paint på plexiglas

Case-modding d.  22. marts. 2008, skrevet af Shadowhunter
Vist: 445 gange.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 18:11:00
Svar/Indlæg:
5474/39
Jeg vil gerne vide om, hvordan jeg laver et motive på plastiket. eftersom jeg prøvede her i dag og det mislykkes.
1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 18:16:27
Svar/Indlæg:
1375/88
Kan du ikke lige prøve at foklare det lidt nærmere?

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 18:24:00
Svar/Indlæg:
7263/260
#0 Kan du ike bare male på bagsiden af plexiglaset, så når du vender det om, så har du en blank side, med den ønskede farve 🙂

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 20:25:40
Svar/Indlæg:
5474/39
Det som jeg tænkte på var, lave et motiv på siden. Dette mottiv skulle være halv gennemsigtig, stadig kunne se hvad der på den anden side. 🙂 kunne også male plexiglaset med et tyndt lag malling. det #2 anbefalde mig at gøre. lade motivet være gennemsigtig. 🙂 kunne være en fed ide. Det var ikke ideen fra start af. 🙂
Kort opsumering for at give lidt overblik.
ville det være bedtste male motivet på plaxiglasset ?
Nogen som ved ellers kan få mit billede over på plaxiglasset?

Tak for hjælpen på forhånd 🙂

Hilsen Lars aka Lars bach aka Srewdriver

Mollemand

Superbruger
Tilføjet:
22-03-2008 20:49:05
Svar/Indlæg:
43/2
Jeg skulle nok undersøge iron-on transfers, og lave en test med det. Vi bruger det i protese / ortose industrien på andre plasttyper (PE og PP). Jeg er dog ikke klar over om det er en passende teknik til plexiglas.

Vi varmer vores plast i en ovn til det blir blødt, men ikke flydende (en pizza ovn med teflon bagepapir er forbløffende god). Undersøg hvilken temperatur det er for Plexiglas. Når plasten er varm og blød lægger vi transfer papir på og lader det varme med i et minuts tid. Du bør kunne lave en transfer selv med en ink-jet printer og den rette slags papir.

Google det på nettet og lav en test med et stykke Plexiglas du ikke ska bruge først. Hvis det ikke virker er jeg ked af at have spildt din tid :)

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2008 21:19:18
Svar/Indlæg:
5474/39
#4 tak for det.

kom til at tæmke på at jeg kan sætte det fast ved hjælp af varme. Ligesom man bruger nå man laver print til elektronik. 😀 selvfølgelig 🤣

Mollemand

Superbruger
Tilføjet:
22-03-2008 21:24:31
Svar/Indlæg:
43/2
BAre du sørger for ikke at varme så meget at du deformerer skidtet 😛

Her er en gut som laver kunst på plexiglas med transfer. Du kan finde en del om teknikken ved at søge på "acrylic transfer":

http://vertexlist.blogspot.com...

Held og lykke med projektet!

BLEbarn

Overclocker
Tilføjet:
22-03-2008 22:21:49
Svar/Indlæg:
60/14
synes den måde lyder lidt besværlig
jeg har fået lavet en plexiglas plade til en ven hvor det nærmest er et klistermærke man bare sætter på og piller af efter et par minutter
så alt det der skulle være på det var der

Ps. det blev også lavet er en prof. der laver skilte til butikker ovs.

Svendborg skilte hedder firmaet