminelle, og jeg kan sagtens følge jeres synspunkt, men vi må ikke give efter for den hævn tørst. Giv dem lang fængselsstraf, og så i behandling med dem. Hvis det så skulle vise sig , at der er uskyldig dømt så kan vi stadig prøve at kompensere for deres straf, da de ikke er døde.

Og ja, det er sket at folk herhjemme har siddet i fængsel, hvor de har været uskyldig dømte. Så nej, retssystemet er ikke fejl frit.


krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 12:12:54
Svar/Indlæg:
2335/16
#181
Ja man kan jo altid give samfundet skylden, det da muligt at diverse forvaltninger har svigtet,men det har hun også som forældrer der er da gået noget galt lang tid før det.

Jeg syntes det er lidt at fralægge sig ansvaret og råbe det samfundet der har svigtet,det er det måske nok også et sted,men hun har fanme også et ansvar.Og den måde hun fremligger på til div. medier syntes jeg hun skubber sit eget ansvar over på samfundet,hun glemmer helt sit eget ansvar syntes jeg.

Det muligt de kan behandles som jo er blevet så moderne,vi er blevet et behandler samfund der tror vi kan behandle os ud af alt ting.
Men i sådan en sag går jeg ind for de skal straffes som en voksen.
Er man gammel nok til at begå mord er man også gammel nok til at tage konsekvensen,længer er den ikke i min verden.



#184
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 12:17:42
Svar/Indlæg:
3640/1231
#181 > Uanset hvor mange problemer man har, så kan det ikke forsvares at den slags sker. Det er altså stadig ikke et sygt menneske med trang til at dræbe eller æde mennesker eller hvad ved jeg. Det er 3 knægte som har synes det er fedt at smadre andre, og sikkert gejler hinanden op til det.

Der er altså ingen undskyldning for den slags, jeg kan slet ikke forholde mig til at man kan sige at de skulle have hjælp, og det er ikke deres skyld hvis de ikke er opdraget godt, og de skal behandles i stedet for. HALLO! De slog fandme en dreng ihjel... Drengen er død - på grund af et meningsløst overfald med et baseballbat!

#182 > Jeg er enig i at dødsstraf er farligt, men jeg synes nok lige du overdramatiserer lidt 🤡 Hvor mange gange er det lige du har set udskyldige blive grillet i USA? Nu siger du så ligefrem "tit"...

Tag ikke fejl af dødsstraffen. Bliver man dømt til døden, sidder man altså i fængsel i RET lang tid inden straffen bliver udført, netop for at den slags fejltagelser ikke sker.
Med nutidens teknologi, skal der altså også lidt mere end "forkert sted og tidspunkt" til før man bliver dømt, og især til døden 😉


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 12:23:25
Svar/Indlæg:
8947/160
Jeg siger heller ikke det er i orden ,. Men når nu har prøvet at få hjælp skulle man måske have hjulpet hende. Klart det er deres ansvar, samt hendes. Og straffes, det skal de--BIG TIME.


krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 12:34:05
Svar/Indlæg:
2335/16
#185

Jamen så er vi enige. 😉
Jeg har så misforstået dig/indlægget før.


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 13:55:52
Svar/Indlæg:
4230/89
#182,
ja selvfølgelig er der uskyldige som bliver dømt, sådan er det også med fængselstraffe,
og sådan er det når politiet rykker ind, uskyldige mennesker risikere at miste livet...

og derfor skal det jo også gøres som jeg har foreslået længere oppe.
dødsstraf skal kun finde sted hvis det er 100% sikkert at personen er skyldig...
hvis der er sider af sagen, hvor beviserne ikke er helt overbevisende, eller hvis der er tvivl om mandens rolle i sagen, jammen så hedder det bare fængsel, indtil andet er bevist...

hvis bare det bliver gjort sådan, vil man i 99% af tilfældene kun ramme de skyldige 😉


#188
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 14:09:11
Svar/Indlæg:
3640/1231
Det er muligt at min opfattelse af retssystemet er helt forskruet, men:

"hvis der er sider af sagen, hvor beviserne ikke er helt overbevisende, eller hvis der er tvivl om mandens rolle i sagen, jammen så hedder det bare fængsel, indtil andet er bevist... "

- det er min opfattelse at man i sådanne situationer bliver erklæret uskyldig, og ikke får nogen straf.

