har læst ca. til 120
jeg mener det er et problem man har idag, og at det er sørgligt at det går ud over en der kun er 1 år yngre end mig selv.
jeg går selv på efterskole, og der er der ikke den store mulighed for at se nyheder, eller, vi får dem bare ikke set eller læst. derfor har jeg ikke den store kendskab til hvad medierne siger om det forskellige, men en ting ved jeg, de 3 drenge burde bures inde, (må jeg godt håbe på nyborg 😕), og at de derefter skal have den største skideballe, så alle de kender kan mærke den, da de nok ikke er de eneste 3 i deres omgangskreds der kunne gøre det, måske ikke dræbe, men lave umotiveret vold.
jeg har ikke den store holdning til om man skal have dødstraf eller ej, men jeg kan mest sige at det er en god ting. tag nu fx Peter Lundin, han er en syg bastardo, og han skal bare sidde og kedesig indtil han dør, men hvorfor så ikke give ham et valg, lade ham skyde sig selv, eller han kan rådne op. Jeg mener at personen selv skal kunne vælge, vil de flygte og håbe på guds nåde (hvis han findes, det er der ingen der ved), eller håbe på at de bliver benådet eller leve med skammen.
Jeg syntes det er syndt for drengen og hans familie, men jeg mener ikke at man skal sige, stakkels familie, nu skal de leve uden deres lille avisbud, nej, det er synd for drenge, han har ikke oplevet alt af livet endnu, han var sikkert stadig jomfru (som der nok er en del mandelige nørder her inde der vil sige er noget skidt), men han nåede heller ikke at opleve hvordan det er at lave store fejl, gøre noget for sin egen eksistens, osv. Det er synd for drengen, ikke familien, da de bare kan leve videre, og sørge nu, men leve, tage det som en lærestreg, sige det var Allahs vilje hvis de vil, men de kan også nyde det han har gjort, og hvad han var.