Jeg har lige fået en lignende sag på nakken. Jeg har haft en QXL konto i nogle år, og det var sådan at når man solgte noget, så skulle man først betale salgsgebyr for de ting man havde solgt når de samlede beløb nåede 200,- det var jo ganske smart.
Da jeg ikke er den store bruger af QXL, så må jeg indrømme at deres nye forretningsmodel smuttede forbi min næse.
Men til sagens kerne, min kollega skulle sælge nogle fælge, og jeg foreslog QXL.
Da han ikke just er gode venner med computere, så oprettede jeg en konto, og satte fælgende til salg for ham.
De bliver solgt, og der var et gebyr på 55,- Jeg forklare ham at han godt kunne vente med at betale, da det skyldige beløb var under 200,- og han på daværende tidspunkt var igang med at flytte, så der kom måske flere ting der skulle sælges på QXL.
Jeg har nu begået to fejl, 1. Jeg viste ikke at man nu skal betale gebyret til QXL inden ca. 30 dage. 2. Tænkte ikke på at han ikke har internet i det sommerhus hvor han er flyttet til.
Først da han får en brev med en inkassosag på ca. 555,- og spøger mig hvad det er for noget, bliver jeg opmærksom de nye regler på QXL. Jeg kontakter QXL og de kan godt se problemet, så vi laver en aftale om at en chef skal ringe mig op. Dette sker bare ikke, så jeg ringer igen, og nu forklare QXL, at sagen er havnet hos inkasso, så det er ude af deres hænder.
Jeg forklarer mig endnu engang og bejler til en fornuftig løsning, og kunde"service" tjekker lige igen med en kollega, nu er svaret, at det vil koste QXL penge at trække inkassoen tilbage. Jeg forklare at det QXL står til at miste, må vi så betale, så længe beløbet bliver mindre en de 555,- Men nu kan QXL pludselig ikke trække sagen tilbage fra inkasso alligevel ?!
Og hvad rager det dig? Syntes bare du skal tænke dig om inden du sælger eller får andre til at sælge noget på QXL og husk så at klager og sure kunder intet betyder for QXL !