os til bærbar

Software d.  24. marts. 2008, skrevet af mjust
Vist: 289 gange.

mjust
 
Overclocker
Tilføjet:
24-03-2008 17:06:03
Svar/Indlæg:
73/41
Jeg har en windows xp liggende, som jeg har installeret på min stationære pc.
Mit spørgsmål er nu: kan jeg installerer den på min bærbare også eller vil de konflikte så? og er det overhovedet muligt at installerer en alm. windows xp på en bærbar eller skal man have en speciel dertil? er kanon træt af HP´s custom installed OS, med al deres ekstra bras
DLC
 
Overclocker
Tilføjet:
24-03-2008 17:17:24
Svar/Indlæg:
151/18
Rent teknisk skulle der ikke være noget problem i at installere et standart win xp du skal nok bare til at hente en hulens masse drivere🙂. Mht. om det ville være lovligt så er svaret sandsynligvis nok desværre nej, mange af de licenser som bliver solgt er enkelte og må derfor kun bruges på en computer ad gangen. Men det skulle gerne stå et eller andet sted på cd boxen.


betteberg92
 
Overclocker
Tilføjet:
24-03-2008 17:18:27
Svar/Indlæg:
315/8
Du kan godt bruge den så længe du har en registreringskode til den bærbar. Men dog skal det være nøjagtig den samme version af windows. Dvs. hvis det er XP home edition på den bærbar skal cd'en også være det.

Men ellers kan du forholdsvis nemt slippe af med HP's lort. 😛


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2008 17:18:49
Svar/Indlæg:
2388/52
Der vil ikke være noget problem.. har selv kørt sådan inden jeg fik vista på min bærbare...


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
24-03-2008 17:19:34
Svar/Indlæg:
4033/364
hvis du har serielkoden bagpå , så kan du .. HVIS det er samme version (sikkert ikke, da HPen sikkert er en OEM version).

det du kan prøve er:

kopiere CDen (HPen) til en mappe på din puter
hent nlite fra nliteos.com og vælg mappen med hp filerne

har ikke prøvet det med hp bærbar, men det virker med nogle hp stationære



DerbiHH
 
Overclocker
Tilføjet:
24-03-2008 19:07:02
Svar/Indlæg:
21/8
Det kan sagtens lade sig gøre 😛

Jeg gør det ALTID i denne rækkefølge, og vil også råde andre til det. Der er dog mange andre måder også at gøre det på.

1 OS cd'en SKAL være af samme type som den serial der højt sandsynlig er klistret bag på din bærbar.

2 Efter helt alm. inst. af OS SKAL alle drivers installeres. Hent dem evt. på HP's egen side.

3 Antivirus + Firewall installeres og aktiveres.

4 OS opdateres fra Windows Update.

End of story!

Meget nemt 😛


mjust
 
Overclocker
Tilføjet:
24-03-2008 19:26:11
Svar/Indlæg:
73/41
tusind tak for hjælpen... der er jo ikke andet for end at prøve..
den version jeg har liggende af windows er en home edition xp og det står der også bag på den bærbare.. den jeg har købt i sin tid er også en OEM tror jeg.... hvad betyder det egentligt?
koster det ingenting at hente driverne hos HP?


betteberg92
 
Overclocker
Tilføjet:
24-03-2008 19:32:43
Svar/Indlæg:
315/8
# Nej, det koster ingenting at hente drivere. Hvorfor skulle det da også gøre det? 😛

Men hvis det hele passer, så skulle du ikke løbe ind i nogen problemer.


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
25-03-2008 10:36:43
Svar/Indlæg:
4033/364
#1
det er lovligt nok, så længe man bruger serielkoden fra den bærbar på den bærbar - det er ikke CDen man køber licens til, men windows...


OEM = version bundet til specifik hardware (en del OEMs bliver solgt med en mus)

største ulempe er hvis du fx. skifter noget hardware, så kan man ikke altid registrere den på nettet og så skal man ringe ind til ms...

HUSK!!! at integrere SATA driverne via nLite (du henter driverne fra hps hjemmeside, og pakker dem ud) - hvis det ikke virker med din anden CD (og lad nu vær med at bruge serielkoden fra din alm. puter = når din bærbar skal starte skal du alligevel registrere windows og det vil den ikke = spildt tid) - så hvis din bærbar seriel ikke virker med din alm windowsCD - så prøv nlite tricket...