Superbruger
Tilføjet:
23-03-2008 13:48:10
Svar/Indlæg:
644/56
Det første man gør når man står sent op en søndag er jo lige at tænde for pc'en. Det gør jeg også denne morgen og undre mig lidt ved den ikke tænder ved første berøring af power knappen. Jeg holder den lige ind 1 sek. og fint den tænder.
Jeg ta'r sko på og en jakke for at køre til bageren efter morgenbrød. Det er også fint jeg får spist det, og går ned på kontoret og tænder min skærm. Der sker intet. Ser også der ikke er lys i mus og tastatur. Fair nok ser om pc'en er gået i dvale. Men nej er den ikke, den står fint i idle. Nå jeg cutter strømmen og sætter det til igen. Og jeg skal igen holde power inde cirka 1 sec før den starter.
Der kommer intet billede på skærmen eller tegn på boot. Fair nok jeg prøve lige at smide skærmen i min onboard vga da det måske var mit gamle gfx der er stået af. Men ak, der er heller ikke at finde en boot screen. Fint, cutter strømmen igen. Og åbnet for kabinettet. Sætter power til igen, og ser der fint kommer lys i bundkortet som der skal. Jeg trykker en gang på power som man normalt skal gøre, og jeg ser lyset på bundkortet forsvinder og kommer igen. Jeg prøver lige igen og det sker også igen. Tjekker lige det får strøm og lign og prøver at holde power inde igen.
Alle komponenter starter fint, blæsere, vandkøling(passiv externt), harddiske og lign. Men intet på skærmen.
Slukker, og ta'r strømkablerne ud af bundkortet og sætter dem i igen. Så tænkte jeg at hvis jeg resætter cmos og den stadig starter op, så må der været noget helt galt. Fint jeg flytter jumperen og prøver at kold starte den igen med at holde power inde. Og ja den starter op som normalt, men stadig ikke noget liv i skærm, mus eller tastatur.
Bundkortet kan IKKE starte op når man forsøger at clear cmos, har tidligere test.
Så min konklusion her til morgen er at jeg skal ud og anskaffe mit et nyt bundkort :(