OC af en E6750 på et Gigabyte P35 DS3R rev 1,0 biosversion F11
1: Tryk CTRL + F1 i første skrmbillede (skærmen skulle gerne lig "blinke en gang" - gør at du kan stille ramtimings og andet i MIT
2: Advanced BIOS features:
Limmit CPUID -> disable
CPU Enhanced Halt -> disable
CPU EIST -> disable
3: MB intelligent Tweaker (M.I.T)
CPU Host Clock Control > Enable (gør at du manuelt kan indstille clocks)
CPU Host Frequency > Hæv den til det ønskede antal MHZ, 400Mhz vil nok være et fint udgangspunkt.
System Memory Multiplier (SPD) -> sæt den bare til 2,0 til at starte med, senere skal den nok hæves til 2,4 eller 2,5 da det jo er nogle fine OC ram du har købt dig.
System Voltage Control -> Manual, nu kan du indstille hvor meget strøm cpu, ram, nb mm. skal have.
DDR2 OverVoltage Control -> bestemmer hvor meget mere volt end standard de skal have, hvor meget man vil hæve den med er en smagssag men til hverdag vil jeg nok ikke give dem mere end +0,2 men til bench har jeg selv givet helt op til +0,5.
FSB over Voltage -> jeg plejer lige at hæve den med +0,2
MCH Overvoltage Control -> plejer at sætte den til +0,2 - det er ekstra strøm til NB
CPU voltage control -> her indstiller du vcore (her holder jeg min E67500 under 1500, standard 1350 millivolt).
Finde max cpu hastighed ved x antal millivolt
Hæv vcore til det du synes du vil give den, hæv FSBen dvs. clockfrekvensen indtil du ikke kan boote (nok den rigtige måde at gøre det på) eller gør som mig hæv frekvensen så meget at man ikke tror at den booter og nedsæt hastigheden indtil den gør. RAM indstillet til 2,0. med standardtimings dvs. 55518.
Finde ud af hvor stærkt rammene kan rende med udgangspunkt i maxfsb
Sæt derefter rammultiplieren til 2,5 og se om den booter, hæv ramvolt indtil du mener det ikke er forsvarligt mere (eks. +0,2) Hvis den stadig ikke booter sænk rammultiplieren til 2,4.
Det var så lidt løst og fast om at OC - ikke nogen komplet gennemgang men forhåbentlig nok til at du har en ide om hvad du skal gøre.