Det er vigtigt at huske at man er uskyldig til det modsatte er bevist, ikke omvendt 😉

Og jeg er slet ikke i tvivl om at 99% af alle dem som bliver dømt ER skyldige den dag i dag.


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 14:12:55
Svar/Indlæg:
4230/89
#188 jo det er vidst nok sådan...
og så alligevel ikke...

der er jo folk idag som bliver fængslet mens der samles beviser mod dem.
hvis det anslås at de vil stikke af hvis de får lov at gå fri... 🙂

og ja, jeg er da også sikker på at 99% af alle der dømmes idag, er skyldige,
så hvorfor kan det ikke også fungere ved dødsstraf!??


#190
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 14:26:19
Svar/Indlæg:
3640/1231
#189 > Det er jo varetægtsfænglsling - det har ikke noget med en dom at gøre. Og ja, man kan godt være varetægtsfængslet selvom man er uskyldig desværre, men det er en nødvendighed.

Jeg er helt lost med din forudsætning omkring dødsstraf. Hvor mange er det helt nøjagtig du mener der bliver slået ihjel via dødsstraf som senere viser sig at være uskyldige 😲

For det første sker det meget sjældent at det ER uskyldige der bliver dømt (heldigvis) - og for det andet, skal beviserne der fører til dødsstraf være af den slags der slet ikke kan stilles spørgsmål til.


#191
mtum
 
Overclocker
Tilføjet:
22-03-2008 14:52:12
Svar/Indlæg:
280/13
Fængselsstraf har desværre tit en uønsket virkning, men trods alt opnår man da, at resten af DK kan være i sikkerhed for den slags individer.

Og hvad er det for noget med, at forældrene skal straffes, bare fordi deres børn stadig er mindreårige? Selvfølgelig har forældre altid et medansvar, men hvad så med sociale myndigheder, som gentagne gange er blevet bedt om at handle? Det er ikke kun forældre, der præger børnene. Børn i den alder er jo små voksne mennesker, som man kun kan forsøge at præge. Beslutter man sig for at slå dem som forældre, så er dette også strafbart. Hvad gør man så, hvis de ikke hører efter alligevel?
Omgivelserne har også alt at sige. De unge præger altså også hinanden, og derved er risikoen for at vokse op og blive kriminel meget større i f.eks. Gellerupparken, end den er i de pænere steder i Dk. Disse massive sociale problemer, som man har visse steder, går oftest hånd i hånd med elendige skoler, med lærermangel og en høj grad af dårlige, uengagerede lærere.
Der findes f.eks. masser af enlige mødre, med børn som er godt i gang med kriminelle løbebaner, og disse unge har i den grad brug for miljøskifte, men hvor er myndighederne i disse tilfælde?
Men i dagens Danmark er der åbenbart flest stemmer i skattestop, hvilket i den nuværende situation opnåes bedst ved at skære alt væk, som ikke er direkte målbart.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 15:10:10
Svar/Indlæg:
2576/125
#190 Hvad hjælper dødsstraf egentlig? Vil det skræmme folk fra at begå vold? Nej, det vil det ikke. Dem, der laver grov vold, vil stadig gøre det. Tror nærmere det vil have den modsatte effekt, altså den vil ikke være præventiv. Hvis den ikke er præventiv hvad skal vi så med den? Vil i virkelig slå to personer der ikke er myndige ihjel? Ikke at jeg prøver at refærdig gøre det de har gjordt, de har fortjent deres straf.

