Superbruger
Tilføjet:
21-03-2008 19:17:57
Svar/Indlæg:
302/90
Hej alle, da jeg ikke er helt færdig med min gamerPC endnu har jeg lige et spørgsmål til jer. Jeg ville jo gerne have haft en C2D E8400 CPU i, men har opgivet lige ind til videre, så hvad kan man få som er på lager i Danmark, som er næst bedst?
Det er vigtigt at den kan trække 2 stk. Geforce 8800GT i SLI, og at den ikke har nogen problemer med at køre med meget god graffik i de nyeste spil. Jeg har kigget på et par stykker, men ved ikke hvilken der yder bedst.
En E8200 er jo 45nm, samt den har en noget større Cache. Men den er jo desværre "kun" på 2.6 GHz, og har ingen planer om at clocke.
Derudover har jeg kigget på en E6850, som har 3 GHz, men desværre en mindre cache og 65nm opbygning. (Og så er den desværre lige så dyr som en E8400 ville ha været)
Til sidst har jeg kigget på en E6750. Den er jo lige så stor GHz mæssigt som en E8200, men har mindre cache og 65nm opbygning, så det er nok kun et alternativ.
Så hvilken af de to første ville i vælge? Er de 2.6 GHz i en Wolfdale nok til at trække to kort, og køre nye spil flydende i højst graffik? Der kommer desuden 4 GB PC8500 ram i, hvis det skulle hjælpe bedre med at svare. Resten af setuppet kan i se i profilen.