Mystik HD

Diverse d.  19. marts. 2008, skrevet af pete45
Vist: 240 gange.

pete45

Superbruger
Tilføjet:
19-03-2008 20:55:21
Svar/Indlæg:
284/89
Jeg har en gamle gamle Maxtor 60gb hd. Den virker sådan set fint nok, stabil og alt det der 🙂

Dog, har den med tiden fået en meget mystik funktion, som jeg aldrig selv har oplevet før.

Hvis der fx. ligger en fil på hd'en, som er tit/jævnligt i brug, så har hd'en fået funktion at den "autoslettet" filen, uden advarelse. Det er ligegydig om det er en musik fil, et dokument, exe fil .... bare filen er tit/jævnligt i brug.

Jeg har scannet disken flere gange for fejl, ingen ... scannet for virus, ingen, formatteret 3 gange, fejlen forbliver og filerne er bare væk 😐

Dog virker disken fint til "opbevaring" af filer, bare så længe de ikke er i brug 😀

Ikke fordi det gør så meget mere, disken går snart på "pension", når jeg køber ny puter :yes: ... Ville bare hører om der er anden, der har oplevet lign. ting med en ældre maxtor hd, eller andet mærke for den sags skyld.
Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 21:03:32
Svar/Indlæg:
3162/326
Nice, en lille sadistisk maxtor du har dig der. Har godt nok aldrig hørt eller oplevet noget lign. det du beskriver.

Mystikken breder sig 😲

steen

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 21:07:51
Svar/Indlæg:
2870/65
Har prøvet noget lignene med en Samsung 160 GB disk.

Lige så snart den kom op over 127 GB data, slettede disken alt. Det var bare væk og kunne ikke genskabes.

Efter lidt snak med Samsung, fandt vi ud af, at disken havde en controller-fejl. Selv om boardet understøttede diske over 127 GB, blev diskens controller forvirret.

Tilbage til Samsung med dyret....og et par uger senere kom en disk magen til, uden samme problem.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 10:02:19
Svar/Indlæg:
4120/115
Prøv at køre en chkdsk /F /R

og bagefter check din log, for om den har fundet nogle fejl...