Alternativ til Tvix HD 4100?

Litteratur d.  19. marts. 2008, skrevet af bodyman
Vist: 581 gange.

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 20:26:42
Svar/Indlæg:
2333/391
Hej,

Er der nogen som kan komme med et alternativ til min nuværende Tvix HD 4100 ??

Til dem der ikke ved det så er Tvix HD 4100 en mediaplayer, hvor man eks. kan stream musik, dvd iso filer osv over netværket...

Jeg søger et alternativ til min Tvix HD boks, har det krav at den skal kunne streame DVD ISO filer over netværket, musik og billeder evt netradio...

Nogen bud på en god mediaplayer ?
mick-j

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 22:03:18
Svar/Indlæg:
168/22
En kollega har investeret i MVix, men det virker som en klonfabrikant. Hvorfor er du ikke tilfreds med din 4100?

Med venlig hilsen
Mick Johansen

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 22:45:23
Svar/Indlæg:
2333/391
1. Den kan ikke æøå
2. Den bruger en gl. Samba version (samba 3 er meget hurtiger har jeg hørt)
3. Interface er grimt
4. De nyeste firmware udgaver virker ikke optimalt, hvis jeg skal afspille dvd og mp3 via HDMI, og især ISO filer fucker op med DTS og DD, så jeg køre stadig med en af de første firmware udgaver, da den virker fint...

mick-j

Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 01:56:23
Svar/Indlæg:
168/22
Jeg hører interesseret efter svarene. Har selv både HD4000 og 4100 og er godt tilfreds, men man er vel altid interesseret i noget der er bedre ;)

Personligt synes jeg ikke problemet er så stort. Ja, der er forskel på firmwares og interfacet er grimt - men dog ganske let at bruge. Ingen grund til at blive ked af Samba performance, når man kan bruge NFS. Men produktet kan forbedres, ingen tvivl om det. Jeg tvivler dog på at man finder noget der er meget bedre pt. Men det kan kun være et spørgsmål om kort tid (mit gæt: 1-2 år) før afspillerne er så gode at de tiltrækker et lidt bredere publikum.

Har haft HD4000 siden den kom frem, brugt udelukkende med ISO'er og har aldrig haft problemer med lyden. Hvis du gerne vil have lyd via HDMI tror jeg du skal gå efter den nye HD6500. Den har HDMI 1.3 og understøtter stort set alt hvad der kan afspilles.

Med venlig hilsen
Mick Johansen

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 14:57:23
Svar/Indlæg:
2333/391
#03 Men har det ikke undret dig hvorfor hulen de ikke har ændret interfacet ???

Det er helt seriøst tudegrimt, hvorfor kunne de ikke lave det lidt ala mediaportal eller wmc ?

mick-j

Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 13:35:44
Svar/Indlæg:
168/22
#4:
Jo, det undrer mig lidt at de ikke har lavet et bedre standard tema. Men man kan jo selv designe sit interface et stykke hen ad vejen. Håber jeg får tid til at se på det snart, så skal der som minimum coverart på alle film.

Flg. er taget fra http://www.avsforum.com/avs-vb...

"This should cover just about everything. Some is pulled from DVICO's Faq's and some are personal observations. This should be true for all 4000/5000 series and to some extent even the 3000 series.

tvix.jpg - 720x480 background image, place in the folder you want the background in.
folder.jpg or .png - folder icon - Should be 100x136 or 88x136 for widescreen. Maximum icon size is 720x480. Place in the directory of the folder you want to replace.
upfolder.jpg or .png - used to replace the default upfolder icon. Place in the directory that is in 'icon' mode.
icon.tvix - empty file used to signify that the tvix should present the folders in 'icon' mode.

if tvix.jpg is placed in the root of the drive it is used by the TViX box in all subdirectories as well. Placing tvix.jpg in the subdirectories will override the one from the root.
*.jpg or *.png - if in a folder with media files and in icon mode the .jpg should have the same name as the media file to create the icon. (ie.- Video.avi & Video.jpg)
If otherwise not predefined - is treated as a picture or in the case of a music directory - as cover art for music playback.
If folder.jpg (lowercase) is present in a music directory it is not shown in the list view or used as cover art - it is only used as an icon.
Use *.png if you want to use transparency - set the transparency color as 0xC8C8C8.
To show a folder as icon, please put "folder.jpg" or "folder.png" in the folder.

Any 'Predefined' name will not show in the list view.
Any un-handled file will not show in the list view."

Med venlig hilsen
Mick Johansen

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 16:37:08
Svar/Indlæg:
2333/391
Okat det er faktisk lidt fedt :)

Det sidder jeg og leger med lige nu, og det virker gange godt :D

mick-j

Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 17:51:35
Svar/Indlæg:
168/22
Btw, jeg har ikke problemer med ÆØÅ her.

Med venlig hilsen
Mick Johansen

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2008 18:28:36
Svar/Indlæg:
2333/391
Har du ik ?

Så er det nok min nas server hvor jeg streamer fra, men det virker bare underligt for i windows kan jeg godt se æøå i de forskellige shares :)

mick-j

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 05:47:25
Svar/Indlæg:
168/22
Jeg bruger NFS serveren i Microsoft Windows Services for Unix (gratis download). Virker fortrinligt og da det kører som service er der ingen problemer når min server rebooter efter der er kommet en sikkerhedspatch på ell. lign. Tvix Netshare skulle jeg ind og manuelt starte hver gang.

Hanewin NFS server funker også, men det andet er nemmere og gratis...

Mine film ligger på en eSATA boks på pt. 3TB RAID5. OS er Win2k3 R2. Det spiller bare ;)

Med venlig hilsen
Mick Johansen

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 17:22:26
Svar/Indlæg:
2333/391
Ja jeg køre det hele fra min Qnap server via NFS, men også lige meget :)

den nye måde det er sat op på er mega fed :D

Så Tak for linket :D