Fatter de ikke noget?

Litteratur d.  19. marts. 2008, skrevet af anru2007
Vist: 509 gange.

anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 22:55:14
Svar/Indlæg:
5891/423
Hej...
har i nogensinde oplevet hvor SHG ikke helt forstår hvad man siger?
det hele startede sådan her:

Søndag:
jeg tager bussen til SHG og siger at mine ram ikke virker, så opretter manden bag disken en RMA sag, og spørger så om jeg vil have pengene tilbage eller hvad jeg vil? jeg siger så at jeg gerne vil have pengene tilbage, da jeg købte dem for 1000 DKK den gang (1 år siden) ( disse ram http://www.shg.dk/link.asp?got... )
eller at jeg ville bytte ramene til disse: http://www.shg.dk/link.asp?got...
Manden siger så ok, så går jeg hjem..

Idag:
Jeg kommer hjem fra arbejde, og får følgene emails:

Ombytning af reklameret produkt

Deres produkt købt ved shg.dk A/S er ombyttet under reklamationsretten i henhold til købeloven og gældende dansk lovgivning. Produktet bliver returneret hurtigst muligt med Post Danmark. Fakturaens beløb udlignes af en kreditnota udstedt til Deres kundekonto, så De kommer til at stå uden omkostninger i forbindelse med Deres reklamationssag. Til erhvervsdrivende ydes 1 års reklamationsret mod fabrikationsfejl fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke at der løber en ny 1-års reklamationsperiode. Til forbrugere ydes 2-års reklamationsret mod fabrikationsfejl. For forbrugere løber der en ny 2-års reklamationsperiode efter ombytning eller reparation på den reparerede del. Ved spørgsmål kontakt venligst supportafdelingen på support@shg.dk.

Vi beklager naturligvis, at De har haft modtaget et fejlbehæftet produkt og håber, at Deres nye produkt fungerer fejlfrit.

Vi håber De også handler ved shg.dk A/S næste gang De køber edb-hardware.

Med venlig hilsen,
Teknikken, shg.dk A/S
http://www.shg.dk/


og


For god ordens skyld kan vi hermed bekræfte, at
din ordre 1228276 er pakket og afsendes i dag
d. 19.03.08.

Din ordre 1228276 består af:

Varenr Vare Navn Antal Pris Beløb
---------- ---------------------------------------- ----- --------- ---------
2027275 Kingston HyperX KHX6400D2LLK2/2GN - Kit 1 334,40 334,40
---------- ---------------------------------------- ----- --------- ---------
(Varepriser excl. moms) 334,40

Ordretotal inkl. moms:DKK 418,00



Dit Track & Trace nummer sendes automatisk ca. kl. 22.00, hvorefter du
kan spore pakken på www.post.dk .


Med venlig hilsen
shg.dk A/S
CVR nr. 26 66 55 66
Michael Drewsens Vej 22
8270 Højbjerg

Support: kl. 10:00 til 18:00 : Tlf. 87 34 22 01
Bogholderi: kl. 08:00 til 15:00 : Tlf. 87 34 22 08

Homepage: http://www.shg.dk



SÆRLIGE VILKÅR:

VEDRØRENDE FORTRYDELSESRETTEN:
Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i
ORIGINAL EMBALLAGE, idet manglende emballage oftest medfører en forringelse
af salgsværdien, hvorfor du vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb
svarende til forringelsen.

VEDRØRENDE BESTILLING:
Der er IKKE indgået en bindende købeaftale med shg.dk A/S før du har
modtaget en ordrebekræftelse fra shg.dk A/S.

VEDRØRENDE PRISER:
Der tages forbehold for prisstigninger, valutaændringer, force majeure,
leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.


D

SURT SURT SURT! Fik selvfølgelig de samme ram , bare hvor de er nye...
😕 😩 :'-(
Dann1
 
Overclocker
Tilføjet:
19-03-2008 23:03:36
Svar/Indlæg:
111/25
Hmm, jeg har aldrig haft nogle problemer med SHG
Men har dog hørt om andre der også har oplevet at de gør noget andet end de blev bedt om 😕


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 23:05:53
Svar/Indlæg:
5891/423
Tror stame jeg tager bussen over til dem når jeg får rammene...så ka de få nogle tæsk(gas det sidste)


FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 23:05:59
Svar/Indlæg:
4156/111
o.O Kan du ikke lige korte det lidt ned så vi ikke skal have alle SHG's regler med? 😕


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 23:08:00
Svar/Indlæg:
20170/383
#0 enig med #3

Din overskrift harmonere særdeles godt med indlægget.... *ironi*


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 23:12:18
Svar/Indlæg:
5891/423
#4 hvad snakker du om? 😛 ej...har kuttet det ned 😉


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 23:13:00
Svar/Indlæg:
6181/270
#0 du kan ikke bestemme om du vil have pengende tilbage ved en RMA.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 23:14:07
Svar/Indlæg:
20170/383
#5

At sådan et indlæg er sådan temmelig hmm.. for meget.. 🙂


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 23:16:39
Svar/Indlæg:
5421/53
Jeg forstår ikke.. Hvad er problemet?