I siger at det vil være til gavn for Danmark, at straffe sådanne personer med døden. Lad mig stille et spørgsmål: Bliver Danmark et trygt land at leve i med dødsstraf?

Mit svar: Nej, det gør det ikke. Vi er et rigt land, og burde kunne tage hånd om disse personer på en måde der ikke indebære dødsstraf. Men når i så er så glade for dødsstraf eller den virkning den skulle have, hvorfor så ikke tage et skridt videre? Der er et barn i Danmmark, der har 13 personer til at passe på ham hver dag. Han vil aldrig kunne begå sig i samfundet eller kommer til gavn for landet. Han koster flere mio. om året. Ville det ikke være nemmere at aflive ham og spare samfundet for en masse?

Det er det samme med disse tre personer. Vi kunne aflive dem eller sige: vi er rige nok i dette samfund til at forhindre disse ting, og så lade dette være en lærestreg. Hvis vi sparer alle steder i samfundet, vil der komme mere af dette, og jeg mener meget mere. Hvor skulle vi også kunne definere grænsen for, hvornår vi må bruge dødsstraf og hvornår vi ikke må? Bliver Danmark et bedre land at leve i med dødsstraf?


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 15:27:01
Svar/Indlæg:
5474/39
Hvad bliver det naeste. ... toer ikke at tinke paa det. mon det kan vaere person skoed overfalds personer. folk gaa med vaaben sikkerhed ligesom i USA.


Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 17:05:02
Svar/Indlæg:
1293/104
For lige at præcisere noget tidligere diskuteret: En livstidsdom ER livstid. Der er dog ingen som i nyere tid, her i Danmark, har siddet til sin død. Det bedste ekssempel er nok Palle Sørensen som 18. september 1965, dræbte 4 betjente. Han blev idømt livstid, men blev i 1998 løsladt efter ca. 32 år i fængsel.

Desuden er livstidsdommen lavet sådan så man efter 12 år skal tage dommen op til revurdering. Dvs. man har mulighed for at få den ændret.

Den længste tidsbestemte dom man kan få, er 16 år, dog i særtilfælde 20 år. Det overgik Peter Lundin, da han i 1991 blev idømt 20 års fængsel, senere dog nedsat til 15 år, da han myrdede sin mor. Han blev dog, desværre, benådet efter 7 år. Som nok de fleste ved, blev han i 2000 idømt livstid for at have dræbt sin samlever og dennes 2 børn. Og havde man nu holdt fast i at livstid ER livstid og aldrig lukket idioten ud efter 7 år første gang, ja så havde 3 mennesker mere været i live idag. Gid han må blive i fængsel for LIVSTID.

En 3. type dom man kan få, er en bevaringsdom. Den gives til personer som gentagne gange, f.eks. har lavet grov vold. I princippet kan man holde dem indespærret resten af livet, om man vil. Der er ingen tidsbestemmelse på denne type dom, og man vurderer løbende hvert enkelt person, om denne er "moden" til at blive lukket ud.

I det enkelte tilfælde med den 16 årige dreng, er den maximale straf 10 års fængel, da det er max. straf for vold med døden til følge. Men det kræver så at man kan udpege den af de 3 som gjorde det !


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 17:51:28
Svar/Indlæg:
4230/89
#190 jeg tror vi snakker lidt forbi hinanden her,

jeg tror ikke det vil ramme nogle uskyldige mennesker at have dødsstraf,
men er ret sikker på at det kun vil ramme de skyldige 😉


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 17:56:16
Svar/Indlæg:
2576/125
#195 Hvordan kan du være så sikker på det?


Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 21:31:16
Svar/Indlæg:
1293/104
"195: Fakta er at der, bl.a. i USA er en del som er henrettet, hvor man bagefter, bl.a. vha. DNA, har kunnet påvise at de var uskyldige. Så helt sikker kan man aldrig være.


