Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2008 09:03:31
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey y'all
Jeg vil gerne have skiftet mine harddiske, da de efterhånden er ved at være lidt fyldte. Jeg er mere eller mindre nået frem til flg.:
2x WD Raptor 74 GB - RAID1
1x Samsung Spinpoint F1 750 el. 1.000 GB
Det virker, på mig, til at være en fin løsning. Alternativt blot "nøjes" med en enkelt raptor. Men, men, men, der skal jo altid være et 'men'.
Nu kan jeg se, at man kan købe 32 GB SSD-harddisk for lidt over en tusse. Det gør det jo lidt interessant at hoppe med på dén vogn allerede nu. To stk. i RAID0, burde rive gevaldigt fra sig. Vi snakker godt nok en løsning til systemdisk til omkring kr. 2.000,- Men så skulle det da vist også være toppen af poppen.
Jeg har kigget på anmeldelser hos Tomshardware og andre steder. Umiddelbart, så ser det ud til, at være Mtron der leverer det ypperste pt. Men, deres diske ser også ud til at være ukristeligt dyre.
Så derfor: Vil der være fornuft i at vælge SSD frem for WD Raptor til systemdisk?
Hvis ja, er Transcend-diskene, man kan finde hos EDBpriser, så "ok"?
Lad mig høre fra jer med lidt viden inden for området. Samsung F1'eren er rimelig fastlagt. Jeg skal blot have en slave-disk til lager og F1'eren er tilfældigvis en af de hurtigste inden for de fleste kategorier. Det er udelukkende systemdiskene jeg søger lidt råd inden for.
På forhånd tak 🙂