Dine ram er gået i stykker.

Du modtager nye ram, nøjagtigt de samme.

Hvad er galt? Tror du at du vil tjene penge på at dine ram er gået i stykker? 😐

Kan ik rigtigt se hvad der er galt.. bortset fra ham manden bag desken som måske har sagt noget han ikke kunne.


FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 23:17:12
Svar/Indlæg:
4156/111
#6

Præcis... alle afgørelser ligger hos forhandleren ved RMA, om de har tænkt sig at reparere varen eller ombytte til et nyt af samme slags 🙂


kasperg
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 23:18:22
Svar/Indlæg:
1436/25
Du er ikke særlig klar i din formulering af hvad problemet er?

Er du sur over at han gav dig to muligheder, ombytning eller pengene tilbage, og i stedet for at give dig pengene tilbage som du havde ønsket sender dig nogle splinternye ram magen til?


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 23:19:21
Svar/Indlæg:
5891/423
sidste gang sagde alle rma'erne at jeg kunne få pengene tilbage, hvis jeg havde den originale emballage, og det var inden for to år....såå...


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 23:22:46
Svar/Indlæg:
5891/423
#10 Ja.. 🙂


#13
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 23:50:54
Svar/Indlæg:
3640/1231
Din overskrift et blevet ryddet for det overdrevne brug af !?!?!?!

Husk venligst reglerne, da dine indlæg ellers vil blive deaktiveret 😉


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 23:56:03
Svar/Indlæg:
7263/260
Jeg har godt nok heller aldrig haft problemer med shg..


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 23:57:11
Svar/Indlæg:
5891/423
#13 undskyld 😳 😉


#16
doit
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 07:50:11
Svar/Indlæg:
998/134
shg bytter varerne de gir ikke penge tilbage ,det er meget fin ,du kunne også have valgt bytte til nogle andre ram, syntes det er god service
pengen får kun tilbage når man haft rma på rammen 2-3 gange
det går ikke ind under fortydelseretten som er 14 dage
har handlet med shg over 100gange altid fin service med rma
der mange butikker, hvor du skal vente 1-2 mdr på få byttet rammen


micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 10:05:49
Svar/Indlæg:
4120/115
Kan ikke lige se problemet?

Dine ram er ombyttet uden problemer... Hvis han nu ikke havde haft et erstatningsprodukt, så havde du nok fået dine penge retur 😉


Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 10:43:30
Svar/Indlæg:
4263/107
Du har fået en fantastisk service som er lige efter bogen - tilmed har du modtaget nye ram 2 dage efter du fik godkendt din RMA sag.

Jeg kan virkelig ikke se dit problem.....


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
20-03-2008 10:48:39
Svar/Indlæg:
14079/622
Enig med Stamps?..

Hvad er problemet - du har fået et tilsvarende produkt iht. købeloven? :yes:


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 12:27:37
Svar/Indlæg:
5891/423
jaja...men jeg ville have byttet dem til nogle andre ram eller have pengene tilbage. manden bag disken som ekspederede mig, sagde jeg enten kunne få pengene tilbage eller bytte dem, jeg sagde at jeg ville have pengene tilbage eller bytte dem til de ram jeg linkede til. manden som ekspederede mig sagde ok


#21
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 13:03:37
Svar/Indlæg:
4156/111
#20

Men da du købte dine ram var du også indforstået med at manden der sagde ok til dig slet ikke KAN sige ok til at give dig pengene tilbage eller bytte til et bedre produkt, på daværende tidspunkt 😉


kasperg
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 14:31:20
Svar/Indlæg:
1436/25
#21
Det er vel okay at #0 er en lille smule skuffet når han nu havde fået at vide at han ville få købsprisen refunderet. SHG har altså begået en kommunikationsfejl og skabt en berettiget forventing hos anru om at han ville få ca. 1000kr. igen - det ville vi da allesammen være. Det med at anru burde vide at han ikke havde ret til at få pengene tilbage ændre da ikke på at SHG stadig har lovet noget de ikke holder.
Overskriften er dog en lille smule grov og anru burde nu efter at være kølet lidt ned være glad for at han trods alt fik tilsendt nogle ram magen til de defekte superhurtigt og effektiv.


#23
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 14:43:10
Svar/Indlæg:
4156/111
#22

Det klart. Min pointe var også bare at hvis man lige tager sig tiden til at læse "reglerne" igennem (som man acceptere) så undgår man disse skuffelser. 🙂


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2008 14:47:19
Svar/Indlæg:
10398/435
jeg kan godt følge alle jer som siger at forhandler har ret til at forsøge at udbedre fejlen på produktet og derfor bare giver et nyt sæt.

Men i dette tilfælde er køber blevet tilbudt to muligheder som udbedring af fejlen. 1. penge. 2. nye ram. Køber har valgt at få refunderet pengene og har derfor også ret til pengene. Om dette indebærer tab for sælger er sagen uvedkommende.