#198
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 22:33:07
Svar/Indlæg:
3640/1231
#192 > Jeg tror da bestemt at dødsstraf ville holde mange fra at gå så vidt.
Jeg ville f.eks. nok tænke mig en ekstra gang om, hvis jeg havde planer om at udøve selvtægt for noget som var sket tæt på mig - hvis jeg vidste at belønningen var galgen.

Desuden mener jeg også stadigvæk at dødsstraf er en farlig ting at bruge - men jeg tror stadig den vil forebygge i form af skrækken.

#194 > Tak - det var meget informativt :yes:

#197 > Hvis det er "fakta" som du siger, vil jeg gerne se nogle tal på "en del".

Desuden har vi jo altså DNA teknologien nu..



Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 22:45:52
Svar/Indlæg:
4230/89
#195 fordi det selvfølgelig skal efterforskes ordentlig før der dømmes(ligesom jeg har sagt nu ca 10 gange 😛)

#197 jammen så gør de det jo heller ikke som man burde...

som jeg har sagt op til flere gange(og som B@NG også siger)
så skal der kun kunne dømmes til døden, hvis der er 100% sikkerhed omkring at personen er skyldig...

altså der skal være taget DNA prøser osv, FØR, dommen fældes 😉


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 22:59:59
Svar/Indlæg:
2388/52
#5
Enig i at amagerkanere er lidt specielle.. Men det var for helvede ikke SÅ alvorligt da jeg boede i 2770! Nu er det godt nok 2300 S det er sket i. Men så meget forskel er der trods alt heller ikke. Det er ikke mere end 5 min fra hvor jeg er opvokset at overfaldet skete... !

Fandme uhyggeligt at Amager er blevet så voldeligt :( Sgu glad for at jeg bor i en forstad til KBH nu da jeg ikke bifalder vold. Stort set det meste kan ordnes ved dialog, og så skulle det bare være!


Og nu da drengen er død, håber jeg vitterligt at de 2 drenge får 2x livstid, og at ham der kørte bilen for minimum 5 år for medvirken til overfald med dødelig udgang!

Fandme blevet et klamt land efterhånden det her! Er ved at brække mig over de danskere der tror de er ih oh åh så seje, bare fordi de kan spille med musklerne og så folk der er yngre end dem selv halvt fordærvede! og det er jo ikke første gang at de 2 brødre har været ved at tage livet af nogen. De skulle have besøg af nogle rockere og have en stav stukket op bagi og så udstilles på åben gade så folk kunne se hvem det var der havde gjort det mod den 16 årige unge knægt.


Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 23:07:55
Svar/Indlæg:
1293/104
#198: Her er så en enkelt side. Nok den mest informative. Som det fremgår, er der en del dødsdømte som har fået omstødt deres dom, pga. nye beviser. Det skyldes bl.a. at dødsdømte ofte sidder op til 10 år på dødsgangen. Om det så er mere menneskeligt ?
Forestil dig at alle de dødsdømte fik deres dom eksekveret inden for få dage ! Hvor mange tror du så der blev uskyldigt henrettet ?

http://www.deathpenaltyinfo.or...

Der findes flere sider om stoffet hvis man søger lidt med Google.

Jo, vi har DNA teknologi nu, men den er faktisk kun omkring 10-12 år gammel.


#202
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 23:33:55
Svar/Indlæg:
3640/1231
Jeg nævnte også tidligere at der heldigvis næsten aldrig sker fejlagtige henretninger, da man sidder i meget meget lang tid, inden sådan en dom eksekveres.

For mig gør det ingen forskel om mordere bliver henrettet eller sidder i fængsel på livstid, bare de så også gør det. Det er ikke for bare at være ond at min holdning er sådan, det er ligeså meget for at gøre gaderne det sikrere.


Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 23:58:25
Svar/Indlæg:
1293/104
Vi er helt enige. En mand som Peter Lundin, skulle aldrig have været løsladt efter kun 7 år. Han skulle have haft sin livstid. Det havde reddet 3 menneskers liv. Lad os håbe at der for en gangs skyld, bliver gennemført en livstidsdom her i Danmark, og han bliver i fængsel denne gang.

Og vedr. de 3 møgunger som slog den 16 årige ihjel: For min skyld må de rådne op i fængslet ! Men der er, desværre, kun en af dem som får max. 10 år. De 2 andre får, måske, et par år for medvirken.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2008 00:00:19
Svar/Indlæg:
5891/423
#203 ja det er virkeligt surt... 😩


#205
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2008 14:55:54
Svar/Indlæg:
4156/111
Det er altid nemmere at give andre skyld end selv at modtage skyld.

Hvorfor ikke give en anden person en chance mere?

Hvornår vender vi verden? 😀


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2008 21:18:46
Svar/Indlæg:
5891/423
#205 aldrig vil jeg tro... 😛


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
24-03-2008 21:21:03
Svar/Indlæg:
2600/84
**overblik mistet... tråd for lang**


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2008 21:45:49
Svar/Indlæg:
4230/89
#207 hurtig overblik:

det startede med ham den 16årige avisdreng der var overfaldet af 3 personer...
snakken gik først på at de 3 personer jo var syge i skallen, og at de burde lukkes inde, meget lang tid...

derefter gik snakken mere over i at nogen af os egentlig hellere så at vi fik indført dødsstraf her i landet, så personer som begår vold med døden til følge, eller bare mord, kommer til at betale med deres eget liv...

og derfra og resten, har mest handlet om: Hvorfor vi dog ville have dødsstraf,
og den dertil hørende diskution om moral og etik, hvem der skal have lov at lege gud, osv osv osv 😛


#209
MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2008 22:11:40
Svar/Indlæg:
1915/57
#198 ja men nu er du (forhåbentlig) også et menneske med lidt mere omtanke i hovedet end dem der udfører bizarre og bestialske mord 🙂 Derfor at du ville tænke på konsekvenserne. Problemet med de her mennesker er bare at de ikke tænker på konsekvenser overhovedet. Se alle de lande med dødsstraf,der er stadig masser af mord og sindsyg vold.

En helt anden snak kunne så værre om det ikke bare er billigerer for samfundet med en sprøjte end rigtig mange års opbevaring med mad 3 gange om dagen og "alt betalt"

Og i forhold til at behandle de her unge mennesker. Det er sgu for sent. De har allerede slået et menneske ihjel.

Så længe uligheden i samfundet vokser,vokser volden-mordene og kriminaliteten. Se bare på de lande i verden hvor der er rigtig stor forskel på rig og fattig, Brasillien f.eks. I rio er der masser af kvarterer hvor du bliver slået ihjel for et armbåndsur.I sydafrika ligeså.

Tror sgu desværre bare vi er nød til at vænne os til at vores samfund udvikler sig mere og mere i retning af alle de andre samfund i den vestlige verden. Mere vold og kriminalitet.

Jeg har ihvertfald taget mine forholdsregler med nogle store knive og en ordentlig kølle i soveværelset ❤ . For ordensmagten kan man ikke forvente nogen hurtig reaktion fra.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2008 22:22:24
Svar/Indlæg:
2576/125
#209 Det er den der generelle oprustning med våben, som øger problemet også. Det for skal vi ikke lovlig gøre våben. Hvis du trække en kniv, selvom det bare er fordi du forsvare dig selv, kan jeg love dig for at du får bank når de får fat i dig.

Hvis jeg nu var i byen sammen med mine venner, og mødte dig, og så du så følte dig truet af mig og mine venner fordi du har drukket lidt og sådan. Du trækker kniven for at skræmme os væk og forsvare dig, hvilket jeg ikke kan vide, går du i min bog fra venlig til yderst fjendtlig. Resultatet vil højst sandsynligt være at jeg banker dig synder og sammen, hvis du stikker ud efter mig. Nu skal det ikke forstås som jeg er en voldlig person, men lide i det tilfælde med våben ændre jeg karakter rimelig hurtigt, men ellers ville jeg smutte min vej.

Et andet eksemple ville være du fik nogle tyve på besøg, og du hente lige din kniv. Men i dette tilfælde løber tyvene ikke væk, men hopper på dig. Tror mig, hvis de ville have pandet dig en før, så smadre de dig med garanti, hvis du trækker en kniv imod dem. Da de føler sig truet, selvom de lyder ironisk.

Så konklusionen er: Våben er en dårlig ting, uanset formålet. Så gå til selvforsvar og brug det. 🙂


#211
MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2008 22:42:11
Svar/Indlæg:
1915/57
#210

1. Jeg drikker ikke

2. Jeg går ikke i byen

3. Det står i mit soveværelse 🙂 Jeg er EKSTREM modtsander af våben på gader og stræder og tror at du lige skal læse min post igen.

4. Jeg er blevet overrasket i mit hjem en gang da min kone var højgravid,kl 5.30 søndag morgen,noget puslede ved døren,hun troede det var katten,pludselig bliver døren presset ind og en mandsling presser sig ind ad døren og hun skriger.Jeg vågner og når slet ikke at tænke før jeg går i total blodrus.HELDIGHVIS når hun at tænde lyset inden jeg slår manden ihjel og det viser sig at det er vores udlejer som har forvildet sig ind i vores lejlighed i en kæmpebrandert.Han blev ædru meget meget hurtigt og lignede at han havde fået dobbelt botox indsprøjtning i sine læber.
bagefter er det meget komisk,men når du har prøvet noget lignende selv kan vi snakke vidrer om det med at have våben i sit hus til selvforsvar.

5. Og nu kender du mig ikke og min fysiske fremtoning eller vigtigerer, min psyke,men jeg kan love dig for at hvis der nogensinde er nogen som kommer ind på mit territorie(hjem) og truer eller forsøger at bestjæle mig (og min kone og 3 årige datter) så kommer enten de eller jeg ikke levende ud af huset.
Jeg skal ikke ende som den ældre mand der blev slået ihjel af indbrudstyve sidste år mens konen hørte på det fra et tilstødende lokale.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2008 22:48:31
Svar/Indlæg:
2576/125
Citat: "Jeg har ihvertfald taget mine forholdsregler med nogle store knive og en ordentlig kølle i soveværelset"

Det var det jeg tog udgangspunkt i. Vidste så ikke om du gik i byen, men det var mere for at komme med et eksemple. Hvis der var nogen som brød ind ved os ville jeg nok også hurtigt kunne finde noget hurtigt at slå fra med.

Nu siger du også at du har børn og kone. Det ændre jo lidt på sagerne, og kan også godt forstå hvis du ville forsvare dem til det yderste. Det tror jeg alle ville gøre.


#213
MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2008 06:40:04
Svar/Indlæg:
1915/57
#212

Ja i soveværelset 🙂 Og nej jeg går ikke i byen og da jeg gjorde gik jeg ikke med våben. Jeg mener at det at bruge våben er for svanse.

vi er 100% enige om at våben er usundt,men jeg tager alligevel mine forholdsregler hjemme i soveværelset.
Sådan en oplevelse som jeg havde der for lidt over 3 år siden,må jeg sgu indrømme har ændret noget inde i mig godt og grundigt, og ja der sker også noget med en,specielt når man får børn.
Så tror jeg de fleste vil gøre hvad som helst for at forsvarer dem.


#214
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2008 09:43:41
Svar/Indlæg:
4156/111
Hvis vi en nat bliver stormet tror jeg at jeg ville tage mit Hardballudstyr på samt mit Hardball gevær... mon ikke jeg kan skræmme dem lidt så? 🤣